Konstruktywizm w dydaktyce

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
MARIANNA HAJDUKIEWICZ
Advertisements

Wyrównywanie szans edukacyjnych
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt realizowany przez Uniwersytet.
Wnioski grupy III Jak organizować efektywną pracę edukacyjną w zespole klasowym z uczniem z zaburzeniami zachowania?
Technologie informacyjno-komunikacyjne w kształceniu ustawicznym
Rola nauczyciela w szkole wychowującej
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
ROK SZKOLNY 2013/2014. Nr for my FormaOsoba prowadzącaLiczba godzin Cena 232Jak pracować w klasie IV na lekcjach języka polskiego? Refleksje nauczyciela.
Otwarte formy nauczania
Szkolne centrum pisania i czytania Możliwości kształcenia sprawności językowych poza curriculum Projekt PRAKTYKA NA MIARĘ XXI WIEKU jest realizowany przez.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
Koncepcja rozwoju Szkoły Podstawowej nr 6 im. W. Chotomskiej w Dzierżoniowie na lata 2008 – 2013.
PRZETWARZANIE POZNAWCZE
Ewa Miłuch - Szewczyk konsultant Dzielenie się swoją wiedzą Wiedza jest podstawą zarządzania instytucjami, placówkami obecnego XXI wieku Pracownik i pracodawca.
EUROPEJSKIE KOMPETENCJE KLUCZOWE
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
Metodyka nauczania języka polskiego Wykład 4 Wprowadzanie i uczenie pojęć na lekcjach języka polskiego Dr Krzysztof Koc.
Metodyka nauczania języka polskiego Wykład 2 Proces planowania w edukacji polonistycznej Dr Krzysztof Koc.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
ANALIZA PODSTAWY PROGRAMOWEJ DLA IV ETAPU EDUKACYJNEGO
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH. W ZSP w Czarnkowie szczególną troską otoczona jest młodzież o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W pracy z uczniem.
Indywidualny plan resocjalizacji
Zespół Szkół im. Ks. A. Kwiatkowskiego w Bychawie
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH. W ZSP w Czarnkowie szczególną troską otoczona jest młodzież o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W pracy z uczniem.
I NAUCZANIA-UCZENIA SIĘ
SZK – Szkolne Zespoły Kompetencyjne
Pytania 1 Czy dziecko rodzi się jako jednostka wybitnie uzdolniona? Czym jest wrodzony potencjał intelektualny człowieka? Czym jest inteligencja - poziomy.
Pedagogika szkoły wyższej
Planowanie szkolenia „Nigdy nie pozwalam na to, by szkoła stała się przeszkodą w mojej edukacji” Mark Twain.
Modele pracy edukacyjnej i wybrane teorie uczenia się dorosłych
Obserwacja wybranych uczniów
Uczenie się, pamięć , wyższe czynności nerwowe
PROJEKT BADAWCZY DYDAKTYKA LITERATURY I JĘZYKA POLSKIEGO W GIMNAZJUM W ŚWIETLE NOWEJ PODSTAWY PROGRAMOWEJ BADANIA ILOŚCIOWE Dr Grzegorz Adamczyk Katolicki.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Idea oceniania kształtującego
Projekt „Nikogo nie zgubić, każdego rozwinąć” - perspektywa partnera realizującego działania i dyrektora szkoły.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
 Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych), umożliwiającym realizację.
Poznawana przez uczniów rzeczywistość jest wieloraka, wielostronna. Skoro tak, to aby ją poznać trzeba podążać różnymi drogami. Proces kształcenia winien.
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego z języków obcych 2008.
Opracowała: Monika Zając, Szkoła Podstawowa nr 23.
Technologia kształcenia zawodowego 3. Proces kształcenia
Dobra szkoła: uwarunkowania i mechanizmy Zakopane ( m.n.p.m.) Grzegorz Mazurkiewicz.
Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim r. Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Aktywne doskonalenie – kompleksowe wsparcie dla szkół i przedszkoli we Wrocławiu Program nauczania.
Odznaka jakości "Schule im Wandel – Zmieniająca się szkoła"
1 Metoda projektów Praktyka w edukacji 2 Metoda projektów – praktyka w edukacji Metoda projektów jest formą pracy uczniów łączącą wiedzę teoretyczną.
Doświadczenie i oczekiwania doradców zawodowych.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Motywowanie ucznia do aktywnego uczestniczenia w procesie dydaktycznym 1. Dlaczego należy podjąć trud szukania nowych sposobów na aktywizowanie uczniów?
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2017/2018.
CLIL… !? A co to? Content and Language Integrated Learning (CLIL) to zintegrowane nauczanie języka obcego i przedmiotów. Jest to nowoczesna metoda nauczania,
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Jak organizować społeczne środowisko uczenia się dzieci w klasie I?
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
Obserwacja wybranych uczniów
Szkoła Podstawowa nr 214 Ul. Fontany 1.
wspomaganie pracy przedszkoli, szkół i placówek
Z UMIEJĘTNOŚCI JĘZYKOWYCH PO PRAKTYKACH ZAGRANICZNYCH W LIPSKU
KOMPETENCJE KLUCZOWE.
Informacja i wsparcie dla cudzoziemców w Poznaniu
Organizacja zajęć w klasach I-III ze szczególnym uwzględnieniem 6-latka i łagodnym przejściem w II etap edukacyjny- cz.II Aleksandra Klimza
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

Konstruktywizm w dydaktyce Projekt „PRAKTYKA NA MIARĘ XXI WIEKU” jest realizowany przez Państwową Wyższą Szkołę Zawodową w Nysie w partnerstwie z Gminą Nysa

Różne spojrzenia na proces uczenia się Behawioryzm: Uczenie się jako reakcja na nagrodę lub karę, a więc proces sterowany z zewnątrz Uczenie się jako zdobywanie wiedzy: Uczeń jest współodpowiedzialny za proces przetwarzania informacji, procesem przekazywania wiedzy steruje nauczyciel Uczenie się jako konstrukcja wiedzy

Konstruktywizm Świat i rzeczywistość są konstrukcją i interpretacją w ludzkich głowach

Radykalny konstruktywizm Obiektywna rzeczywistość nie istnieje

Konstruktywizm w dydaktyce Uczący się sam konstruuje swoją wiedzę i to wciąż na nowo

Punkty wyjścia dla konstrukcji wiedzy Oferta wiedzy Własna „przedwiedza” Struktury mentalne Sytuacja zewnętrzna

Konsekwencje Uczeń sam konstruuje swoją wiedzę Zmienia się rola nauczyciela

Rola nauczyciela organizować ofertę dla ucznia dbać o otoczenie uczących się pomagać organizować moderować akceptować różne sposoby widzenia i różne wyniki nauczania

Pojęcia kluczowe Uczenie się „sytuacyjne” Praca projektowa Otoczenie uczącego się Zorientowanie na problemy Autentyczność Kompleksowe (nie uproszczone) sytuacje i konteksty Interakcja społeczna Artykulacja i refleksja

Wiedza i jej zastosowanie Wiedza deklaratywna (fakty) Wiedza proceduralna (działanie, sprawności, umiejętności)

Co należy do wiedzy proceduralnej a co do deklaratywnej? Wiedza o języku Co należy do wiedzy proceduralnej a co do deklaratywnej?

Wiedza deklaratywna Wiedza leksykalna (formy i znaczenia) Fonetyka i grafemia (reprezentacja słów) Wiedza retoryczna? Wiedza gramatyczna? Wiedza kulturowa?

Wiedza proceduralna Strategie czytania tekstu Wiedza retoryczna? Wiedza gramatyczna? Wiedza kulturowa?

Konstrukcja wiedzy jako koncepcja dydaktyczna w nauczaniu języka obcego Cele nauczania Treści nauczania Otoczenie Wspierania umiejętności konstruowania wiedzy