Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)"— Zapis prezentacji:

1

2 Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Nazwa szkoły: Zespół Szkól Publicznych e Reptowie ID grupy: 98/61 Opiekun: Dorota Śledziowska Kompetencja: przedsiębiorczość Temat projektowy: Branding, czyli świadome tworzenie marki Semestr/rok szkolny: piąty, 2011/2012

3 Spis treści Co to jest Branding?
Analiza silnych marek w Polsce i na świecie Czynniki wpływające na odniesienie sukcesu przez markę na podstawie najbliższego przedsiębiorstwa Fazy przygotowujące do wprowadzania nowej marki szkoły Cele nowej marki szkoły Projekt logo szkoły Reklama szkoły Profil stworzonej marki na serwisie społecznościowym Podsumowanie – prezentacja w szkole

4 Co to jest Branding?

5 Budowanie świadomości marki
Branding Budowanie świadomości marki (ang. branding) - technika marketingowa polegająca na kreowaniu i utrwalaniu w umysłach konsumentów faktu istnienia oraz pozytywnego wizerunku konkretnej marki.

6 Marka to nazwa, symbol, wzór lub ich kombinacja, stworzona celem identyfikacji dóbr lub usług sprzedawcy lub ich grupy i wyróżnienia ich spośród konkurencji. Marka identyfikuje sprzedawcę lub producenta. Producent na kilka sposobów może rozwiązać sprawę sponsorowania marki. Produkt może być wprowadzony pod marką producenta, dystrybutora lub pod tzw. marka prywatną. Producent musi również wydawać pieniądze na promocje własnych prywatnych marek i zaryzykować, że jeśli ich towar nie usatysfakcjonuje nabywcy, zniechęci się on do wszystkich towarów ich marki.

7 Powstawanie marki 1. Capy tworzenia marki zakładają ustalenie:
-Czego oczekują ludzie? -Jakie są dotychczasowe doświadczenia z danym produktem lub usługą? -W jakim środowisku ma występować dana marka? - Kim są odbiorcy? 2. Realizacja marki obejmuje: -tworzenie strategii marketingowej -zapoznanie się z marką -zarządzanie marką na co dzień -monitorowanie i ocena

8 Analiza silnych marek w Polsce i na świecie

9 Znane marki Kosmetyczne: Odzieżowe:

10 Znane marki „spożywcze”

11 Znane marki restauracji

12 Znane marki elektroniki

13 Najbardziej rozpoznawalne marki: na podstawie przeprowadzonej ankiety

14 Czynniki wpływające na odniesienie sukcesu przez markę na podstawie wywiadu w przedsiębiorstwie działającym w najbliższym otoczeniu szkoły

15 1. Firma Enterprise w Reptowie

16 O firmie ENTERPRISE : ENTERPRISE LOGISTICS SP. Z O.O. - polski operator TSL specjalizujący się w obsłudze ruchu towarowego w relacjach ze Skandynawią. Funkcjonuje w ramach GRUPY ENTERPRISE z siedzibą główną w Reptowie k. Szczecina. ENTERPRISE LOGISTICS koncentruje się na obsłudze kierunków skandynawskich pomiędzy Skandynawią i innymi krajami w tranzycie przez Polskę (np. Szwecja - Czechy, Norwegia - Ukraina, Finlandia - Niemcy, Szwecja - Rumunia itd.) Na wszystkich obsługiwanych kierunkach firma oferuje liniowe połączenia drobnicowe. Realizuje transporty materiałów niebezpiecznych oraz transporty w kontrolowanych temperaturach, w tym również ładunków częściowych.

