Platforma Edukacyjna INES
Platforma Edukacyjna – INES Platforma e-learningowa była wdrażana i rozbudowywana w Wyższej Szkole Zarządzania od roku Obejmowała początkowo dostępne online materiały pomocnicze do wykładów. Systematycznie rozwijana zawiera obecnie szereg narzędzi do nauczania zdalnego przez Internet. W chwili obecnej działają dwie niezależne strony Platformy Edukacyjnej. Strona - wsz.edu.pl/ines/ dla kierunków Zarządzanie, Zarządzanie i Inżynieria Produkcji (w tym dla Projektu Inżynier - Praktyczny Zawód), Pedagogika oraz Pielęgniarstwo (Kursy Kwalifikacyjne Pielęgniarek i Położnych). Strona npz.wsz.edu.pl - dla studiów Podyplomowych Projekt pt.: Nauczyciel Przedmiotów Zawodowych
Platforma Edukacyjna – INES dostępne dla studenta: -fora dyskusyjne (odrębne dla każdego przedmiotu), -dostęp do bazy danych zawierającej m.in. adresy studentów i wykładowców danego kierunku (w zależności od tego czy dany student lub wykładowca uzupełnił pole w swoim profilu), -wgląd w statystyki pokazujące aktywność danego studenta na Platformie.
Platforma Edukacyjna – INES dostępne dla wykładowcy i administratora: - możliwość analizy aktywności użytkowników, - dodawanie/usuwanie użytkowników, - możliwość edycji uprawnień dla poszczególnych wykładów, - możliwość edycji pola cel ze szczegółowym opisem danego przedmiotu, - wirtualne biuro umożliwiające przeglądanie prac pozostawionych przez studentów, oraz zostawianie notatek, wskazówek i linków do innych materiałów.
Dane techniczne Serwery hostujące strony platformy umieszczone są w budynku przy ul. 1 Maja 40. Aktualnie Wyższa Szkoła Zarządzania jest podłączona do niezależnej międzyuczelnianej sieci PIONIER przy użyciu technologii radiowej w licencjonowanym paśmie 30 GHz. Transmisję danych zapewniają urządzenia CERAGON. Pozwalają one na osiągnięcie transferów dochodzących do 50 Mbit /s.
Platforma edukacyjna INES jest rodzajem rozbudowanego forum, pozwalającym na wymianę informacji i materiałów miedzy wykładowcami a studentami.
Logowanie do platformy : Po wpisaniu w pasku przeglądarki internetowej adresu www platformy pokaże nam się ekran powitalny. W tym miejscu właśnie będziemy wpisywać wcześniej otrzymany login (nazwę użytkownika) oraz hasło.
Zarówno login jak i hasło może zostać zmienione po wykonaniu pierwszego logowania w zakładce Konto/Karta osobowa - modyfikacja Logowanie
Po zakończeniu wszystkich czynności dydaktycznych należy poprawnie wylogować się z platformy edukacyjnej. W tym celu najeżdżamy kursorem myszy na napis "wyjście" w prawym górnym rogu ekranu i klikamy lewym przyciskiem. Wylogowanie z platformy uchroni nas przed nieprawidłowym zliczaniem czasu oraz problemami z ponownym zalogowaniem się na nią. Wylogowanie
Lista Przedmiotów
Przykład prezentacji wykładowcy zamieszczonej na platformie
Rozwinięcie wątku poruszanego w materiałach na forum przedmiotu
Wybór forum przedmiotu
Dodawanie nowej wiadomości na forum
Każdy przedmiot na Platformie Edukacyjnej posiada własne forum. Po dokonaniu wyboru właściwego forum w celu dodania nowej wiadomości należy kliknąć w pole Nowa wiadomość, następnie podać temat oraz treść wiadomości i zatwierdzić ją za pomocą przycisku Wyślij. Jeżeli chcemy odpowiedzieć na już rozpoczęty wątek forum, klikamy najpierw na interesującą nas wiadomość następnie postępujemy tak jak w przypadku dodawania nowej wiadomości.
Dodawanie nowej wiadomości na forum Najnowsze wiadomości będą się wyświetlały na samej górze poruszanego wątku, natomiast wiadomości najstarsze będą na dole.
Aby wejść do wirtualnego biura musimy z górnego panelu nawigacji wybrać opcję komunikacja a następnie z prawej strony z wysuniętej zakładki wybrać wirtualne biuro. Wirtualne biuro daje możliwość studentom zamieszczania swoich materiałów. Wirtualne biuro
Materiały te będą widoczne przez wszystkich użytkowników danego kierunki łącznie z wykładowcami, natomiast aby wiedzieć kto je zamieścił, student musi nazwać folder z plikami swoim imieniem i nazwiskiem. Wirtualne biuro
Niezwykle istotne jest także ustawienie właściwych uprawnień dostępu do pliku. Zalecane ustawienia to: - dla odczytu: wszystkie kierunki (tylko takie ustawienie umożliwia zobaczenie pracy przez wykładowcę) - dla zapisu: tylko właściciel (uniemożliwia ingerencje w plik włącznie z jego usunięciem ograniczając te uprawnienia wyłącznie do właściciela pliku). Należy pamiętać o nadawaniu właściwych uprawnień zarówno plikom jak i folderom! Wirtualne biuro
Począwszy od roku akademickiego 2010/11 wprowadzamy nową metodę sprawdzenia obecności studentów na zajęciach online. Każdy student musi dokonać wpisu obecny(a) po zalogowaniu się na Platformie Edukacyjnej najpóźniej w ciągu 15 minut od rozpoczęcia zajęć online. Wpisu dokonujemy w temacie wątku z podaną datą, w treści, z racji tego, że system nie pozwala wysyłać pustych wiadomości wpisujemy …. Wszelkie wątki na forum obecności, poza wpisami obecny(a), będą usuwane. Wpisy te, będą traktowane jak tradycyjna lista obecności na zajęciach stacjonarnych. Na kolejnych slajdach przedstawiamy krok po kroku jak należy dokonać wpisu. Obecność na zajęciach online
Wybór właściwego przedmiotu: nazwa przedmiotu (obecności) Obecność na zajęciach online
Wybór właściwego przedmiotu: lista obecności Obecność na zajęciach online
Wybór właściwego przedmiotu: Wpisu dokonujemy po kliknięciu w odpowiednią (aktualną) datę i godzinę zajęć online, w temacie wpisując obecny(a), w treści wiadomości … Obecność na zajęciach online
Przygotowana w ten sposób wirtualna lista obecności znacznie ułatwi nam rozliczanie Państwa z wymaganych do zaliczenia danego przedmiotu godzin. Jednocześnie uprzejmie prosimy o nie wpisywanie obecności na forum przedmiotu, gdzie powinna mieć miejsce jedynie dyskusja na merytoryczne tematy związane z zagadnieniami przedmiotu. Obecność na zajęciach online
Dziękujemy za uwagę Wykonanie Prezentacji: Piotr Nykiś Tomasz Szumliński Projekt szablonu: Dr inż. Edyta Soboniak inż. Joanna Dziewiątkowska