PRACA METODĄ PROJEKTU W OPARCIU O INTERNET

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r.
Advertisements

WebQuest Blog Platforma edukacyjna
PRACA METODĄ PROJEKTU W OPARCIU O INTERNET
Osadzenie metody WebQuest w polskiej dydaktyce
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Technologia informacyjna według MENiS
Projekt TESTNET – połączenie testu wyboru i zasobów dydaktycznych WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność
MŁODY REPORTER WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning.
ZADANIA DYREKTORA SZKOŁY/PLACÓWKI W NOWYM NADZORZE PEDAGOGICZNYM opracowanie: Władysława Tkaczyk st. wizytator.
Projekt dobry na wszystko! oprac. Grażyna Czetwertyńska 2006.
Metoda projektu Opracowała: Katarzyna Otorowska.
Poradnictwo zawodowe w resorcie edukacji w Polsce
Wyrównywanie szans edukacyjnych
(na podstawie badań ankietowych)
WEBQUEST COMENIUS Eco & Art POZNAJ INNYCH UCZESTNIKÓW PROGRAMU.
Sposoby wykorzystania sieci
DZIAŁANIA NA UŁAMKACH ZWYKŁYCH
Zakres Przedział wiekowy Cele Oprogramowanie Opis
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
Wyrównywanie szans edukacyjnych.
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
Zajęcia pozalekcyjne oraz dla inicjatyw społeczności lokalnej w szkolnej pracowni informatycznej Szkoła Podstawowa nr 21 im. Królowej Jadwigi w Lublinie.
„Plant a Future” metoda projektu w bibliotece szkolnej
Iwona Moczydłowska 4 listopada 2011r. Technologie Web 2.0.
Metoda WebQuest w pracy biblioteki szkolnej
Internet jako źródło informacji
ABC e-learningu.
WebQuest dla uczniów klasy IV Cyfrowa historia Jolanta Wuzik
Co to jest TIK?.
Istota i zastosowanie platformy e-learningowej Moodle
2009- Rok Wojciecha Korfantego Polskiego przywódcy narodowego Górnego Śląska Strona GłównaStrona Główna/Wstęp/Zadanie/Procedura/Źródła/Ewaluacja/KonkluzjaWstępZadanieProceduraŹródłaEwaluacjaKonkluzja.
Departament Funduszy Strukturalnych Ministerstwo Edukacji Narodowej pełniące funkcję Instytucji Pośredniczącej (IP) dla Priorytetu III PO KL Wysoka jakość
Zadania Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach w ramach projektu Młodzieżowy Inkubator Przedsiębiorczości.
PRACA Z UCZNIAMI GIMNAZJUM METODĄ PROJEKTÓW
Planowanie Rozwoju Instytucjonalnego
Technologia informacyjna
WebQuest dla klasy III szkoły podstawowej Wędrówka po Będzinie
Opis udziału szkoły w innowacji pedagogicznej polegającej na wdrażaniu kształcenia otwartego (e-learning).
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
„Ja wiem, ty wiesz, ale czy oni wiedzą, że mamy rezerwat?!”
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Segreguję i Ziemię ratuję!
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka Autorzy: Renata Gromulska, Oksana Kinasz, Radosław Dors, Dominika Latus, Jerzy Zambrowski, Marta Żebrowska-Puchalska.
Witold Woźniak Gronowo, 28 października 2014 Doświadczenia we wdrażaniu nowej podstawy programowej kształcenia zawodowego.
Kompetencje nauczycieli 6 października 2014 r. Caroline Kearney Starszy Kierownik Projektu & Analityk ds. Edukacji.
W którym z krajów europejskich żyje się dostatnio? Autorami projektu są uczniowie klasy Ig Gimnazjum w Bieńkowicach pod opieką nauczyciela Łukasza Zaborowskiego.
PRZYSPOSOBIENIE BIBLIOTECZNE ON-LINE Z doświadczeń e-learningu na Uniwersytecie Warszawskim Maria Wilkin, Marcin Skład Centrum Otwartej i Multimedialnej.
Nazwa procedury Analiza prac uczniów.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Edukacja Interkulturowa OnLine Projekt realizowany jest przy wsparciu Wspólnot WebQuest w edukacji bibliotecznej.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Dzie ń Bezpiecznego Internetu 2016 pod has ł em: „ Lepszy Internet zale ż y od Ciebie”
E-Learning. Co to jest e-learning? E-learning jest to metoda nauczania na odległość z wykorzystaniem technologii komputerowych i Internetu. Pozwala na.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Serwisy Web 2.0 do tworzenia i udostępniania materiałów edukacyjnych (5 godz. szkolenie stacjonarne: 05.11) lub 15 godz. szkolenie.
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
WEBQUEST JAKO METODA Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Modelowy program praktyk podnoszący jakość.
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
Metoda WebQuest.
Wojny Rzeczpospolitej w I połowie xVII wieku
Program nauczania dla zawodu
Wykorzystanie technologii informacyjnej w rozwiązywaniu problemów edukacyjnych w różnych obszarach II etapu kształcenia.
Wykorzystanie technologii informacyjnej w rozwiązywaniu problemów edukacyjnych w różnych obszarach kształcenia.
Zapis prezentacji:

PRACA METODĄ PROJEKTU W OPARCIU O INTERNET WebQuest PRACA METODĄ PROJEKTU W OPARCIU O INTERNET

Co to jest WebQuest Bernie Dodge, San Diego University ,!995 „Webquest to działalność badawcza , w której większość lub wszystkie informacje wykorzystane przez ucznia pochodzą z Internetu. Webquest jest tak zaprojektowana , aby motywować badacza do twórczego wykorzystania informacji , a nie tylko wyszukania ich w Sieci, oraz aby wspomagać jego myślenie na poziomie analizy , syntezy i ewaluacji.” Bernie Dodge, San Diego University ,!995

