Biblioteka Uniwersytecka im. Jerzego Giedroycia w Białymstoku

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Założenia teoretyczne budowy sieciowych produktów turystyki wiejskiej oraz proces ich komercjalizacji Tworzenie wspólnej oferty turystycznej pod hasłem:
Advertisements

2.1. MISJA PRZEDSIĘBIORSTWA I JEGO CELE
ISTOTA MARKETINGU 1. Początki i przyczyny rozwoju marketingu
Definicja Benchmarking definiowany jest jako „nieprzerwany proces porównywania wyników przedsiębiorstwa, systemów zarządzania, procesów, produktów i usług.
Definicja Clienting to nowe pojęcie, które umożliwia odmiennie niż w tradycyjny sposób postrzeganie marketingu i klientów. Prekursorem tego nurtu jest.
Autorzy: Janusz Melaniuk Grzegorz Manowski
Agenda Innowacyjność Wpływ innowacyjności na konkurencyjność
Warsztat z pomysłem, cz. III
Damian Korczowski Jakub Patykowski
Zdobądź przewagę nad konkurencją ! Bądź społecznie odpowiedzialny!
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Marketing – zagadnienie podstawowe wykład nr 1
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Maciej Bieńkiewicz, 15 marca 2012
STRATEGIA MARKETINGOWA BANKU
MARKETING STRATEGICZNY
Podstawy wyboru strategii marketingowej
Katedra Marketingu Usług
Lokalne Ośrodki Ekonomii Społecznej Łódź, r.
Zajęcia nr 4 Tematyka: Sposoby kupowania usług przez konsumentów
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
Zarządzanie projektami
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
Analiza SWOT… a po co mi to? (cz.2)
Rola Internetu w masowej personalizacji produktu
GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH
Strategia rozwoju SBP na lata Sprawozdanie Maria Burchard ZG SBP.
Rynek usług medycznych
opis projektu jednym zdaniem
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
Promocja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
Szkolenia, Coaching, PR.
Biznes Plan – charakterystyka przedsięwzięcia
Otoczenie technologiczne w przedsiębiorstwie
Technik Organizacji Reklamy
Popytowe podejście do innowacji Willem Kruidhof 2011.
Plan rozwoju Biblioteki Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi Centrum Badań i Rozwoju Kształcenia WSHE.
PARENTIS działa na rynku od 2001 roku. Dział Informatyki może poszczycić się wieloma wdrożeniami oraz specjalnie przygotowanymi rozwiązaniami dla firm.
Customer Experience ubezpieczonych Czy jest sens się troszczyć
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Narzędzia w Marketingu Partnerskim. I Narzędzie w Marketingu Partnerskim.
Strategia przedsiębiorstwa
BADANIA ROZWOJU NOWEGO PRODUKTU
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
Analiza kluczowych czynników sukcesu
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
Strategia komunikacji to nic innego, jak przekonywanie kogoś – w zamyśle klienta/ów przy pomocy określonych metod do czegoś, np. do zakupu danej oferty.
Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej Produkt i usługa Działania marketingowe Projekt jest współfinansowany.
Opracowanie: Piotr Dereszewski. „…uniwersalna funkcja kreowania i oferowania wartości (użyteczności) dla innych w celu osiągnięcia pożądanych przez organizację.
Najprostszym sposobem przepowiadania przyszłości jest jej tworzenie the best way to predict the future is to create (design) it (Alan Kay, Xerox – potem.
Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej Wybór strategii marketingowej Projekt jest współfinansowany ze.
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
INTERNET TO ŹRÓDŁO WIEDZY, i PIENIĘDZY ! PROGRAM NetBiz.
PRODUKT.
Jak skutecznie budować pozycję firmy na rynku lokalnym?
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
OBSŁUGA KLIENTA WYKŁAD POMIAR JAKOŚCI OBSŁUGI KLIENTA.
WPROWADZENIE DO ZAJĘĆ SCHEMAT ĆWICZEŃ I METODYKA Marketing Usług Finansowych.
Organizowanie. Organizowanie sprawnych działań systemu dystrybucji Koordynacja działań wszystkich jego elementów – ich integracja tak, aby wszystkie przyczyniały.
BIZNESPLAN OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA
Segmentacja rynku.
Istota i znaczenie marketingu. Plan wykładu 1.Fazy ewolucji orientacji przedsiębiorstwa 2.Pojęcie marketingu ▫ rozumienie tradycyjne /historyczne/ ▫ rozumienie.
Wizerunek firmy na konkurencyjnym rynku pracy - Nowe formy rekrutacji 1 Martyna Ładkowska Agencja Pracy i Doradztwa Personalnego JOBHOUSE.
Marketing. Pojęcie i struktura usług.
Dominika Muś TiR, grupa 2b
1 Elementy Kreacji Marki| Elementy Kreacji Marki Adam Szurgociński, Dawid Drywa.
{ Wsparcie informacyjne dla zarządzania strategicznego Tereshkun Volodymyr.
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
MARKETING INTERNETOWY
Zapis prezentacji:

Biblioteka Uniwersytecka im. Jerzego Giedroycia w Białymstoku „Opowieść biblioteki” – czyli jak zmienić postrzeganie biblioteki jako instytucji dzięki strategii marketingowej Katarzyna Puksza Adela Spychała Biblioteka Uniwersytecka im. Jerzego Giedroycia w Białymstoku VII Forum Młodych Bibliotekarzy, Łódź 12-13 września 2012

Co to jest marketing? sprzedawanie (telling and selling – „zgadywanie i sprzedawanie”), zaspokajanie potrzeb klienta, proces społeczny, w trakcie którego jednostki, i organizacje uzyskują to, czego potrzebują i pragną, proces biznesowy, w ramach którego organizacja identyfikuje, tworzy, komunikuje i dostarcza oferty oraz rozwiązania zaspokajające potrzeby i oczekiwania klienta, forma planowania w instytucji publicznej.

