DISTANCE LEARNING CZYLI NAUCZANIE NA ODLEGŁOŚĆ

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Technologie informatyczne w doskonaleniu kwalifikacji zawodowych
Advertisements

Podstawowe pojęcia e-learningu
Katarzyna Szypuła-Sajon
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
VI Konferencja DZB, Głogów - Bądzów, X.2012 r.
Nowe technologie w nowoczesnej uczelni
Poradnictwo zawodowe w resorcie edukacji w Polsce
(na podstawie badań ankietowych)
dr Dariusz Kajewski Instytut Fizyki Uniwersytet Śląski w Katowicach
Autor: Wojciech Rafałowski. digital divide jako podział binarny W rzeczywistości wykluczenie nie jest cyfrowe, lecz społeczne. Podobieństwo do problemu.
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
Liceum Ogólnokształcące im. Adama Mickiewicza w Górze
Szkolenia przygotowujące nauczycieli gimnazjów
E-learning w kształceniu technicznym
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Bielsku - Białej Praca Dyplomowa Inżynierska Temat: Internetowy wykład z wybranych zagadnień z metod probabilistycznych.
PRACA DYPLOMOWA INŻYNIERSKA
Zastosowania Internetu
Reklama jest zjawiskiem ściśle związanym z gospodarką rynkową i stanowi jej integralną część.
Internet, przyjaciel czy wróg ?
E-learning jako element warsztatu informacyjnego współczesnej biblioteki Joanna Rudna Biblioteka WydziałuTechniki Morskiej ZUT.
Gospodarka finansowa przedsiębiorstwa
Pedagogika szkoły wyższej
WSPÓŁCZESNE TECHNIKI INFORMACYJNE I ICH WPŁYW NA SPOSÓB KOMUNIKOWANIA
dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa
Rachunek zwrotu inwestycji na przykładzie studiów eksternistycznych
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
SZKOLENIE E – LEARNINGOWE WOJEWÓDZKI OŚRODEK SZKOLENIA W KRAKOWIE Kraków 2007 rok.
ABC e-learningu.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH SZKOŁA PODSTAWOWA NR 45 W BYTOMIU.
Technologia informacyjna
Co to jest TIK?.
Istota i zastosowanie platformy e-learningowej Moodle
Fundacja Regionalnej Agencji Promocji Zatrudnienia Przedsiębiorstwo Telekomunikacyjne Optoland S.A Biuro Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego w.
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES Od r realizowany jest w szkole projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES w ramach.
Systemy informatyczne w zarządzaniu e-learning
Elementy gospodarki elektronicznej opartej na wiedzy
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
USŁUGI ELEKTRONICZNE Informatyka Zakres podstawowy 1 Zebrał i opracował : Maciej Belcarz 9.
K REOWANIE E-LEARNING W E DUKACJI S ZKOŁY W YŻSZEJ W S YSTEMIE M OODLE dr inż. Zbigniew Lis dr Zbigniew E. Zieliński
Rok szkolny 2012/2013. Każda edycja programu trwa przez cały rok szkolny – od września do czerwca Pomoc w lepszym wykorzystaniu posiadanych zasobów (szkolnych.
Przedmiot: Technologia informacyjna Autor: Olga Łodyga
STARE I NOWE MEDIA W BIBLIOTECE
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Kierunek: pedagogika Specjalności: pedagogika resocjalizacyjna edukacja elementarna ze specjalnością dodatkową j. obcy pedagogika socjalna terapia psychopedagogiczna.
Szkolny Kodeks 2.0.
Nauczanie na odległość na platformie „moodle”
Agnieszka Tamul Maria Otuszewska Klasa 1d
PRZYSPOSOBIENIE BIBLIOTECZNE ON-LINE Z doświadczeń e-learningu na Uniwersytecie Warszawskim Maria Wilkin, Marcin Skład Centrum Otwartej i Multimedialnej.
-opis polskiej szkoły nowych czasów..  Podczas lekcji można korzystać z tablicy interaktywnej, komputerów i innych urządzeń elektronicznych tylko w celach.
Metody komunikacji dawniej i dziś
Metody komunikacji dawniej i dziś
Zaawansowane metody wykorzystania platformy e-learningowej w prowadzeniu szkoleń on-line PODSUMOWANIE.
„ Platforma edukacji zdalnej ”. Czym jest edukacja zdalna? "Nauczanie na odległość jest to metoda prowadzenia procesu dydaktycznego w warunkach, gdy nauczyciele.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" PIOTR TKACZ Studium e-Learningu Wyższej Szkoły Zarządzania Ochroną Pracy w Katowicach.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Kazimierz Wiatr, Marek Kwaśniewski, Maria Wielgus ACK CYFRONET AGH Iwona Wendel Urząd.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Monika Bombol, Krzysztof Kochanek „ E-learning w służbie audiologii " Instytut Fizjologii.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
E-Learning. Co to jest e-learning? E-learning jest to metoda nauczania na odległość z wykorzystaniem technologii komputerowych i Internetu. Pozwala na.
  Przyjmując za Józefem Półturzyckim definicję UNESCO z 1979 roku,, za kształcenie korespondencyjne uważa się:  Edukację prowadzoną przez pośrednictwo.
Technologie informacyjno-komunikacyjne – wszelkie działania związane z  produkcją i wykorzystaniem urządzeń telekomunikacyjnych i informatycznych oraz.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Specjalność INFORMATYKA INTERNETOWA w ramach projektu.
Projekt „Dziecko – mały uczeń w świecie współczesnym”
Trochę informacji o nas. Nowoczesna szkoła języków obcych przez Internet Zajęcia z lektorem ‘na żywo’ Najnowsze technologie w nauczaniu Rewelacyjna i.
Praktyczne wykorzystanie systemu wideokonferencyjnego w dydaktyce
Grupa wychowanie przedszkolne grupa ‘C’
III. Wykorzystanie portalu
Projekt Kim będziesz?.
Sopocka Akademia Tenisowa
Jak poprawić jakość kształcenia w obszarze Business Informatics
Zapis prezentacji:

