Możliwości pozyskania funduszy europejskich na infrastrukturę drogową

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
OPOLSKIE CENTRUM ROZWOJU GOSPODARKI ,,Możliwości wsparcia działalności klastrów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Opolskiego”
Advertisements

Lublin, 5 lipca 2006 r..
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
Polityka Spójności ___________ Maciej Nowicki
Oś 3 Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej 2 listopad 2009 r.
Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich.
Fundusze europejskie, a rejestry publiczne Gdańsk, dn bezpieczny i skuteczny dostęp do zawartych w nich danych oraz rozwój systemów udostępniania.
1. 2 Możliwości finansowania rozwoju nowoczesnych technologii edukacyjnych ze środków UE w latach 2007 – 2013 Marek Szczepański Zastępca Prezesa PSDB.
Polityka regionalna Unii Europejskiej szansa i wyzwanie dla Polski
Warszawa, wrzesień 2007 r. Kryteria wyboru projektów współfinansowanych w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej 2007 – 2013 Warszawa, 7.
Kryteria wyboru projektów
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski. 02Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, 2007.
Wniosek beneficjenta o płatność w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2007 – 2013 oś priorytetowa I Konkurencyjna.
Narodowa Strategia Spójności
Rzeszów, 2 sierpnia 2006 r.. Tomasz Orczyk Departament Zarządzania EFS Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Doświadczenia wdrażania Europejskiego Funduszu.
„Narodowy program przebudowy dróg lokalnych Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój edycja 2013 Małopolski Urząd Wojewódzki.
Od pomysłu do realizacji projektu - procedury. 2. Jakie są źródła finansowania naszego projektu?
Dokumenty wprowadzające politykę wspólnotową. Zasada programowania oznacza, że instytucje Unii Europejskiej kontrolują i monitorują wykorzystanie środków.
Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko na lata zaakceptowany przez Radę Ministrów w dniu 29 listopada 2006 r.
Spotkanie informacyjne dla potencjalnych Beneficjentów Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki KONKURSY PILOTAŻOWE ogłoszone przez Wojewódzki Urząd Pracy.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IV Szkolnictwo wyższe i nauka Działanie 4.2 Patrycja Dukaczewska.
Koncepcje programów operacyjnych na nowy okres programowania
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r.1 INFRASTRUKTURA DROGOWA Szkolenie dla beneficjentów Regionalnego Programu Operacyjnego.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wrocław, 9-10 grudnia 2008 r. Przedsięwzięcia z zakresu współpracy międzynarodowej i międzyregionalnej w.
1 MOŻLIWOŚCI FINANSOWANIA INICJATYW KLASTROWYCH W RAMACH REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA OPOLSKIEGO NA LATA 2007 – dr Rafał Klimek.
1 Działanie 2.1 Rozwój i podniesienie konkurencyjności przedsiębiorstw Schemat A Bezpośrednie wsparcie inwestycji w MŚP Szkolenie dla mikroprzedsiebiorców.
Projekt Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego, Biuro.
1 Regionalny Program Operacyjny Województwa Podlaskiego na lata projekt Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Polityki Regionalnej.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Nowa koncepcja polityki regionalnej państwa Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
2009 Działanie 3.3 Tworzenie systemu ułatwiającego inwestowanie w MSP Poddziałanie Wsparcie dla MSP Podsumowanie naboru 2008 i zmiany na 2009 Zespół
Stan realizacji Programu Inicjatywy Wspólnotowej INTERREG IIIA Polska-Republika Słowacka Nowy Targ, 16 czerwca 2008 roku.
