Czysty transport miejski

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
16 décembre 2013 Slide N° 1 5 mars 2009 Slide N° 1 Urbact Secretariat URBACT II Europejski Program Współpracy Terytorialnej dla Zrównoważonego.
Advertisements

Związku Miast Polskich
20 lat funkcjonowania Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni
KSZTAŁTOWANIE SYSTEMU OBSŁUGI PASAŻERSKIEJ ADLOMERACJI (REGIONU)
Miejski obszar funkcjonalny – Puławy
Projekt CiViTAS CARAVEL w Krakowie
Ćwiczenia 1 - Wprowadzenie
Strategia działania KZK GOP na lata
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata
Alternatywa dla samochodu. Transport publiczny i rowerowy.
Plan działań na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego
BADANIA W TRANSPORCIE DROGOWYM, ROZWÓJ TECHNOLOGICZNY I INTEGRACJA (konkursy 2003 roku)
Szósty Program Ramowy Priorytet 6.1. Zrównoważone Systemy Energetyczne Udział polskich zespołów w pierwszych konkursach Priorytetu 6.1 Szóstego Programu.
Konferencja Nowa koncepcja polityki regionalnej Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Konferencja informacyjna na temat na temat konkursu dotacji dla partnerstw samorządowych w ramach Programu Regionalnego MF EOG Warszawa 28 stycznia.
Parkingi podziemne w Warszawie – realizacja w formule PPP
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Podnoszenie jakości usług transportu i mieszkalnictwa komunalnego jako czynniki wspomagające realizację strategii rozwoju miasta. Biała Podlaska,
Grupa Wymiany Doświadczeń : efektywność energetyczna miast moderator : Zbigniew Michniowski Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w.
MOŻLIWOŚCI POZYSKANIA ŚRODKÓW NA BADANIA NAUKOWE POLSKO-NORWESKI FUNDUSZ BADAŃ NAUKOWYCH PROGRAMY WSPÓŁPRACY TERYTORIALNEJ.
Miasta w polityce Unii Europejskiej. Współpraca dla rozwoju.
Prywatyzacja usług publicznych.
Sektorowy Program Operacyjny: Transport na lata
Priorytet : Harmonijny transport powierzchniowy
Priorytet : Harmonijny transport powierzchniowy
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2007 – 2013.
Doświadczenia PKM w Gdyni z eksploatacji autobusów napędzanych CNG
Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach samorządu lokalnego Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
Informacje o SKM Szybka Kolej Miejska Wpisana do rejestru przedsiębiorstw w 2004r. Kapitał zakładowy 72,5 mln zł, wszystkie udziały posiada m. st. Warszawa.
Europejska Sieć Centrów Kompetencji w Logistyce
Poprawa jakości powietrza jednym z kluczowych ekologicznych wyzwań w Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Śląskiego na lata Katowice,
ROZWÓJ SYSTEMU PUBLICZNEGO TRANSPORTU PASAŻERSKIEGO W AGLOMERACJI WARSZAWSKIEJ POPRZEZ ZWIĘKSZENIE WYDAJNOŚCI, NIEZAWODNOŚCI I BEZPIECZEŃSTWA.
EKSPERCI ZAANGAŻOWANI DO PRAC W RAMACH PANELU
Konkurs Dobre Praktyki PPP 13 maja 2008r.
KOMITET TRANSPORTU POLSKIEJ AKADEMII NAUK
PARTNERZY Konsorcja Fundusze inwestycyjne Partnerzy technologiczni Domy mediowe Agencje PR Społeczeństwo jako partner 1.
Perspektywy rozwoju wysokiej jakości połączeń intercity w Polsce
