Projekt został zrealizowany przy wsparciu udzielonym przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego,

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Paweł Rudkowski – Legnica, 13 kwietnia 2011 r.
Advertisements

NOWE KWALIFIKACJE, PRACA, PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ DLA BEZROBOTNYCH KOBIET
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
„BEZPIECZNE DZIECIŃSTWO NA WSI”
Projekt został zrealizowany przy wsparciu udzielonym przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego,
1. o mnie 2. Moja oferta – koła zainteresowań
NAWIGATOR-WIGOR NA TOR, czyli droga od entuzjazmu do sukcesu Projekt został zrealizowany przy wsparciu udzielonym przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię
Mam skrzydła – lecę do pracy. Koszaliński program aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych pozostających bez zatrudnienia.
Projekt został zrealizowany przy wsparciu udzielonym przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego,
PRZYJACIEL RODZINY CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA!
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
WSPÓŁPRACA FINANSOWA I POZAFINANSOWA SAMORZĄDU WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO Z ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
PATENT na innowacyjny biznes
Jesteś młody ? Wykorzystaj swój potencjał!!! Działanie 1.2 Projekt TWÓJ START- NASZYM WYZWANIEM.
Centrum Kariery i Sukcesu przy OSP w Budziszowie Wielkim Społeczeństwem obywatelskim jest społeczeństwo, w którym istnieją aktywni, myślący o interesach.
Projekt został zrealizowany przy wsparciu udzielonym przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego,
Projekt został zrealizowany przy wsparciu udzielonym przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego,
Projekt został zrealizowany przy wsparciu udzielonym przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego,
Projekt został zrealizowany przy wsparciu udzielonym przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego,
Projekt został zrealizowany przy wsparciu udzielonym przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego,
„W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych”
Projekt Integracja dla samodzielności współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Prezentacja sporządzona na podstawie danych z naboru III.
Rodzice i nauczyciele; płaszczyzna porozumienia
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Liceum w Psarach przepustką do sukcesu Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
PROJEKT PN. „KONIEC JĘZYKA ZA PRZEWODNIKA” JEST WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO.
Projekty edukacyjne z języka angielskiego. W terminie od r. do r. uczniowie szkół przystąpili do realizacji dwóch projektów edukacyjnych.
Działamy jako Stowarzyszenie Eko Idea od roku W tym czasie zrealizowaliśmy kilkanaście kampanii edukacyjnych. Ponad 100 wystaw w całym kraju dotyczących.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
LIDER Małopolskie Towarzystwo Doradcze – Stowarzyszenie Konsultantów na Rzecz Rozwoju Lokalnego i Przedsiębiorczości Społecznej PARTNER MERYTORYCZNY I.
Konferencja upowszechniająca dla kadry kierowniczej szkół System pracy z uczniami zdolnymi jako produkt finalny projektu DiAMEnT Upowszechnianie dobrych.
FRSE Prezentacja na temat współpracy europejskiej ZS nr 1 w Tychach.
Nowoczesny Uczeń - program aktywizacji edukacyjno – obywatelskiej uczniów rybnickich liceów - realizacja Projektu w I Liceum Ogólnokształcącym z Oddziałami.
Kraina Małych Odkrywców – Uniwersytet Dziecięcy Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego MARZEC – LIPIEC.
Możliwości wspierania uczniów wybitnie uzdolnionych 5 grudnia 2013 r. Barbara Wikieł.
Misja Misją Gminnej Biblioteki Publicznej w Gorzkowicach jest zaspakajanie potrzeb czytelniczych, integracja i aktywizacja społeczności.
NASZA SZKOŁA W PROJEKCIE „MŁODZI-KREATYWNI”
M OJA PRZYSZŁOŚĆ – MÓJ WYBÓR Projekt na rzecz lokalnego rynku pracy w ramach projektu RozPRACUJ to z biblioteką.
Oferta edukacyjna dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie SP i G na rok szkolny /201 5.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
ZESPÓŁ SZKÓŁ IM. GEN. WŁADYSŁAWA ANDERSA zsanders.eu.
. Jak można pomóc ludziom potrzebującym? Czy da się zmienić ich życie na lepsze? Czy można pomóc dzieciom, kształcić się i rozwijać? Myślimy, że dzięki.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Współpraca uczelni ze szkołami w ramach programów: Spotkanie informacyjne Warszawa, dnia 11 września 2014 r.
W Małej Wsi SPOŁECZNE LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCACE. Społeczne Liceum Ogólnokształcące w Małej Wsi to szkoła o wieloletniej tradycji. Od ponad 20 lat pomagamy.
PORADNIA Oferta doradcy zawodowego Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Giżycku Marty Knaś.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
OBYWATEL EDI EDUKACJA, DZIAŁANIA INFORMACYJNE. LEKCJA 4 Wolontariat Europejski Wolontariat Europejski to forma wolontariatu zagranicznego oferowana w.
„Event – skuteczne narzędzie HR” Agnieszka Zyśk-Pożoga CSR & Events Manager Provident Polska S.A.
AKTYWNOŚĆ ZAWODOWA SZANSĄ NA LEPSZE JUTRO Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Realizowany przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Iławie Projekt „Masz Okazję – Pomóż Sobie”
Z Zapraszamy. Drzwi Otwarte 22 marca 2014 roku (sobota), godz – kwietnia 2014 roku (sobota), godz – Pomorska 105,
PORADNICTWO ZAWODOWE Zapraszamy na wędrówkę po świecie poradnictwa zawodowego.
Urząd Miasta Lublin Projekt „MOJA FIRMA. Będę przedsiębiorcą” jest realizowany od 4 sierpnia 2010 r. jest realizowany od 4 sierpnia 2010 r. do 29 lutego.
Rozszerzona matura – świadoma inwestycja w przyszłość
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
Uniwersytet Dziecięcy Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Stalowej Woli
Centra Inicjatyw Lokalnych w Poznaniu
Klasa matematyczno-przyrodnicza pod patronatem PPWSZ w Nowym Targu
Projekt: Poprawa jakości kształcenia ogólnego w mieście Jaśle oraz gminach: Jasło, Dębowiec, Krempna, Nowy Żmigród i Osiek Jasielski Regionalny Program.
Uniwersytet Dziecięcy Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Stalowej Woli
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Akcja 3 Rozwój polityki młodzieżowej
Obchodzimy 5 rocznicę istnienia UDJK
Zapis prezentacji:

