Poznajmy smak zawodów. W okresie 1.09.2009r.–31.05.2011r. w Technikum nr 2 przy Zespole Szkół Technicznych w Chełmie zrealizowano projekt w ramach Priorytetu.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Wszechstronne Wykształcenie – Lepsza Przyszłość”
Advertisements

E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Projekty realizowane w ZSP nr 2 w Siedlcach współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zespół Szkół Zawodowych Nr 1 ul. Zamkowa 16 a
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
TECHNIKUM Kształcąc się w technikum po czterech latach nauki będziesz mógł/mogła przystąpić do egzaminu maturalnego oraz do egzaminu potwierdzającego kwalifikacje.
TECHNIKUM Kształcąc się w technikum po czterech latach nauki będziesz mógł/mogła przystąpić do egzaminu maturalnego oraz do egzaminu potwierdzającego kwalifikacje.
TECHNIKUM Kształcąc się w technikum po czterech latach nauki będziesz mógł/mogła przystąpić do egzaminu maturalnego oraz do egzaminu potwierdzającego kwalifikacje.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Projektanci Podlasia Niektóre szanse trafiają się tylko raz!
1 ZAŁOŻENIA PROJEKTOWANYCH ZMIAN KSZTAŁCENIE ZAWODOWE I USTAWICZNE.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Reforma kształcenia zawodowego rok szkolny 2012/2013
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Projekt systemowy nr POKL /09 pn. Innowacyjna szkoła zawodowa jest dofinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
Z espół Szkół Technicznych w Strzyżowie to dynamicznie rozwijająca się placówka oświatowa oferująca kształcenie w Technikum, Zasadniczej Szkole Zawodowej,
Liceum Ogólnokształcące
TECHNIKUM Kształcąc się w technikum po czterech latach nauki będziesz mógł/mogła przystąpić do egzaminu maturalnego oraz do egzaminu potwierdzającego kwalifikacje.
KATEDRA INŻYNIERII PRODUKCJI
Technik mechanik obróbki skrawaniem
ABC e-learningu.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego dr Anna Białek-Jaworska, WNE UW, PTM, 16 grudnia 2011.
Centrum Szkolenia Zawodowego jest niepubliczną placówką kształcenia ustawicznego i praktycznego.
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
Fundacja Regionalnej Agencji Promocji Zatrudnienia Przedsiębiorstwo Telekomunikacyjne Optoland S.A Biuro Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego w.
Zadania Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach w ramach projektu Młodzieżowy Inkubator Przedsiębiorczości.
Technik Mechanik Zawód z przyszłością.
Dolnośląski Zakład Doskonalenia Zawodowego Zespół Szkół al
"Dobry zawód - pewna przyszłość,
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
lecz dla życia się uczymy”
„Szkolne Centrum Nauki”
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 15 W ŁODZI
„Wiedza i umiejętności drogą do sukcesu zawodowego”
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 5 im. Jadwigi Markowej
CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO W SANOKU Oferta edukacyjna.
Szkoła zawodowa Rzeszów 2013.
W ramach projektu zakupiono wyposażenie
ZAŁOŻENIA I REZULTATY PROJEKTU „KOMPETENTNY E- NAUCZYCIEL”
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka Autorzy: Renata Gromulska, Oksana Kinasz, Radosław Dors, Dominika Latus, Jerzy Zambrowski, Marta Żebrowska-Puchalska.
Zapraszamy na nowy kierunek
ZNANE ZAWODY NOWE MOŻLIOWOŚCI PEWNA PRZYSZŁOŚĆ.
WYBÓR ZAWODOWY GIMNAZJALISTY
Era-Entera – e-learning dla młodzieży Projekt realizowany w ramach Działania 3.5 Projekty innowacyjne.
PRACOWNIE MARZEŃ Projekt finansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX Rozwój Wykształcenia.
Technik mechatronik Monter mechatronik
Informatyki szkolnej dzieje w pięciu aktach według Grażyny Koby.
ZESPÓŁ SZKÓŁ ZAWODOWYCH W MRĄGOWIE Technikum Informatyczne.
Technik pojazdów samochodowych Bezpłatny kurs prawa jazdy kat. B !!!
CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO W SANOKU
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
ZESPÓŁ SZKÓŁ ENERGETYCZNYCH
1 Instytut Techniczny Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Gorzowie Wielkopolskim Konferencja: Lubuskie Centrum Innowacji, styczeń
ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 15 W ŁODZI ŁÓDŹ ul. Kopcińskiego 5/11 tel: ; zsp15.ldi.pl
Zespół Szkół Techniczno-Informatycznych im. Jana Nowaka - Jeziorańskiego.
Zespół Szkół Techniczno-Informatycznych im. Jana Nowaka - Jeziorańskiego.
Konferencja współfinansowana z Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 1 Kompleksowy Program Rozwoju Szkolnictwa na terenie Powiatu.
Konferencja współfinansowan a ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Kompleksowy Program Rozwoju Szkolnictwa Zawodowego.
MÓJ ZAWÓD.
Zawody nauczane we wrocławskich szkołach
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Zawody nauczane we wrocławskich szkołach
Zapis prezentacji:

Poznajmy smak zawodów

W okresie r.– r. w Technikum nr 2 przy Zespole Szkół Technicznych w Chełmie zrealizowano projekt w ramach Priorytetu IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach. Działanie 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego. Wsparciem objęto 80 uczniów z klas III i IV. Cele projektu: - zdobycie dodatkowych kwalifikacji poszukiwanych na rynku pracy, -dostarczenie atrakcyjnych zajęć dla uczniów, - zdobycie umiejętności korzystania z nowoczesnych metod nauczania z wykorzystaniem technologii informacyjnej, Partnerem merytorycznym projektu był: Wielobranżowy Zakład Usługowo-Produkcyjny Ryszard Barczak, ul Wojsławicka 7, Chełm, gdzie uczestnicy projektu odbywali zajęcia praktyczne z obsługi i programowania obrabiarek sterowanych numerycznie CNC. Projekt opracowały i nadzorowały jego realizację: Ewa Koziej, Edyta Sawosz, Elżbieta Lipska.

Założone cele osiągnięto poprzez realizację następujących zadań: 3. Założenie i prowadzenie szkolnej platformy e-learningowej. 2. CAD – to przyszłość. 1. Poznajmy smak zawodu- zajęcia praktyczne z obsługi i programowania obrabiarek sterowanych numerycznie CNC.

Trudno wyobrazić sobie współczesne procesy produkcyjne bez nowoczesnych urządzeń. Nieustanny postęp w dziedzinie techniki powoduje, że oprócz wprowadzanych coraz to nowszych rozwiązań konstrukcyjnych i technologicznych, wprowadza się także technikę komputerową i mikroprocesorową. Konieczne staje się więc poznanie tych urządzeń w stopniu gwarantującym przyszłym technikom swobodne poruszanie się w rzeczywistości współczesnych zakładów produkcyjnych. Znajomość podstaw obsługi obrabiarek sterowanych numerycznie CNC, narzędzi skrawających czy technologii typowych części maszyn okazuje się bardzo cenną umiejętnością. Chcąc wyposażyć uczniów w te umiejętności projekt był realizowany przy współpracy z Wielobranżowym Zakładem Usługowo – Produkcyjnym Ryszard Barczak w Chełmie, gdzie uczniowie uczyli się praktycznie programowania i obsługi obrabiarek sterowanych numerycznie, w szkole w pracowni komputerowej uczyli się obsługi specjalistycznego oprogramowania obrabiarek typu Edge CAM.

Każdy z uczestników odbył 20 godzin zajęć praktycznych, które zostały potwierdzone wydanym zaświadczeniem przez zakład. Nabyte umiejętności pozwoliły niektórym z nich brać bezpośredni udział w procesie produkcyjnym wytwarzania typowych części maszyn w zakładzie. Z budową i obsługą obrabiarek numerycznych uczniowie mieli możliwość zapoznania się również w czasie wycieczki do Warszawy w Centrum Kompetencyjno-Edukacyjnym BREBISTOM.

Efekty: zdobycie zaświadczeń potwierdzających pracę przy obsłudze obrabiarek CNC w zakładzie produkcyjnym, poznanie struktury i podstawowych poleceń programu EdgeCAM, zdobycie umiejętności ustalania parametrów technologicznych oraz narzędzi do obróbki toczeniem i frezowaniem z zastosowaniem oprogramowania EdgeCAM, zdobycie umiejętności dokonywania konfiguracji symulatora na podstawie danych technicznych obrabiarki CNC.