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, poddziałanie – Wsparcie działań studyjno-koncepcyjnych w ramach przygotowania terenów inwestycyjnych.
1Warszawa, 27 lutego 2014 Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Działanie 2.3 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Departament Systemów Informatycznych.
Warszawa, Wsparcie ochrony własności przemysłowej w ramach Poddziałania POIG Ośrodek Przetwarzania Informacji.
Program Operacyjny „Infrastruktura i Środowisko”
1 Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego na lata
Wielkopolskie Regionalny Program Operacyjny 2007 – 2013 Priorytet II Infrastruktura Komunikacyjna Działanie 2.7 Infrastruktura społeczeństwa informacyjnego.
Świlcza, r.. Ocena formalna wniosków Ocena merytoryczna wniosków Ocena strategiczna wniosków Wybór projektów do dofinansowania Urząd Marszałkowski.
1. 2 Pilotażowy Program Leader+ Krzysztof Janiak Fundacja Programów Pomocy dla Rolnictwa FAPA Przemyśl, 12 października 2007 r.
ORGANIZACJE POZARZĄDOWE W ZPORR. Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego (ZPORR) lata ORGANIZACJE POZARZĄDOWE W ZPORR I PRIORYTET.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Podstawowe usługi i odnowa wsi na obszarach wiejskich (M07)
„Budowa lub modernizacja dróg lokalnych” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów.
„Informacja dotycząca realizacji zadań w zakresie usuwania skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej w 2015 r.” „Narodowy Program Przebudowy.
„Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych – realizacja w 2015 roku
Program rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata Ocena wniosków pod kątem merytorycznym Kraków, 14 października 2015 r.
Wsparcie finansowe inwestycji geotermalnych. Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Toruń, 18 lutego 2016 r.
BUDOWA SYSTEMU ZARZĄDZANIA RUCHEM „BUDOWA SYSTEMU ZARZĄDZANIA RUCHEM” GMINA MIASTO SZCZECIN.
Źródła dofinansowania projektów infrastrukturalnych w nowym okresie programowania funduszy strukturalnych
Biuro Konsultingowe „ADVISER” zaprasza Państwa do zapoznania się z możliwościami dofinansowania przedsięwzięć w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 1 kwietnia 2016 r. Założenia konkursu dla Działania 4.2 Infrastruktura.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 – 2013 Stan na dzień (KSI SIMIK) Urząd Marszałkowski.
Stan wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata Instytucja Zarządzająca Regionalny Program Operacyjny.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Stan wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata Instytucja Zarządzająca stan na r. Instytucja.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 – 2013 Stan na dzień (KSI SIMIK) Urząd Marszałkowski.
1 Wprowadzenie Dostępne środki z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności w latach
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Małopolska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. Małopolska Agency for Regional Development S.A. Wsparcie sektora MSP w ramach Małopolskiego Regionalnego.
Stan wdrażania programów operacyjnych na lata
Wsparcie dotacyjne w ramach
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Instytucja Zarządzająca stan na r.
Informacje w zakresie możliwości pozyskania dofinansowania ze środków RPO WP Działanie 11.2 Gospodarka Odpadami Gdańsk, 14 listopada 2016.
Program Operacyjny Polska Wschodnia
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
Regionalny Program Operacyjny Województwa Lubelskiego
Program Operacyjny Polska Wschodnia
WIELKOPOLSKI REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY NA LATA
Zapis prezentacji:

Możliwości pozyskania funduszy europejskich na infrastrukturę drogową Jakub Szymański Departament Polityki Regionalnej UMWM Kraków, 23 stycznia 2008 r.

Narodowe Strategiczne Ramy Odniesienia 2007-2013 Cel strategiczny: Tworzenie warunków dla wzrostu konkurencyjności gospodarki opartej na wiedzy i przedsiębiorczości, zapewniającej wzrost zatrudnienia oraz wzrost spójności społecznej, gospodarczej i przestrzennej Realizacja NSRO: Regionalne PO (16) PO Infrastruktura i Środowisko (POIŚ) PO Innowacyjna Gospodarka (POIG) PO Rozwój Polski Wschodniej (PORPW) PO Europejskiej Współpracy Terytorialnej (EWT) PO Kapitał Ludzki (POKL) PO Pomoc Techniczna (PT)

Linia demarkacyjna pomiędzy RPO a PO IiŚ i PROW Dziedzina interwencji Regionalne Programy Operacyjne PO Infrastruktura i Środowisko Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Drogi Drogi wojewódzkie Drogi powiatowe Drogi gminne (z wyłączeniem dróg dojazdowych do gruntów rolnych wydzielanych w ramach projektów scaleniowych) Bezpieczeństwo ruchu drogowego na drogach podlegających JST Inteligentne Systemy Transportu na drogach podlegających JST Autostrady Drogi ekspresowe Drogi krajowe Drogi krajowe w miastach na prawach powiatów Minimalna wartość projektu – 20 mln PLN Bezpieczeństwo ruchu drogowego na drogach krajowych Inteligentne Systemy Transportu na drogach podlegających GDDKiA oraz JST w miastach na prawach powiatów Poprawianie i rozwijanie infrastruktury związanej z rozwojem i dostosowaniem rolnictwa i leśnictwa – Schemat I Scalanie gruntów Zakres pomocy – drogi gminne, dojazdowe do gruntów rolnych, wydzielane w ramach projektów scaleniowych

PO IiŚ – Oś priorytetowa VI Drogowa i lotnicza sieć TEN-T Główny cel Poprawa dostępności komunikacyjnej Polski i połączeń międzyregionalnych poprzez rozwój drogowej i lotniczej sieci TEN-T Przykładowe typy projektów Budowa odcinków autostrad A1, A2, A4 i A18 Budowa odcinków dróg ekspresowych pomiędzy największymi aglomeracjami (m.in.. S1, S2, S3, S5, S7, S8, S17, S69) Budowa obwodnic oraz przebudowa odcinków innych dróg krajowych znajdujących się w sieci TEN-T, w tym odcinków w miastach na prawach powiatów Projekty obejmujące wzmocnienie dróg krajowych do nośności 115 kN/oś

PO IiŚ – Oś priorytetowa VIII Bezpieczeństwo transportu i krajowe sieci transportowe Główny cel Poprawa stanu bezpieczeństwa oraz dostępności komunikacyjnej Polski i krajowych połączeń międzyregionalnych, położonych poza siecią TEN-T, oraz wybranych odcinków dróg objętych tą siecią Przykładowe typy projektów Wsparcie dla projektów dotyczących dróg krajowych poza siecią TEN-T, obejmujących ich przebudowę do parametrów dróg ekspresowych Budowa obwodnic oraz przebudowa odcinków innych dróg krajowych znajdujących się poza siecią TEN-T, w tym odcinków w miastach na prawach powiatów Projekty obejmujące wzmocnienie dróg krajowych do nośności 115 kN/oś

PO Infrastruktura i Środowisko Łączna alokacja środków UE na kategorie interwencji z zakresu infrastruktury drogowej (nr: 20, 21 i 22) 11 mld EUR Co stanowi ok. 40% alokacji dla Programu

Infrastruktura dla rozwoju gospodarczego MRPO - Oś Priorytetowa 4 Infrastruktura dla rozwoju gospodarczego

Plan finansowy MRPO OŚ PRIORYTETOWA ROZKŁAD NA PRIORYTETY WKŁAD WSPÓLNOTOWY (mln EUR) I. Warunki dla rozwoju społeczeństwa opartego na wiedzy 12,6 % 163 II. Gospodarka regionalnej szansy 12,5 % 161 III. Turystyka i przemysł kulturowy 7,8% 101 IV. Infrastruktura dla rozwoju gospodarczego 30,2% 390 V. Krakowski Obszar Metropolitalny 13,3% 172 VI. Spójność wewnątrzregionalna 12,1% 156 VII. Infrastruktura ochrony środowiska 7,2% 93 VIII. Współpraca międzyregionalna 0,8% 10 IX. Pomoc techniczna 3,4% 44 Priorytety 1-9 100,0% 1 290