Marek Litwin, Warszawa r.
Projekt realizowany w ramach Programu Regionalnego MRR „Rozwój miast poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorządu terytorialnego, dialog społeczny.
MATERIAŁY DO STRATEGII ROZWOJU MIASTA I GMINY WRONKI na lata
Platforma informacyjna wsparciem procesu optymalizowania rozwoju systemu transportowego KRAKOWIC dr hab. inż. Andrzej Szarata Politechnika Krakowska Katowice,
Platforma informacyjna jako wsparcie opracowywania studiów transportowych Leszek Żychoń.
OPOLE SMART CITY 2020 w Opolu oraz Aglomeracji Opolskiej
PLAN GOSPODARKI NISKOEMISYJNEJ
AT GROUP S.A. działa na rynku usług consultingowych od 17 lat. Jesteśmy regionalnym liderem w zakresie pozyskiwania środków dla swoich klientów z różnorodnych.
1. Program Operacyjny „Rybactwo i Morze” Program został opracowany w oparciu o:  przepisy prawa UE rozporządzenie PE i Rady nr 1303/2013 w sprawie wspólnych.
Jak uczynić przełomową inwestycję przyjazną dla lokalnej społeczności?
PROGRAM OPERACYJNY Infrastruktura i Środowisko Zielona Góra, r.
Your logo Here Wspólne korzystanie w czasie rzeczywistym ze środków transportu na żądanie w Regionie Tesalii, Grecja Warsztaty: Transport na żądanie na.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Koleje samorządowe w ujęciu Planu Transportowego dla województwa dolnośląskiego Kliczków, 4 listopada 2015 Agnieszka Zakęś Zastępca Dyrektora Departamentu.
Krajowa Agencja Poszanowania Energii S.A. Krajowy Punkt Kontaktowy Programu IEE „Inteligentna Energia – Program dla Europy” – możliwość dofinansowania.
D ORADZTWO B IZNESOWE Kilka uwag o kształtowaniu projektów wspieranych przez UE Jan Friedberg, Dyrektor, Zespół Projektów Infrastrukturalnych.
„ Gmina Bytom "Zintegrowane połączenie aglomeracji górnośląskiej z międzynarodowym portem lotniczym Katowice-Pyrzowice " Katowice, 10 grudzień 2008.
STRATEGICZNY PROGRAM TRANSPORTOWY DZIELNICY POŁUDNIE W MIEŚCIE GDAŃSKU NA LATA DYSKUSJA PUBLICZNA Gdańsk r. Tomasz Budziszewski Biuro.
Zasady naboru wniosków dla Działania 9.1. Transport miejski w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Źródła dofinansowania projektów infrastrukturalnych w nowym okresie programowania funduszy strukturalnych
Panel: Transport komunalny
My Pasażerowie Manifest pasażerów, przygotowany w ramach kampanii obywatelskiej lepszytransport.pl.
PROGRAM WSPÓŁPRACY Transgranicznej Polska - rosja OLSZTYN,
Efektywność energetyczna przez rozwój elektromobilności w Polsce
The development of sustainable urban mobility in Upper Silesia agglomeration Robert Tomanek Katowice,
STRATEGIA ROZWOJU TRANSPORTU OBSZARU FUNKCJONALNEGO
Jarosław Komża Konferencja podsumowująca projekt
Wkład gaz-system w dalszy rozwój rynku – promocja lng i cng
Projekt poprawy jakości transportu miejskiego w aglomeracji szczecińskiej narzędziem technicznego wsparcia integracji transportu publicznego w Szczecińskim.
Cyclelogistics Ahead Prezentacja standardowa
UPRZYWILEJOWANIE TRANSPORTU ZBIOROWEGO
Świadomość kierowców na temat zagadnień zrównoważonego transportu
KIM JESTEŚMY BOOSTEE-CE NASZ CEL BOOSTEE-CE
Zapis prezentacji:

