Sektorowy Program Operacyjny: Transport na lata 2004-2006 Prof. zw. dr hab. Józef Perenc MINISTERSTWO INFRASTRUKTURY
zrównoważony gałęziowo rozwój transportu, Instytucją Zarządzającą SPOT jest Ministerstwo Infrastruktury. W ramach SPOT wyodrębniono trzy priorytety. Są nimi: zrównoważony gałęziowo rozwój transportu, -bezpieczniejsza infrastruktura drogowa, -pomoc techniczna.
poprawa infrastruktury dostępu do portów morskich, W ramach tych trzech priorytetów wyodrębniono szereg działań. W pierwszym priorytecie są nimi: modernizacja linii kolejowych między aglomeracjami miejskimi i w aglomeracjach, poprawa infrastruktury dostępu do portów morskich, rozwój systemów intermodalnych.
W drugim priorytecie wyodrębnionymi działaniami są: poprawa jakości dróg, polegająca na budowie i przebudowie dróg krajowych, w tym budowie odcinków autostrad i dróg ekspresowych, usprawnienie przejazdów drogami krajowymi przez miasta na prawach powiatu, wdrażanie i monitoring środków poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.
wsparcie efektywnego zarządzania, informacja i promocja operacji SPOT. W trzecim priorytecie, dotyczącym pomocy technicznej, wyodrębniono dwa działania: wsparcie efektywnego zarządzania, informacja i promocja operacji SPOT.
Ocena ex-ante działań SPOT
Analiza SWOT
Analiza SWOT c.d.
Priorytety, działania, poddziałania i duże projekty SPOT na lata 2004-2006
Priorytety, działania, poddziałania i duże projekty SPOT na lata 2004-2006
Priorytety, działania, poddziałania i duże projekty SPOT na lata 2004-2006
Procedura wyboru projektów z infrastruktury transportu.
DZIAŁANIA W RAMACH PRIORYTETU 1 DZIAŁANIA W RAMACH PRIORYTETU 1.: ZRÓWNOWAONY GAŁZIOWO ROZWÓJ TRANSPORTU Działanie 1.1. Modernizacja linii kolejowych w relacjach między aglomeracjami miejskimi i w aglomeracjach
Poddziałanie 1.1.1.: Przebudowa linii kolejowych
Poddziałanie 1.1.2.: Zakup pasażerskiego taboru kolejowego oraz lokomotyw interoperacyjnych.
Działanie 1.2. Poprawa infrastruktury dostępu do portów morskich
Poddziałanie 1.2.1.: Poprawa dostępu do portów morskich od strony morza.
Poddziałanie 1.2.2.: Poprawa infrastruktury w portach morskich
Poddziałanie 1.2.3.: Poprawa dostępu do portów morskich od strony lądu
Działanie 1.3. Rozwój systemów intermodalnych
Poddziałanie 1.3.1. Budowa centrów logistycznych
Poddziałanie 1.3.2. Budowa terminali kontenerowych
DZIAŁANIA W RAMACH PRIORYTETU 2 DZIAŁANIA W RAMACH PRIORYTETU 2.: BEZPIECZNIEJSZA INFRASTRUKTURA DROGOWA Działanie 2.1. Budowa i przebudowa dróg krajowych
Poddziałanie 2.1.1.:Budowa autostrad.
Poddziałanie 2.1.2.: Budowa dróg ekspresowych
Poddziałanie 2.1.3.: Przebudowa dróg krajowych
Działanie 2.2. Usprawnienie przejazdów drogami krajowymi przez miasta na prawach powiatu
Działanie 2.3. Wdrażanie i monitoring środków poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego
Poddziałanie 2.3.1.: Poprawa bezpieczeństwa na drogach krajowych
Poddziałanie 2.3.2.: Monitoring bezpieczeństwa ruchu drogowego
PRIORYTET 3: POMOC TECHNICZNA 3. 8. Działanie 3. 1 PRIORYTET 3: POMOC TECHNICZNA 3.8. Działanie 3.1. Wsparcie efektywnego zarządzania SPOT
Działanie 3.2. Informacja i promocja operacji SPOT
Beneficjenci Końcowi Ministerstwo Infrastruktury, Beneficjentami Końcowymi, (tj. instytucjami wdrażającymi odpowiedzialnymi za zlecanie projektów) dla działań/poddziałań w ramach SPOT są: Ministerstwo Infrastruktury, PKP PLK S.A, PKP S.A., przedsiębiorstwa kolejowe, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA), Zarządy Portów Gdańska, Gdyni, Szczecina i Świnoujścia, Urzędy Morskie, Policja, Państwowa Straż Pożarna, Instytut Badawczy Dróg i Mostów, Morska Służba Poszukiwania i Ratownictwa (Służba SAR), Miasto Gdynia, miasta na prawach powiatu, Inne instytucje, właściwe z punktu widzenia wdrażania działach w ramach SPOT
Schemat struktury zarządzania i finansowania SPOT
Przewidywany udział procentowy środków unijnych w kosztach ogółem realizacji projektów.