SZKOLENIE WSPÓŁFINANSOWANE PRZEZ UNIĘ EUROPEJSKĄ ZE ŚRODKÓW EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU ROZWOJU REGIONALNEGO W RAMACH POMOCY TECHNICZNEJ ZPORR ORAZ ŚRODKÓW.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KRYTERIA WYBORU PROJEKTÓW
Advertisements

OPOLSKIE CENTRUM ROZWOJU GOSPODARKI ,,Możliwości wsparcia działalności klastrów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Opolskiego”
Oś 3 Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej 2 listopad 2009 r.
ROZBUDOWA UKŁADU DROGOWEGO ŁĄCZĄCEGO MIELECKIE DZIELNICE PRZEMYSŁOWE Z REGIONEM PROGRAM ZPORR.
ROZBUDOWA UKŁADU DROGOWEGO ŁĄCZĄCEGO MIELECKIE DZIELNICE PRZEMYSŁOWE Z REGIONEM.
Warszawa, wrzesień 2007 r. Kryteria wyboru projektów współfinansowanych w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej 2007 – 2013 Warszawa, 7.
Kryteria wyboru projektów
REWITALIZACJA W ZPORR Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego MGPiPS LUTY 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego Ministerstwo Gospodarki i Pracy Komitet Monitorujący ZPORR 5. posiedzenie POMOC TECHNICZNA Warszawa,
POMOC TECHNICZNA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
TRANSPORT W ZPORR Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego MGPiPS LUTY 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r.1 INFRASTRUKTURA DROGOWA Szkolenie dla beneficjentów Regionalnego Programu Operacyjnego.
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego (ZPORR) Działanie 1.4. ZPORR Rozwój kultury i turystyki Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wrocław, 9-10 grudnia 2008 r. Przedsięwzięcia z zakresu współpracy międzynarodowej i międzyregionalnej w.
ZASADY WYPEŁNIANIA KART OCENY MERYTORYCZNO-TECHNICZNEJ
1 MOŻLIWOŚCI FINANSOWANIA INICJATYW KLASTROWYCH W RAMACH REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA OPOLSKIEGO NA LATA 2007 – dr Rafał Klimek.
Sektorowy Program Operacyjny: Transport na lata
SZKOLENIE WSPÓŁFINANSOWANE PRZEZ UNIĘ EUROPEJSKĄ ZE ŚRODKÓW EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU ROZWOJU REGIONALNEGO W RAMACH POMOCY TECHNICZNEJ ZPORR ORAZ ŚRODKÓW.
Wrocław 18 października 2005 r. SZKOLENIE DLA WNIOSKODAWCÓW APLIKUJĄCYCH O ŚRODKI W RAMACH DZIAŁAŃ 1.2, 1.4, 3.1, 3.2, 3.3. ZPORR Prowadzący : Marta Berhel.
WNIOSKÓW DOFINANSOWYWANYCH
GENERATOR WNIOSKÓW I STUDIUM WYKONALNOŚCI WYBRANE INFORMACJE Wrocław, 22 listopada 2005 r. WOJCIECH WICZKOWSKI Dział Wdrażania Europejskiego Funduszu Rozwoju.
Wykorzystanie aktywności środowisk naukowych(rozwój gospodarczy i społeczny województw), Wspieranie działań społecznych i gospodarczych na rzecz integracji.
Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych Małopolska
Świlcza, r.. Ocena formalna wniosków Ocena merytoryczna wniosków Ocena strategiczna wniosków Wybór projektów do dofinansowania Urząd Marszałkowski.
POIS /10-00 „Rozwój szybkiej kolei miejskiej w Trójmieście”
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Podstawowe usługi i odnowa wsi na obszarach wiejskich (M07)
AT GROUP S.A. działa na rynku usług consultingowych od 17 lat. Jesteśmy regionalnym liderem w zakresie pozyskiwania środków dla swoich klientów z różnorodnych.
„Budowa lub modernizacja dróg lokalnych” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów.
„Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych – realizacja w 2015 roku
Program rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata Ocena wniosków pod kątem merytorycznym Kraków, 14 października 2015 r.
Wsparcie finansowe inwestycji geotermalnych. Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko
Wsparcie dotacyjne w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego WD na lata
Departament Rozwoju Obszarów Wiejskich
Tan prac nad Szczegółowym Opisem Osi Priorytetowych RPO WP Stan prac nad Szczegółowym Opisem Osi Priorytetowych RPO WP Adam Hamryszczak.
Program Wiedza Edukacja Rozwój Wysokiej jakości usługi administracyjne
w Regionalnym Programie Operacyjnym
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 18 grudnia 2015 r. Założenia konkursu dla działania Gospodarka Wodno-Ściekowa.
1 Zintegrowane Inwestycje Terytorialne (ZIT). 2 Zintegrowane Inwestycje Terytorialne to nowy instrument: - rozwoju terytorialnego, - wdrażania zintegrowanych.
BUDOWA SYSTEMU ZARZĄDZANIA RUCHEM „BUDOWA SYSTEMU ZARZĄDZANIA RUCHEM” GMINA MIASTO SZCZECIN.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Pilotażowy Program Leader+ w Polsce.  Narodowy Plan Rozwoju  Sektorowy Program Operacyjny „Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 10 marca 2016 r. Założenia konkursu dla działania 4.1 Infrastruktura ponadgimnazjalnych.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 1 kwietnia 2016 r. Założenia konkursu dla Działania 4.2 Infrastruktura.
System oceny projektów w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
System oceny projektów w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
„Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych ” Edyta Sznajder, Jagoda Miszewska Warszawa, 27 kwietnia 2010r.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Odnowa i rozwój wsi W latach kontynuacją Sektorowego Programu Operacyjnego "Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój.
Województwa Dolnośląskiego na lata 2014 – 2020
Szkolenie dla Wnioskodawców
Przebudowa Etap I - drogi powiatowej 2483P Wierzyce-Czerniejewo
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
PROGRAM ROZWOJU OBSZARÓW WIEJSKICH NA LATA
Plan finansowy programu
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
PROGRAM WSPÓŁPRACY Transgranicznej Polska - rosja OLSZTYN,
Informacje w zakresie możliwości pozyskania dofinansowania ze środków RPO WP Działanie 11.2 Gospodarka Odpadami Gdańsk, 14 listopada 2016.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Program Operacyjny Polska Wschodnia
Budowa Trasy Północnej w Szczecinie – etap II
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Szkolenie dla Wnioskodawców
Program Operacyjny Polska Wschodnia
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Zapis prezentacji:

SZKOLENIE WSPÓŁFINANSOWANE PRZEZ UNIĘ EUROPEJSKĄ ZE ŚRODKÓW EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU ROZWOJU REGIONALNEGO W RAMACH POMOCY TECHNICZNEJ ZPORR ORAZ ŚRODKÓW SAMORZĄDU WOJEWÓDZTWA DOLNOŚLĄSKIEGO I BUDŻETU PAŃSTWA

Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego PRIORYTET I ROZBUDOWA I MODERNIZACJA INFRASTRUKTURY SŁUŻĄCEJ WZMACNIANIU KONKURENCYJNOŚCI REGIONÓW DZIAŁANIE 1.1. Modernizacja i rozbudowa regionalnego układu transportowego PODDZIAŁANIE Infrastruktura drogowa PODDZIAŁANIE Infrastruktura transportu publicznego

Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego PRIORYTET I ROZBUDOWA I MODERNIZACJA INFRASTRUKTURY SŁUŻĄCEJ WZMACNIANIU KONKURENCYJNOŚCI REGIONÓW DZIAŁANIE 1.1. Modernizacja i rozbudowa regionalnego układu transportowego Dostępne środki : euro zł – (przy kursie obowiązującym na II kwartał 2005 r 1 euro = 4,1118 zł) Dodatkowo może być dostępnych 11 MLN EURO – Zarząd Województwa zwrócił się do IZ o przesunięcie tej kwoty na działania 1.3 i 1.4 – brak decyzji Instytucji Zarządzającej.

Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego PODDZIAŁANIE Infrastruktura drogowa

Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego DZIAŁANIE 1.1. Modernizacja i rozbudowa regionalnego układu transportowego PODDZIAŁANIE Infrastruktura drogowa BENEFICJENCI Samorządy wojewódzkie, powiatowe i gminne Samorządy wojewódzkie, powiatowe i gminne Związki, porozumienia lub stowarzyszenia JST, Związki, porozumienia lub stowarzyszenia JST,

Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego DZIAŁANIE 1.1. Modernizacja i rozbudowa regionalnego układu transportowego PODDZIAŁANIE Infrastruktura drogowa WARUNKI DOSTĘPU DO FINANSOWANIA; PRZEDMIOT DZIAŁAŃ Wspierane będą projekty stanowiące ważny element regionalnego systemu transportowego umożliwiające dostęp do: sieci dróg krajowych lub międzynarodowych, sieci dróg krajowych lub międzynarodowych, miejsc działalności gospodarczej lub miejsc mających znaczenie dla rozwoju społeczno- gospodarczego regionów, miejsc działalności gospodarczej lub miejsc mających znaczenie dla rozwoju społeczno- gospodarczego regionów, istniejących i/lub planowanych obiektów przemysłowych i usługowych (np. parki przemysłowe), istniejących i/lub planowanych obiektów przemysłowych i usługowych (np. parki przemysłowe), portów morskich, portów rybackich, portów rzecznych wykorzystywanych do celów gospodarczych, lotnisk, stacji kolejowych i innych obiektów transportu publicznego portów morskich, portów rybackich, portów rzecznych wykorzystywanych do celów gospodarczych, lotnisk, stacji kolejowych i innych obiektów transportu publicznego a także odciążające układy komunikacyjne miast, w tym w szczególności ich centra gospodarcze i zabytkowe. Wspierane będą również projekty dot. budowy, przebudowy lub modernizacji ulic w granicach miast powyżej 20 tys. mieszkańców ( z wyłączeniem autostrad, dróg ekspresowych, dróg krajowych i dróg wewnętrznych).

Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego DZIAŁANIE 1.1. Modernizacja i rozbudowa regionalnego układu transportowego PODDZIAŁANIE Infrastruktura drogowa RODZAJE PROJEKTÓW : 1. Budowa, przebudowa, remont i/lub rozbudowa dróg, węzłów, skrzyżowań, skrzyżowań z ruchem okrężnym wraz z towarzyszącą infrastrukturą drogową celem m.in. osiągnięcia standardów Unii Europejskiej w zakresie dopuszczalnego nacisku na oś, bezpieczeństwa i ochrony środowiska; 2.Budowa, przebudowa, remont i/lub rozbudowa obiektów mostowych, wiaduktów, estakad, tuneli drogowych i innych obiektów inżynieryjnych, obwodnic, obejść miast i miejscowości, w tym ich połączeń z sieciami dróg wraz z towarzyszącą infrastrukturą drogową, celem m.in. osiągnięcia standardów Unii Europejskiej w ww. zakresie. 3.Infrastruktura towarzysząca w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego, ochrony środowiska i/lub przyczyniającej się do realizacji polityki horyzontalnej w zakresie infrastruktury społeczeństwa informacyjnego wyłącznie w przypadku: budowy, przebudowy, remontów i/lub modernizacji ww. rodzajów projektów realizowanych w ramach tego poddziałania.

PODDZIAŁANIE: – INFRASTRUKTURA DROGOWA RODZAJE PROJEKTÓW : - budowa, przebudowa, rozbudowa lub remont dróg lub nawierzchni dróg oraz wyposażenie obiektów inżynieryjnych w zjazdy, zatoki autobusowe i inne niezbędne urządzenia drogowe, -budowa, przebudowa, modernizacja lub remont urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego w tym: sygnalizacji świetlnej, barier ochronnych lub ogrodzeń, - budowa lub remont osłon przeciwolśnieniowych lub ekranów akustycznych, -budowa lub remont chodników -budowa lub remont przejść dla pieszych, jak również wszelkie inne prace infrastrukturalne pozwalające zwiększyć bezpieczeństwo pieszych, rowerzystów czy zwierząt, bezpieczeństwo pieszych, rowerzystów czy zwierząt, - budowa, remont lub modernizacja ciągów, ścieżek rowerowych, - budowa, przebudowa lub remont infrastruktury służącej obsłudze pasażerów (np. miejsca postoju podróżnych), -budowa lub modernizacja oświetlenia, -budowa lub remont miejsc do wypoczynku dla kierowców, w tym zakup wyposażenia dotyczące wkomponowania ww.rodzaju projektów w krajobraz, -budowa, rozbudowa lub remont infrastruktury drogowej przyczyniającej się do ochrony środowiska (np. urządzenia odwadniające w tym kanalizacja deszczowa, zbiorniki retencyjne, przepusty, sączki, zbiorniki odparowujące, separatory dla wód opadowych), -budowa kanalizacji teletechnicznej.

Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego DZIAŁANIE 1.1. Modernizacja i rozbudowa regionalnego układu transportowego PODDZIAŁANIE Infrastruktura drogowa WYDATKI KWALIFIKOWALNE Prace przygotowawcze : Prace przygotowawcze : - przygotowanie projektu dotyczącego infrastruktury drogowej (przeprowadzenie prac studialnych, ekspertyz, badania geologiczne i archeologiczne), - przygotowanie projektu dotyczącego infrastruktury drogowej (przeprowadzenie prac studialnych, ekspertyz, badania geologiczne i archeologiczne), - przygotowanie dokumentacji technicznej: np. koncepcja budowlana, projekt budowlany, projekt wykonawczy, przygotowanie studium wykonalności, raportu oddziaływania na środowisko, - przygotowanie dokumentacji technicznej: np. koncepcja budowlana, projekt budowlany, projekt wykonawczy, przygotowanie studium wykonalności, raportu oddziaływania na środowisko, - prace projektantów, architektów, - prace projektantów, architektów, - zakup niezabudowanych nieruchomości nierozerwalnie związanych z realizacją projektów (maksymalnie 10% wydatków kwalifikowalnych w ramach projektu), - zakup niezabudowanych nieruchomości nierozerwalnie związanych z realizacją projektów (maksymalnie 10% wydatków kwalifikowalnych w ramach projektu), - przygotowanie dokumentacji przetargowej, - przygotowanie dokumentacji przetargowej, - koszt przygotowania przetargu, w tym publikacji ogłoszeń przetargowych, - koszt przygotowania przetargu, w tym publikacji ogłoszeń przetargowych, - badania związane z urbanistyką, krajobrazem, architekturą lub budownictwem, jeśli to niezbędne, - badania związane z urbanistyką, krajobrazem, architekturą lub budownictwem, jeśli to niezbędne, - koszty związane z realizacją postanowień umowy o dofinansowanie projektu (m.in. Koszty - koszty związane z realizacją postanowień umowy o dofinansowanie projektu (m.in. Koszty zabezpieczeń, koszty rachunku bankowego) zabezpieczeń, koszty rachunku bankowego) NIEKWALIFIKOWANE – zakup środków transportu NIEKWALIFIKOWANE – zakup środków transportu

Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego DZIAŁANIE 1.1. Modernizacja i rozbudowa regionalnego układu transportowego PODDZIAŁANIE Infrastruktura drogowa WYDATKI KWALIFIKOWALNE Prace inwestycyjne i związane z procesem inwestycyjnym: Prace inwestycyjne i związane z procesem inwestycyjnym: - przygotowanie terenu pod budowę, w tym prace geodezyjne, - przygotowanie terenu pod budowę, w tym prace geodezyjne, - prace ziemne, - prace ziemne, - prace budowlano-montażowe - prace budowlano-montażowe - prace instalacyjne, - prace instalacyjne, - przebudowa infrastruktury technicznej kolidującej z inwestycją w tym linii elektroenergetycznej, teletechnicznej, kanalizacji sanitarnej, sieci gazowej, ciepłowniczej, wodociągowej, urządzeń wodnych melioracji, urządzeń podziemnych specjalnego przeznaczenia, torów kolejowych, tramwajowych i przejazdów kolejowych, - przebudowa infrastruktury technicznej kolidującej z inwestycją w tym linii elektroenergetycznej, teletechnicznej, kanalizacji sanitarnej, sieci gazowej, ciepłowniczej, wodociągowej, urządzeń wodnych melioracji, urządzeń podziemnych specjalnego przeznaczenia, torów kolejowych, tramwajowych i przejazdów kolejowych, - zakup sprzętu i wyposażenia nierozerwalnie związanego z funkcjonowaniem projektu - zakup sprzętu i wyposażenia nierozerwalnie związanego z funkcjonowaniem projektu - prace wykończeniowe, w tym wykonanie umocnienia i zieleni drogowej, - prace wykończeniowe, w tym wykonanie umocnienia i zieleni drogowej, - prace rozbiórkowe, - prace rozbiórkowe, - nadzór sprawowany w imieniu inwestora w zakresie prawidłowości realizacji inwestycji, - nadzór sprawowany w imieniu inwestora w zakresie prawidłowości realizacji inwestycji, - koszty informacji i promocji projektu integralnie związane z realizacją działania. - koszty informacji i promocji projektu integralnie związane z realizacją działania.

Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego PODDZIAŁANIE Infrastruktura transportu publicznego

Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego DZIAŁANIE 1.1. Modernizacja i rozbudowa regionalnego układu transportowego PODDZIAŁANIE Infrastruktura transportu publicznego BENEFICJENCI Gminy, miasta na prawach powiatu Związki, porozumienia i stowarzyszenia jednostek samorządu terytorialnego, Związki, porozumienia i stowarzyszenia jednostek samorządu terytorialnego, Podmioty wykonujące usługi publiczne na zlecenie jednostek samorządu terytorialnego, w których większość udziałów lub akcji posiada miasto, Podmioty wykonujące usługi publiczne na zlecenie jednostek samorządu terytorialnego, w których większość udziałów lub akcji posiada miasto, Podmioty wybrane w drodze Ustawy Prawo Zamówień Publicznych wykonujące usługi publiczne na podstawie obowiązującej umowy zawartej z jednostką samorządu terytorialnego na świadczenie usług z zakresu lokalnego transportu publicznego Podmioty wybrane w drodze Ustawy Prawo Zamówień Publicznych wykonujące usługi publiczne na podstawie obowiązującej umowy zawartej z jednostką samorządu terytorialnego na świadczenie usług z zakresu lokalnego transportu publicznego

Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego DZIAŁANIE 1.1. Modernizacja i rozbudowa regionalnego układu transportowego PODDZIAŁANIE Infrastruktura transportu publicznego WARUNKI DOSTĘPU DO FINANSOWANIA; PRZEDMIOT DZIAŁAŃ Wspierane będą kompleksowe, zintegrowane programy na rzecz rozbudowy i racjonalizacji systemu transportu publicznego na terenie miast powyżej 50 tys. mieszkańców, oraz obszarów podmiejskich funkcjonalnie powiązanych z tymi miastami. Inwestycje w ramach działania powinny wynikać z przedstawionych programów rozwoju transportu publicznego (np. Plan Rozwoju Transportu Publicznego lub Aktualny Program Rozwoju Transportu Publicznego)przyjętych odpowiednią Uchwałą Rady Miasta (Gminy). Inwestycje w ramach działania powinny wynikać z przedstawionych programów rozwoju transportu publicznego (np. Plan Rozwoju Transportu Publicznego lub Aktualny Program Rozwoju Transportu Publicznego) przyjętych odpowiednią Uchwałą Rady Miasta (Gminy). Ważność Planów – lata 2004 – 2008, Przykładowa struktura planu – str. 21 Podręcznika Procedur Wdrażania ZPORR

PODDZIAŁANIE – INFRASTRUKTURA TRANSPORU PUBLICZNEGO RODZAJE PROJEKTÓW: 1. Budowa, przebudowa, rozbudowa, wykonywanie robót remontowych i/lub modernizacja infrastruktury transportu publicznego połączona z zakupem sprzętu (włączając w to zakup taboru) w celu: a) stworzenia nowych sieci systemów transportu publicznego wraz z niezbędną infrastrukturą transportu publicznego, a) stworzenia nowych sieci systemów transportu publicznego wraz z niezbędną infrastrukturą transportu publicznego, b) przedłużenia linii transportu publicznego wraz z niezbędną infrastrukturą transportu publicznego, b) przedłużenia linii transportu publicznego wraz z niezbędną infrastrukturą transportu publicznego, c) odnowienia istniejących linii transportu publicznego wraz z niezbędną infrastrukturą transportu publicznego c) odnowienia istniejących linii transportu publicznego wraz z niezbędną infrastrukturą transportu publicznego 2. Budowa, adaptacja, rozbudowa, wykonywanie robót remontowych i/lub przebudowa infrastruktury pomocniczej służącej zwiększeniu bezpieczeństwa i dostępności do sieci transportu publicznego 3. Budowa, adaptacja, wykonywanie robót remontowych, rozbudowa i/lub przebudowa zintegrowanych węzłów przesiadkowych pomiędzy różnymi rodzajami systemów transportu 4. Tworzenie systemów oraz działań technicznych z zakresu telematyki służących komunikacji publicznej i mających na celu m.in. poprawę jakości obsługi podróżnych, monitoring bezpieczeństwa, koordynacja układu linii tramwajów, autobusów, trolejbusów i kolei oraz synchronizacja ich rozkładów jazdy, dzięki któremu pasażerowie będą mogli korzystać z najdogodniejszych połączeń – komputeryzacja systemów transportu publicznego

Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego DZIAŁANIE 1.1. Modernizacja i rozbudowa regionalnego układu transportowego PODDZIAŁANIE Infrastruktura transportu publicznego WYDATKI KWALIFIKOWALNE 1) Koszt przygotowania Zintegrowanego Planu Rozwoju Transportu Publicznego (badania, analizy, ekspertyzy) - podmiotem uprawnionym do refundacji jest samorząd miasta; 1) Koszt przygotowania Zintegrowanego Planu Rozwoju Transportu Publicznego (badania, analizy, ekspertyzy) - podmiotem uprawnionym do refundacji jest samorząd miasta; 2) Prace przygotowawcze, w tym: 2) Prace przygotowawcze, w tym: - przygotowanie projektu dotyczącego infrastruktury transportu publicznego (przeprowadzenie prac studialnych, ekspertyz, badań geologicznych i archeologicznych), - przygotowanie projektu dotyczącego infrastruktury transportu publicznego (przeprowadzenie prac studialnych, ekspertyz, badań geologicznych i archeologicznych), - przygotowanie dokumentacji technicznej: koncepcja budowlana, projekt budowany, projekt wykonawczy, - przygotowanie dokumentacji technicznej: koncepcja budowlana, projekt budowany, projekt wykonawczy, - przygotowanie studium wykonalności, raportu oddziaływania na środowisko, - przygotowanie studium wykonalności, raportu oddziaływania na środowisko, - prace projektantów, architektów, - prace projektantów, architektów, - zakup niezabudowanych nieruchomości nierozerwalnie związanych z realizacją projektu (maksymalnie 10% wydatków kwalifikowalnych w ramach projektu), - zakup niezabudowanych nieruchomości nierozerwalnie związanych z realizacją projektu (maksymalnie 10% wydatków kwalifikowalnych w ramach projektu), - przygotowanie dokumentacji przetargowej, - przygotowanie dokumentacji przetargowej, - koszt przygotowania przetargu, w tym publikacji ogłoszeń przetargowych, - koszt przygotowania przetargu, w tym publikacji ogłoszeń przetargowych, - badania związane z urbanistyką, krajobrazem, architekturą lub budownictwem, jeśli to niezbędne. - badania związane z urbanistyką, krajobrazem, architekturą lub budownictwem, jeśli to niezbędne. - koszty związane z realizacją postanowień umowy o dofinansowanie projektu (m.in. Koszty zabezpieczeń, koszty rachunku bankowego) - koszty związane z realizacją postanowień umowy o dofinansowanie projektu (m.in. Koszty zabezpieczeń, koszty rachunku bankowego)

Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego DZIAŁANIE 1.1. Modernizacja i rozbudowa regionalnego układu transportowego PODDZIAŁANIE Infrastruktura transportu publicznego WYDATKI KWALIFIKOWALNE 3) Prace inwestycyjne i związane z procesem inwestycyjnym, w tym: 3) Prace inwestycyjne i związane z procesem inwestycyjnym, w tym: - przygotowanie terenu pod budowę, w tym prace geodezyjne, - przygotowanie terenu pod budowę, w tym prace geodezyjne, - prace ziemne, włączając przygotowanie terenu pod zabudowę, - prace ziemne, włączając przygotowanie terenu pod zabudowę, - prace instalacyjne i montażowe, - prace instalacyjne i montażowe, - prace rozbiórkowe, - prace rozbiórkowe, - prace wykończeniowe i wzmocnieniowe, - prace wykończeniowe i wzmocnieniowe, - zakup niezbędnego sprzętu i wyposażenia w zakresie transportu publicznego i realizacji projektu, - zakup niezbędnego sprzętu i wyposażenia w zakresie transportu publicznego i realizacji projektu, - zakup wyposażenia nierozerwalnie związanego z funkcjonowaniem inwestycji - zakup wyposażenia nierozerwalnie związanego z funkcjonowaniem inwestycji - nadzór sprawowany w imieniu inwestora w zakresie prawidłowości realizacji inwestycji, - nadzór sprawowany w imieniu inwestora w zakresie prawidłowości realizacji inwestycji, - koszty informacji i promocji projektu integralnie związane z realizacją działania - koszty informacji i promocji projektu integralnie związane z realizacją działania

DZIAŁANIE 1.1. Modernizacja i rozbudowa regionalnego układu transportowego PODDZIAŁANIE Infrastruktura drogowa PODDZIAŁANIE Infrastruktura transportu publicznego Maksymalna wysokość dotacji z EFRR : maksymalnie 75 % kwalifikujących się wydatków publicznych Źródła finansowania : EFRR oraz Budżet JST