Czysty transport miejski Możliwości i warunki finansowania projektów transportowych z funduszu CIVITAS II 6 Programu Ramowego UE

Inicjatywa CIVITAS II kierowana jest do ambitnych miast, zainteresowanych wprowadzeniem nowoczesnych rozwiązań w transporcie miejskim, w tym strategii zrównoważonego transportu miejskiego

CIVITAS I

CIVITAS II - Cele testowanie innowacyjnych strategii i zintegrowanych rozwiązań obejmujących: politykę transportową i technologie utrzymanie (lub poprawa) obecnego udziału środków transportu, zwłaszcza w odniesieniu do „środków alternatywnych”

CIVITAS II - Zakres technologie i dostępna infrastruktura (pojazdy, rodzaje paliw, stacje paliwowe) narzędzia polityczne

Technologie Cel: poprawa jakości usług transportowych poprzez obniżenie emisji i redukcję hałasu transport pasażerski i przewozy ładunków: efektywny energetycznie ekonomiczny czysty wykorzystujący paliwa alternatywne

Technologie - czysty transport wymiana filtrów w pojazdach służb oczyszczania miasta zakup pojazdów o napędzie elektrycznym do dystrybucji towarów w centrum miasta

Technologie - czysty transport wprowadzenie autobusów i taksówek na CNG poprawienie połączeń pomiędzy centrami i odległymi częściami miast

Strategie zarządzania popytem wjazd tylko dla pojazdów ekologicznych wydzielenie pasów tylko dla autobusów

Strategie zarządzania popytem promocja ruchu rowerowego – wytyczenie ścieżek rowerowych wiodących do centrum miasta ograniczenia wjazdu dla samochodów osobowych, zwiększenie częstotliwości kursowania trolejbusów ograniczenia czasu parkowania dla ciężarówek

Pozyskiwanie środków na cele transportowe Cel: wprowadzenie Strategii Zintegrowanych Opłat – zmniejszenie zatłoczenia zwiększenie korzystania z transportu publicznego ustanowienie schematów opłat za parkowanie i korzystanie z transportu publicznego zapewnienie miejsc parkowania dla osób korzystających z transportu publicznego

Pozyskiwanie środków na cele transportowe opracowanie strategii partnerstwa publiczno-prywatnego dla budowy i eksploatacji infrastruktury drogowej redukcja NOx i cząstek stałych poprzez wprowadzenie zachęt cenowych dla firm transportowych na zakup ciężarówek z napędem CNG

integracja transportu publicznego i rowerowego Zbiorowy transport pasażerski - stymulowanie poprawy świadczonych usług integracja transportu publicznego i rowerowego

Zbiorowy transport pasażerski - stymulowanie poprawy świadczonych usług transport rzeczny zintegrowana karta miejska

Nowe formy korzystania i własności samochodów „car-pooling” Innowacyjne ‘miękkie’ środki zarządzania mobilnością kampania promująca zrównoważoną mobilność

Nowe koncepcje dystrybucji towarów wykorzystanie istniejącej infrastruktury logistyka B2B i B2C opracowanie modelu finansowania modernizacji taboru w kierunku napędu CNG zachęty dla przewoźników w celu poprawy wskaźnika wykorzystania taboru w przewozach wewnątrz miasta

Systemy zarządzania transportem i usługi dla podróżujących system informacji na przystankach o dostępnych połączeniach

Systemy zarządzania transportem i usługi dla podróżujących wprowadzenie systemów sterowania ruchem, co prowadzi do zwiększenia przepustowości dróg system informacji w czasie rzeczywistym zarządzanie taborem za pomocą systemu GPS usprawnienia w systemie opłat za transport publiczny

CIVITAS Forum – kontakty i dyskusje Celem jest rozpowszechnianie informacji i dobrych praktyk. Forum otwarte jest dla wszystkich zainteresowanych www.civitas-initiative.org

Kto może uczestniczyć? preferowane miasta średniej wielkości (do 500 tysięcy mieszkańców) zwłaszcza miasta z Krajów Kandydujących pary miast: miasto-lider – w tej roli mile widziane miasta z Krajów Kandydujących miasto-naśladowca

Budżet i dofinansowanie 50 milionów euro badania 50% inwestycje 35% zarządzanie projektem 100% (<7% dofinansowania UE)

Oczekiwane rezultaty zaproponowany pakiet działań powinien doprowadzić do istotnych zmian w zakresie udziału różnych środków transportu w realizacji potrzeb transportowych oraz zmniejszenia zatłoczenia i korków ulicznych w całym mieście lub na wybranym obszarze miasta rekomendacje dotyczące zmian w zakresie polityki transportowej w miastach

Ważne terminy 17 czerwca 2003 otwarcie konkursu termin zamknięcia – 17 grudnia 2003

Ważne adresy informacje na stronie KPK: http://www.6pr.pl/n/p/6b/index.html na stronie KE: www.cordis.lu