Trasa turystyczna
CEL PROGRAMU Stworzenie nowej jakościowo oferty turystycznej Kotliny Jeleniogórskiej, opartej o tradycje Polskiej Kuchni Regionalnej, Promocja Polskiej Kuchni, jako wiarygodnej i autentycznej marki narodowej,
OBSZAR REALIZACJI: TERMIN REALIZACJI: Kotlina Jeleniogórska TERMIN REALIZACJI: ( wdrażanie programu) : Styczeń 2009 – Styczeń 2012
PODMIOTY WDRAŻAJĄCE PROGRAM: Starostwo Powiatowe w Jeleniej Górze, Stowarzyszenie Gmin karkonoskich, Katedra Marketingu i Zarządzania Gospodarką Turystyczną Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wybrane obiekty hotelowo- gastronomiczne z terenu Kotliny Jeleniogórskiej.
PODMIOTY WSPÓŁPRACUJĄCE: Dolnośląska Organizacja Turystyczna, Lokalne organizacje turystyczne i biura promocji miast i gmin z terenu Kotliny Jeleniogórskiej.
SPOSÓB REALIZACJI: W projekcie uczestniczyć będzie 10 do 14 wybranych obiektów hotelowo – gastronomicznych z obszaru Kotliny Jeleniogórskiej, Każdy z obiektów będzie specjalizował się w jednym rodzaju polskiej kuchni regionalnej, Przewiduje się następujące kuchnie regionalne i specjalne: Kuchnia kaszubska, Kuchnia podlaska , Kuchnia warmińsko – mazurska, Kuchnia lubelska, Kuchnia podkarpacka, Kuchnia małopolska, Kuchnia podhalańska , Kuchnia beskidzka, Kuchnia śląska, Kuchnia wielkopolska, Kuchnia świętokrzyska, Kuchnia pomorska, Kuchnia myśliwska, Kuchnia dworska, Kuchnia kresowa.
W szkoleniach uczestniczyć będą : SPOSÓB REALIZACJI: Podmioty wdrażające program przeprowadzą szkolenie dla pracowników obiektów uczestniczących w projekcie Kulinarny Szlak Turystyczny – Kuchnia Polska . Szkolenia prowadzone będą przez wybitnych znawców polskiej tradycji kulinarnej, autorów książek traktujących o kulturze stołu polskiego, uznanych kucharzy, ekspertów kulinarnych oraz specjalistów z zakresu marketingu turystycznego. W szkoleniach uczestniczyć będą : Właściciele i menedżerowie obiektów uczestniczących w projekcie Kulinarny Szlak Turystyczny-Kuchnia Polska, Szefowie kuchni i kuchenny personel pomocniczy, Kelnerzy, Pracownicy ośrodków informacji turystycznej.
SPOSÓB REALIZACJI: Opracowany zostanie spójny program marketingowy promujący Kulinarny Szlak Turystyczny – Kuchnia Polska, Obiekty uczestniczące w programie będą współpracować z wydziałami promocji urzędów marszałkowskich z regionów, których kuchnia prezentowana będzie w programie. Tym samym obiekty te pełnić będą rolę ośrodków promocji poszczególnych regionów Polski, We współpracy ze szkołami gastronomicznymi, szkołą turystyczno- hotelarską oraz Katedrą Marketingu i Zarządzania Gospodarką Turystyczną Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, zostanie stworzony program szkolenia kadr dla potrzeb Kulinarnego Szlaku Turystycznego – Kuchnia Polska.
FINANSOWANIE PROJEKTU: Programy operacyjne Urzędów Marszałkowskich, Środki pomocy UE, Fundusze Ministerstwa Sportu i Turystyki, Środki własne podmiotów uczestniczących w projekcie.
PRZEWIDYWANE EFEKTY: Powstanie nowej jakościowo, oferty turystycznej pozwalającej poznać, podczas kilkudniowego pobytu w Kotlinie Jeleniogórskiej, walory Polskiej Kuchni Regionalnej . Intensyfikacja sprzedaży produktów regionalnych i zdrowej żywności, Wzrost obrotów w obiektach hotelowo - gastronomicznych, Podniesienie kwalifikacji pracowników gastronomii, Jakościowe zmiany w szkolnictwie przygotowującym kadry dla turystyki i gastronomii.
Koncept Kulinarny Szlak Turystyczny jest elementem programu marketingowego Polska Kuchnia – Polską Marką i jest własnością firmy Sudety IT – Status Janusz Stańczyk . Wykorzystywanie i powielanie zgodnie z ustawą o prawach autorskich i pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 z późniejszymi zmianami.