DZIAŁANIE 1.1. Modernizacja i rozbudowa regionalnego układu transportowego PODDZIAŁANIE Infrastruktura drogowa PODDZIAŁANIE Infrastruktura transportu publicznego OCENA FORMALNA I MERYTORYCZNA ZŁOŻONYCH WNIOSKÓW ZŁOŻONYCH WNIOSKÓW

DZIAŁANIE 1.1 OCENA FORMALNA ZŁOŻONYCH WNIOSKÓW : KRYTERIA FORMALNE DLA WNIOSKÓW ZŁOŻONYCH DO PODDZIAŁANIA Kompletność wniosku, 2.Kompletność załączników, 3.Wnioskodawca uprawniony do składania wniosku, 4.Zgodność z celami działania określonymi w UZPORR, zgodność rodzaju projektu z listą przewidzianą w UZPORR dla danego działania, 5.Zgodność z kryteriami demograficznymi i geograficznymi określone w ZPORR - w przypadku projektów dotyczących budowy, przebudowy, remontów i/lub modernizacji ulic - wyłącznie w miastach powyżej 20 tys. mieszkańców, 6.Okres realizacji projektu nie dłuższy niż 2 lata od zakończenia roku, w którym projekt został wybrany do realizacji (odpowiednie uzasadnienie w razie jego przekroczenia) 7.Zgodność udziału % dofinansowania z EFRR z maksymalnym limitem przewidzianym w Uzupełnieniu ZPORR, 8.Kwalifikowalność wydatków, 9.Źródła finansowania projektu.

DZIAŁANIE 1.1 OCENA FORMALNA ZŁOŻONYCH WNIOSKÓW : KRYTERIA FORMALNE DLA WNIOSKÓW ZŁOŻONYCH DO PODDZIAŁANIA Kompletność wniosku, 2.Kompletność załączników, 3.Wnioskodawca uprawniony do składania wniosku, 4.Zgodność z celami działania określonymi w UZPORR, zgodność rodzaju projektu z listą przewidzianą w UZPORR dla danego działania, 5.Zgodność z kryterium demograficznym i geograficznym określonym w ZPORR – miasta powyżej 50 tys. mieszkańców i obszar funkcjonalnie z nimi połączony 6.Okres realizacji projektu nie dłuższy niż 2 lata od zakończenia roku, w którym projekt został wybrany do realizacji (odpowiednie uzasadnienie w razie jego przekroczenia) 7.Zgodność udziału % dofinansowania z EFRR z maksymalnym limitem przewidzianym w Uzupełnieniu ZPORR,

DZIAŁANIE 1.1 OCENA FORMALNA ZŁOŻONYCH WNIOSKÓW : KRYTERIA FORMALNE DLA WNIOSKÓW ZŁOŻONYCH DO PODDZIAŁANIA c.d. 8.Kwalifikowalność wydatków, 9.Źródła finansowania projektu. 10.Zgodność z Zintegrowanym Planem Rozwoju Transportu Publicznego (np. Miejska Strategia Rozwoju Transportu lub Miejska Polityka Rozwoju Transportu) 11.Umowa o Świadczenie Usług Publicznych – jedynie w przypadku kiedy projekt będzie realizowany przez inny podmiot niż podmiot samorządu terytorialnego, który jest odpowiedzialny za świadczenie usług transportu publicznego 12.Porozumienie lub umowa o utworzeniu związku międzygminnego – jedynie w przypadku prowadzenia wspólnej komunikacji na obszarze miast powyżej 50 tys. mieszkańców oraz terenów funkcjonalnie powiązanych z tym miastami 13.Odpowiednio ustalony poziom dotacji zależnie od osiągnięcia przez projekt znaczące zysku netto

DZIAŁANIE 1.1 OCENA MERYTORYCZNA ZŁOŻONYCH WNIOSKÓW ZŁOŻONYCH WNIOSKÓW (KARTY OCENY – PODDZIAŁANIE )

OCENA WNIOSKU – KRYTERIA OCENY MERYTORYCZNEJ I TECHNICZNEJ o dofinansowanie projektu z EFRR w ramach ZPORR Priorytet 1: Rozbudowa i Modernizacja Infrastruktury Służącej Wzmacnianiu Konkurencyjności Regionów. Działanie 1.1. Modernizacja i rozbudowa regionalnego układu transportowego Poddziałanie Infrastruktura drogowa Nr ewidencyjny (według SIMIK) Tytuł projektu Wnioskodawca : Wnioskowana kwota z EFRR: Data wpłynięcia wniosku : LP.LP. Kryteria TAKNIEUZASADNIENIE IWłaściwie przygotowana analiza ekonomiczna projektu[1][1] IIWłaściwie przygotowana analiza finansowa projektu[2][2] IIIZasadność zaproponowanych rozwiązań technologicznych w projekcie[3][3] IVIV Zasadność i odpowiednia wysokość przedstawionych w projekcie kosztów kwalifikowalnych[4][4] VSpójność informacji zawartych we wniosku o dofinansowanie projektu z informacjami zawartymi w załącznikach do wniosku[5][5] [1][1] W przypadku stwierdzenia niepoprawności przeprowadzonej analizy ekonomicznej, Panel Ekspertów żąda od beneficjenta jej poprawy w terminie 10 dni roboczych. W przypadku niedostarczenia w tym terminie lub dostarczenia niepoprawnej – Panel Ekspertów odrzuca wniosek [ 2][ 2] W przypadku stwierdzenia niepoprawności przeprowadzonej analizy finansowej, Panel Ekspertów żąda od beneficjenta jej poprawy w terminie 10 dni roboczych, w przypadku niedostarczenia w tym terminie lub dostarczenia niepoprawnej – Panel Ekspertów odrzuca wniosek [3][3] W przypadku stwierdzenia braku zasadności zaproponowanych w danym projekcie rozwiązań technologicznych, Panel Ekspertów odrzuca projekt [ 4][ 4] W przypadku stwierdzenia zaniżenia, zawyżenia lub braku zasadności dla przedstawionych w projekcie kosztów kwalifikowalnych – Panel Ekspertów odrzuca projekt [5 ][5 ] W przypadku stwierdzenia braku spójności informacji zawartych we wniosku o dofinansowanie projektu z informacjami zawartymi w załącznikach do wniosku, Panel Ekspertów żąda od beneficjenta wprowadzenia stosownych poprawek w terminie 10 dni roboczych. W przypadku niedostarczenia w tym terminie lub niepoprawnego dostosowania dokumentów – Panel Ekspertów odrzuca wniosek

