Grażyna Hałaburda Urząd Miejski w Gdańsku Gdański Projekt Społeczny Euro 2012 Grażyna Hałaburda Urząd Miejski w Gdańsku
Gdański Projekt Społeczny Euro 2012 INFORMACJE PODSTAWOWE Projekt prowadzony przez Biuro ds. Euro 2012 Data rozpoczęcia: sierpień 2008 CEL POWOŁANIA PROJEKTU wykorzystanie potencjału społecznego UEFA Euro 2012™ na rzecz rozwoju społecznego miasta Gdańska
CELE PROJEKTU Cele Gdańskiego Projektu Społecznego Euro 2012 Mieszkańcy jako świadomi i aktywni gospodarze i uczestnicy mistrzostw. Zdrowy styl życia Futbol amatorski dla wszystkich Zdrowe odżywianie Anty-doping Pozytywne relacje społeczne Fair-play Pozytywny model kibicowania „Nie” rasizmowi Wolontariat Oddolne inicjatywy społeczne Potencjał społeczny UEFA Euro 2012™ Futbol amatorski dla każdego Zdrowy styl życia Kibicowanie bez przemocy „Nie” rasizmowi Potrzeby społeczne Gdańska Silne organizacje pozarządowe Dynamiczne sieci społeczne „Nie” wykluczeniu i marginalizacji Efektywny dialog społeczny Aktywność i kompetencje obywatelskie
STRUKTURA GDAŃSKIEGO PROJEKTU SPOŁECZNEGO EURO 2012 Gdański Projekt Społeczny Euro 2012 Edukacja 2012 Kibicowanie Zdrowy styl życia Futbolowy Gdańsk 2012 Współpraca ze środowiskiem kibiców Współpraca ze stowarzyszeniem „Lwy Północy” Kibice w swoim mieście Kibice Razem Ambasady Kibiców Współpraca z mieszkańcami Letnicy Informacja Materiały informacyjne Kampanie i imprezy informacyjne
Dlaczego projekty kibicowskie są potrzebne w Gdańsku? Nowy stadion – 40 tys. widzów, Kibice, silny partner społeczny, Pozytywne relacje społeczne. Jak Urząd Miejski w Gdańsku widzi swoją rolę? Wspierać kibiców w zdobywaniu narzędzi rozwoju stowarzyszenia, Praca na rzecz zmiany systemu, w którym funkcjonują kibice-bardzo zróżnicowana grupa.
Gdańsk Praca ze stowarzyszeniem kibiców Praca z otoczeniem Gdański Projekt Społeczny Euro 2012 – udział kibiców we wszystkich projektach, Kibice w Swoim Mieście, Kibice Razem, Ambasady Kibiców. Wpisanie projektów kibicowskich w strategię rozwoju miasta (prawo lokalne, budżet miejski), Wbudowanie inicjatyw kibicowskich w system polityki społecznej (np. projekty street workingowe) Promowanie inicjatyw kibiców wśród organizacji i instytucji, Animowanie dialogu pomiędzy kibicami, a głównymi interesariuszami.
PROJEKT PRACY EDUKACYJNEJ ZE STOWARZYSZENIAMI KIBICÓW KIBICE W SWOIM MIEŚCIE PROJEKT PRACY EDUKACYJNEJ ZE STOWARZYSZENIAMI KIBICÓW PARTNERZY PROJEKTU CELE: nawiązanie efektywnej współpracy kibiców z demokratycznymi instytucjami nawiązanie kontaktu z niemieckimi kibicami – patrzmy w przyszłość! korzystajmy z doświadczeń innych! uczmy się na błędach! nawiązanie współpracy z Football Supporters Europe (FSE) – Stowarzyszenie może działać także na poziomie struktur europejskich!
KIBICE RAZEM DZIAŁAN IE ZAŁOŻENIA W GDAŃSKU TRWA KONKURS NA PROWADZENIE LOKALNEGO OŚRODKA KIBICE RAZEM WALKA Z PODSTAWAMI PRZEMOCY WALKA Z POGLĄDAMI O CHARAKTERZE RASISTOWSKIM ROZWÓJ TECHNIK KIBICOWANIA METODA POSTĘPOWANIA TO FANCOACHING
PUNKT INFORMACYJNY KIBICA TWORZONY PRZEZ KIBICÓW AMBASADY KIBICÓW PUNKT INFORMACYJNY KIBICA TWORZONY PRZEZ KIBICÓW
RÓŻNE AMBASADY KIBICA MOBILNE STACJONARNE
UEFA EURO 2012 BĘDZIE FESTIWALEM KIBICA
Dziękuję za uwagę!