STRATEGIA ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 29 IM

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
MARIANNA HAJDUKIEWICZ
Advertisements

Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
System zapewniania jakości Szkoły Podstawowej w Osięcinach
Zadania doradcy metodycznego zgodnie z Rozporządzeniem MEN i S o placówkach z dnia 23 kwietnia 2003r.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
II ROK Rozwijanie wrażliwości muzycznej małego dziecka.
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Rola poradni w rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci oraz udzielaniu wsparcia merytorycznego dyrektorom w zakresie.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
ZESPÓŁ SZKÓŁ W ZAWOI WILCZNEJ im. Ks. Kardynała Karola Wojtyły
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
„Nowy system doskonalenia nauczycieli w powiecie pułtuskim”
PILOTAŻ W RAMACH PROGRAMU PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZEŃ ZE SPECYFICZNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI.
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
CELE REALIZACJI PROJEKTÓW POWIATOWYCH Pilotaż nowego modelu systemu doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół/przedszkoli Pomoc dyrektorom.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Opracował: Zespół do Ewaluacji Wewnętrznej II
Dokumentacja pracy nauczyciela przedszkola
Debata pod Honorowym Patronatem Starosty Puławskiego Sławomira Kamińskiego Puławy 3 grudnia 2009 r.
Osiągnięcie przez szkoły i placówki warunków do pełnej realizacji kształcenia ogólnotechnicznego, zawodowego i wychowania komunikacyjnego. Cele szczegółowe:
NASZE DZIECI W NASZEJ SZKOLE
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
POZNAJEMY TRADYCJE ANDRZEJKOWE - DZIS BĘDZIEMY WRÓZYĆ SOBIE
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Efektywne wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka od przedszkola
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA
Strategiczny plan rozwoju Przedszkola Miejskiego nr 4
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
Jeleniogórski System Wspierania Placówek Oświatowych
PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA NA ROK 2013/2014 Przedszkole Miejskie nr 86 w Łodzi.
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Wdrażanie systemu wsparcia w powiecie w ramach projektu „System doskonalenia nauczycieli oparty na kompleksowym wspomaganiu szkół”
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
REKOMENDACJE WIELKOPOLSKIEGO KURATORA OŚWIATY DOTYCZĄCE PLANOWANIA NADZORU PEDAGOGICZNEGO NA NASTĘPNY ROK SZKOLNY: Podsumowanie nadzoru pedagogicznego.
„Rozwój doskonalenia nauczycieli w powiecie augustowskim” Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.5. Kompleksowe wspomaganie szkół Projekt.
Zespół ds. ewaluacji rok szkolny 2014/2015
Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim r. Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Przedszkole Publiczne Nr 5 w Łomży Kształtowanie właściwych nawyków racjonalnego żywienia w ramach edukacji zdrowotnej dzieci w różnorodnych zajęciach.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLE MIEJSKIE NR 1 ul. Wrocławska Gostyń Opracowana przez Radę Pedagogiczną oraz Radę Rodziców i zatwierdzona do realizacji.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 15 IM. WOJCIECHA KĘTRZYNSKIEGO W OLSZTYNIE KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 15 IM. WOJCIECHA KĘTRZYNSKIEGO W.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
PRZEDSZKOLE NR Lublin ul. Przyjaźni 3 tel.:
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
Strategiczny plan rozwoju Przedszkola Miejskiego nr 4 im. Pluszowego Misia w Olsztynie.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Przedszkola Miejskiego nr 4
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Wewnątrzszkolny system doradztwa zawodowego wizytówką szkoły
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

STRATEGIA ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 29 IM STRATEGIA ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 29 IM. AKADEMII UŚMIECHU W OLSZTYNIE NA LATA 2013-2018

Dziecko Przedszkola Miejskiego nr 29 im Dziecko Przedszkola Miejskiego nr 29 im. Akademii Uśmiechu w Olsztynie wyposażone jest w umiejętności niezbędne do dalszej edukacji i radzenia sobie w codziennych sytuacjach poprzez rozwijanie inteligencji wielorakich.

PRZESZKODA DZIAŁANIA CEL POŚREDNI

Niepełna wiedza nauczycieli na temat teorii H. Gardnera 1. Szkolenia Rady Pedagogicznej. 2. Ustalenie ścieżek rozwoju nauczycieli. 3. Wymiana doświadczeń. 4. Obserwacja zajęć. 5. Praca w zespołach zadaniowych. 6. Autorefleksja, samoocena nauczycieli. 7. Korzystanie z fachowej literatury. 8. Samokształcenie i samodoskonalenie personelu. 9. Korzystanie z internetu. 10. Kontynuowanie współpracy w ramach e-twinnigu. 11. Nadzór pedagogiczny prowadzony przez dyrektora. 12. Uczenie się od najlepszych. 13. Efektywna współpraca nauczycieli. 14. Konsultacje ze specjalistami. 15. Współpraca z instytucjami, placówkami oświatowymi i partnerami. 16. Kontynuacja współpracy z SP 30. 17. Szkolenia indywidualne. 18. Pisanie programów własnych, korzystanie z programów już istniejących w przedszkolu. 19. Ewaluacja wewnętrzna. 20. Współpraca z uczelniami wyższymi. Niepełna wiedza nauczycieli na temat teorii H. Gardnera o inteligencjach wielorakich. Nauczyciele posiadają wiedzę i umiejętności w rozpoznawaniu inteligencji wielorakich u dzieci

Brak wiodącego programu wychowania przedszkolnego, który jest oparty na rozwijaniu inteligencji wielorakich. Posiadanie i realizowaniu wiodącego programu wychowania przedszkolnego, opartego na inteligencjach wielorakich. 1. Dopuszczenie programu do użytku przez dyrektora. 2. Realizacja programu.

Deficyt narzędzi diagnostycznych. 1. Korzystanie z diagnozy zwartej w programie wiodącym, dopuszczonym przez dyrektora. 2. Gromadzie i korzystanie z narzędzi już istniejących. 3. Opracowanie narzędzi. 4. Organizowania i udzielanie pomocy psychologiczno- pedagogicznej wg obowiązujących w przedszkolu procedur. Posiadanie narzędzi diagnozujących inteligencje wielorakie i stosowanie ich. Deficyt narzędzi diagnostycznych.

Niedobór centrów edukacji w salach. 1. Przeorganizowanie bazy. 2. Organizowanie przestrzeni edukacyjnej. 3. Zakup akcesoriów i środków dydaktycznych. 4. Pozyskiwanie sponsorów. 5. Współpraca ze środowiskiem lokalnym. 6. Poszukiwanie środków finansowych z innych źródeł. Centra edukacji działające w salach. Niedobór centrów edukacji w salach.

Niewiedza rodziców na temat inteligencji wielorakich. 1. Zebranie organizacyjne z rodzicami, przedstawienie im Strategii, Koncepcji Pracy, Rocznego Planu Pracy Przedszkola. 2. Warsztaty z rodzicami. 3. Zajęcia otwarte wg projektów pracy wychowawczo- dydaktyczno- opiekuńczej. 4. Opracowanie planu współpracy z rodzicami. 5. Opracowywanie informacji do Biuletynu Przedszkolnego. 6. Przekazywanie aktualności i informacji poprzez stronę internetową oraz portal Facebook. 7. Współpraca z rodzicami w ramach projektu "Rodzic- ekspertem". 8. Działalność "Klubu Super Babci i Super Dziadka- Dodać życia do lat". 9. Spotkania rodziców ze specjalistami. 10. Przekazywanie informacji o przyroście umiejętności dziecka. 11. Szkoła dla rodziców. 12. Wspieranie rodziców w rozpoznawaniu potrzeb i możliwości dziecka wg procedur obowiązujących w przedszkolu. Rodzice znają teorię H. Gardnera i współpracują w rozwijaniu inteligencji wielorakich u dzieci. Niewiedza rodziców na temat inteligencji wielorakich.

Brak aktualnego kalendarza działań przedszkola uwzględniającego inteligencje wielorakie. Wzbogacenie harmonogramu imprez i uroczystości o nowe działania zgodne z Rocznym Planem Pracy opartym na rozwijaniu inteligencji wielorakich. 1. Stworzenie kalendarza działań przedszkola zgodnie z przyjętym harmonogramem.

1. Opracowanie Koncepcji Pracy Placówki. 2. Stworzenie Rocznego Planu Pracy. 3. Opracowywanie Projektów Pracy Wychowawczo- Dydaktyczno- Opiekuńczych. 4. Organizowanie zajęć dodatkowych. 5. Spotkania ze specjalistami, rodzicami, partnerami przedszkola. 6. Organizacja wycieczek. 7. Udział w olimpiadach, konkursach, festiwal itp. 8. Samodzielna organizacja zabawy i aktywności przez dzieci. 9. Stosowanie metod wyzwalających samodzielne myślenie dziecka. 10. Realizacja działań edukacyjnych w zakresie rozwijania kompetencji kluczowych dotyczących inteligencji wielorakich. 11. Organizowanie i udzielanie pomocy psychologiczno- pedagogicznej. Niedostatecznie rozwinięte aktywności intelektualne dziecka, wykraczające poza posiadane przez dziecko profile inteligencji. Wyrabianie wrażliwości i umiejętności dzieci zgodnie z rozpoznanymi typami inteligencji ukierunkowanymi na rozwój dziecka z wykorzystaniem elementów teorii i metod pedagogicznych wzmacniających przygotowanie dziecka do podjęcia nauki w szkole podstawowej.

Przedszkola Miejskiego nr 29 Opracował Zespół Nauczycielek Przedszkola Miejskiego nr 29 im. Akademii Uśmiechu ul. Malewskiego 2A 10-686 Olsztyn