PROJEKT DOBREJ PRAKTYKI

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym
Advertisements

Wojewódzki program wyrównywania szans i przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu oraz pomocy w realizacji zadań na rzecz zatrudniania osób niepełnosprawnych.
Warszawski System Wsparcia Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Gdańsku
ZESPÓŁ LECZENIA ŚRODOWISKOWEGO SZPITALA BIELAŃSKIEGO W WARSZAWIE
Biuro Polityki Społecznej Urzędu m.st. Warszawy
BEZPIECZNA i PRZYJAZNA SZKOŁA
Federacja Stowarzyszeń „Amazonki”
Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej
Nowatorskie usługi opiekuńcze narzędziem przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu osób starszych i niepełnosprawnych w gminie Śrem Partnerzy: Gmina Śrem/Ośrodek.
Wspieranie dziecka i rodziny w środowisku lokalnym DZIAŁALNOŚĆ ASYSTENTA RODZINY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W ŚREMIE, CZERWIEC 2011R.
USTAWA Z DNIA 29 lipca 2005r. O PRZECIWDZIAŁANIU PRZEMOCY W RODZINIE Cele uregulowań prawnych: rozwój profilaktyki jako formy działań zapobiegających.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Regionalna Konferencja: Aktywna integracja na Lubelszczyźnie Janów Lubelski, r. Paweł Wiśniewski – Prezes Zarządu Janowskiego Stowarzyszenie.
Projekt Dobra marka - OPS Ursynów budzi do życia.
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Centrum Profilaktyki i Edukacji Społecznej PARASOL
Podstawy Pomocy Psychologicznej
Europejska Karta Równości Kobiet i Mężczyzn w Życiu Lokalnym ( Przemoc) Opracowana i zalecana przez Radę Gmin i Regionów Europy.
Przyjazne środowisko – szansą na integrację społeczną w powiecie średzkim Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Środzie Wlkp.
Przyjazne środowisko – szansą na integrację społeczną w powiecie średzkim Nr POKL /08.
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego CENTRUM INTEGRACJI UCHODŹCÓW Fundacja Edukacji i Twórczości.
PRACA SOCJALNA.
Świadomość, która obala stereotypy
MOBILNE CENTRUM INFORMACJI ZAWODOWEJ w Koninie
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Bolesławcu realizuje projekt: Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, współfinansowany przez Unię Europejską
Aktywny Młody Mazowszanin Działania skierowane do młodzieży: -Konkurs -Rady młodzieżowe przy samorządach gminnych i powiatowych 1Warszawa, 29 maja 2013.
Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego.
Iwona Jeziorska Ośrodek Terapii w Środowisku
EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
Projekt systemowy 2009 r. Gmina Orla – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w OrliAktywna rodzina w Gminie Orla Przygotowanie i opracowanie: Marta Osa Projekt.
Celem utworzenia Klubu Integracji Społecznej jest konieczność zapobiegania i minimalizowania zagrożeń związanych ze skutkami wykluczenia społecznego oraz.
Zespół Szkół Licealnych i Zawodowych w Olecku zaprasza do rozpoczęcia nauki w zawodzie ASYSTENT OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNEJ ul. Gołdapska Olecko Tel.
„Praca jest dobrem, które zapewnia Człowiekowi godność
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Program na rzecz poprawy warunków życia społecznego i zawodowego osób niepełnosprawnych w województwie podlaskim na lata Prezentacja założeń,
Zamojskie Centrum Dialogu Społecznego
w praktyce pedagogicznej
Porozumienie na Rzecz Wspierania Osób Chorych Psychicznie
WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt.
Szkoła Promująca Zdrowie
prezentacja dotychczasowych systemów edukacyjnych oraz praktyk dydaktyczno-wychowawczych i opiekuńczych w Wielkiej Brytanii i w Polsce, ocena bazowa sytuacji.
P ODSUMOWANIE PROJEKTU „G OTOWI DO STARTU … META : PRACA” Miejska Biblioteka Publiczna im. Zofii Nałkowskiej w Przasnyszu –
Ośrodek Pomocy Społecznej w Śremie Projekt „Kompleksowe formy reintegracji społeczno-zawodowej w środowisku lokalnym” współfinansowany przez Unię Europejską.
Wydział Polityki Społecznej Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego
Artur Kochański.  Samorząd Miasta Lublin  Placówki służby zdrowia  Jednostki pomocy społecznej  Organizacje pozarządowe  Instytucje rynku pracy 
POWIATOWE CENTRUM POMOCY RODZINIE W KOLE ul. Poniatowskiego 21, Koło tel e – mail: Dobre praktyki – program.
Europejski Fundusz Społeczny Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII: „Promocja integracji społecznej” Działanie 7.1: „Rozwój i upowszechnianie.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
Projekty ogólnomiejskie: realizowane i planowane do realizacji Katowice,
Środowiskowy Dom Samopomocy
Artur Kochański Sekcja Naukowa Psychiatrii Środowiskowej i Rehabilitacji PTP.
O Ś RODEK INTERWENCJI Kryzysowej Ul. Mickiewicza 31 Sucha beskidzka.
PRACA KOREKCYJNO – EDUKACYJNA Z OSOBAMI STOSUJĄCYMI PRZEMOC REFLEKSJE, UWAGI Z PRAKTYKI JERZY SZCZEPANIEC TARNOWSKI OŚRODEK INTERWENCJI KRYZYSOWEJ I WSPARCIA.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Osoba prezentująca: Jolanta Szmidla Urząd Miasta Częstochowy Projekt przygotowany przez Annę Marczak, Jolantę Szmidla, i Monikę Podgórską - Miejski Ośrodek.
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
Włączanie dzieci z niepełnosprawnościami w przedszkolu Anna Florek Społeczne Przedszkole Integracyjne Warszawa.
Realizowany przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Iławie Projekt „Masz Okazję – Pomóż Sobie”
Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
Deklaracja I Kongresu Zdrowia Psychicznego Warszawa, 8 maja 2017
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
I FUNDACJA KONSTRUKTYWNEGO ROZWOJU
Komplementarność EFS z PO PŻ
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
Zapis prezentacji:

PROJEKT DOBREJ PRAKTYKI Środowiskowy Dom Samopomocy „Słoneczny Dom” Prawnicza 54

PROJEKT DOBREJ PRAKTYKI Od azylu oferującego wsparcie i standardowy program rehabilitacyjny do nowego centrum życia społecznego

ŚDS „SŁONECZNY DOM” Ośrodek wsparcia dla Osób z problemami psychicznymi działający przy współudziale społeczności lokalnych (władz samorządowych, administracji rządowej, organizacji pozarządowych)

PODSTAWOWE ZADANIA „SŁONECZNEGO DOMU” Wsparcie dla Osób z problemami psychicznymi aby mogły mieszkać samodzielnie lub z rodziną w społeczności lokalnej Zapobieganie wykluczeniu społecznemu i społecznej izolacji

„SŁONECZNY DOM” CENTRUM EDUKACJI I PROMOCJI ZDROWIA PSYCHICZNEGO Kształtowanie w społecznościach lokalnych nowych postaw wobec problemów zdrowia psychicznego Szerzenie współczesnej wiedzy Przezwyciężanie negatywnych stereotypów Zwiększanie tolerancji na inność Włączanie się powracających do zdrowia osób po kryzysie psychicznym do życia społecznego

ZAGROŻENIA ZWIĄZANE Z BRAKIEM EDUKACJI W ZAKRESIE PROMOCJI ZDROWIA Negatywne stereotypy w społeczności lokalnej Ostracyzm wobec Osób po leczeniu psychiatrycznym ŚDS jedynie oazą zwiększonej tolerancji w niechętnym społeczeństwie

Ustawa o Ochronie Zdrowia Psychicznego Ustawa o Pomocy Społecznej PODSTAWY PRAWNE Ustawa o Ochronie Zdrowia Psychicznego Ustawa o Pomocy Społecznej

SPECYFICZNE ZAŁOŻENIA Pomoc w poprawie funkcjonowania osobistego i społecznego Motywowanie do leczenia specjalistycznego Prowadzenie różnego rodzaju form terapii i rehabilitacji Uczenie konstruktywnych sposobów rozwiązywania problemów Aktywizacja zawodowa Udzielanie wsparcia rodzinom

TRENINGI W RAMACH TERAPII ZAJĘCIOWEJ Trening kulinarny Trening budżetowy – zarządzanie własnymi środkami i zasobami Trening higieniczny Trening umiejętności społecznych

ZAJĘCIA Gimnastyczne Komputerowe Relaksacyjne Plastyczne Psychoedukacyjne Muzykoterapeutyczne Dogoterapeutyczne

KOŁA Biologiczne Fotograficzne Redakcyjne

KLIMAT „SŁONECZNEGO DOMU” SPOŁECZNOŚĆ TERAPEUTYCZNA Dyskrecja Empatia Szacunek Autentyczność Wolność Odpowiedzialność

FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNEJ Rozmowa Psychoedukacja Grupa wsparcia Jak być z innymi i uczyć się od nich by pogłębiać relacje, wymieniać doświadczenia, przeciwdziałać izolacji społecznej

CELE POMOCY PSYCHOLOGICZNEJ zaangażowanie w leczenie nauka, że rozmowa pomaga rozpoznanie nieprzystosowawczych zachowań w relacjach zmniejszenie poczucia izolacji możliwość wzajemnej pomocy zmniejszenie lęku związanego z chorobą, leczeniem (hospitalizacją)

PROJEKT DOBREJ PRAKTYKI KWARTALNIK „ALTERNATYWA” Terapia wykraczająca poza podstawowy program wspierająco - rehabilitacyjny Terapia nastawiona na tworzenie własnej gazety

KOŁO REDAKCYJNE KWARTALNIKA „ALTERNATYWA” Projekt zainicjowany przez domowników i zespół terapeutyczny „Słonecznego Domu” Polega na utworzeniu zespołu redakcyjnego i publikowaniu własnego (domowników) kwartalnika „Alternatywa”

