Czynniki warunkujące sukces produktów turystycznych województwa małopolskiego Ewa Puciata Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie Międzywydziałowe Studium Turystyki i Rekreacji
Cele szczegółowe pracy: Charakterystyka pojęcia produktu turystycznego Cel główny pracy: Charakterystyka czynników wpływających na sukces produktów turystycznych Małopolski Cele szczegółowe pracy: Charakterystyka pojęcia produktu turystycznego Opis wybranych produktów turystycznych województwa małopolskiego Charakterystyka atrakcyjności turystycznej, działań promocyjnych, źródeł informacji o regionie oraz struktury zarządzania Czynniki warunkujące sukces produktów turystycznych województwa małopolskiego EWA PUCIATA
Hipotezy badawcze Małopolskie produkty turystyczne są znane i rozpoznawane przez turystów. Sukces produktów turystycznych Małopolski wynika nie tylko z dużej atrakcyjności turystycznej, ale również z szerokiej promocji i informacji turystycznej. Główne czynniki przyciągające turystów do Krakowa to: walory kulturowe i „moda na Kraków”. Kampanie billboardowe Krakowa i Małopolski zwracają uwagę odbiorców i zapadają im w pamięć. Czynniki warunkujące sukces produktów turystycznych województwa małopolskiego EWA PUCIATA
Charakterystyka pojęcia produktu turystycznego różne ujęcia, cechy, składniki, wymiary, klasyfikacje, markowe produkty turystyczne, tendencje w kształtowaniu się produktu turystycznego na świecie, krajowy produkt turystyczny. Czynniki warunkujące sukces produktów turystycznych województwa małopolskiego EWA PUCIATA
Elementy warunkujące kształtowanie produktów turystycznych 1. Atrakcyjność turystyczna walory turystyczne zagospodarowanie turystyczne dostępność komunikacyjna 2. Działania promocyjne reklama public realtions targi turystyczne kampanie promocyjne Czynniki warunkujące sukces produktów turystycznych województwa małopolskiego EWA PUCIATA
Elementy warunkujące kształtowanie produktów turystycznych 3. Informacja turystyczna Środki informacyjne Punkty informacji turystycznej 4. Zarządzanie turystyką Zadania samorządów w zakresie turystyki Regionalne i lokalne organizacje turystyczne Czynniki warunkujące sukces produktów turystycznych województwa małopolskiego EWA PUCIATA
Charakterystyka wybranych produktów turystycznych województwa małopolskiego produkt turystyczny - rzecz produkt turystyczny - usługa Czynniki warunkujące sukces produktów turystycznych województwa małopolskiego EWA PUCIATA
Charakterystyka wybranych produktów turystycznych województwa małopolskiego produkt turystyczny - obiekt produkt turystyczny - szlak Czynniki warunkujące sukces produktów turystycznych województwa małopolskiego EWA PUCIATA
Charakterystyka wybranych produktów turystycznych województwa małopolskiego produkt turystyczny - wydarzenie produkt turystyczny -impreza Czynniki warunkujące sukces produktów turystycznych województwa małopolskiego EWA PUCIATA
Charakterystyka wybranych produktów turystycznych województwa małopolskiego produkt turystyczny - obszar Czynniki warunkujące sukces produktów turystycznych województwa małopolskiego EWA PUCIATA
Co zapewnia sukces produktów turystycznych Małopolski ? Atrakcyjność turystyczna Czynniki warunkujące sukces produktów turystycznych województwa małopolskiego EWA PUCIATA
Co zapewnia sukces produktów turystycznych Małopolski ? Działalność promocyjna Czynniki warunkujące sukces produktów turystycznych województwa małopolskiego EWA PUCIATA
Co zapewnia sukces produktów turystycznych Małopolski ? Informacja turystyczna Czynniki warunkujące sukces produktów turystycznych województwa małopolskiego EWA PUCIATA
Co zapewnia sukces produktów turystycznych Małopolski ? Zarządzanie turystyką Czynniki warunkujące sukces produktów turystycznych województwa małopolskiego EWA PUCIATA
Badanie znajomości produktów turystycznych oraz działań promocyjnych regionu ankietowani: turyści na Rynku Głównym w Krakowie badani za pośrednictwem Internetu obszary badania: atrakcyjność Małopolski znajomość atrakcji turystycznych regionu znajomość kampanii promocyjnych Czynniki warunkujące sukces produktów turystycznych województwa małopolskiego EWA PUCIATA
Atrakcyjność turystyczna Małopolski względem innych województw Czynniki warunkujące sukces produktów turystycznych województwa małopolskiego EWA PUCIATA
Atrakcyjność turystyczna Krakowa w porównaniu do innych polskich miast Czynniki warunkujące sukces produktów turystycznych województwa małopolskiego EWA PUCIATA
Imprezy odbywające się według respondentów w Krakowie Czynniki warunkujące sukces produktów turystycznych województwa małopolskiego EWA PUCIATA
Szlaki turystyczne przebiegające według respondentów przez obszar Małopolski Czynniki warunkujące sukces produktów turystycznych województwa małopolskiego EWA PUCIATA
Czynniki motywujące do przyjazdu do województwa małopolskiego Czynniki warunkujące sukces produktów turystycznych województwa małopolskiego EWA PUCIATA
Znajomość billboardów promujących Kraków i Małopolskę Czynniki warunkujące sukces produktów turystycznych województwa małopolskiego EWA PUCIATA
Skuteczność billboardów w opinii respondentów Czynniki warunkujące sukces produktów turystycznych województwa małopolskiego EWA PUCIATA
Wnioski w oparciu o wyniki badania Czynniki warunkujące sukces produktów turystycznych województwa małopolskiego EWA PUCIATA
DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ Czynniki warunkujące sukces produktów turystycznych województwa małopolskiego EWA PUCIATA