Poradnik rekrutacyjny 2013/2014 GIMNAZJALISTO! Z nami zaplanujesz swoją przyszłość. POMAGAMY, WSPIERAMY, UDZIELAMY PORAD.
DROGI GIMNAZJALISTO! Jesteś uczniem klasy trzeciej, więc nadeszła pora na podjecie decyzji o wyborze dalszego kierunku Twojego kształcenia. Od tego wyboru może w przyszłości zależeć Twój sukces zawodowy. Wybór szkoły ponadgimnazjalnej powinien być zgodny z Twoimi zainteresowaniami i możliwościami. Ta decyzja należy tylko do Ciebie, ale przed jej podjęciem warto zebrać jak najwięcej informacji. Skontaktuj się z nami: tel Oto kilka rad:
ETAP PIERWSZY Zaloguj się na stronie internetowej: Wprowadź swoje dane w polach które oznaczone są gwiazdkami. 2.Wypełnij formularz z danymi adresowymi i koniecznie zapamiętaj identyfikator (login), który będzie Ci niezbędny do dalszego udziału w rekrutacji. 3.W celach informacyjnych wskaż jakich języków obcych chciałbyś się uczyć, gdybyś mógł je wybrać dowolnie.
ETAP PIERWSZY 1.Kolejnym krokiem jest wybór szkół, do których chcesz kandydować. Kolejność wyboru szkół nie ma znaczenia. Pamiętaj, że możesz wybrać maksymalnie 3 szkoły oraz zapoznać się z regulaminem rekrutacji, a także zaakceptować go. 2.Ostatni i najważniejszy krok to wybór oddziałów, do których chcesz kandydować. Możesz wybrać dowolną liczbę oddziałów we wskazanych przez Ciebie szkołach, ale UWAGA!!! Bardzo istotną role odgrywa to, w jakiej kolejności wybierasz oddziały. Klasa, którą wybierzesz jako pierwszą, uznana zostanie za klasę dla Ciebie najważniejszą do której chciałbyś się dostać najbardziej.
ETAP DRUGI 1. Po wyborze szkół i oddziałów, wydrukuj z Systemu podanie, które oprócz Ciebie muszą podpisać także Twoi rodzice lub prawni opiekunowie. 2. Zanieś dokumenty do macierzystego gimnazjum ( jeśli jest w rekrutacji elektronicznej), jeżeli sam zakładałeś konto, to podanie zanieś do szkoły pierwszego wyboru.
ETAP DRUGI W przypadku gdybyś chciał zmienić swoją listę preferencji, już po zweryfikowaniu i zaakceptowaniu Twojego podania musisz zgłosić się do macierzystego gimnazjum lub szkoły pierwszego wyboru z pisemnym oświadczeniem opiekunów prawnych, że zgadzają się na wycofanie Twojego podania. Po jego wycofaniu i wprowadzeniu zmian na liście preferencji musisz ponownie wydrukować podanie i zanieść je do macierzystego gimnazjum lub szkoły pierwszego wyboru.
ETAP TRZECI Po zakończeniu roku szkolnego otrzymasz oryginał i kopie świadectwa ukończenia gimnazjum i zaświadczenia o wynikach egzaminu gimnazjalnego. Gimnazja, które są objęte rekrutacją elektroniczną wprowadzają dane zawarte w dokumentach do formularza osiągnięć. Uczniowie, którzy samodzielnie rejestrowali się wprowadzają dane sami.
ETAP CZWARTY Na swoim koncie sprawdzasz listy do której szkoły się zakwalifikowałeś. ETAP PIĄTY Po uzyskaniu informacji o przydziale miejsca, oryginały dokumentów należy dostarczyć niezwłocznie do szkoły, do której się dostałeś. Jeżeli nie dostałeś się do żadnego z wybranych przez siebie oddziałów poszukaj wolnych miejsc i skontaktuj się z wybraną szkołą. ETAP SZÓSTY
Terminy poszczególnych etapów rekrutacyjnych Od 6 maja 2013r. Do 26 czerwca 2013r. do godz – składanie dokumentów do wybranych szkół. Kandydaci kończący gimnazjum, które jest objęte systemem rekrutacji elektronicznej, dokonują rejestracji w macierzystym gimnazjum. W przypadku, gdy tylko wybrane szkoły ponadgimnazjalne objęte są tym systemem, a gimnazjum nie jest objęte, kandydaci składają podanie wyłącznie w szkole pierwszego wyboru.
Terminy poszczególnych etapów rekrutacyjnych Do 27 czerwca 2013r. do godz – dokonywanie ewentualnych zmian w decyzji o wyborze szkoły. Od 28 czerwca 2013r. Do 2 lipca 2013r. Do godz – dostarczanie do wybranych szkół kopii świadectwa i zaświadczenia o wyniku egzaminu gimnazjalnego – z wyjątkiem szkół będących w systemie rekrutacji elektronicznej.
Terminy poszczególnych etapów rekrutacyjnych 4 lipca 2013r. godz – ogłoszenie przez szkolne komisje rekrutacyjno – kwalifikacyjne list kandydatów zakwalifikowanych do oddziałów klasy pierwszej oraz listy kandydatów niezakwalifikowanych do przyjęcia do oddziałów klasy pierwszej. Do 08 lipca 2013r. do godz potwierdzanie woli podjęcia nauki w danej szkole przez kandydatów umieszczonych na listach zakwalifikowanych do przyjęcia, poprzez dostarczenie oryginału świadectwa ukończenia gimnazjum i zaświadczenia o wynikach egzaminu gimnazjalnego oraz karty informacyjnej i innych dokumentów wskazanych przez szkołę.
Terminy poszczególnych etapów rekrutacyjnych 9 lipca 2013r. do godz – ogłoszenie przez szkolne komisje rekrutacyjno – kwalifikacyjne list przyjętych do szkoły. Do 11 lipca 2013r. do godz – składanie przez uczniów nieprzyjętych do wybranej szkoły oryginałów dokumentów do szkół, które dysponują wolnymi miejscami. 12 lipca 2013r. do godz – ogłoszenie przez szkolne komisje rekrutacyjno- kwalifikacyjne list przyjętych do szkoły. Od 27 sierpnia 2013r. do 30 sierpnia 2013r. – dodatkowa rekrutacja.
WITAMY W NOWEJ SZKOLE!