Plan finansowy 4 Osi Priorytetowej OŚ PRIORYTETOWA 4 INFRASTRUKTURA DLA ROZWOJU GOSPODARCZEGO 391 mln EUR Działanie 4.1 Rozwój infrastruktury drogowej Schemat A: Drogi o znaczeniu regionalnym 201 mln EUR (w tym na konkursy 135 mln EUR) Schemat B: Drogi w miastach na prawach powiatu 43 mln EUR (całość na realizację projektów kluczowych) Schemat C: Drogi powiatowe Działanie 4.2 Zwiększenie roli transportu zbiorowego w obsłudze regionu Schemat A: Transport miejski 10 mln EUR Schemat B: Tabor kolejowy 15 mln EUR Schemat C: Regionalna sieć kolejowa Działanie 4.3 Tworzenie i rozwój stref aktywności gospodarczej Schemat A: Strefy aktywności gospodarczej o powierzchni 2-20 ha 32 mln EUR Schemat B: Strefy aktywności gospodarczej o powierzchni 20+ ha

287 mln EUR 73 % alokacji dla działania 22% alokacji MRPO Działanie 4.1 Rozwój infrastruktury drogowej 287 mln EUR 73 % alokacji dla działania oraz 22% alokacji MRPO

Małopolskie drogi w ZPORR Wartości przyznanego dofinansowania ze środków UE dla projektów z zakresu infrastruktury drogowej Działanie 1.1.1 Infrastruktura drogowa 174,40 mln PLN Działanie 1.1.2 Infrastruktura transportu publicznego 18,50 mln PLN Działanie 1.6 Rozwój transportu publicznego w aglomeracjach – cześć drogowa ok. 36,00 mln PLN Działanie 3.1 Obszary wiejskie 28,13 mln PLN Działanie 3.2 Obszary podlegające restrukturyzacji 7,63 mln PLN Łącznie ok. 265 mln PLN (wg kursu EUR/PLN 3,6115 stanowi ok. 73,4 mln EUR)

Działanie 4.1 Rozwój infrastruktury drogowej Schemat A: Drogi o znaczeniu regionalnym /min. kwota wsparcia 5 mln PLN; max kwota wsparcia 80 mln PLN/ Drogi regionalne (wojewódzkie) oraz lokalne (powiatowe i gminne) charakteryzujące się średnim dobowym natężeniem ruchu co najmniej 2000 pojazdów na dobę. Schemat B: Drogi w miastach na prawach powiatu /min. kwota wsparcia 10 mln PLN; max kwota wsparcia 80 mln PLN/ Schemat C: Drogi powiatowe /min. kwota wsparcia 3 mln PLN; max kwota wsparcia 10 mln PLN/ Typy projektów Budowa, przebudowa, modernizacja lub rozbudowa dróg, węzłów, skrzyżowań z ruchem okrężnym, wraz z towarzyszącą infrastrukturą drogową, znajdujących się w ciągach tych dróg Budowa, przebudowa, modernizacja lub rozbudowa obiektów mostowych, wiaduktów, estakad, tuneli drogowych i innych obiektów inżynieryjnych, obwodnic, obejść miast miejscowości, w tym ich połączeń z sieciami dróg, wraz z towarzyszącą infrastrukturą drogową Maksymalny udział środków UE: 65% kosztów kwalifikowanych projektu

Droga, jako dodatkowy element projektu ... Działanie 4.3: Tworzenie i rozwój stref aktywności gospodarczej Drogi wewnętrzne i dojazdowe - w ramach kompleksowego uzbrajania terenów inwestycyjnych (udział wydatków na drogi dojazdowe do SAG nie może stanowić więcej niż 20% kosztów kwalifikowanych projektu) Działanie 6.1: Rozwój miast Budowa i modernizacja infrastruktury drogowej – w ramach typów projektów przewidzianych w Schemacie A - Projekty realizowane wyłącznie w ramach programów rewitalizacji Działanie 6.2: Rozwój obszarów wiejskich Budowa i modernizacja infrastruktury drogowej – wyłącznie w ramach typów projektów przewidzianych w Schemacie A – Odnowa centrów wsi Budowa i modernizacja infrastruktury drogowej służącej poprawie dostępu do obiektów infrastruktury społecznej, wyłącznie w ramach typów projektów przewidzianych w Schemacie B – Infrastruktura społeczna, w tym edukacyjna i sportowa

