Oferta komercyjna uczelni z uwzględnieniem analizy kosztowej świadczonych usług dr inż. Karol Lityński Politechnika Szczecińska Szczecin, 22 stycznia 2008 r.
K.Lityński Zakres oferty usługowej uczelni Oferta edukacyjna (studia podyplomowe, szkolenia, kursy, staże, praktyki) Oferta badawcza Usługi: projekty/plany/aplikacje technologie przyrządy/aparatura materiały ekspertyzy publikacje, podręczniki analizy/certyfikacja
K.Lityński Zakres oferty usługowej uczelni cd. Kooperacja (niewykorzystane moce wytwórcze i sprzęt) Organizacja imprez (konferencje, zawody, konkursy, prezentacje) Wynajem: pomieszczeń, lokali, powierzchni reklamowej sprzętu, aparatury
K.Lityński Metodyka określania ceny oferty Identyfikacja kosztów jednostkowych Przygotowanie budżetu oferty Pozycjonowanie kosztów usługi w relacji do cen rynkowych
K.Lityński Pozycjonowanie oferty uczelni w relacji do ceny rynkowej koszty własne koszty wydziałowe koszty ogólne zysk cena rynkowa koszty własne koszty wydziałowe koszty własne koszty wydziałowe koszty ogólne zysk koszty ogólne zysk I II III sponsor /dotacja
K.Lityński Podsumowanie Przygotowanie oferty ułatwi Analizę kosztów działalności uczelni Uzyskanie danych ekonomicznych do przygotowania: oferty badawczej oferty rynkowej wyceny kosztów przedsięwzięć własnych w uczelni (preinkubacja, inkubator, konferencje itp.) Stworzenie konkurencyjnej oferty współpracy z otoczeniem zewnętrznym w zakresie edukacji badań i usług
ul. Wołoska Warszawa tel: faks: Dziękuję za uwagę