LAS ŁAGIEWNICKI WOKÓŁ NAS

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„CZŁOWIEK JEST CZĄSTKĄ PRZYRODY”
Advertisements

Projekt dobry na wszystko! oprac. Grażyna Czetwertyńska 2006.
E-nauczanie, czyli platforma edukacyjna.
Zajęcia matematyczne Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Smolniku.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wymogi w zakresie planowania i dokumentowania realizacji zajęć
INNOWACJA PEDAGOGICZNA O CHARAKTERZE PROGRAMOWYM
JEM ZDROWO PROJEKT EDUKACYJNY W RAMACH PROGRAMU SZKOŁA Z KLASĄ 2.0
ZESPÓŁ SZKÓŁ W ZAWOI WILCZNEJ im. Ks. Kardynała Karola Wojtyły
Działania podejmowane w zakresie edukacji ekologicznej w ramach Programu „Szkoły dla Ekorozwoju” przez Zespół Kształcenia Specjalnego nr 1 w Gorzowie.
LAS.
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
POKAZ EFEKTÓW PRACY UCZNIÓW W RAMACH REALIZOWANEGO PROJEKTU
Szkoła Podstawowa im. R. Wyrzykowskiego w Bełdowie rok szkolny 2009/2010.
„Plant a Future” metoda projektu w bibliotece szkolnej
Opiekun: mgr Monika Frukowska , mgr Renata Gut
Światło w życiu w Bydlinie Projekt interdyscyplinarny
Odżywiam się zdrowo i zdrowo żyję.
Halina Skorupska, SP4 Poznań
„Zaopiekuj się z nami elektrośmieciami!”
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
LAS ŁAGIEWNICKI WOKÓŁ NAS
PROJEKT TRZYMAJ FORMĘ realizowany w roku szkolnym 2006/2007 w Zespole Szkół Ogólnokształcących Nr 4 im. C. K. Norwida w Olsztynie Gimnazjum Nr 8 w Olsztynie.
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w Gimnazjum - INTERBLOK Gimnazjum im. Królowej Jadwigi.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
GALERIA POSTACI PINOKIA KL.IV A rok szkolny 2011/2012
EDUKACJA BEZ GRANIC – KOŁO HISTORYCZNO - PRZYRODNICZE SZKOŁA PODSTAWOWA IM. TADEUSZA KOŚCIUSZKI W PRZEBIECZANACH.
Realizacja podstawy programowej poprzez różne formy aktywności cz. 3
Sprawozdanie z realizacji obchodów DBI 2014
Sprawozdanie z realizacji projektu edukacyjnego
„Wiosenne przebudzenie ”
W ramach programu „Szkoła z klasą 2.0” uczniowie klasy I realizowali projekt pod nazwą „Wiosenne inspiracje”
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROJEKTU EKOLOGICZNEGO „CZYSTA MAŁOPOLSKA”
Kto jest przyjacielem lasu ?
Autor: Mateusz Świstak
KTO JEST PRZYJACIELEM LASU?
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
LASY W MOJEJ OKOLICY Opracowanie: Mateusz Czołomiej, kl. III G Data urodzenia: r. Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy im. Kawalerów Orderu.
Tylko drzewom w lesie można powiedzieć wszystko….
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
Kółko chemiczne Szkolne wsparcie kapitału kulturowego.
„ Kto jest przyjacielem lasu” Przygotowała: Aleksandra Kołodziej.
Kto jest przyjacielem lasu ? Daria Kubik Klasa szósta Niepubliczna Szkoła Podstawowa w Stogniowicach.
„WALORY PRZYRODNICZE OZORKOWA I OKOLIC”
Jak radzimy sobie z odpadami w naszej Gminie?
Opracowała Martyna Zygmuntowicz klasa VI.
GIMNAZJUM IM.JANA PAWŁA II W SECEMINE. GRUPA REALIZUJĄCA PROJEKT W RAMACH PROGRAMU CEO „SZKOŁA DEMOKRACJI”: MARLENA ANITA OLA.
EKOLOGIA W naszej szkole organizujemy wiele akcji związanych z ekologią. Jednymi z głównych akcji są działania, którym przewodniczy harcerska drużyna.
Centrum multimedialno - ekologiczne iEKO To innowacyjny pomysł aby przenieść edukację ekologiczną w strefę on-line. Nowe ławki, wygodne krzesła to dopiero.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Kto jest przyjacielem lasu?
Prawa człowieka i ich ochrona w Polsce Alicja Kopczyńska
KLASA III c SZKOŁA PODSTAWOWA NR 4 W LUBANIU. W ramach realizacji projektu podzieleni zostaliśmy na sześć grup zadaniowych. PTAKI SSAKI OWADY RYBY OPIEKUNOWIE.
Co to jest spacer edukacyjny?
Gimnazjum nr 1 im Ojca Świętego Jana Pawła II w Rabie Wyżnej.
„Mój ruch to czyste środowisko” Projekt edukacji ekologicznej współfinansowany przez WFOŚiGW.
Metoda projektu w projekcie spotkania i nauka z komputerem
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
  Mieszka w lesie   Żywienie: nadziemne lub podziemne. Zjada części roślin, wodę z rosy, rzadko samą wodę, młode pędy, gałązki drzew i krzewów..
Szkoła Podstawowa Nr 255 im. Cypriana Kamila Norwida to Szkoła Podstawowa Nr 255 im. Cypriana Kamila Norwida to Szkoła z pomysłem na kulturę SP 255 Warszawa.
Nikogo nie trzeba przekonywać, że eksperymenty wykonywane samodzielnie przez ucznia czy prezentowane przez nauczyciela sprawiają, że lekcje są bardziej.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Szkolny Klub Przyrodniczo- Łowiecki przy SP2 w Piastowie „Młodzi odkrywcy”
W barwach biało - czerwonych Projekt realizowany w ramach obchodów Dnia Flagi i Święta Konstytucji 3 Maja.
Program antytytoniowej edukacji zdrowotnej
GALERIA POSTACI PINOKIA KL.IV A rok szkolny 2011/2012
„Mistrz małych i dużych liczb”
ZESPÓŁ EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ
Wpływ biocenozy mokradłowej na retencję wody w Dolinie Huczwy
Eksperymentujemy i odkrywamy – radość wielką z tego mamy.
Projekt „Po co. Dlaczego. Jak
Zapis prezentacji:

