Jarek Sochacki Absolwent biologii w roku akad. 2005/2006 Erasmus (Essen, Niemcy) 2005/2006.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
i jego oferta wyjazdów na praktyki zagraniczne
Advertisements

Oferta dla doktorantów Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
SPOTKANIE informacyjne
Animatorzy społeczni na rzecz
Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach
Comenius - komponent programu Socrates Wspiera inicjatywy mające na celu podniesienie jakości edukacji szkolnej i promowanie wymiaru europejskiego w procesach.
Kierunek EUROPA 1. Co zrobić, aby więcej studentów zagranicznych przyjeżdżało do Polski w ramach europejskich programów wymiany? 2. Jakie warunki przyjęcia,
Konferencja prasowa Zarządu Województwa Lubuskiego r.
Do you Erasmus? Praktyczne informacje dotyczące Programu uczenie się przez całe życie – Erasmus we WSAP dla studentów na rok akademicki 2008/2009.
Jakub Jasiczak Katedra Marketingu Produktu
ERASMUS… … czyli jak odbyć część studiów za granicą
Czy masz jakieś określone plany dotyczące przyszłości? a) tak, wiem dokładnie co chcę robić b) nie,nie mam pojęcia co chcę robić c) nie jestem pewien\na,
Sprawozdanie z wizyty w Centrum Karier. Akademia Ekonomiczna w Katowicach. Powstanie ośrodka karier i jego funkcjonowanie. -Powstało w 1997 roku, (czyli.
Dlaczego warto uczyć się języka francuskiego?
Poznań, październik 2007 Europejski Portal dla Mobilnych Naukowców oraz Sieć ERA-MORE Katarzyna Rauszer de Bruijn Fundacja Uniwersytetu im. A. Mickiewicza.
Uni-Essen Uniwersytet Essen
Spotkanie Koordynatorów ds. Programu Erasmus oraz ECTS 9 stycznia 2009r - godz
Spotkanie informacyjne dla studentów zakwalifikowanych do wyjazdu na studia w ramach Programu LLP- Erasmus w roku akad. 2011/12 Program spotkania: 1. Liczba.
Współpraca Polski z zagranicą
TECHNIKUM ELEKTRONICZNE POŁANIEC THE BEST S C H OOL FOR THE YOUNG PEOPLE.
ZESPÓŁ SZKÓŁ IM. HENRYKA SIENKIEWICZA W GRABOWCU
JAK WYJECHAĆ NA STUDIA W RAMACH PROGRAMU LLP - ERASMUS
Wyjazdy zagraniczne studentów GWSP w ramach programu LLP-Erasmus.
UNIWERSYTECIE MIKOŁAJA KOPERNIKA
Projekty szkolne w latach 2002/2007
Spotkanie informacyjne dla studentów zakwalifikowanych do wyjazdu na studia w ramach Programu LLP- Erasmus w roku akad. 2009/10 Program spotkania: 1. Liczba.
UCZESTNICY: Stowarzyszenie AIESEC Polska Komitet Lokalny Poznań
Po co mi KNMI? Z naszych studiów zachowujemy w pamięci ostatecznie tylko to, co możemy wykorzystać praktycznie J. W. Von Goethe.
Paris, Paris, czyli o konfrontacji wyobrażenia - rzeczywistość
PROGRAM ERASMUS STUDIA I PRAKTYKA W UE
Collegium Copernicanum cel spotkania: dyskusja nad powołaniem międzywydziałowego koła naukowego Wprowadzenie do dyskusji Stanisław Czachorowski Propozycja.
Akcja eTwinning w Szkole Podstawowej nr 5 jako przykład wykorzystania MCI opr. Ewa Łopatka.
L ONDYN, W IELKA B RYTANIA A SYSTENTURA C OMENIUSA L ONDYN, W IELKA B RYTANIA Anna Brzezińska.
WIELOSTRONNE PROJEKTY SZKÓŁ w Zespole Szkół w Siedliskach Bogusz
Program ERASMUS w Śląskiej Wyższej Szkole Medycznej w Katowicach.
ZSOiZ. Udział w licznych projektach finansowanych przez: FRSE (Fundusz Rozwoju Systemu Edukacji) Projekty finansowane przez FRSE realizujemy w ramach.
Dlaczego warto odbyć wolontariat przy rekonstrukcji i konserwacji średniowiecznego kartuzjańskiego klasztoru na Kláštorisku w Słowackim Raju?
Język francuski na świecie
BE MY GUEST: GO ON A UNIQUE EUROPEAN STUDENT TOUR Partnerski projekt wielostronny szkół w ramach programu Comenius.
Język francuski na świecie
Pytania studentów dotyczące uczestnictwa w Programie LLP Erasmus.
PRZEWODNIK DLA HOST FAMILIES. Co można zyskać goszcząc u siebie praktykanta? Poznanie innej kultury; Mnóstwo ciekawostek na temat danego kraju; Przełamanie.
SEMINARIUM UPOWSZECHNIAJĄCE REZULTATY PROJEKTU „Praktyki w Hiszpanii - szansa dla uczniów rzemieślniczych szkół zawodowych z Tarnowa i Pilzna” Beata Rzepiela.
d Oferujemy Oferujemy A.Indywidualne podejście do każdego studenta/ki B.Solidną naukę języka i nacisk na praktyczne umiejętności językowe C.Profesjonalną.
Język mniejszości - język niemiecki
Dlaczego warto uczyć się języka niemieckiego?
Wolontariat Europejski Doświadczenia Związku Młodzieży Wiejskiej w Częstochowie.
MATERIAŁY POUFNE BIOVENTUS Przesłanie Bioventus. MATERIAŁY POUFNE BIOVENTUS 2 Agenda Kluczowe przesłania Odpowiedzi na często zadawane pytania Jak stosować.
POLSKA nowe laboratoria nowe drogi nowe miejsca pracy dotacje stypendia fundusze.
Dzień Erasmusa + Wydział Technologii Drewna
Zmienia życie, otwiera umysły Inauguracja 2015/2016 WNEiZ.
Uczeń jako przyszły pracownik – mój przyszły zawód w Europie Mobilność uczniów w ramach sektora Kształcenie i Szkolenia Zawodowe w programie Erasmus+ w.
Mobilność szkolnej kadry nauczycieli w Książnicach Wielkich MALTA 18
Dlaczego warto uczyć się języka niemieckiego?. Znajomość języków. Świat, który nas otacza ciągle się zmienia i stawia coraz wyższe wymagania. Teraz nie.
Polsko-hiszpański program dwudyplomowych studiów licencjackich (I stopnia) na kierunku Zarządzanie (moduł organizacyjny – Menedżer biznesu) realizowany.
Czy warto uczyć się języków obcych?. Wprowadzenie. Bardzo wielu uczniom nauka kojarzy się z przymusem oraz koniecznością. W ten sposób traktują oni również.
Projekt pt: „Zdobywamy Europejski Rynek Pracy – staże zawodowe dla absolwentów” został zrealizowany przez Szkołę Językową „4 Languages” Nicolas E.T. Weatherill,
Administracja Programu Erasmus: mgr Joanna Siwiec, pokój 010C,
Wyjazdy na studia w ramach programu Erasmus+
Europass.
Badanie satysfakcji studentów PWSZ w Skierniewicach 2016
Partnerstwo strategiczne szkół w ramach programu Erasmus+
Erasmus+ Praktyki.
Gimnazjum im. Marii Konopnickiej
EFEKTY PROJEKTU „Kompetencje zawodowe kluczem do sukcesu na europejskim rynku pracy”
Administracja Programu Erasmus: mgr Joanna Siwiec, pokój 010C,
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Eurologis. Staże dla uczniów w zagranicznych przedsiębiorstwach 1. 06
Do you Erasmus? Praktyczne informacje dotyczące Programu „uczenie się przez całe życie” – Erasmus we WSAP dla studentów na rok akademicki 2008/2009.
Ekonomia na Mickiewicza
Zapis prezentacji:

Jarek Sochacki Absolwent biologii w roku akad. 2005/2006 Erasmus (Essen, Niemcy) 2005/2006

Początek 2005 roku… … pierwszy kontakt z Ewą Włodarczyk i Działem Nauki i Współpracy z Zagranicą … rozmowy z Anią Lankoff (ówczesny koordynator ECTS) … możliwość wyjazdu do Viterbo (Włochy), Turku (Finlandia) i Essen (Niemcy) … obawy i wątpliwości, dam radę czy nie?

Podjąć ryzyko??? - pierwszy raz na tak długo poza domem - przystosowanie się do życia i rzeczywistości w innym kraju - porozumiewanie się w obcym języku - studiowanie i zaliczenie egzaminów Dam radę??? -zupełnie nowe doświadczenie - spróbowanie samodzielnego życia - możliwość poznania kultury i życia w innym kraju - zawarcie nowych znajomości i przyjaźni - polepszenie sprawności językowej - satysfakcja z realizacji części studiów za granicą - otwarcie możliwości dalszej kariery Do odważnych świat należy! Jadę! ?

I tak to się zaczęło… Essen 2005/2006 … jedno z najlepszych i najbardziej bogatych doświadczen w moim życiu! … studiowanie za granicą wcale nie jest takie trudne jakby sie mogło wydawać! … trzeba wierzyć w siebie i w swoje możliwości! … różne narodowości ale tak naprawdę jesteśmy bardzo podobni … otwartość i tolerancja wobec innych oraz chęć poznania innych kultur, języków i tradycji … przyjaźnie, które nie poddają się upływowi czasu! … nawiązanie kontaktów i możliwość dalszej kariery.

2006/2007: Mol (Belgia)– staż naukowy we Flamandzkim Instytucie Badań Technologicznych 2007/2008: Essen (Niemcy) – praktyka w laboratorium genetycznym na Uniwersytecie Duisburg-Essen 2008: Bruksela (Belgia) - praktyka w Instytucie Zdrowia Publicznego 09/2008 : Madryt (Hiszpania) - doktorat w Hiszpańskim Narodowym Centrum Badań nad Nowotworami Apetyt rośnie w miarę jedzenia…

A wszystko to dzięki: oraz Ewie Włodarczyk i Ani Lankoff ERASMUS? TAK, WARTO!!!