DISTANCE LEARNING CZYLI NAUCZANIE NA ODLEGŁOŚĆ

Co to jest e-learning? E-learning jest to technika szkolenia, która wykorzystuje wszelkie dostępne media elektroniczne tj: Internet Intranet (sieć lokalna) extranet (wirtualna sieć) przekazy satelitarne taśmy audio/video telewizję interaktywną CD-ROMy.

E-learning jest najczęściej kojarzony z nauczaniem, w którym stroną przekazującą wiedzę i egzaminującą jest komputer, dlatego tę formę nauki nazywamy "distance learning" czyli kształcenie na odległość, w którym brak jest fizycznego kontaktu z nauczycielem.

POCZĄTKI NAUCZANIA NA ODLEGŁOŚĆ. Pierwsze korespondencyjne kursy miały miejsce w Stanach Zjednoczonych już w XVII w. Druga fala związana była z rozwojem telewizji i powstaniem różnego rodzaju audycji o charakterze edukacyjnym. Kolejny przełom dokonał się w latach osiemdziesiątych, kiedy to dokonywano pierwszych, jeszcze nieśmiałych prób związanych z pojawieniem się Internetu. Polegały one m.in. na poszukiwaniu najskuteczniejszych metod nauczania na odległość.

PRZYCZYNY ROZWOJU E-LEARNINGU Stale rosnąca populacja studentów jako wynik zmian demograficznych oraz zapotrzebowania na zdobywanie wyższego wykształcenia. Potrzeba bardziej efektywnego systemu kształcenia przygotowującego studentów do konkurowania w gospodarce opartej na wiedzy.

Modele nauczania na odległość. Nauczanie synchroniczne Nauczanie asynchroniczne

Dwa modele nauczania na odległość Synchroniczny czyli udział w wirtualnych zajęciach prowadzonych przez nauczyciela z grupą studentów, z wykorzystaniem łączności internetowej w tym samym czasie. Asynchroniczny czyli samodzielne studia w oparciu o elektronicznie opracowane materiały edukacyjne, wykorzystywane w dowolnym czasie

Narzędzia dla danego typu. Model synchroniczny Telewizja transmituje wykłady Telewizja satelitarna pozwala na transmisję wykładów do kilku kontynentów Videokonferencja jako narzędzie edukacji jest podstawą modelu synchronicznego Wady: duże koszty instalacji i utrzymania