2. CAD – to przyszłość Obecny polski technik czy inżynier aby być konkurencyjnym na rynku pracy Unii Europejskiej musi doceniać znaczenie komputerowych systemów inżynierskich w działalności gospodarczej przedsiębiorstw. Przez długie dziesięciolecia projektant kojarzył się nam z kimś pochylonym nad wielkim arkuszem kalki, pracowicie kreślącym linie, wpisującym wymiary za pomocą szablonów i żyletką usuwającym wszelkie niedociągnięcia. Aplikacje CAx to systemy wykorzystujące zaawansowane techniki komputerowe mające na celu modernizacje i przyspieszenie pracy na wielu polach aktywności przemysłowej. Jedną z najważniejszych grup Cax są systemy CAD (Computer Aided Design). Są one szeroko stosowane przez konstruktorów wszystkich dziedzin od mechaniki przez architekturę, elektronikę, budownictwo aż po medycynę, do projektowania części lub zespołów maszyn i urządzeń.

W ramach projektu w czasie 36 godzinnych zajęć pozalekcyjnych uczennice i uczniowie poznali program Solid Edge 19, który służy do modelowania w przestrzeni. Praca w nim polega mówiąc w dużym uproszczeniu na tworzeniu modeli części wchodzących w skład projektowanego urządzenia, łączeniu ich w zespół, a następnie tworzeniu dokumentacji. Rysunki powstające w Solid Edge składają się tak jak w dokumentacji tradycyjnej z szeregu rzutów (widoków, przekrojów itp.) projektowanej części czy zespołu. Zasadnicza różnica polega na tym, że rzuty te nie są rysowane ręcznie, lecz generowane automatycznie przez program na podstawie zaprojektowanych i wykonanych modeli 3D. Znajomość tego programu zwiększy konkurencyjność naszych uczniów na rynku pracy gdyż jest to program, który współpracuje ze specjalistycznymi aplikacjami do analiz, obliczeń czy technologii wytwarzania oraz ułatwi im start na każdej uczelni technicznej. Przykłady modeli 3D i wygenerowanej dokumentacji płaskiej jakie uczniowie wykonali w czasie zajęć.

Umiejętności jakie młodzież nabyła w czasie zajęć dodatkowych zostały potwierdzone zaświadczeniami wydawanymi przez Polskie Stowarzyszenie Upowszechniania Komputerowych Systemów Inżynierskich "ProCAx w Warszawie, gdzie odbył się egzamin sprawdzający. W czasie pobytu w Warszawie młodzież mogła również obserwować proces drukowania zaprojektowanych trójwymiarowych modeli.

zdobycie dodatkowych umiejętności z zakresu komputerowych metod opracowywania dokumentacji technicznej, zdobycie dodatkowych kwalifikacji z zakresu obsługi specjalistycznego oprogramowania wspomagającego projektowanie inżynierskie, wykonanie dużej liczby ćwiczeń praktycznych z zakresu modelowania trójwymiarowego części maszyn, zdobycie zaświadczeń Cax wydawanych przez Polskie Stowarzyszenie Upowszechniania Komputerowych Systemów Inżynierskich "ProCAx", zwiększenie konkurencyjności uczniów na rynku pracy, kształtowanie umiejętności interpretowania informacji zawartych w dokumentacji technicznej, rozwijanie zainteresowań technicznych Efekty:

3. Założenie i prowadzenie platformy e-learningowej. Ta nowoczesna forma nauczania wykorzystująca technologie komputerowe została utworzona do wspomagania procesu nauczania. Dzięki niej uczennice i uczniowie uzupełniali wiadomości z przedmiotów maturalnych i zawodowych. W ramach projektu utworzono po 10 kursów z 7 przedmiotów. Każdy kurs zawierał teorię obejmującą treści kształcenia z zakresu standardów egzaminacyjnych danego przedmiotu oraz quizy sprawdzające poziom opanowania wiadomości z danego zakresu.

Bezpośrednie korzystanie z platformy przez uczestników projektu posłużyło nie tylko do nabywania nowych wiadomości ale również umożliwiło im nabycie umiejętności uczenia się na odległość, które jest wdrażane w wielu firmach i organizacjach. E-learning zaczyna być jednym z popularniejszych i najczęściej wdrażanych w polskich przedsiębiorstwach narzędzi zarządzania wiedzą. Nasi uczestnicy projektu już ją znają!

- powiększenie zasobu wiedzy z zakresu egzaminu zawodowego i maturalnego z wybranych przedmiotów, - podwyższenie wyników części pisemnej egzaminów zewnętrznych, - nabycie umiejętności uczenia się na odległość wykorzystując sieć Internet, - doskonalenie pracy samodzielnej z wykorzystaniem dostępnych materiałów. - monitorowanie swoich postępów w nauce dzięki dostępnym wynikom z testów zamieszczanych na platformie. Efekty: