Psychosocial Support For The Persons Marginalized In Community Wsparcie psychospołeczne dla osób marginalizowanych żyjących w środowisku otwartym.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Mentoring dla kobiet – projekt dla województwa lubuskiego
Advertisements

PITWIN – Portal Innowacyjnego Transferu Wiedzy w Nauce
Realizacja w Polsce Planu działań Rady Europy w celu promocji praw i pełnego uczestnictwa osób niepełnosprawnych w społeczeństwie w obszarze edukacji.
PRAKTYKA CZYNI MISTRZA!
Działania prowadzone przez Stowarzyszenie ETAP na rzecz seniorów.
Tworzenie i rozwijanie standardów jakości usług instytucji pomocy i integracji społecznej Agnieszka Krawczyk Wspólnota Robocza Związków Organizacji Socjalnych.
Doskonalenie kompetencji pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznych – na przykładzie projektu: pomoc psychopedagogiczna i terapeutyczna w poradnictwie.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM – NAUKA PRZEZ DZIAŁANIE
Priorytet VII. Promocja integracji społecznej Działanie 7. 2
Konferencja psychologów/pedagogów szkolnych w Rudzie Śląskiej
Projekt został zrealizowany przy wsparciu udzielonym przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego,
30 listopada listopada DZIAŁANIA NA RZECZ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI AKADEMICKIEJ.
Badanie efektywności pomocy dla grup szczególnego ryzyka
Jolanta Ruszel – Esebua 15 grudzień 2010
Projekt zrealizowany przez: ASM Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o Kutno ul. Grunwaldzka 5 tel. 024/ fax. 024/ Instytut.
NAWIGATOR-WIGOR NA TOR, czyli droga od entuzjazmu do sukcesu Projekt został zrealizowany przy wsparciu udzielonym przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię
Poradnik dla wyższych uczelni
Rola FORUM w realizacji projektu Tworzenie i rozwijanie standardów jakości usług instytucji pomocy i integracji społecznej.
Program Zielona Inicjatywa Gospodarcza projekty: "Zielona Inicjatywa Gospodarcza. Partnerstwo na rzecz efektywności ekologicznej sektora małych i mikroprzedsiębiorstw.
1 ZINTEGROWANA STRATEGIA DZIAŁAŃ PROMOCYJNYCH I SZKOLENIOWYCH INSTYTUCJI ZARZĄDZAJĄCEJ PODSTAWAMI WSPARCIA WSPÓLNOTY W POLSCE NA LATA
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Tworzenie i rozwijanie standardów usług instytucji pomocy i integracji społecznej Marek Borowski Wspólnota Robocza Związków Organizacji Socjalnych.
PSYCHOLOGIA Drzwi otwarte Rekrutacja 2010/2011.
1. Konferencja otwierająca 15 maja 2009 SGGW w Warszawie Cele, zadania i spodziewane rezultaty Projektu.
OBSERWATORIUM DOLNOŚLĄSKIEGO RYNKU PRACY I EDUKACJI OBSERWATORIUM DOLNOŚLĄSKIEGO RYNKU PRACY I EDUKACJI projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Warszawa, dnia 9-10 marca 2010r. Projekt PO KL Godzenie ról rodzinnych i zawodowych kobiet i mężczyzn, Działanie 1.1. Wsparcie systemowe instytucji rynku.
ROPS Poznań wiedza zmienia przyszłość 23 kwietnia 2009
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt został zrealizowany przy wsparciu udzielonym przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego,
Projekt został zrealizowany przy wsparciu udzielonym przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego,
PRZEWODNIK WDRAŻANIA SPOŁECZNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI
Jakość i parametry procesu kształcenia
Lubelskie Samorządy na 5 – wzmocnienie i poprawa jakości usług urzędów administracji samorządowej Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa
Konferencja inaugurująca projekty realizowane przez Ośrodek Wsparcia w Lipniaku: „Stworzenie i wsparcie funkcjonowania Zakładu Aktywności Zawodowej w.
Prezentacja sporządzona na podstawie danych z naboru III.
Internet dla zagrożonych wykluczeniem cyfrowym
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Projekt Podnoszenie kwalifikacji kadr pomocy i integracji społecznej w Wielkopolsce współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu.
KU SAMODZIELNOŚCI – PRACA SYSTEMOWA Z RODZINĄ ZAGROŻONĄ WYKLUCZENIEM SPOŁECZNYM SPOTKANIE INTEGRACYJNE W RADWANOWICACH r. NIEPEŁNOSPRAWNI.
Współpraca akademicka stypendia, badania, rozwój Warszawa, 9 listopada 2010 Fundusz Stypendialny i Szkoleniowy.
PODDZIAŁANIE PODNOSZENIE KWALIFIKACJI KADR POMOCY I INTEGRACJI SPOŁECZNEJ PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI.
PROJEKT systemowy „OD BIERNOŚCI DO AKTYWNOŚCI” w latach
KONFERENCJA PRASOWA 30 listopada 2009 roku Projekty dotychczas realizowane ze środków Unii Europejskiej : Lekarz, pielęgniarka – nowoczesny pracownik.
Plan rozwoju Biblioteki Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi Centrum Badań i Rozwoju Kształcenia WSHE.
Konferencja współfinansowana ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Norweskiego Mechanizmu Finansowego Konferencja.
Kraina Małych Odkrywców – Uniwersytet Dziecięcy Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego MARZEC – LIPIEC.
dr Agnieszka Będkowska-Kopczyk dr hab. Libor Pavera, prof. ATH
Ko-Kluby Przedsiębiorczości – promocja świadomości proekologicznej wśród młodzieży szkół ponadgimnazjalnych.
Reintegracja społeczna i zawodowa poprzez program zatrudnienia socjalnego.
Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne.
Kreatywny Humanista Priorytet IV. Szkolnictwo wyższe i nauka
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
„AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób w wieku 50+” Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu.
teoretyczne podstawy kształcenia 2013/2014
Specjalne szkolnictwo zawodowe wobec technologii informatycznych
ŁCDNiKP 824/rz Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego Certyfikat ISO 9001 (od 2002)
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekty ogólnomiejskie: realizowane i planowane do realizacji Katowice,
Beata Rutkowska Hanna Walkowiak Wsparcie udzielone przez Islandię, Lichtenstein i Norwegię poprzez dofinansowanie ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego.
Projekt "Almas House in Poland" Klaster Innowacyjna Medycyna Październik 2015.
O NAS Stowarzyszenie Wsparcie Społeczne "Ja-Ty-My" jest organizacją pozarządową działającą od 2002 r. Powstało w wyniku doświadczeń ze współpracy z Community.
Monika Bełdowska, Centrum Wolontariatu w Warszawie Konferencja MCPS
„Reintegracja, Aktywność, Praca. Program na rzecz integracji społeczno-zawodowej w gminie Zabrze” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
PARTNERSHIP FOR GOOD PARTNERSTWO NA DOBRE Konferencja końcowa projektu Wrocław, 20 kwietnia 2011 roku Wsparcie udzielone przez Norwegię poprzez dofinansowanie.
Wydział Zarządzania UŁtel. (42) ul. Matejki 22/26, Łódź SPECJALNOŚĆ - ZARZĄDZANIE PUBLICZNE studia II stopnia.
Mieszkalnictwo wspomagane: od dobrych praktyk do spójnego systemu
Spotkanie Lidera i Partnerów projektu
Komplementarność EFS z PO PŻ
Zapis prezentacji:

Psychosocial Support For The Persons Marginalized In Community Wsparcie psychospołeczne dla osób marginalizowanych żyjących w środowisku otwartym

dlaczego? zmiany demograficzne – starzejemy się osoby niepełnosprawne tendencje integracyjne – od ekskluzji ku inkluzji w 2020 roku 17,4% Polaków będzie w wieku 65 lat i starszych w przedziale wiekowym lat niepełnosprawna jest co 50 osoba, między rokiem życia co 3, 5,5 mln niepełnosprawnych w Polsce – 14% ludności B. Synak, w: Praca Socjalna, 2/2003, str. 13). J. Mikulski, w: Polityka społeczna, red. A. Kurzynowski, SGH, Warszawa, 2006, str. 271 Vademecum spotru niepełnosprawnych, ABA, Warszawa, 2007

dlaczego? dostosowanie systemu wsparcia i pomocy do sytuacji i potrzeb grup marginalizowanych, stworzenie możliwości do funkcjonowania w środowisku otwartym, przeciwdziałanie marginalizacji, pobudzanie i umacnianie zasobów tkwiących w jednostkach. Należy przygotować młodsze pokolenia do pracy z osobami wymagającymi specjalistycznego wsparcia psychospołecznego.

cele wdrożenie specjalizacji obejmującej przedmioty kształcenia o tematyce pracy socjalnej z wybranymi kategoriami osób wspomaganych w środowisku otwartym zwiększenie wiedzy studentów i poznanie innowacyjnych metod pracy z osobami marginalizowanymi ze względu na wiek/chorobę w ich środowisku.

partnerzy

dlaczego HIAK? Akershus University Collage (HIAK) prowadzi zajęcia zarówno na kierunkach technicznych, jak i humanistyczno - społecznych, zorientowanych na edukację zawodową, społeczną, resocjalizację, pielęgniarstwo. Zajęcia dydaktyczne: teoretyczne - znajomość objawów i sposobów leczenia zaburzeń psychicznych, chorób somatycznych, rozpoznawanie ich symptomów, zasady pracy z rodziną, praca z grupą, ze społecznością praktyczne - prowadzone na wysokim poziomie, w uczelni (na przykład w salach wyposażonych w sprzęt szpitalny – zob. zdjęcia) i na zewnątrz

działania dla studentów specjalizacja – od października 2010 platforma internetowa publikacja podręcznika konferencja – zakończenie projektu, październik 2010 dla wykładowców wizyty studyjne polskich wykładowców w HIAK szkolenie kaskadowe konferencja – październik 2011

specjalizacja informacje ogólne październik 2010 – czerwiec przedmiotów fakultatywnych treści przygotowane przez wykładowców APS i HIAK dla 40 studentów pracy socjalnej wpis w dyplomie treści praktyka: hospitacje, spotkania ze specjalistami, praca własna teoria: niepełnosprawność, starość, marginalizacja, wykluczenie praca z jednostką, grupą, społecznością, dylematy etyczne w pomaganiu, prowadzenie gospodarstwa domowego, trening pomagacza REKRUTACJA - LUTY 2010

rezultaty dla studenta rozwój zainteresowań tematyką społeczną jak to robią inni? przykłady dobrych praktyk przygotowanie do pracy z osobami wymagającymi specjalistycznego wsparcia zwiększenie kompetencji zawodowych dla odbiorców pośrednich dyrektorów i klientów/ użytkowników OPS, PCPR, ŚDS, NGO – młodzi pracownicy, absolwenci pracy socjalnej, kompetentni, wrażliwi, kreatywni, otwarci na innowacyjne rozwiązania dla pracowników APS możliwość szkolenia, poznania innowacyjnych metod pracy

kontakt Instytut Profilaktyki Społecznej i Pracy Socjalnej dr hab. Prof. APS Jerzy Szmagalski mgr Marta Mikołajczyk Realizacja projektu dzięki wsparciu finansowemu udzielonym przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię, poprzez dofinansowanie ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Norweskiego Mechanizmu Finansowego w ramach Funduszu Stypendialnego i Szkoleniowego.