Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Współpraca na rzecz wiejskiego produktu turystycznego

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Współpraca na rzecz wiejskiego produktu turystycznego"— Zapis prezentacji:

1 Współpraca na rzecz wiejskiego produktu turystycznego
Panel dyskusyjny Współpraca na rzecz wiejskiego produktu turystycznego AGROTRAVEL Kielce, 16 kwietnia 2011

2 uczestnicy panelu: dr hab. Magdalena Kachniewska Szkoła Główna Handlowa w Warszawie Elżbieta Niedziejko Suwalska Izba Rolniczo-Turystyczna w Suwałkach Jadwiga Tatara Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie

3 WSPÓŁPRACA c b a 1. działalność prowadzona wspólnie przez jakieś osoby, instytucje lub państwa, 2.  wspólne funkcjonowanie narządów, mechanizmów wraz z innymi elementami w ramach całości organizmu lub maszyny, 3.  działalność prowadzona na czyjeś zlecenie, wiążąca się ze zdradą lub z działaniem na czyjąś niekorzyść. Źródło: Słownik Języka Polskiego, PWN

4 WSPÓŁDZIAŁANIE 1. działanie wspólnie z kimś, 2.  przyczynianie się do czegoś razem z innymi czynnikami, 3.  funkcjonowanie (narządów, mechanizmów) w powiązaniu z innymi. Działanie wspólnie z kimś dla osiągnięcia określonego celu, Pomaganie komuś w jakiejś działalności. Źródło: Słownik Języka Polskiego, PWN Źródło: Stach R., Górniak L., Szkoła liderów społeczności lokalnej

5 WSPÓŁDZIAŁANIE WSPÓLNY CEL SPOSÓB REALIZACJI KONTROLA I SAMOKONTROLA
Wspólne uzgodnienie do czego należy zmierzać SPOSÓB REALIZACJI Ustalenie zasad postępowania Podział zadań KONTROLA I SAMOKONTROLA Okresowe podsumowania i oceny realizacji zadań OBIEG INFORMACJI i ŁĄCZNOŚĆ Sposoby porozumiewania się WZAJEMNE WSPOMAGANIE i WSPIERANIE SIĘ Zasady życzliwej wzajemności

6 Wspólny cel WIEJSKI PRODUKT TURYSTYCZNY
obiekt szlak, obszar wydarzenie, impreza rzecz, usługa II poziom integracji produkty proste + organizacja +lokalizacja I poziom integracji produkty proste + organizacja produkty proste produkty proste Piramida produktów turystycznych Źródło: Kaczmarek J., Stasiak A., Włodarczyk B.

7 produkty zintegrowane
szlak produkty zintegrowane Szlak Zagród Edukacyjnych w Gminie Żarki

8 produkty zintegrowane
wydarzenie produkty zintegrowane Lanckorona „Anioł w Miasteczku”

9 produkty zintegrowane
ekomuzeum produkty zintegrowane Ekomuzeum Rzemiosła w Dobkowie

10 produkty zintegrowane
obszar produkty zintegrowane Podgórski Obszar Agroturystyczny "Gościna u Żegoty" - zintegrowany zespół bazy i usług turystycznych, utworzony w 1999 roku, jako wynik projektu współfinansowanego przez PHARE- TOURIN III. Oferujemy nowoczesną bazę noclegową, żywieniową i rekreacyjną. Podgórski Obszar Agroturystyczny "Gościna u Żegoty" obejmuje obszar gminy Żegocina i jej najbliższe okolice. Teren ten znajduje się na pograniczu Beskidu Wyspowego i Pogórza Wielicko-Wiśnickiego, 60 km w kierunku południowo-wschodnim od Krakowa. Przybywając do nas przeżyjecie wspaniałe chwile wśród tętniącej życiem przyrody, spokoju i czystego powietrza. Na turystycznych szlakach zdobędziecie liczne trofea: jagody, zioła, grzyby. Uwiecznicie na kliszy fotograficznej bogate okazy flory i fauny. Liczne zabytki historii i kultury, pozwolą przenieść się w czasy naszych przodków. Razem z nami będziecie mogli bawić się na festynach i imprezach sportowo-rekreacyjnych. Każdy znajdzie tutaj coś interesującego dla siebie. Z dala od zgiełku i szumu szarej codzienności odkryjecie coś zupełnie nowego. Podgórski obszar agroturystyczny „Gościna u Żegoty”