Marketing biblioteczny opiera się na: identyfikacji potencjalnych klientów, którzy chcą usłyszeć „opowieść biblioteki”, skonstruowaniu tej „opowieści” tak, aby potencjalni użytkownicy zrozumieli, co czyni daną bibliotekę niepowtarzalną i wyjątkową, przedstawieniu „opowieści” tak, aby zaintrygować użytkowników i zwrócić ich uwagę na konkretną bibliotekę.

Początkowo marketing służył tylko przedsiębiorstwom przynoszących zyski, z czasem okazało się jednak, że stanowi on uniwersalną koncepcję, którą można z powodzeniem stosować także w instytucjach non-profit, jakimi są m.in. biblioteki.

Marketing mix to czynniki, które są łączone, aby zaspokoić potrzeby i pragnienia nabywców, składniki marketingu mix określane są często jako 4P, w odniesieniu do usług, dodawane są nowe składniki, zwiększające ich liczbę do 7 P.

Strategia marketingowa jest budowana na podstawie elementów marketingu mix, stanowi określony, z góry zaplanowany sposób postępowania, ma na celu zdobycie lub zachowanie korzystnej pozycji całej organizacji względem otoczenia w długim czasie.

Elementy skutecznej strategii marketingowej: domena działania, przewaga strategiczna, cele strategiczne, funkcjonalne programy działania.

Co jest najważniejsze w strategii marketingowej? Po pierwsze: cele Określenie ich pozwala na ostateczne ustalenie rezultatów procesu marketingowego.

Co jest najważniejsze w strategii marketingowej? Po drugie: segmentacja, czyli podział całego zjawiska na części, zgodnie ze specjalnym kluczem stanowiącym podstawę podziału Można ją przeprowadzać biorąc za punkt wyjścia odbiorcę/użytkownika lub też produkt, usługę Wykorzystanie segmentacji w bibliotekarstwie pozwala na dobranie odpowiedniej oferty dla użytkowników.

Co jest najważniejsze w strategii marketingowej? Po trzecie: targeting, czyli działania mające na celu wybór jednej lub kilku potencjalnych grup docelowych, wyłonionych poprzez segmentację

Co jest najważniejsze w strategii marketingowej? Po czwarte: badania marketingowe: - mogą być przeprowadzane w szerokim zakresie, - dane do nich można gromadzić na różne sposoby, - można je również wykorzystywać w bibliotekarstwie.

Co jest najważniejsze w strategii marketingowej? Po piąte: branding Termin pochodzi od angielskiego słowa brand, czyli marka. Marka może oznaczać: - pozycję asortymentową (produkt), linię produktu, rodzinę produktu lub cały asortyment, który oferuje dana firma, - znak towarowy, - rynkowy wizerunek produktu, zestawu produktów i/lub organizacji, która je oferuje. Zadaniem marki jest odróżnianie produktu firmy od dóbr i usług oferowanych przez inne organizacje.

Funkcje odgrywane przez markę: identyfikacyjna, informacyjna, promocyjna, gwarancyjna.

Branding w bibliotekarstwie Proces definiowania „opowieści” biblioteki, scalenia jej w jedno, krótkie, trafne zdanie, a potem przedstawienie tej „opowieści” za pomocą logo biblioteki i innych elementów marki.

Tworzenie marki bibliotecznej: sformułowanie przekazu, stworzenie tożsamości marki, w jaki sposób i gdzie wykorzystać elementy marki, wzmocnienie marki.

Źródła grafik: http://jteennews.files.wordpress.com/2011/10/marketingstrat.jpg http://www.mscashdrawer.com/marketing-services.php http://www.crmsocialmedia.com/2009/07/why-crm-strategy-is-the-new-business-strategy-to-watch/ http://ayeshanaveed.wordpress.com/2011/07/04/hidden-flaws-in-strategy/ http://boshnewmedia.com/brand-pr-get-frcn-busymark http://www.powerhomebiz.com/marketing-tips/branding/brand-building-strategies.htm http://lexplay.pl/artykul/Prawo-Nieruchomosci/zasady_ogolne_dopuszczalnosci_podzialu_rzeczy_jako_sposobu_zniesienia_wspolwlasnosci http://www.brzoskowski.pl/2010/11/7p-w-social-mediach-i-nie-tylko/ http://rafalkolodziej.pl/blog/sukces-2/ http://www.wordwatch.com/blog/ppc-news/flexible-reach-allows-display-advertisers-more-targeting-options/ http://www.ladieswholaunch.com/magazine/starting-your-own-non-profit/2132 - nonprof http://businesstm.com/small-business-marketing/how-the-internet-has-impacted-marketing-research.html http://www.imrcorp.com/innovative-marketing-blog/bid/55733/I-m-An-Inbound-Marketer-I-Don-t-Need-A-Brand-Right

Dziękujemy za uwagę 