LAS ŁAGIEWNICKI WOKÓŁ NAS Projekt realizowany przez klasę II A Szkoła Podstawowa nr 120 w Łodzi pod opieką nauczycieli Wandy Fibakiewicz i Anny Ciągło

Cele projektu nabycie umiejętności samodzielnego gromadzenia wiadomości przyrodniczych związanych z lasem zrozumienie zależności przyrodniczych i przyrodniczo społecznych dotyczących z lasu formułowanie wniosków na podstawie obserwacji przeprowadzonych w lesie, zebranych materiałów i samodzielnych doświadczeń uświadomienie znaczenia lasu i zastanowienie się nad sposobami jego ochrony.

Zbieranie informacji- zajęcia w lesie

Wiosenny las w obiektywie

Wykonywanie plakatów ze zgromadzonych materiałów

Prezentacja plakatów w Galerii Szkolnej

Praca nad makietą Lasu Łagiewnickiego

Praca: Agatki, Kingi, Dominiki, Natalki i Julki

Praca Julka, Filipa, Szymona, Tomka i Mateusza

Praca Pawła, Gabrysia, Witolda i Bartosza Praca Weroniki, Oliwki, Mai, Julki i Kaliny.

Praca Wojtka, Michała, Kamila

Praca z programem graficznym Paint- plakat zachęcający do ochrony lasów

Przykłady wykonanych plakatów z wykorzystaniem programu graficznego Paint

Przykłady kolejnych plakatów

Prace uczniów wykonane na zajęciach koła komputerowego

Przedstawienie „ W zielonym lesie”

Wnioski ze zrealizowanego projektu. Pobyt w lesie działa uspokajająco. Las obdarowuje nas swoimi owocami, które uzupełniają nasze pożywienie w witaminy. Grzyby są dobre w smaku, ale nie zaspokajają głodu. Na liściach drzew zatrzymują się kurz i pyły wirujące w powietrzu, przyczyny wielu chorób. W ten sposób las oczyszcza powietrze z zanieczyszczeń. Las jest miejscem , gdzie możemy spotkać wiele gatunków zwierząt, roślin i ptaków.

Podsumowanie projektu Uczniowie byli zaangażowani w realizację zadań przez: gromadzenie materiałów do badań prowadzenie dokumentacji badawczej poszukiwanie informacji w różnych źródłach podczas pracy w grupach przy wykonywaniu plakatów, makiet, haseł zachęcających do ochrony lasów wspólne wykonywanie rekwizytów i strojów do prezentacji przygotowanie scenografii do przedstawienia.