Perspektywa uczenia się przez całe życie 3 marca 2011.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
Advertisements

PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Kraków
Małopolskie Partnerstwo na rzecz Kształcenia Ustawicznego – platformą współpracy na rzecz rozwoju i promocji kształcenia przez całe życie Luty 2010.
Strategia rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce do roku 2013
Perspektywa Finansowa
Narzędzia polityki regionalnej i strukturalnej UE
Sytuacja w województwie: zatrudnienie, edukacja, integracja społeczna, przedsiębiorczość.
Z-ca Dyrektora Kamila Siwak
Kształcenie dorosłych w Małopolsce - zamierzenia Województwa Małopolskiego Spotkanie w dniach 4-5 kwietnia 2013 WARSZAWA.
Rozwój kapitału ludzkiego - spotkanie eksperckie - Waldemar Sługocki Podsekretarz Stanu Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Warszawa, 1 marca 2011.
Konferencja informacyjna na temat na temat konkursu dotacji dla partnerstw samorządowych w ramach Programu Regionalnego MF EOG Warszawa 28 stycznia.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
MINISTERSTWO EDUKACJI NARODOWEJ Departament Funduszy Strukturalnych Program Operacyjny Kapitał Ludzki Wsparcie dla edukacji z Europejskiego Funduszu.
Sieci Lifelong Learning Pomysł na …? Anna Atłas Gdańsk,
Perspektywa uczenia się przez całe życie poziom krajowy i regionalny 18 marca 2011.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Nowa koncepcja polityki regionalnej państwa Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Konferencja Konsultacyjna Umowy Partnerstwa
Idea flexicurity w projektach innowacyjnych
W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych – konferencja podsumowująca kampanię Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Wykorzystanie funduszy unijnych w kontekście głównych wyzwań polityki oświatowej Data Warszawa, 8 grudnia 2010 rok.
1. DIAGNOZA 1.1 ZMIANY ILOŚCIOWE: “boom edukacyjny”, wzrost aspiracji edukacyjnych między 1995 a 2009 r. udział osób z wykształceniem wyższym w grupie.
Strategia innowacyjności i efektywności gospodarki
Podstawowe terminy. Ustawa z dnia 27 lipca 2005 r. wraz z późniejszymi zmianami Rozporządzenie ministra nauki i szkolnictwa wyższego z dnia 5 października.
ZMIENIAMY OŚWIATĘ fundusze europejskie na edukację Warszawa, 14 listopada 2012 r.
Agnieszka Chłoń-Domińczak Instytut Badań Edukacyjnych
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Uniwersytet Medyczny im
Województwa Pomorskiego 2020 a jakość edukacji w regionie
Instytut Statystyki i Demografii
INFORMACJA EDUKACYJNA I ZAWODOWA W SZKOLE
Główne kierunki krajowej polityki edukacyjnej do roku 2020
2020 – dokąd zmierzamy, czyli o największych wyzwaniach rozwoju
Witam Państwa, Od 2007 jestem wicedyrektorem Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych w Warszawie. Od tego czasu powiat płocki otrzymał ponad.
PO KL sukcesy i wyzwania oraz dobre praktyki w rozwiązywaniu problemów woj. podlaskiego Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament.
Pomiędzy I a II Forum Pomorskiej Edukacji
Efektywne programowanie Bruksela, 3 kwietnia 2014 Dyrekcja Generalna do spraw Zatrudnienia, Spraw Społecznych i Włączenia Społecznego.
Oczekiwania edukacyjne 15-latków w badaniach PISA w Polsce
„AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób w wieku 50+” Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu.
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
Rama Kwalifikacji Celem projektu Europejskich Ram Kwalifikacji jest ułatwienie porównywania kwalifikacji zdobywanych w różnym czasie, miejscach i formach,
Małopolskie założenia Gwarancji dla młodzieży
Strategia Rozwoju Kraju aktualizacja Strategii Rozwoju Kraju
Edukacja w systemie strategicznego planowania rozwoju województwa pomorskiego Radomir Matczak Departament Rozwoju Regionalnego i Przestrzennego UMWP II.
Monitorowanie rozwoju edukacji w Polsce na tle UE i OECD:  Komisja Europejska – „Education and Training Monitor 2015”  OECD – „Education Policy Outlook:
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
Kryteria wyboru projektów w ramach XI Osi Priorytetowej RPO WP Jakość edukacji i kompetencji w regionie Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie Wydział.
Prezentacja Monitora kształcenia i szkolenia 2015 Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Warszawie Warszawa 25 listopada 2015.
Prace nad Polską Ramą Kwalifikacji oraz integracją krajowego systemu kwalifikacji Horacy Dębowski Instytut Badań Edukacyjnych Krajowy Zespół Ekspertów.
Krajowy Program Przeciwdziałania Ubóstwu i Wykluczeniu Społecznemu 2020: Nowy Wymiar Aktywnej Integracji Poznań, styczeń 2014.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
GDAŃSK 2030 Strategia Rozwoju Gdańska Program Operacyjny EDUKACJA GRO 18 czerwca 2015.
Wdrażanie EFS w Polsce w latach Całość wsparcia EFS w Polsce na lata Podział środków finansowych w ramach PO KL: Alokacja finansowa.
Projekt „Opracowanie założeń merytorycznych i instytucjonalnych wdrażania KRK oraz Krajowego Rejestru Kwalifikacji dla uczenia się przez całe życie” Polska.
Ogólnopolska konferencja „Społeczne wyzwania edukacji statystycznej” Gdynia, marca 2016 Stanisław Drzażdżewski, radca generalny Departament Strategii.
Edukacja normalizacyjna i zadaniowa w kontekście relacji „Szkoła – rynek pracy” Donata Andrzejczak Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli I Kształcenia.
Propozycje kryteriów wyboru projektów dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata
PRIORYTET IX PO KL ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH.
Misja Wykształcony Gdańszczanin w pełni wykorzystujący swój potencjał rozwojowy w dynamicznie zmieniającym się świecie Pełen rozwój potencjału intelektualnego.
 Erasmus+ to program Unii Europejskiej w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu na lata  Jego całkowity budżet wynosi 14,7.
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Kieleckiego Obszaru Funkcjonalnego na lata Kielce, maj 2017 r.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Krajowe uwarunkowania aktualizacji strategii rozwoju województw
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, 2 grudnia 2016 r.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Strategia RIT Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego – RIT.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Projekty zrealizowane w ZS1
Starostwo Powiatowe w Świeciu ul. Gen
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Budżet jako środek do realizacji strategii „jakość.
Zapis prezentacji:

