ANALIZA WYNIKÓW EGZAMINU GIMNAZJALNEGO UCZNIÓW Z NABORU W ROKU SZKOLNYM 2007/2008 Opracowały: mgr Renata Narewska mgr Dorota Kozłowska Wrzesień 2007r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WYNIKI EGZAMINU GIMNAZJALNEGO Z JĘZYKA NOWOŻYTNEGO ROK SZKOLNY 2009/2010.
Advertisements

Klasyfikacja roczna w roku szkolnym 2012/2013
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
GIMNAZJUM IM. STANISŁAWA STASZICA W PANKACH
Zapobieganie niepowodzeniom egzaminacyjnym
PUBLICZNE GIMNAZJUM W DRAWSKU
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
Wyniki sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego i maturalnego w 2009 r. uczni ó w szk ó ł prowadzonych przez Gminę Miejską Mielec.
Lp. TYPY SZKÓŁ LICZBA UCZNIÓW LICZBA ODDZIAŁÓW 1 SZKOŁY PODSTAWOWE GIMNAZJA V LO 2699 OGÓŁEM 4951 uczniów 209 oddziałów LICZBA DZIECI.
ANALIZA WYNIKÓW EGZAMINU GIMNAZJALNEGO
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
Fizyka i astronomia na egzaminach zewnętrznych w 2008 roku Egzamin gimnazjalny Matura Pracownia Doskonalenia Metodycznego Opracował: Zbigniew Łuczka.
OSIĄGNIĘCIA EDUKACYJNE UCZNIÓW WOJEWÓDZTWA LUBUSKIEGO W ŚWIETLE WYNIKÓW EGZAMINU GIMNAZJALNEGO W CZĘŚCI MATEMATYCZNO-PRZYRODNICZEJ Z OSTATNICH SZEŚCIU.
Program Międzynarodowej Oceny Umiejętności Uczniów OECD PISA
Test kompetencyjny z języka angielskiego dla klas szóstych
Zespół Szkół w Podgrodziu 2010/11. Zespół Szkół w Podgrodziu Publiczna Szkoła Podstawowa Publiczne Gimnazjum Publiczne Przedszkole.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt jest realizowany przez.
Wyniki egzaminu gimnazjalnego
Zestawienie wyników egzaminu
Analiza wyników egzaminów zewnętrznych absolwentów roku 2011 w Gimnazjum Nr 2 w Ciechanowie z wykorzystaniem metody EWD w ewaluacji wewnątrzkolnej. Opracowanie:
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- V Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Informacje ogólne Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007r w sprawie warunków i sposobie oceniania, klasyfikowania.
Opracował: Zespół Humanistyczny. Klasa Średnia ww - wielokrotnego wyboru (na 20 p) Średnia KO - krótkie odpowiedzi (na 10 p) Średnia za zaproszenie (na.
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
WYNIKI SPRAWDZIANU I EGZAMINU GIMNAZJALNEGO w roku 2011.
Wyniki egzaminu gimnazjalnego. CZĘŚĆ HUMANISTYCZNA Średni wynik szkoły znajduje się w 7 przedziale skali staninowej.
Wyniki egzaminu gimnazjalnego w latach
Wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego w 2013r
Osiągnięcia uczniów klasy szóstej, którzy przystąpili do sprawdzianu w kwietniu 2010 roku WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE.
EGZAMIN GIMNAZJALNY W SUWAŁKACH 2009 Liczba uczniów przystępująca do egzaminu gimnazjalnego w 2009r. Lp.GimnazjumLiczba uczniów 1Gimnazjum Nr 1 w Zespole.
RES POLONA Kazimierz Żylak. OPANOWANIE UMIEJĘTNOŚCI MATEMATYCZNYCH PRZEZ GIMNAZJALISTÓW.