Drogi, jako projekty kluczowe MRPO ... ... stanowią 11 spośród 37 projektów umieszczonych w Indykatywnym Wykazie Indywidualnych Projektów Kluczowych: Obwodnica Proszowic 7,27 mln EUR Obwodnica Zembrzyc 10,45 mln EUR Obwodnica Dobczyc 13,18 mln EUR Obwodnica Podegrodzia 6,82 mln EUR Obwodnica Szczurowej Obwodnica Olkusza 11,36 mln EUR Obwodnica Wojnicza 9,09 mln EUR Budowa nowego odcinka ulicy ks. Józefa - obejście Przegorzał 3,0 mln EUR Rozbudowa ulicy Surzyckiego – ul. Botewa oraz budowa ul. Śliwiaka (Kraków) 14,0 mln EUR Budowa połączenia autostrady A4 (węzeł Krzyż) z drogą wojewódzką 977 13,0 mln EUR Budowa zachodniej obwodnicy Nowego Sącza 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21

Projekty kluczowe MRPO 1 10 11 Priorytet 4. Infrastruktura dla rozwoju gospodarczego 23 35 36 37

Nabory w ramach procedury konkursowej dla projektów drogowych w roku 2008 14 lutego - uruchomienie pierwszego naboru w ramach działania 4.1 Rozwój infrastruktury drogowej – Schemat A Drogi o znaczeniu regionalnym, z pulą środków w wysokości 85 mln EUR

Główne etapy oceny projektów w ramach trybu konkursowego KARTA PROJEKTU Wstępna kwalifikacja projektów (preselekcja) – ocena wniosków sporządzonych w uproszczonej formie, z ograniczoną liczbą załączników WNIOSEK APLIKACYJNY WRAZ Z ZAŁĄCZNIKAMI Ocena formalna – sprawdzenie poprawności wniosku oraz wymaganych załączników pod kątem spełniania wymogów formalnych zawartych w dokumentacji konkursowej Ocena merytoryczna – oprócz oceny projektu pod kątem kryteriów specyficznych dla danego działania/schematu ma miejsce m.in.: weryfikacja analizy finansowej projektu, zasadności zaproponowanych rozwiązań technologicznych, badanie ekonomiczno-społecznego wpływu projektu na rozwój regionu, trwałości projektu Wybór projektu do dofinansowania oraz podpisanie umowy dofinansowania Maksymalny termin trwania procedury naboru i oceny projektów, w ramach trybu konkursowego, to 284 dni (z uwzględnieniem etapu preselekcji)

Wydatki kwalifikowane w ramach MRPO Początek okresu kwalifikowania wydatków dla Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego stanowi data 1 stycznia 2007 roku. Końcową datą kwalifikowalności wydatków jest 31 grudnia 2015 r. W przypadku występowania pomocy publicznej dzień rozpoczęcia kwalifikowalności wydatków zostaje określony w następujący sposób: w przypadku projektów objętych pomocą na zasadzie de minimis - 1 stycznia 2007 r., w przypadku projektów objętych pomocą publiczną – zgodnie z zapisem odpowiedniego rozporządzenia Ministra Rozwoju Regionalnego  odnośnie udzielenia pomocy publicznej, w przypadku braku określenia w rozporządzeniu Ministra Rozwoju Regionalnego terminu rozpoczęcia kwalifikowalności - dzień podjęcia decyzji IZ o dofinansowaniu projektu.