Projekt został zrealizowany przy wsparciu udzielonym przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego, Norweskiego Mechanizmu Finansowego oraz budżetu Rzeczypospolitej Polskiej w ramach Funduszu dla Organizacji Pozarządowych. - różne krańce miasta, różni obywatele

Stowarzyszenie Korzenie.pl działające w Rybniku – Boguszowicach Osiedlu jest wnioskodawcą w konkursie na najciekawsze projekty w ramach akcji Dwa bieguny – różne krańce miasta, różni obywatele

Tytuł projektu: Młodzi Żacy Dziecięcego Uniwersytetu w Boguszowicach Osiedlu – projekt edukacyjny o działaniu lokalnym

Projekt jest wyzwaniem ku narastającemu problemowi wśród dzieci i młodzieży dzielnicy Boguszowice Osiedle, jakim jest: brak chęci, słaba motywacja w zdobywaniu wiedzy i umiejętności, a co za sobą implikuje w przyszłości zdobycie dobrego i atrakcyjnego zawodu. Realizując projekt ukażemy młodym ludziom korzyści, jakie daje wykształcenie; pomożemy im w poszukiwaniu, odkrywaniu i rozpoczynaniu własnej drogi do sukcesu.

Cele projektu: rozbudzanie w dzieciach i młodzieży pasji zdobywania wiedzy i umiejętności oraz czerpanie z nauki radości, a także rozwijanie i pielęgnowanie w nich naturalnej ciekawości świata; prezentowanie zróżnicowanej oferty edukacyjnej otwartej na uzdolnienia i pozwalającej każdemu dziecku odkryć swój talent; zaproponowanie cyklu zajęć z różnych dziedzin nauki, mając na uwadze to, iż dzieci najlepiej uczą się poprzez obserwacje i własne doświadczanie; przybliżanie działalności Uniwersytetów Dzieci istniejących na polskich uczelniach.

Działania w ramach projektu (w każdym miesiącu realizacji projektu podejmowana będzie inna problematyka): Nazwa I miesiąca: ODKRYWCY – pierwsze kroki Młodego Żaka Działania organizacyjne, w tym: rekrutacja; opracowanie regulaminu, kontraktu, słownika żaka, loga, pieczęci, indeksu i inne. Zajęcia z kreatywnego rozwiązywania problemów – warsztaty z technik i narzędzi kreatywnego myślenia, z kreatywnego życia na co dzień. Zajęcia z udzielania pierwszej pomocy, bezpieczeństwa (np. PCK, Policja). Nazwa II miesiąca: MŁODZI NAUKOWCY Wyjazdy na uczelnię, zajęcia laboratoryjne i eksperymenty, giełda minerałów, spotkanie z profesorem uczelni, wykład dr A. Boczarowskiego (z prezentacją w 3D), wycieczka do Planetarium Śląskiego w Chorzowie i inne. Nazwa III miesiąca: MIŁOŚNICY KULTURY, HISTORII I SPORTU Spotkanie z aktorem, animatorem kultury, sportowcem; wizyta w Śląskiej Telewizji TVS, Cysterskie Dymarki w Rudach, wycieczka kulturowa itp.

Nazwa IV miesiąca: MŁODZI DEMOKRACI Wizyta w Sejmie RP w Warszawie, spotkanie z Posłem na Sejm RP, wizyta w Urzędzie Miasta Rybnika i w Starostwie Powiatowym w Rybniku. Nazwa V miesiąca: TURYŚCI Wycieczki turystyczno-krajoznawcze, warsztaty terenowe np.: Rybnik i okolice, Beskid Śląski, Jura Krakowsko- Częstochowska, Pszczyna. Nazwa VI miesiąca: ABSOLWENCI Dziecięcego Uniwersytetu w Boguszowicach Osiedlu Podsumowanie projektu – uroczystość wręczenia dyplomów Dziecięcego Uniwersytetu w Boguszowicach Osiedlu (uczestnicy na początku realizacji projektu otrzymają indeksy, w których będą gromadzić karty zaliczanych zajęć i na podstawie indeksu uzyskają dyplom). Realizując projekt będziemy korzystali z potencjału intelektualnego, wiedzy i doświadczenia naukowców i nauczycieli akademickich Uniwersytetu Śląskiego i Politechniki Śląskiej oraz konsultantów i doradców Regionalnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli i Informacji Pedagogicznej WOM w Rybniku. Nazwa IV miesiąca: MŁODZI DEMOKRACI Wizyta w Sejmie RP w Warszawie, spotkanie z Posłem na Sejm RP, wizyta w Urzędzie Miasta Rybnika i w Starostwie Powiatowym w Rybniku. Nazwa V miesiąca: TURYŚCI Wycieczki turystyczno-krajoznawcze, warsztaty terenowe np.: Rybnik i okolice, Beskid Śląski, Jura Krakowsko- Częstochowska, Pszczyna. Nazwa VI miesiąca: ABSOLWENCI Dziecięcego Uniwersytetu w Boguszowicach Osiedlu Podsumowanie projektu – uroczystość wręczenia dyplomów Dziecięcego Uniwersytetu w Boguszowicach Osiedlu (uczestnicy na początku realizacji projektu otrzymają indeksy, w których będą gromadzić karty zaliczanych zajęć i na podstawie indeksu uzyskają dyplom). Realizując projekt będziemy korzystali z potencjału intelektualnego, wiedzy i doświadczenia naukowców i nauczycieli akademickich Uniwersytetu Śląskiego i Politechniki Śląskiej oraz konsultantów i doradców Regionalnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli i Informacji Pedagogicznej WOM w Rybniku.

Termin realizacji: planowane rozpoczęcie projektu w marcu 2010 r., a zakończenie w sierpniu 2010 r. Czas trwania: ok. 6 miesięcy.

zwłaszcza uczęszczające do Szkoły Podstawowej nr 18 oraz Gimnazjum nr 5. Do udziału w niektórych zadaniach będziemy zapraszać również ich rodziców. W projekcie zakładamy 12 wolontariuszy zaangażowanych w jego realizację. Wolontariusze podejmą się następujących zadań: - działania organizacyjne projektu, - opieka nad dziećmi i młodzieżą w czasie licznych zajęć, wyjazdów, itp., - prowadzenie niektórych zajęć, - i innych w zależności od potrzeb wynikłych w trakcie realizacji projektu. Projekt zakłada wkład własny w formie wolontariatu w wymiarze ok. 480 godzin. W projekt zaangażowane będą dzieci i młodzież Boguszowic Osiedla,

Wnioskowana kwota dofinansowania 9 800,00 zł, w tym: koszt: materiałów biurowych (900,00 zł), poligraficznych – introligatorskich (500,00 zł), wyrób pieczątek (100,00 zł) – kwota: ok ,00 zł koszt sprzętu: laminarka (ok. 300,00 zł), radiomagnetofon (ok. 500,00 zł) – kwota: ok. 800,00 zł koszt części kosztów przejazdów/ transportu – kwota: ok ,00 zł koszt części biletów wstępu - kwota: ok ,00 zł koszt części poczęstunku – kwota: ok. 500,00 zł Dziękujemy