L p. Kryteria Wag a Maksymalna suma punktów Formularz wniosku Przyznana punktacja Uzasadnienie I Trwałość projektu i wykonalność instytucjonalna (gwarantuje stabilność finansową projektu oraz trwałość struktury instytucjonalnej) 28 D10/SW II Ekonomiczny wpływ projektu na rozwój regionu.416SW III Poprawność wskaźników 14E2/SW IVIVWykonalność techniczna 14SW VWpływ na politykę ochrony środowiska 14F1 VIWpływ na politykę społeczeństwa informacyjnego14F3 VI I Spójność z istniejącym, realizowanym lub przewidywanym do realizacji układem komunikacyjnym; spójność z innymi projektami realizowanymi lub planowanymi w czasie realizacji ZPORR finansowane ze środków ZPORR, SPO Transport na lata , Funduszu Spójności lub innych źródeł 312D7/SW VI II Poprawa bezpieczeństwa ruchu wyrażona przez redukcję liczby wypadków28 D6/ E2/ SW Maksymalna liczba punktów 60 Imię i nazwisko eksperta oceniającego wniosek: Data Podpis 1 1. Dla projektów, których koszt całkowity przekracza 5 mln euro powinna być przeprowadzona analiza kosztów i korzyści (CBA). W przypadku tych projektów, należy odrzucić projekty, posiadające ujemną ekonomiczną stopę zwrotu (EIRR), a następnie uszeregować pozostałe projekty od największej do najmniejszej wartości ekonomicznej wewnętrznej stopy zwrotu projektu (EIRR). Następnie należy przyznać ocenę 4 pierwszej 1/4 projektów, ocenę 3 kolejnej 1/4 projektów, ocenę 2 kolejnej 1/4 i ocenę 1 pozostałym projektom. W przypadku, gdy liczba projektów nie dzieli się przez 4 należy dokonać zaokrągleń zgodnie z przyjętymi zasadami (od 0.5 włącznie w górę, do 0.5 w dół). Jeżeli Panel Ekspertów ocenia jeden projekt podczas swojego posiedzenia, należy przyznać ocenę 4, jeżeli ekonomiczna wewnętrzna stopa zwrotu jest wyższa od Projekty, których koszt całkowity mieści się między 1 mln euro a 5 mln euro powinny być oceniane metodą wielokryterialną (kryteria opisowe wraz z oszacowaniem i podaniem w Studium Wykonalności skwantyflkowanych korzyści generowanych przez projekt). W zakres metody będą wchodzić kryteria zamieszczone w poniższej tabeli. SUMA Lp.Nazwa kryteriumWaga Ocena (od 1 do 4) Razem (=3x4) Poprawa wykorzystania istniejącej infrastruktury (w tym remont, przebudowa lub rozbudowa)0,3 2.Redukcja liczby wypadków (szt./rok)0,2 3.Oszczędność czasu podróży (osobogodziny/rok)0.2 4.Zmniejszenie kosztów eksploatacji pojazdów (jako wynik zwiększonej średniej prędkości przejazdu lub poprawionego stanu nawierzchni w zł/rok) 0,2 5.Zmniejszenie negatywnego wpływu na środowisko0,1 3. Projekty poniżej 1 mln euro powinny być oceniane uproszczoną metodą wielokryterialną (kryteria opisowe bez konieczności podawania skwantyfikowanych korzyści generowanych przez projekt). W zakres metody uproszczonej metody wielokryterialnej będą wchodzić te same kryteria jak w przypadku metody wielokryterialnej przedstawionej powyżej

DZIAŁANIE 1.1 OCENA MERYTORYCZNA ZŁOŻONYCH WNIOSKÓW ZŁOŻONYCH WNIOSKÓW (KARTY OCENY – PODDZIAŁANIE )