11 produkty zintegrowane
marka produkty zintegrowane Znak Markowy ” Kraina Żubra”

12 Zanim powstanie produkt turystyczny
bogactwo zasobów brak koordynacji brak wyrazistości brak dopasowania do rynku niesprawny marketing atrakcje baza noclegowa usługi infrastruktura

13 Wiejski produkt turystyczny
Identyfikacja zasobów zgodnie z oczekiwaniami rynku koordynacja wykorzystania zasobów wymogi jakościowe Rozszerzanie infrastruktury Przyciąganie źródeł finansowania i inwestycji atrakcje baza noclegowa usługi infrastruktura inwestycje źródła finansowania

14 wiejski produkt turystyczny
grupa interesu Zespół ludzi działających na określonym obszarze zainteresowanych poprawą swych możliwości uzyskania dochodu z działalności agroturystycznej oraz poprawą struktury obszaru wiejskiego / poprawą jakości życia na obszarach wiejskich badania rynku kreowanie produktu określanie i kontrola standardów jakości promocja i reklama system rezerwacji i sprzedaży polityka cen lobbying

15 prezentacje współpraca w zakresie kreowania wiejskich produktów turystycznych – Jadwiga Tatara współpraca w zarządzaniu jakością wiejskiego produktu turystycznego – Magdalena Kachniewska współpraca w zakresie finansowania, promocji i sprzedaży wiejskiego produktu turystycznego – Elżbieta Niedziejko

16 struktury organizacyjne
stowarzyszenie kwaterodawców struktury organizacyjne biznes Źródło: badania własne

17 struktury organizacyjne
stowarzyszenie kwaterodawców struktury organizacyjne Liczba i zasięg przestrzenny stowarzyszeń agroturystycznych Źródło: Wojciechowska J.

18 struktury organizacyjne stowarzyszenia kwaterodawców 2011
województwo Liczba organizacji dolnośląskie 13 kujawsko-pomorskie 4 lubelskie 17 lubuskie 1 łódzkie 6 małopolskie 8 mazowieckie opolskie 3 podkarpackie 9 podlaskie 10 pomorskie 12 śląskie świętokrzyskie 11 warmińsko-mazurskie wielkopolskie 15 zachodniopomorskie POLSKA 129 struktury organizacyjne stowarzyszenia kwaterodawców 2011 + ogólnopolskie Źródło: Baza CDR

19 Lokalne Organizacje Turystyczne
struktury organizacyjne administracja biznes Intensywność powstawania Lokalnych Organizacji Turystycznych Źródło: Czerniec W.

20 Lokalne Organizacje Turystyczne
struktury organizacyjne Struktura członków Lokalnych Organizacji Turystycznych Źródło: Czerniec W.

21 Lokalne Grupy Działania
struktury organizacyjne Lokalne Grupy Działania administracja biznes ngo partnerstwo publiczno-prywatne

22 Lokalne Grupy Działania
struktury organizacyjne Lokalne Grupy Działania Spośród 337 Lokalnych Grup Działania wybranych do realizacji LSR 58% jako cel ogólny oraz 22% jako cel szczegółowy wskazuje „Rozwój turystyki i promocja regionu”. Źródło: Leśniak L.

23 struktury organizacyjne
klaster struktury organizacyjne administracja nauka biznes ngo

24 wiejski produkt turystyczny
administracja nauka biznes ngo społeczność lokalna media ?

25

26 struktury organizacyjne
wsparcie struktury organizacyjne ODR-y 95% inne 2% inne 5% inne 5% gminy 19% gminy 22% stowarzy- szenia 29% stowarzy- szenia 36% ODR-y 50% ODR-y 38% początek lat 90 połowa lat 90 lata 2000 udział podmiotów w działaniach wspierających agroturystykę Źródło: Wojciechowska J.

27 struktury organizacyjne
wsparcie struktury organizacyjne podmioty prywatne stowarzyszenia / fundacje ośrodki doradztwa rolniczego gminy lokalne grupy działania instytucje naukowe szkoły 40% 20% 10% 10% 6,6% 6,6% 6,6% Projekty dotyczące agroturystyki i turystyki wiejskiej – programowanie Źródło: baza projektów MRR

28

29 wiejski produkt turystyczny
administracja nauka biznes ngo społeczność lokalna media ?

30 Dziękujemy .. …i życzymy dobrego współdziałania!


Pobierz ppt "Współpraca na rzecz wiejskiego produktu turystycznego"

Podobne prezentacje


Reklamy Google