Wyniki egzaminów gimnazjalnych szkół powiatu nakielskiego w roku 2011 w kontekście wyników kraju, województwa i innych powiatów przy uwzględnieniu wyników.
Wyniki egzaminów gimnazjalnych szkół powiatu żnińskiego w roku 2011 w kontekście wyników kraju, województwa i innych powiatów przy uwzględnieniu wyników.
Warlubie, r.. Wyniki egzaminów gimnazjalnych szkół powiatu świeckiego w roku 2011 w kontekście wyników kraju, województwa i innych powiatów.
MATURA 2007 raport ZESPÓŁ SZKÓŁ I PLACÓWEK KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO.
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
Egzamin w gimnazjum składał się z 3 części: humanistycznej, matematyczno-przyrodniczej i języka obcego nowożytnego. Podczas egzaminu kończącego gimnazjum.
Konferencja inauguracyjna Wolsztyn 14 listopada 2007.
Osiągnięcia uczniów klasy szóstej, którzy przystąpili do sprawdzianu w kwietniu 2010 roku WOJEWÓDZTWO POMORSKIE WOJEWÓDZTWO POMORSKIE wrzesień 2010.
Analiza wyników sprawdzianu ‘2013
1. ŁATWOŚĆ ZADANIA (umiejętności) 2. ŁATWOŚĆ ZESTAWU ZADAŃ (ARKUSZA)
Analiza matury 2013 Opracowała Bernardeta Wójtowicz.
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013 GIMNAZJUM IM
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Wstępna analiza egzaminu gimnazjalnego.
EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
User experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej.
S YTUACJA DEMOGRAFICZNA W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 1 W Ł OMIANKACH NA PRZESTRZENI LAT Opracowały: Iwona Jarząbkowska i Katarzyna Łazicka.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Sprawozdanie z testu kompetencji klas szóstych październik 2012r.
1 Analiza wyników sprawdzianu ‘2014 Zespół Szkolno-Przedszkolny w Krowiarkach – XI 2014 – XI 2014 Opracował: J. Pierzchała.
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
WYNIKI EGZAMINU GIMNAZJALNEGO W GIMNAZJUM NR 5 W PRZEMYŚLU NA PRZESTRZENI LAT Kolejne slajdy prezentują porównanie wyników egzaminu gimnazjalnego osiągniętych.
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego z języków obcych 2008.
Dr hab. Renata Babińska- Górecka
PODSUMOWANIE EGZAMINU GIMNAZJALNEGO IV 2012 Wiedza o społeczeństwie.
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2014 GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W BOGUSZYCACH.
1 Używanie alkoholu i narkotyków przez młodzież szkolną w województwie opolskim w 2007 r. Na podstawie badań przeprowadzonych przez PBS DGA (w pełni porównywalnych.
Współrzędnościowe maszyny pomiarowe
Elementy geometryczne i relacje
Strategia pomiaru.
LO ŁobżenicaWojewództwoPowiat pilski 2011r.75,81%75,29%65,1% 2012r.92,98%80,19%72,26% 2013r.89,29%80,49%74,37% 2014r.76,47%69,89%63,58% ZDAWALNOŚĆ.
Wyniki egzaminu gimnazjalnego w Społecznym Gimnazjum w Rybniku.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego w części matematyczno- przyrodniczej z zakresu przedmiotów przyrodniczych w roku szkolnym 2014/2015.
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Zapis prezentacji:

ANALIZA WYNIKÓW EGZAMINU GIMNAZJALNEGO UCZNIÓW Z NABORU W ROKU SZKOLNYM 2007/2008 Opracowały: mgr Renata Narewska mgr Dorota Kozłowska Wrzesień 2007r.

Egzamin Gimnazjalny 2007 Źródło:

Ogólne wyniki krajowe EgzaminLiczebnośćŚredniaMedianaDominantaIlość punktów do zdobycia GH , GMP ,

Egzamin gimnazjalny – część humanistyczna A.Obszary standardów egzaminacyjnych I.Czytanie i odbiór tekstów kultury II.Tworzenie własnego tekstu

B. Poziom opanowania w obszarach standardów ObszarLiczba punktów do zdobycia Poziom opanowania ŚredniaMedianaDominanta I2571,5 %17, II2554,4 %13, Ogółem5063,0 %31,483337

Egzamin gimnazjalny – część matematyczno- przyrodnicza A.Obszary standardów egzaminacyjnych I.Umiejętność stosowania terminów, pojęć i procedur z zakresu przedmiotów matematyczno-przyrodniczych niezbędnych w praktyce życiowej i dalszym kształceniu. II.Wyszukiwanie i stosowanie informacji. III.Wskazywanie i opisywanie faktów, związków i zależności w szczególności przyczynowo-skutkowych, przestrzennych i czasowych. IV.Stosowanie zintegrowanej wiedzy i umiejętności do rozwiązywania problemów.

B. Poziom opanowania w obszarach standardów ObszarLiczba punktów do zdobycia Poziom opanowania ŚredniaMedianaDominanta I1542,7 %6,4053 II1268,7 %8,2499 III1552,2 %7,8486 IV835,4 %2,8321 Ogółem5050,6 %25,312318

UWAGI

Osiągnięcia gimnazjalistów, którzy deklarują uczyć się w klasach pierwszych w ZSLiZ w Olecku Źródło: zaświadczenia z egzaminu gimnazjalnego

Struktura oddziałów wg wyniku na wejściu. Wrzesień 2007 Oddział Opis wyników egzaminu GH Liczba uczniów w oddziale niskiśredniwysoki 0 – 23p24 – 39p40 – 50p TRLiczba uczniów Procent uczniów31,5863,165,26 TOLiczba uczniów49215 Procent uczniów26,676013,33 TALiczba uczniów Procent uczniów17,9574,367,69 THaLiczba uczniów Procent uczniów27,2763,649,09 THbLiczba uczniów Procent uczniów22,7372,734,54 LaLiczba uczniów Procent uczniów LsLiczba uczniów Procent uczniów27,2763,649,09

Osiągnięcia uczniów wg poszczególnych oddziałów

Struktura oddziałów wg wyniku na wejściu. Wrzesień 2007 Oddział Opis wyników egzaminu GMP Liczba uczniów w oddziale niskiśredniwysoki 0 – 23p24 – 39p40 – 50p TRLiczba uczniów Procent uczniów52,6347,37- TOLiczba uczniów95115 Procent uczniów6033,336,67 TALiczba uczniów Procent uczniów74,3625,64- THaLiczba uczniów Procent uczniów59,0936,364,55 THbLiczba uczniów Procent uczniów68,1831,82- LaLiczba uczniów Procent uczniów6040- LsLiczba uczniów Procent uczniów84,8515,15-

Osiągnięcia uczniów wg poszczególnych oddziałów

Ogólne wyniki z egzaminu gimnazjalnego EgzaminLiczebnośćMax ilość punktów ŚredniaMedianaDominanta GH , GMP ,011917

Obszary standardów egzaminacyjnych. Poziom opanowania.

Część humanistyczna ObszarMax liczba punktów Poziom opanowania ŚredniaMedianaDominanta I2564,24 %16, II2553,68 %13,421415

Obszar I – zależność między ilością uczniów a zdobytymi punktami

Obszar II – zależność między ilością uczniów a zdobytymi punkami

Część matematyczno-przyrodnicza ObszarMax ilość punktów Poziom opanowania ŚredniaMedianaDominanta I1532,73 %4,9143 II1258,17 %6,9887 III1543,13 %6,4765 IV824,5 %1,9621

