Anna Gluba Katarzyna Ruszkowska Maciej Szatanek

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Twórczość nie jest: • wielka i odległa • artystyczna czy „śliczna”'
Advertisements

Teresa Grąziewicz - Jóźwik
Katolicki Uniwersytet Lubelski uwarunkowania, wyróżniki
Rok 2009 Europejskim Rokiem Kreatywności i Innowacji
POZNAWCZE SKŁADNIKI PROCESU TWÓRCZEGO
czyli zostań kowalem swojego losu
SUKCES.
Procesy poznawcze cd Uwaga.
Kierowanie twórczością w organizacji
GRUPOWE ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW
Katedra Marketingu Usług
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
ANALIZA PROBLEMÓW W POCZĄTKOWEJ FAZIE PLANOWANIA I ROZWOJU MAŁEJ FIRMY
Dolnośląska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. ul. Wysockiego 10
EDUKACJA NIEKONWENCJONALNA non scholae sed vitae discimus non scholae sed vitae discimus.
TALENTY NA RYNKU PRACY PRZYSZŁOŚCI
Aktywizacja dzieci i młodzieży poprzez działania twórcze
Animacja kultury.
„Nie wszyscy mamy te same zdolności, ale wszyscy powinniśmy mieć te same możliwości , aby swe zdolności rozwijać.” J.F Kennedy.
Wyzwalamy twórczość zamiast odtwórczości w SCE: otworzysz się na nowe doświadczenia w dziedzinie teatru, muzyki i sztuki spotkasz się
2020 – DOKĄD ZMIERZAMY czyli o największych wyzwaniach rozwoju Marcin Nowicki Starogard Gdański, 22 października 2010 r.
NISZE AKTYWNOŚCI GOSPODARCZEJ NA DOLNYM ŚLĄSKU
Projekt „Szkoła z klasą” klasa III A
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
SZTUKA PO DRUGIEJ WOJNIE SWIATOWEJ Część I
Fundacja Rodzina i Przedsiębiorczość
Europejskie Standardy Kształcenia (ESK) w Polsce
Stres a aktywność fizyczna
KLASA TWÓRCZA MŁODZI ODKRYWCY.
WAŻNE CECHY LIDERA: Umiejętność wyznaczania kierunku – lider musi umieć pociągać i zachęcać innych do pójścia za nim. Dobry lider jest człowiekiem wizji,
Życiorys Ernest Hemingway urodził się r. a zmarł r.
- uczymy się marzyć, myśleć i tworzyć. …czyli jak być inicjatorem, nie imitatorem; ryzykantem, nie replikantem; pomysłodawcą, nie podwykonawcą.
Podstawy rekreacji WYKŁAD II
KREATYWNE METODY PRACY ZESPOŁÓW W PROCESACH REWITALIZACJI SPOŁECZNEJ część 1 Dorota Bazuń.
Zajęcia Integracyjne. Aktywność jest warunkiem prawidłowego rozwoju każdego człowieka, ponadto umożliwia prowadzenie twórczego życia.
Aby zdobyć wielkość, człowiek musi tworzyć, a nie odtwarzać
Berlin Calling reż. H. Stohr Niemcy Twórczość / kreatywność twórczość to proces prowadzący do nowego wytworu, który jest akceptowany jako użyteczny.
Wwww.fundacjadlasztuki.pl Działalność społecznie użyteczna w zakresie kulturalno-oświatowym, a w szczególności wspierania i.
Wrocławska Koncepcja Edukacyjna
Motywowanie uczniów do aktywności sportowej
Szkoła Podstawowa nr 172 im. Polskiej Organizacji Wojskowej.
ANTYKWARIAT B I Z U T E R I A ART DECO ..
Projekt „Rozwój Kompetencji – doskonalenie zawodowe nauczycieli szansą na lepsze jutro dla oświaty” Będzin, 12 marca 2014 r. T WÓRCZA AKTYWNOŚĆ DZIECI.
Metoda sześciu kapeluszy
Funkcja i jej zaburzenia Maciej Kopera
Z. Korzeniewski, DODN.  „Ważniejsze, aby sprawnie myśleć, niż nałykać się wiedzy o faktach”. Z. Korzeniewski, DODN.
Szkoła Podstawowa nr 16 Wrocław
Ogólnopolska Kampania Społeczna UCZEŃ TEŻ CZŁOWIEK TWÓRCZY INDYWIDUALISTA.
Funkcjonowanie LGD – uzależnienie czy kreatywność? Czy da się zapewnić stabilność organizacji i trwałe partnerstwo na obszarach wiejskich? LUBORADZA, 8-9.
Metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI. celeprzedmiotu:celeprzedmiotu:
Przedszkole nr 71 „Chatka Małego Skrzatka”
MODUŁ V Model biznesowy
Nauka przedsiębiorczości w polskim systemie edukacji
7 Nawyków – mapa wdrożenia
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
JAK ZWIĘKSZYC KREATYWNOŚĆ W BIZNESIE
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
Tożsamość książki w kulturze informacji
Kreatywność w biznesie
Metoda WebQuest.
Ramowy program studiów
Imię i nazwisko prezentera
Rozwijanie Twórczości i Kreatywności Uczniów
Komunikacja w reklamie: Reklama ambientowa. Katarzyna
Jak kształtować kompetencje kluczowe?
KOMPETENCJE KLUCZOWE.
Kreatywność w realizacji podstawy programowej z wychowania fizycznego
LEKCJE TWÓRCZOŚCI W Szkole podstawowej nr 108
Spotkanie w celu zebrania nowych pomysłów
Szkoła Podstawowa nr 1 Twórcze umysły im. Wojska Polskiego w Żywcu
Zapis prezentacji:

Anna Gluba Katarzyna Ruszkowska Maciej Szatanek TWÓRCZOŚĆ Anna Gluba Katarzyna Ruszkowska Maciej Szatanek

Czy jesteś twórczą jednostką? Fundusze: 15 zł Rozkucie: 3 zł Skucie: 2 zł

Czy jesteś twórczą jednostką? Do czego można użyć doniczki poza jej zwykłym zastosowaniem? Myśl niekonwencjonalnie!

Co to jest twórczość? Kreatywność – zdolność do wytwarzania nowych pomysłów Talent twórczy – kompleks cech indywidualnych, dzięki którym człowiek tworzy wartościowe dzieła Podejście elitarne – wybitni twórcy Podejście egalitarne – każdy jest twórczy

Co to jest twórcze dzieło? Dzieło nowe i wartościowe w pewnym okresie dla pewnej grupy osób (Stein) Efekt procesu twórczego

Co to jest proces twórczy? Aktywność budząca „skuteczne zdziwienie” (Bruner) – reakcja odbiorcy Charakteryzuje się „poszukiwaniem różnorodności i różnorodnością poszukiwań”(Kocowski) - proces Nęcka –definicja syntetyczna

Proces ruchliwość zmiana nastawienia Reakcja odbiorcy zdziwienie akceptacja TWÓRCZOŚĆ Produkt nowość wartość