Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r.
Advertisements

BEZPIECZNA i PRZYJAZNA SZKOŁA
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Doskonalenie kompetencji pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznych – na przykładzie projektu: pomoc psychopedagogiczna i terapeutyczna w poradnictwie.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Efektywność kształcenia Jak ją poprawiać?. Kształcenie – to całość doświadczeń składających się na proces zdobywania przez jednostkę umiejętności, wiedzy.
Zadania doradcy metodycznego zgodnie z Rozporządzeniem MEN i S o placówkach z dnia 23 kwietnia 2003r.
Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
Wspieranie dziecka i rodziny w środowisku lokalnym DZIAŁALNOŚĆ ASYSTENTA RODZINY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W ŚREMIE, CZERWIEC 2011R.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Podstawy Pomocy Psychologicznej
Europejska Karta Równości Kobiet i Mężczyzn w Życiu Lokalnym ( Przemoc) Opracowana i zalecana przez Radę Gmin i Regionów Europy.
Narodowy Plan Działań Na Rzecz Dzieci
Rola poradni w rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci oraz udzielaniu wsparcia merytorycznego dyrektorom w zakresie.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Pojęcie integracji Bariery architektoniczne Nauczyciele w integracji
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Nr 1 w Kaliszu
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Opracował J. Stryjkowski
Projekt Kompleksowe wsparcie szkół – sukces edukacji współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom „Bratek” w Barlinku ( Barlinek, ul
Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach ul. M. Reja 67 B.
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu. Plan wystąpienia Cele programu zajęć doradczych i psychologiczno-pedagogicznych Sposoby realizacji celów Zadania programów.
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Opracowanie: mgr Anna Grygny Nowe zasady udzielania pomocy psychologiczno - pedagogicznej.
PEDAGOG SZKOLNY.
Zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze z elementami terapii pedagogicznej
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej na terenie szkoły
Efektywne wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka od przedszkola
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
SAMORZĄD WOJEWÓDZTWA, A PROBLEM PRZEMOCY W RODZINIE
Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
„Jeden gram praktyki jest lepszy niż tona teorii” Swami Shivananda Kompetencje dyrektora poradni niezbędne w procesie wspomagania rozwoju szkół – dobra.
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
AKTUALNE DZIAŁANIA PORADNI Natalia Bismor. AKTUALIZOWANA W KAŻDYM ROKU SZKOLNYM OFERTA WARSZTATÓW: DLA DZIECI / UCZNIÓW „Program profilaktyczno- wychowawczy.
PORADNIE PSYCHOLOGICZNO - - PEDAGOGICZNE Hanna Śniatała Renata Scholtz.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
Pomoc psychologiczno- pedagogiczna
Na wniosek dyrektora przedszkola, szkoły i placówki:
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Łapach
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
Zapis prezentacji:

Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej zgodnie z rozporządzeniem MEN z dnia 30 kwietnia 2013 r. 19 czerwca 2013 r. 1

Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych i jego rodziną Warsztaty metodyczne „Jak rozmawiać z rodzicami uczniów z zaburzeniami psychicznymi” Warsztaty metodyczne „Pomoc psychologiczno pedagogiczna na rzecz uczniów ofiar przemocy” Seminarium „Sieć pomocy dzieciom ofiarom przemocy” Warsztaty metodyczne „Planowanie, organizacja, dokumentowanie i ewaluacja pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych”

Prawne aspekty pracy pedagoga /nauczyciela Seminarium „Co w prawie piszczy” - podstawy prawne działań opiekuńczo – wychowawczych szkoły Warsztaty metodyczne „Działania szkoły na rzecz ucznia/rodziny realizowane we współpracy z pracownikami socjalnymi” Warsztaty metodyczne „Współpraca szkoły z pracownikami policji i kuratorami sądowymi na rzecz ucznia zagrożonego niedostosowaniem społecznym i jego rodziny” Konferencja „Prawo w szkole”

J.Kałużna i J.Gruszczyńska „Zarządzanie emocjami” – kurs metodyczny oraz warsztaty metodyczne: „Trening wrażliwości” „Trening komunikacji interpersonalnej” „Trening pracy z grupą” ” „Trening asertywności ” „Stymulowanie rozwoju własnego w oparciu o metody arteterapii”.

Genogram i ekomapa – narzędzia poznania środowiska dziecka – seminarium, „Praca z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych” – konferencja.

Wchodzę w dorosłość Wdrażanie do praktyki szkolnej programu profilaktycznego „Wchodzę w dorosłość”, którego celem jest ukształtowanie umiejętności akceptacji własnej osoby w pełnieniu różnorodnych ról społecznych.

Szkolenia rad pedagogicznych Motywowanie – czyli co robić, żeby się chciało Kształtowanie postaw u uczniów Zdobyć i utrzymać, czyli budowanie autorytetu krok po kroku Stres i wypalenie zawodowe w pracy nauczyciela Jak osiągnąć sukces edukacyjny w pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych Zachęcić do współpracy, czyli o sztuce współdziałania z rodzicami Psychologiczne funkcjonowanie ucznia w okresie dorastania i możliwe wówczas sposoby oddziaływania Jak wzmacniać u uczniów poczucie własnej wartości

Szkolenia rad pedagogicznych Wykorzystanie elementów integracji sensorycznej w pracy z uczniem Jak nauczać dziecko z FAS „Mowa zranionego ciała” – czyli zjawisko autodestrukcji uczniów Wykorzystać potencjał ucznia – czyli praca z uczniem zdolnym Budowanie klimatu wychowawczego w szkole/klasie Obowiązki prawne nauczyciela Ewaluacja działań wychowawczych, opiekuńczych i  profilaktycznych szkoły

Szkolenia rad pedagogicznych Organizacja, planowanie i dokumentowanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej w szkole Podstawy prawne działań profilaktycznych i opiekuńczych w szkole Współpraca z rodzicami jako element budowania wsparcia dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

Szkolenia rad pedagogicznych Warsztat pracy wychowawcy klasy Organizacja pracy opiekuńczo-wychowawczej w szkole w oparciu o obowiązujące akty prawne Klimat wychowawczy szkoły Ewaluacja działań wychowawczo - profilaktycznych w szkole Instytucje wspierające szkołę w realizacji działań opiekuńczo - wychowawczych i profilaktycznych Jak reagować w przypadku podejrzenia przemocy domowej wobec dziecka? Organizacja i dokumentowanie pracy na rzecz dziecka ofiary przemocy domowej

Szkolenia rad pedagogicznych Praca z uczniem sprawiającym problemy wychowawcze Rodzic w szkole, typy trudnego rodzica, zachęcanie rodziców do współpracy Podstawy prawne działań wychowawczych i opiekuńczych w szkole Budowanie strategii pracy z uczniem z zaburzonym zachowaniem Wdrażanie w szkołach i placówkach procedury Niebieska Karta

Szkolenia rad pedagogicznych Wspieranie dzieci z trudnościami w uczeniu się Wagary szkolne – wybór czy konieczność? Efektywna komunikacja interpersonalna nauczyciel – uczeń Ocenianie kształtujące w praktyce szkolnej Równość szans kobiet i mężczyzn – mity i fakty Diagnozowanie i rozwiązywanie problemów wychowawczych Psychologiczne aspekty oceniania Możliwe jest przeprowadzenie na terenie szkoły dłuższej formy – warsztatów z podanych tematów.