Organizator Spółdzielnia Socjalna jako instrument resocjalizacji w Zakładzie Poprawczym w Studzieńcu Toruń, 21/09/2012.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PROJEKT UDANY START. WSPARCIE PSYCHOSPOŁECZNE, EDUKACYJNE I ZAWODOWE DLA WYCHOWANKÓW OPUSZCZAJĄCYCH PLACÓWKI OPIEKUŃCZO WYCHOWAWCZE. realizowany w ramach.
Advertisements

Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
Projekt systemowy pn. „STOP WYKLUCZENIU” – Program aktywizacji osób zagrożonych wykluczeniem społecznym w gminie Smołdzino.
Seminarium System aktywizacji zawodowej kobiet – kobieta pracująca Grudzień 2006.
WIELKOPOLSKI OŚRODEK EKONOMII SPOŁECZNEJ PRZY STOWARZYSZENIU NA RZECZ SPÓŁDZIELNI SOCJALNYCH.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Wdrażanie w województwie pomorskim
ROLA POWIATOWYCH URZĘDÓW PRACY WE WSPIERANIU ZATRUDNIENIA OSÓB ZAGROŻONYCH WYKLUCZENIEM SPOŁECZNYM - realizacja projektów współfinansowanych przez Europejski.
Przygotowanie zawodowe dorosłych – dotychczasowe doświadczenia Zielona Góra, 20 czerwca 2012 r. Zielona Góra, 20 czerwca 2012 r.
Inicjatywy lokalne w ramach Priorytetów VI, VII i IX Mrągowo, Szkolenie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
KSZTAŁCENIE ZAWODOWE W ZSP NR 1 W ŁĘCZYCY A RYNEK PRACY REGIONU
EDUKACJA KLUCZEM DO SUKCESU Projekt współfinansowany z budżetu Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Kształcenie zawodowe a kadra pedagogiczna
ZSZ Technikum Liceum Profilowane Liceum Profilowane Liceum Ogólnokształcące Liceum Ogólnokształcące.
Program aktywnego wejścia na rynek pracy osób osadzonych w Zakładzie Karnym Centrum Edukacji i Pracy Młodzieży OHP w Białej Podlaskiej.
Młodzieżowa przedsiębiorczość
Młodzieżowe Centrum Kariery oraz Punkt Pośrednictwa Pracy
MOBILNE CENTRUM INFORMACJI ZAWODOWEJ w Koninie
Projekt ten jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
MIEJSCE PRZEDSIĘBIORCZOŚCI SPOŁECZNEJ W PERSPEKTYWIE FINANSOWEJ MIEJSCE PRZEDSIĘBIORCZOŚCI SPOŁECZNEJ W PERSPEKTYWIE FINANSOWEJ
Kujawsko-Pomorski Program na Rzecz Ekonomii Społecznej na lata Zadanie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
co po gimnazjum ? Wybierz swoją przyszłość Przygotowała:
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Bolesławcu realizuje projekt: Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, współfinansowany przez Unię Europejską
Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego.
Spółdzielnia Socjalna Herakles – I Spółdzielnia przy Zakładzie Poprawczym w Polsce Toruń, 21/09/2012 Organizator.
Jako istotny czynnik zwiększający kapitał przedsiębiorstwa.
Indywidualny plan działania
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
Priorytet 2 Wzmacnianie rozwoju zasobów ludzkich w regionach Działanie 2.1. Rozwój umiejętności powiązany z potrzebami regionalnego rynku pracy i możliwości.
Współpraca szkoły z przedsiębiorstwem
Mazowiecka Wojewódzka Komenda Ochotniczych Hufców Pracy Ochotniczych Hufców Pracy.
Zsliz.olecko.pl Zespół Szkół Licealnych i Zawodowych w Olecku zaprasza do rozpoczęcia nauki w zawodzie TECHNIK KUCHARZ ul.
Podstawy prawne polityki rynku pracy
ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH w SOMONINIE
Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Korzyści wynikające z realizacji modułowych programów nauczania dla zawodu Konferencja System.
Ankieta C Metryczka Rekrutacja.
PRAKTYKI ZAWODOWE: ZASADY DOBRYCH PRAKTYK SIMON JAMES I TIM FOX.
/ wybory samorządowe 2014 rok/. Realizacja programu politycznego Sojuszu Lewicy Demokratycznej przez udział w sprawowaniu władzy na wszystkich szczeblach.
Szkoła zawodowa Rzeszów 2013.
Tomasz Schimanek Kujawsko-Pomorski Program na Rzecz Ekonomii Społecznej Toruń, 21/09/2012 r. Organizator.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Założenia do Planów Działania Priorytetu VII PO KL na 2013 rok.
Szymanik Elżbieta Witam Państwa, Od 2007 jestem wicedyrektorem Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych w Warszawie. Od tego czasu powiat ciechanowski.
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
ŁCDNiKP 824/rz Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego Certyfikat ISO 9001 (od 2002)
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
TECHNIK ŻYWIENIA I ORGANIZACJI USŁUG GASTRONOMICZNYCH
Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego na lata
Powiatowy Urząd Pracy w Drawsku Pomorskim Sytuacja na rynku pracy Powiatu Drawskiego 09/2008 – 09/2009 Działalność Powiatowego Urzędu Pracy w Drawsku Pomorskim.
Projekt OHP Równi na rynku pracy w ramach programu „Gwarancje dla młodzieży” Współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
Współpraca PUP z OPS Program Aktywizacja i Integracja (PAI)
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Grupa Tematyczna ds. młodzieży na obszarach wiejskich Dotychczasowa działalność oraz obecne obszary działania.
Zasadnicza Szkoła Zawodowa Kucharz Ź ródło: Prezentacja zawodu Zespół Szkół Gastronomiczno-
Spotkanie informacyjne. Młodzi i Samodzielni – Program na rzecz aktywizacji społeczno-zawodowej.
Jak przenieść diagnozę ujętą w koncepcji dotyczącej szkolnictwa zawodowego do wniosku o dofinansowanie w ramach Poddziałania Konkurs numer: RPPM IZ /16.
Kucharz w kuchni króluje. Dobre posiłki gotuje ;).
Realizowany przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Iławie Projekt „Masz Okazję – Pomóż Sobie”
Doświadczenie i oczekiwania doradców zawodowych.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki w Województwie Kujawsko- Pomorskim Działania realizowane przez Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Toruniu Dorota.
tel/fax: (34) ul.Jasnogórska 15/ Częstochowa Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Edukacja normalizacyjna i zadaniowa w kontekście relacji „Szkoła – rynek pracy” Donata Andrzejczak Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli I Kształcenia.
KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU I ROZWOJU ZESPO Ł U SZKÓ Ł SPECJALNYCH W KWIDZYNIE.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Program aktywizacji zawodowej absolwentów
Polityka rynku pracy w Polsce
PROJEKT: NAUKA, PRAKTYKA, PRACA
CENTRUM KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO W SOSNOWCU
SZKOLNICTWO PONADGIMNAZJALNE WARSZTATY DLA RODZICÓW
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Komplementarność EFS z PO PŻ
Zapis prezentacji:

Organizator Spółdzielnia Socjalna jako instrument resocjalizacji w Zakładzie Poprawczym w Studzieńcu Toruń, 21/09/2012

Plan prezentacji Zakład Poprawczy w Studzieńcu Warsztaty szkolne Koncepcja powstania spółdzielni socjalnej Cele spółdzielni Korzyści wynikające ze zdobycia umiejętności zawodowych Korzyści wynikające ze znalezienia swojego miejsca w społeczeństwie Wyzwania Dlaczego warto inwestować w spółdzielnie socjalną… Podsumowanie

Zakład Poprawczy w Studzieńcu

Zakład Poprawczy w Studzieńcu Wychowankowie przebywający w naszym zakładzie mają możliwość zdobywania kwalifikacji zawodowych w jednym z pięciu kierunków kształcenia wybranym przez siebie. Każdy nieletni przebywający w naszej placówce jest przygotowywany do wykonywania zawodu.

Warsztaty szkolne Szkolenie zawodowe prowadzone jest na poziomie: zasadniczej szkoły zawodowej w formie nauki zawodu, gimnazjum  w formie przygotowania do wykonywania określonej pracy. Zajęcia praktyczne wychowankowie odbywają na terenie placówki w warsztatach szkolnych. Wychowankowie mają możliwość kształcenia się  w pięciu kierunkach.

Kucharz małej gastronomii

Stolarz

Ślusarz

Malarz – tapeciarz

Ogrodnik

Koncepcja powstania spółdzielni socjalnej Pomysłodawcą oraz inicjatorem utworzenia spółdzielni socjalnej przy ZP w Studzieńcu jest Pan Andrzej Zakrzewski – dyrektor zakładu. Spółdzielnia ma stworzyć wychowankom: możliwość podjęcia pracy zarobkowej, odbycia praktyk zawodowych, wykształcenie w nich postawy przedsiębiorczej, przygotować do zaistnienia na otwartym rynku pracy po opuszczeniu ZP.

Cele spółdzielni Wsparcie w odnalezieniu miejsca w społeczeństwie i wzmocnieniu poczucia własnej wartości; Stworzenie warunków do identyfikacji swoich umiejętności i pomoc w wyborze ścieżki zawodowej; Wykształcenie szacunku do pracy własnej i innych; Przygotowanie i wprowadzenie na otwarty rynek pracy.

Korzyści wynikające ze zdobycia umiejętności zawodowych Aktywizacja wychowanków w stronę nauki zawodu; Identyfikacja przez wychowanka własnych umiejętności i odpowiedni dla niego wybór ścieżki zawodowej; Wykształcenie w wychowankach szacunku do pracy własnej i innych; Podnoszenie świadomości i umiejętności pracownika;

Korzyści wynikające ze zdobycia umiejętności zawodowych Wykształcenie postawy przedsiębiorczej; Przygotowanie i wprowadzenie podopiecznych do wejścia na otwarty rynek pracy; Dbanie o podnoszenie kwalifikacji zawodowych przez wychowanków; Stworzenie wychowankom warunków do rozwoju zawodowo-społecznego w ramach spółdzielni socjalnej; Zdobycie umiejętności pracy w kooperatywie i wykształcenie postawy zaangażowania w rozwój wspólnego przedsiębiorstwa.

Korzyści wynikające ze znalezienia swojego miejsca w społeczeństwie Doświadczanie przez wychowanków, że za uczciwą pracę zdobywa się szacunek społeczeństwa; Kształcenie u młodych osób świadomości obywatelskiej, poczucia przynależności do społeczeństwa; Szansa nauczenia się funkcjonowania w społeczeństwie i znalezienia w nim swojego miejsca na przyszłość.

Wyzwania Realizacja zadań przez młodzież na etapie szkolenia zawodowego; Odpływ wyszkolonych pracowników; Ograniczenia w zakresie wyposażenia (m.in. brak własnego środka transportu); Pozyskiwanie - płynność zleceń na rynku usług.

Dlaczego warto inwestować w spółdzielnie socjalną… Integracja społeczna młodych osób zagrożonych wykluczeniem; Integracja zawodowa młodych osób zagrożonych wykluczeniem; Młodzież uczy się od razu zawodu w praktyce; Zmniejszenie kosztu szkolenia zawodowego; Korzyści materialne dla młodych osób uczących się zawodu.

Podsumowanie Pomysł powstania spółdzielni socjalnej pozwala inaczej spojrzeć na proces resocjalizacji w zakładach poprawczych; Innowacyjne podejście do procesu resocjalizacji; Korzyści zarówno dla społeczeństwa jak i dla wychowanków; Poszerzanie horyzontów młodzieży zagrożonej wykluczeniem społecznym.

Dziękuję za uwagę Autor : Elżbieta Gajda ORGANIZATOR