Narzędzia dla danego typu. Model asynchroniczny Komputer można użyć do: pisania, rysowania, zapamiętywania, do drukowania tekstów i rysunków, czytania, słuchania i oglądania, liczenia, symulacji, projektowania, łączenia z siecią Internetu i z całym światem, wysyłania i odbioru informacji pocztą e-mail. Komputer niezastąpione narzędzie edukacji

Narzędzia dla danego typu. Internet pozwala na transmisję informacji z miejsca do wielu miejsc Portal edukacyjny udostępnia studentom ogromne zasoby wiedzy i informacji Internet pozwala na interaktywną pracę wykładowca – studenci Internet pozwala na prowadzenie na odległość eksperymentu

Narzędzia dla danego typu. Dyski CD i DVD mają ogromną pojemność pamięci Na dyskach można umieścić: podręczniki elektroniczne, sekwencje filmowe nagrań wykładów,, archiwa publikacji, zdjęcia fotograficzne, itp., programy komputerowe, Przygotowanie materiałów jest kosztowne, Powielanie jest bardzo tanie.

E-learning w Polsce. W Polsce nauczanie na odległość ma już ponad 200 letnią tradycję. W 1776 roku Uniwersytet Krakowski podejmował pierwsze próby prowadzenia wykładów dla osob spoza uczelni metodami nauczania korespondencyjnego. W 1779 roku uruchomiono w Warszawie wykłady z fizyki dla zainteresowanych osób spoza uczelni. W latach 1966-1971 funkcjonowała w Polsce Politechnika Telewizyjna, która wykorzystywała w procesie edukacji metody nauczania na odległość. Obecnie większość polskich uczelni prowadzi nauczanie on-line.

Popularność-learningu. Już ponad 10 milionów osób studiuje przez internet, głównie w Wielkiej Brytanii, Kanadzie, USA, Australii i Nowej Zelandii. Również Polacy zaczynają się przekonywać do tej formy edukacji – kształcenie za pośrednictwem Internetu oferuje już kilkadziesiąt szkoł średnich i wyższych.

Zalety e-learningu Oszczędność pieniędzy. Eliminacja kosztów związanych z prowadzeniem szkoleń w sposób tradycyjny, tym samym znikają z budżetu takie pozycje jak: honorarium trenera, wynajem ośrodka szkoleniowego, transport, zakwaterowanie. Oszczędność czasu. Słuchacze szkolą się w czasie, który jest dla nich najwygodniejszy. Nie tracą czasu na dojazdy na szkolenia. Nie muszą też odrywać się od swoich codziennych

Zalety e-learningu Monitoring wyników nauczania. Wykładowcy mogą w łatwy sposób monitorować postępy w nauce swoich słuchaczy. Dzięki testom weryfikującym, możliwe jest sprawdzenie stopnia przyswojonej wiedzy. Dowolna liczba osób szkolonych. Nie ma żadnych ograniczeń ilości osób, które mogą korzystać ze szkoleń przez internet. Stałe doskonalenie programu szkoleniowego. Każdy program szkoleniowy może być modyfikowany wraz z rozwojem potrzeb słuchaczy i wymaganiami stawianymi przez rynek. Szkolenia są coraz lepsze i bardziej efektywne, gdyż uwzględniane są sugestie i uwagi poprzednich uczestników szkoleń i kursów.

Zalety e-learningu Nieograniczony dostęp do wiedzy. Słuchacz zawsze w dogodnym dla siebie czasie może powrócić do informacji zawartych w szkoleniach internetowych. Sprzyjajaca forma kształcenia dla osób niepełnosprawnych, którzy maja problem z dojazdem do miejsca kształcenia.

Wady e-learningu Duże koszty przygotowania odpowiednich materiałów dydaktycznych Aspekt techniczny-wymaga szybkich łączy o dużej przepustowości. Samodyscyplina. Brak werbalnego kontaktu z nauczycielem.

Podsumowanie Uczenie się na odległość polega przede wszystkim na samokształceniu z elementami samokontroli. Rolą nauczyciela - opiekuna nie jest wyłącznie egzekwowanie wiedzy uczącego się ale również pomoc w opanowaniu materiału.