17 8 marca 2012 roku odwiedziliśmy firmę ENTERPRISE, aby dowiedzieć się w jaki sposób buduje swoją markę

18 BRANDING w ENTERPRISE W związku z faktem, że firma ENTERPRISE świadczy usługi dla specyficznej grupy odbiorców – głównie przedsiębiorstw i firm działania Branding - owe mają szczególny charakter, skierowany do konkretnych firm. Obejmują one: Rozmowy z kontrahentami i składanie wizyt w konkretnych, wytypowanych firmach. Udział w różnych targach branżowych, gdzie pozyskuje się nowych klientów. Prowadzenie strony internetowej Pozycjonowanie i opłacanie linków sponsorowanych w wyszukiwarkach internetowych.

19 Ważnym elementem Brandingu są również:
Budowanie opinii klientów o firmie w celu utrzymywania zadowolenia klientów. Odbywa się to głównie przez udział w prestiżowych konkursach ogólnopolskich, np. „Spedytor roku”. Identyfikacja wizualna – charakterystyczne logo firmy na samochodach, dodatkach marketingowych, np: kalendarzach, ulotkach, itp.

20 Oraz Wspieranie przeróżnych inicjatyw lokalnych organizacji, szczególnie szkół. Na zdjęciu uczniowie w koszulkach z logo Enterprise

21 Fazy przygotowujące do wprowadzania nowej marki szkoły

22 Etapy tworzenia marki szkoły:
Co chcemy stworzyć? W jakim celu? - Reklamę szkoły, logo szkoły w celu zareklamowania naszego gimnazjum dla przyszłych uczniów – klas VI SP Jakie są dotychczasowe doświadczenia z promocją szkoły? Organizowano Dzień Otwarty Kim są nasi odbiorcy? - Uczniowie klas VI z terenu Gminy Kobylanka

23 Tworzenie strategii marketingowej:
Przygotowanie ulotki, baneru, logo Udział w promocji szkoły w „Spotkaniach z edukacją” w Stargzrdzie Szczecińskim Przygotowanie reklamy szkoły – pokazu projektu, w czasie dnia otwartego w ZSP Reptowo Założenie profilu stworzonej marki – reklamy na serwisie społecznościowym Przeprowadzenie referendum dotyczącego wyboru logo wśród uczniów i nauczycieli Zapoznanie się z nową marką władz szkoły – spotkanie z dyrekcją ZSP Prezentacja projektu dla rodziców, uczniów i nauczycieli.

24 Celem nowej marki szkoły Jest promocja placówki dla uczniów z Gminy Kobylanki.
W ramach tego działania zaplanowaliśmy: 1) stworzenie: nowego logo szkoły, reklamy szkoły, 2) przeprowadzenie referendum dotyczącego wyboru logo, 3) udział w akcjach promujących szkołę.

25 Reklama szkoły

26 Ulotka reklamowa

27 Ulotka reklamowa

28 Udział w „Spotkaniach z Edukacją” 9 marca 2012 roku

29 Przygotowania do promocji szkoły:

30 Przygotowanie banera i haseł powitalnych

31 Dni otwarte w ZSP Reptowo 4 kwiecień 2012 reklama szkoły

32 Prezentacja projektów „ZMFiP” – dla uczniów

33 Prezentacja projektu dla rodziców

34 Projekt logo szkoły

35 ZSP Reptowo Projekty logo szkoły: 2. 1.
Zespół Szkół Publicznych w Reptowie Reptowo 96a, Kobylanka, tel ,

36 Projekty logo szkoły: 3. ZSP Reptowo 96a, Kobylanka, tel , 4.

37 Projekty logo szkoły: 6. 5.

38 Projekty logo szkoły: 8. 7. Zespół Szkół Publicznych w Reptowie
ZSP Reptowo Zespół Szkół Publicznych w Reptowie 96a, Kobylanka, tel ,

39 Projekty logo szkoły: 10. 9.

40 Referendum dotyczące wyboru logo szkoły

41 Wybrane logo

42 Profil stworzonej marki na serwisie społecznościowym

43 Prezentacja wykonana przez grupę 98/61_p_g1
BIBLIOGRAFIA:

44


Pobierz ppt "Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)"

Podobne prezentacje


Reklamy Google