Obszar I – zależność między ilością uczniów a zdobytymi punktami

Obszar II – zależność między ilością uczniów a zdobytymi punktami

Obszar III – zależność między ilością uczniów a zdobytymi punktami

Obszar IV – zależność między ilością uczniów a zdobytymi punktami

PORÓWNANIE WYNIKÓW KRAJOWYCH Z WYNIKAMI UCZNIÓW ZSLiZ W OLECKU EgzaminMax ilość punktów ŚredniaMedianaDominanta GH- kraj 5031, GH - ZSLiZ 5029,373131, 34 GMP- kraj 5025, GMP- ZSLiZ 5021,011917

Porównanie wyników – GH ObszarMax ilość punktów ŚredniaMedianaDominanta I – kraj 2517, I – ZSLiZ 2516, II – kraj 2513, II - ZSLiZ 2513,421415

Porównanie wyników - GMP ObszarMax ilość punktów ŚredniaMedianaDominanta I- kraj 156,4053 I- ZSLiZ 154,9143 II- kraj 128,2499 II- ZSLiZ 126,9887 III- kraj 157,8486 III- ZSLiZ 156,4765 IV- kraj 82,8321 IV- ZSLiZ 81,9621

Wnioski z analizy wyników egzaminu gimnazjalnego uczniów deklarujących podjęcie nauki w ZSLiZ w Olecku: - Większość uczniów osiągnęła na egzaminie gimnazjalnym wyniki średnie, zaledwie 17 uczniów na 175 badanych uzyskało wyniki wysokie (czyli ponad 40p) z części humanistycznej i 2 uczniów z części matematyczno- przyrodniczej. - Lepsze wyniki osiągnęli uczniowie z części humanistycznej (śr. 29,37), ale są one niższe od wyniku krajowego (śr. 31,48) - wyniki z części matematyczno- przyrodniczej ( śr. 21,01) są dużo słabsze od wyniku krajowego ( śr. 25,31), - wyniki części humanistycznej wskazują, że uczniowie trochę lepiej opanowali umiejętność czytania i odbioru tekstów kultury ( poziom opanowania- 64,24%) niż tworzenie własnego tekstu (53,68%), są to jednak wyniki słabsze od krajowych ( 71,5% i 54,4%); zwłaszcza wyniki z obszaru I są dużo słabsze niż w kraju - z części matematyczno- przyrodniczej najlepiej młodzież opanowała umiejętności z obszaru II ( wyszukiwanie i stosowanie informacji)- 58,17%, wynik krajowy-68,7%. - Najsłabiej z części matematyczno- przyrodniczej wypadł obszar IV, czyli stosowanie zintegrowanej wiedzy i umiejętności do rozwiązywania problemów- poziom opanowania- 24,5%, w kraju- 35,4%. - Bardzo słabo uczniowie opanowali też umiejętności z obszaru I, czyli stosowanie terminów, pojęć ; najwięcej uczniów uzyskało zaledwie 3 punkty na 15 możliwych - wyniki uczniów deklarujących naukę w poszczególnych oddziałach są w miarę wyrównane, czyli w klasach będą uczniowie osiągający wyniki średnie, jak i niskie; średnio najwyższe wyniki z części humanistycznej uzyskali uczniowie klasy La,TA i Thb, z części matematyczno- przyrodniczej klasa La.

Wnioski do pracy: -żadna z badanych na egzaminie gimnazjalnym umiejętności nie została opanowana w zadawalający sposób, dlatego należy ćwiczyć umiejętności humanistyczne -czytanie ze zrozumieniem różnych tekstów kultury i umiejętność tworzenia własnych tekstów, a także umiejętności wynikające ze standardów egzaminacyjnych z części matematyczno- przyrodniczej, zwłaszcza umiejętność stosowania terminów, pojęć oraz stosowanie zintegrowanej wiedzy i umiejętności do rozwiązywania problemów, - w pracy należy pamiętać o bardzo zróżnicowanym poziomie wiedzy i umiejętności uczniów w poszczególnych klasach i konieczności dobrania właściwych metod pracy z uczniami zdolniejszymi i słabymi