Perspektywa uczenia się przez całe życie 3 marca 2011

Zasady Polityki LLL Szerokie podejście do uczenia się Uczenie się dotyczy wszystkich Partnerstwo na rzecz LLL Otwarte podejście do kwalifikacji Ułatwienie dostępu do nowych ścieżek kariery Postawienie osoby w centrum polityki LLL Efektywne inwestowanie w uczenie się

Krajowa polityka na rzecz uczenia się przez całe życie Polega na promowaniu i wspieraniu dobrej jakości uczenia się w każdym wieku, w różnych formach i miejscach oraz na uznawanie efektów uczenia się w systemach kwalifikacji; Stawia osoby uczące się w centrum, a miara jej skuteczności są kompetencje i kwalifikacje osób – niezależnie od drogi na jakiej zostały osiągnięte; Realizowana jest na zasadzie partnerstwa rządu, samorządu terytorialnego, pracodawców, pracobiorców i organizacji obywatelskich. Polityka LLL jako zagadnienie horyzontalne, przekrojowe w stosunku d 9 krajowych strategii rozwoju

Krajowa polityka na rzecz uczenia się przez całe życie Perspektywa uczenia się przez całe życie Strategia innowacyjności i efektywności gospodarki Strategia rozwoju kapitału ludzkiego Strategia rozwoju transportu Bezpieczeństwo energetyczne i środowisko Sprawne państwo Strategia rozwoju kapitału społecznego Krajowa strategia rozwoju regionalnego Strategia Bezpieczeństwa Narodowego RP Strategia zrównoważonego rozwoju wsi, rolnictwa i rybactwa

Diagnoza - uczenie się na różnych etapach życia Sukcesy edukacji formalnej: - obniżenie o ponad 30% liczby młodzieży z niskimi osiągnięciami w czytaniu (wg. badania PISA); - Obniżenie liczby osób w wieku przedwcześnie kończących naukę – do 5% (najlepiej w UE) - zwiększenie liczby osób w wieku z wykształceniem co najmniej zasadniczym lub średnim – 91, 3% (najlepiej w UE) -zwiększanie liczby absolwentów kierunków matematycznych, technicznych i przyrodniczych (+123%) Słabości wczesnego uczenia się, uczenia się dorosłych i efektów kształcenia: - Mała popularność i dostępność form opieki nad dziećmi 0- 5 lat, zwłaszcza na wsiach (najgorsza sytuacja w UE) - Wysoki wskaźnik bezrobocia wśród absolwentów (do nawet 60% w przypadku absolwentów szkół zawodowych) - Niski poziom uczestnictwa w kształceniu i szkoleniu osób w wieku Najniższa w UE aktywność zawodowa (i edukacyjna) osób w wieku 55-64, w tym bardzo niski wiek wychodzenia z rynku pracy (58 lat)

Różne podejścia… dotyczy osób, które: spełniły obowiązek szkolny do 24 roku życia uczęszczają do szkół dla dorosłych i innych palcówek systemu oświaty Kształcenie ustawiczne – perspektywa polska dotyczy osób, które: ukończyły kształcenie uprawniające do wejścia na rynek pracy są w wieku 25 –do co najmniej 65 uczą się w różnych formach i miejscach Uczenie się dorosłych - perspektywa europejska

Istotne różnice… Ok.12% dorosłych dokształca się Europa Wskaźnik uczestnictwa w kształceniu ustawicznym nie przekracza 5% Polska

Cel strategiczny: dzieci i młodzież dobrze przygotowane do uczenia się przez całe życie oraz osoby dorosłe poszerzające i uzupełniające swoje kompetencje i kwalifikacje odpowiednio do stojących przed nimi wyzwań w życiu zawodowym, społecznym i osobistym 1.Kreatywność i innowacyjność osób 2.Przejrzysty i spójny krajowy system kwalifikacji 3.Różnorodna i dostępna oferta form wczesnej opieki i edukacji 4.Kształcenie i szkolenie dopasowanie do potrzeb gospodarki i zmian na rynku pracy 5.Środowisko pracy i zaangażowania społecznego sprzyjające upowszechnieniu uczenia się dorosłych

Kluczowe wskaźniki realizacji celów rok: Procent dzieci objętych wychowaniem przedszkolnym od 4 roku życia do wieku obowiązkowego kształcenia - co najmniej 90% Procent młodzieży z niskimi osiągnięciami w czytaniu, matematyce i naukach przyrodniczych – poniżej 15% Procent wcześnie porzucających naukę – 4,5 % Procent osób w wieku lat z wykształceniem wyższym lub różnorzędnym – 45% Procent dorosłych w wieku lat uczestniczących w kształceniu lub szkoleniu – co najmniej 10%

Zapraszamy do dyskusji