OCENA WNIOSKU – KRYTERIA OCENY MERYTORYCZNEJ I TECHNICZNEJ o dofinansowanie projektu z EFRR w ramach ZPORR Priorytet 1: Rozbudowa i Modernizacja Infrastruktury Służącej Wzmacnianiu Konkurencyjności Regionów. Działanie 1.1. Modernizacja i rozbudowa regionalnego układu transportowego Poddziałanie Infrastruktura transportu publicznego Nr ewidencyjny (według SIMIK) Tytuł projektu Wnioskodawca : Wnioskowana kwota z EFRR: Data wpłynięcia wniosku : LP.LP. Kryteria TAKNIEUZASADNIENIE IWłaściwie przygotowana analiza ekonomiczna projektu[1][1] IIWłaściwie przygotowana analiza finansowa projektu[2][2] IIIZasadność zaproponowanych rozwiązań technologicznych w projekcie[3][3] IVIV Zasadność i odpowiednia wysokość przedstawionych w projekcie kosztów kwalifikowalnych[4][4] VSpójność informacji zawartych we wniosku o dofinansowanie projektu z informacjami zawartymi w załącznikach do wniosku[5][5] [1][1] W przypadku stwierdzenia niepoprawności przeprowadzonej analizy ekonomicznej, Panel Ekspertów żąda od beneficjenta jej poprawy w terminie 10 dni roboczych. W przypadku niedostarczenia w tym terminie lub dostarczenia niepoprawnej – Panel Ekspertów odrzuca wniosek [ 2][ 2] W przypadku stwierdzenia niepoprawności przeprowadzonej analizy finansowej, Panel Ekspertów żąda od beneficjenta jej poprawy w terminie 10 dni roboczych, w przypadku niedostarczenia w tym terminie lub dostarczenia niepoprawnej – Panel Ekspertów odrzuca wniosek [3][3] W przypadku stwierdzenia braku zasadności zaproponowanych w danym projekcie rozwiązań technologicznych, Panel Ekspertów odrzuca projekt [ 4][ 4] W przypadku stwierdzenia zaniżenia, zawyżenia lub braku zasadności dla przedstawionych w projekcie kosztów kwalifikowalnych – Panel Ekspertów odrzuca projekt [5 ][5 ] W przypadku stwierdzenia braku spójności informacji zawartych we wniosku o dofinansowanie projektu z informacjami zawartymi w załącznikach do wniosku, Panel Ekspertów żąda od beneficjenta wprowadzenia stosownych poprawek w terminie 10 dni roboczych. W przypadku niedostarczenia w tym terminie lub niepoprawnego dostosowania dokumentów – Panel Ekspertów odrzuca wniosek

Lp.Kryteria W ag a Mak sym alna su ma pun któ w Formularz wniosku Przyzn ana punkta cja Uzasadnienie I Trwałość projektu i wykonalność instytucjonalna (gwarantuje stabilność finansową projektu oraz trwałość struktury instytucjonalnej) 28 D10/SW II Ekonomiczny wpływ projektu na rozwój regionu.[1][1] 416SW III Poprawność wskaźników14E2/SW IV Wykonalność techniczna14SW V Polityki horyzontalne (równość szans, społeczeństwo informacyjne, ochrona środowiska) 28F1,F2,F3 [ 1][ 1] Dla projektów w ramach Poddziałania powinna być przeprowadzona analiza kosztów i korzyści (CBA). W przypadku tych Z projektów, należy odrzucić projekty, posiadające ujemną ekonomiczną stopę zwrotu (EIRR), a następnie uszeregować pozostałe projekty od największej do najmniejszej wartości ekonomicznej wewnętrznej stopy zwrotu projektu (EIRR). Następnie należy przyznać ocenę 4 pierwszej 1/4 projektów, ocenę 3 kolejnej 1/4 projektów, ocenę 2 kolejnej 1/4 i ocenę 1 pozostałym projektom. W przypadku, gdy liczba projektów nie dzieli się przez 4 należy dokonać zaokrągleń zgodnie z przyjętymi zasadami (od 0.5 włącznie w górę, do 0.5 w dół). Jeżeli Panel Ekspertów ocenia jeden projekt podczas swojego posiedzenia, należy przyznać ocenę 4, jeżeli ekonomiczna wewnętrzna stopa zwrotu jest wyższa od 0.

Lp.Kryteria Wa ga Maksy malna suma punktó w Formularz wniosku Przyzn ana punkta cja Uzasadnienie VI Spójność z istniejącym, realizowanym lub przewidywanym do realizacji układem komunikacyjnym; spójność z innymi projektami realizowanymi lub planowanymi w czasie realizacji ZPORR finansowane ze środków ZPORR, SPO Transport na lata , Funduszu Spójności lub innych źródeł 28D7/SW VII Zmniejszenie natężenia ruchu w mieście 14D6/E2/SW VIII Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego 14D6/E2/SW IX Zwiększenie liczby pasażerów transportu publicznego 14D6/E2/SW Maksymalna liczba punktów 60 Imię i nazwisko eksperta oceniającego wniosek: Data Podpis

DZIAŁANIE 1.1 OCENA MERYTORYCZNA ZŁOŻONYCH WNIOSKÓW : WNIOSEK SPEŁNIA KRYTERIA MERYTORYCZNO-TECHNICZNE : - UZYSKAŁ POZYTYWNĄ OCENĘ FORMALNĄ, - SPEŁNIA KRYTERIA MERYTORYCZNO-TECHNICZNE DLA DANEGO DZIAŁANIA I UZYSKAŁ PODCZAS OCENY PRZEZ PANEL EKSPERTÓW CO NAJMNIEJ 60% MOŻLIWYCH PUNKTÓW