KOŁO REDAKCYJNE KWARTALNIKA „ALTERNATYWA” Kwartalnik „Alternatywa” obecnie liczy 32 strony Zaczynaliśmy od 8 stron Wychodzi regularnie od 5 lat Zebranie Zespołu Redakcyjnego odbywa sie raz w tygodniu Na początku każdego kwartału ustalane są wspólne tematy kolejnych edycji Zespół redakcyjny rozdziela tematy, ustala terminy i rozdziela pracę między sobą

KOŁO REDAKCYJNE KWARTALNIKA „ALTERNATYWA” Wszystkie prace związane z powstawaniem Alternatywy tj. Rysunki, zdjęcia, grafika, korekta i itp. realizowane są w „Słonecznym Domu” (poza drukiem w ursuskiej drukarni)

REDAKCJA Pisanie artykułów (także wspólnych) Osoby bez ambicji literackich mogą wyrazić swoje opinie Dyskusje na temat przygotowanych tekstów Korekta i adjustacja tekstów Tworzenie ilustracji i zdjęć Wybór zdjęć Projektowanie rozmieszczenia tekstów, ilustracji i zdjęć

REDAKCJA Wzajemna pomoc w przepisywaniu tekstów i obsłudze komputera Wywiady z zaproszonymi gośćmi wśród których są „osoby uznawane za bardzo ważne” pomocne w wyzbyciu się Kompleksu Liliputa i postawy wyuczonej bezradności Możliwość współdziałania w przyjaznym zespole Możliwość autentycznej rozmowy, dialogu z czytelnikami

CELE WEWNĘTRZNE: ADRESACI KWARTALNIKA „ALTERNATYWA” Uczestnicy

CELE WEWNĘTRZNE KWARTALNIKA „ALTERNATYWA” Tworzenie czegoś wspólnego dobrego dla całej społeczności i poszczególnych uczestników Zdobycie przekonania o swoich kompetencjach Zdobycie wiary w swoje możliwości i poczucia siły i sprawstwa Współdziałanie w zespole (budowa lepszych relacji miedzy uczestnikami projektu Autentyczna rozmowa Dialog z czytelnikami

CELE WEWNĘTRZNE KWARTALNIKA „ALTERNATYWA” Tworzenie czegoś wspólnego dobrego dla całej społeczności i poszczególnych uczestników wykracza poza poszukiwanie oparcia społecznego Kształtuje poczucie kompetencji, sprawstwa, odpowiedzialności Otwarcie się na inne osoby Zmniejsza uczucie lęku i niemożności Budowa struktury czasu

CELE WEWNĘTRZNE KWARTALNIKA „ALTERNATYWA” Wzmacnianie podmiotowości i rozwijanie kompetencji społecznych Szansa nauczenia się zasad sprawnej organizacji pracy, kierowanie niewielkimi zespołami, posługiwania się zaawansowanymi programami komputerowymi w pracach wydawniczych Wykorzystanie doświadczeń w obszarze kontynuowania edukacji, poszukiwania pracy i przystosowania do wymagań (np. pracodawcy)

KOŁO REDAKCYJNE CELE Rozwój umiejętności społecznych i zadaniowych Rozwój intelektualny (rozwój wiedzy i umiejętności) Rozwój poznawczy (poprawa koordynacji wzrokowo–ruchowej i koncentracji uwagi, rozwój pamięci i języka) Podniesienie własnej samooceny Integracja grupy (współdziałanie w grupie i przynależność do niej)

KOŁO REDAKCYJNE NAUKA terminowości w przygotowywaniu tekstów poprawnego pisania opracowywania wybranych przez siebie tematów pracy ze słownikami pracy ze sprzętem biurowym: drukarką kserokopiarką, skanerem pracy z komputerem, internetem, dyktafonem

CELE ZEWNĘTRZNE: ADRESACI KWARTALNIKA „ALTERNATYWA” Lokalna społeczność Mieszkańcy i personel ŚDSów na terenie Mazowsza Władze lokalne Pacjenci szpitali psychiatrycznych Pracownicy socjalni Lekarze rodzinni, psychiatrzy, psycholodzy, pielęgniarki Zainteresowani nauczyciele i uczniowie Studenci

CELE ZEWNĘTRZNE KWARTALNIKA „ALTERNATYWA” Edukacja i promocja zdrowia psychicznego

CELE ZEWNĘTRZNE KWARTALNIKA „ALTERNATYWA” Promocja zdrowia psychicznego i kształtowanie nowego obrazu osób po kryzysach psychicznych w społeczności lokalnej, w lokalnych instytucjach i urzędach, w placówkach opieki zdrowotnej i pomocy społecznej Oparcie relacji między uczestnikami na zasadzie życzliwości, wzajemnej pomocy, partnerstwa, poszanowania godności i autonomii

DODANA WARTOŚĆ PROJEKTU ALTERNATYWA Przykład PROJEKTU ALTERNATYWA pokazuje, że zainteresowanie pracą, pozytywne do niej nastawienie i przygotowanie do jej podjęcia, może niekiedy stanowić uboczny rezultat działań nakierowanych na inne cele i nie musi odbywać się pod hasłem REHABILITACJI ZAWODOWEJ.

DZIĘKUJĘ Iwona Hajduk – Horecka