Nowy Targ Możliwości rozwoju infrastruktury transportowej: drogi, lotniska, kolej. Konferencja - Niepołomice, 24 stycznia 2008.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
SOCHACZEW Propozycja lokalizacji lotniska cywilnego dla Linii Low Cost i Cargo.
Advertisements

Koncepcja przestrzenna docelowego układu drogowego
Działania Samorządu Województwa Warmińsko-Mazurskiego na rzecz Rodziny
Powierzchnie reklamowe na terenach MTP
AGENCJA ROZWOJU REGIONALNEGO S.A. W BIELSKU-BIAŁEJ BESKIDZKI INKUBATOR TECHNOLOGICZNY PROJEKT: INNOWACYJNE PODBESKIDZIE – ROZWÓJ SIECI I WYMIANY INFORMACJI.
SITK Radom - XX Radomskie Dni Techniki
TRANSPORT Roman Idczak.
SOCHACZEW Propozycja lokalizacji lotniska cywilnego dla Linii Low Cost i Cargo Materiał przygotowany na posiedzenie Zespołu ds. opracowania Programu Rozwoju.
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
Oś 3 Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej 2 listopad 2009 r.
problematyka, propozycje rozwiązań, dobre przykłady
1 Lokalny program rewitalizacji – Możliwości finansowania Paweł Dryl; MIELEC, 17 lutego 2006 r. 1.
Konferencja dla przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego Tworzenie sieci Powiatowych Ośrodków Wspierania Uczniów Zdolnych w województwie małopolskim.
URZĄD STATYSTYCZNY – CENTRUM WIEDZY WSPIERAJĄCE ZARZĄDZANIE W REGIONIE Wspólne budowanie przyszłości Mazowsza Warszawa, marzec 2011 r.
PREZENTACJA ZASOBÓW INFORMACYJNYCH BAZY GŁÓWNEGO URZĘDU STATYSTYCZNEGO URZĄD STATYSTYCZNY W ŁODZI Łódź, 10 grudnia 2010 r.
MIASTA CZŁONKOWSKIE ZWIĄZKU MIAST POLSKICH WOBEC ZADAŃ POMOCY SPOŁECZNEJ W LATACH Zasoby i funkcjonowanie prof. SGH dr hab. Piotr Błędowski.
Funkcjonowanie transportu lokalnego w Dzierżoniowie i w powiecie dzierżoniowskim Przygotował: Zygmunt Kuc Brzeg maja.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Airport Zielona Góra – Atuty i kierunki rozwoju
SPECJALNA STREFA EKONOMICZNA – PODSTREFA OŚWIĘCIM
Skoro nie wiesz dokąd zmierzasz Nigdy tam nie dojdziesz Konwent zrzeszenia Prezydentów, Burmistrzów i Wójtów Województwa Lubuskiego Pogorzelica
STRATEGIA ROZWOJU TRANSPORTU W MAŁOPOLSCE
OFERTA HANDLOWA TVP KIELCE
OFERTA HANDLOWA TVP KIELCE
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Nowa koncepcja polityki regionalnej państwa Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Tytuł prezentacji Warszawa, r..
Łódzkiego Obszaru Metropolitalnego w kontekście aktualizacji
Potencjał i trendy rozwojowe miast Małopolski
Masz głos, masz wybór W 200 gminach zachęcaliśmy do udziału w wyborach lokalnych.
Informacje dla inwestorów
LOTNISKO I TERENY OKOŁOLOTNISKOWE - Nowe Miasto n/Pilicą
„KORZYŚCI Z INWESTOWANIA NA TERENACH KSSE”
Lotnisko Warszawa/Modlin Świat U Progu Twojego Domu !
Nazwa lotniska : EPOA ( wg kodów międzynarodowych) Współrzędne: N 51°12'53.0" E 17°26'18.0"; Wymiary pasa: 2280 x 30 m; Kierunek lądowania (GEO): 070 //
Strategiczne Projekty drogowe Miasta Gdańska
Plan Odnowy Miejscowości
Dolina Lotnicza Innowacyjny Klaster Przemysłowy
OFERTA HANDLOWA TVP KIELCE
Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012
Podatki i opłaty lokalne na 2012 rok
Zamawiający / Inwestor:
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
Skala wsparcia obszarów wiejskich w ramach krajowych i regionalnych programów operacyjnych na lata dr Hanna Jahns Sekretarz Stanu Ministerstwo.
Projekty realizowane przez Gminę Raciechowice 2007 rok.
LIDER Małopolskie Towarzystwo Doradcze – Stowarzyszenie Konsultantów na Rzecz Rozwoju Lokalnego i Przedsiębiorczości Społecznej PARTNER MERYTORYCZNY I.
Konkurs Dobre Praktyki PPP 13 maja 2008r.
Quiz Liczby na co dzień Rozpocznij Quiz.
PROPOZYCJE MEXX JESIEŃ NOWA KOLEKCJA Ceny od 40zł.
Bogusław Waksmundzki.
KONCEPCJA ROZWOJU LOKALNEJ TURYSTYKI W GMINIE URZĘDÓW.
Szczecin Miasto Młodości i Przyszłości
Perspektywy rozwoju wysokiej jakości połączeń intercity w Polsce
Zmiana Planu Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Małopolskiego
1 1.
Projekt realizowany w ramach Programu Regionalnego MRR „Rozwój miast poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorządu terytorialnego, dialog społeczny.
Materiały termoizolacyjne i temoprzewodzące
Pomorskie – inwestor i innowator. Fundusze europejskie jako napęd zmian cywilizacyjnych regionu Mieczysław Struk Marszałek Województwa Pomorskiego Konferencja.
Strategia Rozwoju Ostródzko-Iławskiego Obszaru Funkcjonalnego OBSZARY OBJĘTE WSPÓŁPRACĄ W RAMACH OIOF Zagadnienia z zakresu: Turystyka, sport i rekreacja.
Strategia Rozwoju Ostródzko-Iławskiego Obszaru Funkcjonalnego OBSZARY OBJĘTE WSPÓŁPRACĄ W RAMACH OIOF Zagadnienia z zakresu: Przedsiębiorczość i gospodarka,
Leszno jako centrum aglomeracji i centrum subregionu
Dialog ekspertów UE Możliwości rozwoju Odry oraz jej połączenie z systemem rzek i kanałów Bruksela, 25 czerwca 2013 r.
4 przykłady udanych gdańskich marzeń, czyli nie bójmy się krytyki.
Walory turystyczne Egiptu
KOMUNIKACJA ROWEROWA NA TERENIE MIASTA OTWOCK. KOALICJA ROWEROWA OTWOCK.
PLAN GENERALNY Portu Lotniczego Zielona Góra –
Strategia Rozwoju Społeczno-Gospodarczego Miasta Sochaczew na lata
Planowana koncepcja współpracy PPL z Województwem Lubuskim w ramach kontynuacji funkcjonowania Portu Lotniczego Zielona Góra-Babimost Zielona Góra,
Projekt PL „Wzmocnienie spójności społecznej, gospodarczej i terytorialnej w Obszarze Funkcjonalnym Szlaku Jana III Sobieskiego w województwie lubelskim"
WYBRANE ASPEKTY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI I RYNKU PRACY W POWIECIE GORLICKIM GORLICE, 16 KWIETNIA 2009 R.
Partnerstwo samorządów Koszalińskiego Obszaru Funkcjonalnego szansą na wzmocnienie potencjału rozwojowego regionu Koszalin, 20 kwietnia 2017.
Zapis prezentacji:

Nowy Targ Możliwości rozwoju infrastruktury transportowej: drogi, lotniska, kolej. Konferencja - Niepołomice, 24 stycznia 2008

Nowy Targ Stolica Podhala – miasto liczące 33 tysiące mieszkańców, u podnóża Gorców, gospodarcza stolica subregionu

Tradycje lotnicze Nowy Targ od lat 30. XX wieku dysponuje lotniskiem sportowym o nawierzchni darniowej Potencjał rozwojowy miasta i subregionu przesłanką realizacji lokalnego lotniska

Lotnisko w Nowym Targu Lotnisko sportowe o nawierzchni podatnej Kod referencyjny ICAO 2B Wzniesienie n.p.m. 628 m 2 drogi startowe – GDS 1680×50 m, DS-1 680×50 m

Meteorologia Dni pogodne – 45 Dni pochmurne > 170 Dni z mgłą – 60 – 70 Dni z zamgleniami – ok. 230 Przewaga wiatrów zachodnich Opady ok mm

Róża wiatrów

Strefa oddziaływania lotniska

Prognoza ruchu

Koncepcja Założenie rozbudowy lotniska w 2 etapach I etap rozbudowy realizowany w dwóch fazach Etapowanie rozbudowy lotniska uzależnione od czynników ekonomicznych

Etap I – stan docelowy OkreślenieParametr Kod referencyjny lotniska wg ICAO3C Rodzaj przyjmowanych statków powietrznychSamoloty klasy A, B, C i szybowce Rodzaj nawierzchni GDSSztuczna – beton cementowy Kategoria nawierzchni PCN70 Ilość dróg startowych2 Wymiary głównej drogi startowej – GDS1400 m x 30 m Wymiary drogi startowej – DS-1800 m x 30 m Kierunek12/30 Podejście przyrządoweNieprecyzyjne Kategoria ochrony przeciwpożarowej5 Szerokość dróg kołowania18 m Łącznik środkowy 23 m Wymiary płyty postojowej75 m x 200 m Przepustowość terminala2 x 50 osób/h

Etap I – faza 1

Etap I – faza 2

Etap II OkreślenieParametr Kod referencyjny lotniska wg ICAO4C Rodzaj przyjmowanych statków powietrznychSamoloty klasy A, B, C i szybowce Rodzaj nawierzchni GDSSztuczna – beton cementowy Kategoria nawierzchni PCN70 Ilość dróg startowych2 Wymiary głównej drogi startowej – GDS1800 m x 45 m Wymiary drogi startowej – DS-1800 m x 30 m Kierunek drogi startowej12/30 Podejście przyrządowePrecyzyjne kategorii I Kategoria ochrony przeciwpożarowej6 Szerokość dróg kołowania23 m Wymiary płyty postojowej75 m x 500 m Przepustowość terminala2 x 150 osób/h

Etap II

Samolot krytyczny Etap I Etap II Fotografie:

Terminal Etapowa budowa terminala I etap 2 × 50 pax/h II etap 2 × 150 pax/h Standard LOS D wg IATA

Współpraca samorządów Zauważalny efekt synergii Spore zainteresowanie jednostek samorządu terytorialnego w subregionie Rozwój lotniska implikacją rozwoju gmin w rejonie jego oddziaływania

Szanse wynikające ze współpracy samorządów Rozwój turystyki w rejonie polskiego Podtatrza Rozwój gospodarczy w Powiatach Nowotarskim i Tatrzańskim Szanse na osiedlenie biznesu w rejonie lotniska

Czy wykorzystamy szansę? Dziękuję za uwagę Miasto Nowy Targ ul. Krzywa Nowy Targ IVW GmbH Calbische Strasse Magdeburg Ove Arup & Partners Oddz. w Polsce ul. Królewska Warszawa