Dlaczego WebQuest ? WQ ukierunkowuje pracę badawczą WQ wspiera omawiany temat dodatkowymi informacjami , poszerzając wiedzę uczniów. WQ pozwala uczniom pracować w swoim własnym tempie WQ rozwija twórcze myślenie WQ stymuluje aktywność i współpracę grupową WQ jest wizualną formą nauki WQ jako metoda problemowa jest efektywniejsza od tradycyjnych metod tzw. ”podających”

Jak wykorzystać WebQuest ? praca zespołowa w klasie kształcenie stacjonarne i na odległość projektowanie kursów on-line samokształcenie system kształcenia nieformalnego nauczanie przez całe życie (lifelong learning)

Rodzaje WebQuest Zakres tematyczny : odnoszący się do jednej dziedziny nauki/ przedmiotu interdyscyplinarny ( ścieżki między – przedmiotowe ) Czas realizacji zadania: krótkoterminowy ( 1-3 godzin lekcyjnych) długoterminowy ( 2 tygodnie – 2 miesiące)

WebQuest ? Jak stworzyć 1. Zidentyfikowanie tematu programowo związanego z dostępnymi zasobami internetowymi 2. Uporządkowanie , skategoryzowanie i pogrupowanie uzyskanej wiedzy , materiałów i zasobów w formie : stron www i baz danych ( zasoby online ) podręcznych materiałów i projektów ( zasoby offline ) zasobów ludzkich ( experci online i lokalni eksperci ) 3. Opracowanie konspektu

Elementy WebQuest Wprowadzenie do tematu ( Introduction ) Zadanie ( Task ) Proces ( Process ) Ewaluacja ( Evaluation) Zakończenie ( Conclusion ) Notatki nauczyciela ( Teacher`s guide )

Przykładowe rodzaje zadań zadanie sprawozdawcze/raport z badań zestawienie danych „tajemnicze” zadanie zadanie twórcze zadanie dziennikarskie projekt/ plan zadanie analityczne

Proces Szczegółowy opis kolejnych kroków prowadzących do pełnej realizacji projektu Zasady podziału ról i zadań dla poszczególnych członków zespołu

Tabela ewaluacji POZIOM WYKONANIA PUNKTY WYMIAR Początkujący 1 Rozwijający się 2 Zaawansowany 3 Expert 4 Wymiar 1 Wymiar 2 Wymiar 3 Wymiar 4 Wymiar 5 Wymiar 6

Kryteria ewaluacji Jeżeli zadania zawierają następujące elementy: Apel Prezentacja ustna Prezentacja Power Point Praca pisemna Praca plastyczna Współpraca Projektowanie Apel

Prezentacja ustna – kryteria ewaluacji ….rozważ następujące wymiary : organizacja przemówienia gramatyka i wymowa komunikacja niewerbalna

Prezentacja PowerPoint – kryteria …..rozważ następujące wymiary : aspekty techniczne wrażenia estetyczne stylistyka przejrzystość prezentacji

Praca pisemna – kryteria ewaluacji …..rozważ następujące wymiary : gramatyka, ortografia, stylistyka organizacja tekstu formatowanie

Praca plastyczna – kryteria ewaluacji …..rozważ następujące wymiary : technika wykonania nowatorstwo , oryginalność kolorystyka przekaz artystyczny wrażenia estetyczne

Współpraca – kryteria ewaluacji …..rozważ następujące wymiary : wzajemna pomoc odpowiedzialne działanie Sposób rozwiązywania konfliktów

Projektowanie – kryteria ewaluacji …..rozważ następujące wymiary : kreatywność zastosowanie ( wymiar praktyczny ) uzasadnienie wyboru danego rozwiązania

Apel – kryteria ewaluacji …..rozważ następujące wymiary : jakość argumentów reakcje „publiczności” organizacja dyskusji

Analiza wymiarów i ich operacjonalizacja Określenie , jakie elementy zadania i na jakim poziomie powinny zostać wykonane przez „ początkującego”, „ zaawansowanego” itp.. Przyporządkowanie określonej liczby punktów ocenom szkolnym przykład 1- Św. Jacek- Apostoł Północy przykład 2- Najważniejsze wynalazki ludzkości przykład 3 -O atomie i nie tylko ... przykład 4- Obudżmy w sobie śpiących rycerzy

Użyteczne linki http://www.ii.uni.wroc.pl/~eko/webquest http://www.webquest.wombb.edu.pl/ http://webquest.org/index.php ( Bernie Dodge ) http://www.alicechristie.org/edtech/wq/matrix http://www.teachersfirst.com/summer/webquest/quest-a.shtml http://teachers.teach-nology.com/web_tools/web_quest/

WebQuest – arkusz pracy Pracując w grupie 3-osobowej oceń następujące webQests , biorąc pod uwagę ich stronę wizualną( esteta ) , zaawansowanie użytych technik multimedialnych ( technofil ) i możliwość współdziałania w grupie ( moderator) WebQuest zalety wady http://www.intereol.net/webquest/apostol/#Ewaluacja Św Jacek Apostoł http://www.webquest.piotrchojnacki.pl/index.html O atomie i nie tylko http://www.intereol.net/wq/WQ_nr%206_Jadwigi/index.htm Obudźmy w sobie śpiących rycerzy

Dla anglistów A Family Trip to London http://perso.orange.fr/absolutenglish-972/notes/webquest/page1.htm http://www.isabelperez.com/webquest/marbella/family_london.htm Brighton – your holiday destination http://webquest.wombb.edu.pl/Malarz/Brighton.htm Przecieramy szlaki Devonu http://www.webquest.wombb.edu.pl/Szubert/Devon.htm