Wydatki związane z przygotowaniem projektu Wydatki na przygotowanie projektu studium wykonalności oceny oddziaływania na środowisko dokumentacji technicznej w przypadku projektów przyrodniczych wydatków poniesionych na wykonanie dokumentacji przyrodniczej w przypadku projektów związanych z renowacją obiektów dziedzictwa kulturowego wydatków poniesionych na opinie, programy, badania niezbędne do przygotowania projektu map lub szkiców lokalnych sytuujących projekt programu rewitalizacji planu rozwoju uzdrowiska zintegrowanego planu rozwoju transportu publicznego Wydatki niekwalifikowane wydatki poniesione na sporządzenie formularza wniosku o dofinansowanie projektu

Wydatki związane bezpośrednio z realizacją projektu drogowego, m.in.: Wydatki na zakup materiałów lub robót budowlanych np.: robót związanych z przygotowaniem terenu pod inwestycję robót konstrukcyjnych, montażowych instalacyjnych, rozbiórkowych ziemnych, wykończeniowych, konserwacyjnych Wydatki poniesione na roboty dodatkowe (roboty stanowią nie więcej niż 5% kosztów kwalifikowanych projektu wynikających z umowy o dofinansowanie; były niemożliwe do przewidzenia na etapie przygotowania projektu oraz są niezbędne do prawidłowego wykonania projektu; dofinansowanie projektu po uwzględnieniu robót dodatkowych nie może przekroczyć kwoty określonej w decyzji IZ o dofinansowanie projektu) Wydatki na opłaty za usunięcie drzew lub krzewów związane z realizacją projektów drogowych – tylko jeśli opłaty te są należne podmiotowi innemu niż beneficjent (analogicznie w przypadku opłat za zajęcie pasa drogowego) Wydatki na odtworzenie nawierzchni drogi poza pasem prowadzonych robót mogą być uznane za kwalifikowane jeśli obowiązek odtworzenia nawierzchni drogi wynika z zezwolenia na zajęcie pasa drogowego

Wydatki związane z zarządzaniem projektem i jego obsługą Koszty osobowe: Wydatek na wynagrodzenie pracownika zarządzającego projektem Wydatek poniesiony przez Beneficjenta, w przypadku zaangażowania przez niego nowych osób na potrzeby realizacji projektu lub w przypadku oddelegowania, wcześniej zatrudnionych pracowników do realizacji nowych zadań dotyczących realizacji projektu pracownik jest zatrudniony wyłącznie przy realizacji projektu lub też przeznacza na realizację projektu określoną część swojego czasu pracy kwota wynagrodzenia nie może znacząco odbiegać od średniego miesięcznego wynagrodzenia pracownika w danej instytucji Zarządzanie projektem: Wydatek na zarządzanie projektem przez podmiot zewnętrzny Wydatki na zarządzanie projektem wraz z kosztami osobowymi nie mogą przekroczyć łącznie 1,5% wydatków kwalifikowanych w ramach projektu Inspektor Nadzoru: Wydatki związane z nadzorem ( w tym m.in. z nadzorem konserwatorskim) nad wykonywanymi robotami budowlanymi

FORMY PŁATNOŚCI 1. Refundacja wydatków 2. Zaliczka – będzie wypłacana zgodnie z rozporządzeniem Ministra Rozwoju Regionalnego z dnia 7 września 2007 r. (Dz. U. Nr 175, poz. 1232) w sprawie wydatków związanych z realizacją programów operacyjnych. Dotacja rozwojowa w formie zaliczki może zostać udzielona w wysokości maksymalnie do 40% wartości dofinansowania projektu. Przekazywana będzie w transzach, pierwsza – maksymalnie do wysokości 20% wartości dofinansowania projektu, z zastrzeżeniem, że wypłata drugiej i kolejnej transzy jest uzależniona od rozliczenia co najmniej 80% ostatniej otrzymanej transzy zaliczki.

www.fundusze.malopolska.pl Małopolski Regionalny Program Operacyjny: — przewodnik po programie; — informacje o procedurach wyboru projektu; — ogłoszenia o konkursach i ich wyniki; — terminy konferencji i szkoleń; — mapa realizowanych projektów; — wzory załączników, oświadczeń, umów; — ważne dokumenty;

Dziękuję za uwagę