Katedra Marketingu Usług

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Marketing usług transportowych
Advertisements

Komunikacja społeczna i media – mgr Katarzyna Paliwoda
ISTOTA MARKETINGU 1. Początki i przyczyny rozwoju marketingu
Definicja Clienting to nowe pojęcie, które umożliwia odmiennie niż w tradycyjny sposób postrzeganie marketingu i klientów. Prekursorem tego nurtu jest.
Istota i przesłanki badań marketingowych
Wielkość i struktura wydatków na promocję
Autorzy: Janusz Melaniuk Grzegorz Manowski
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Marketing – zagadnienie podstawowe wykład nr 1
Dla nas ważny jest TWÓJ potencjał…
Promocja jako element marketingu mix
Marketing mix Dr Grażyna Adamczyk.
PROMOCJA, czyli KOMUNIKACJA MARKETINGOWA (1)
MARKETING STRATEGICZNY
REKLAMA I JEJ PRAWNE ASPEKTY
REKLAMA I JEJ PRAWNE ASPEKTY
Katedra Marketingu Usług
ISTOTA PRODUKTÓW Plan wykładu
Reklama jest zjawiskiem ściśle związanym z gospodarką rynkową i stanowi jej integralną część.
Rynki konkurencji niedoskonałej
Zajęcia nr 4 Tematyka: Sposoby kupowania usług przez konsumentów
Promocja jako element marketingu mix
Zarządzanie projektami
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
CREATIVE BRIEF. PYTANIA KIM? KIM? CZYM? CZYM?CO?
Internet w procesie komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem
Różnicowanie cen na rynku hotelarskim
Narzedzia marketingowe promocji
DANE INFORMACYJNE II Liceum Ogólnokształcące im. ks. prof. J. Tischnera ID grupy: 97/49_PG_1 Opiekun: Maria Mańska Kompetencja: Przedsiębiorczość Temat.
PROMOCJA TURYSTYKI WIEJSKIEJ W POLSCE DOŚWIADCZENIA I WYZWANIA
Promocja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
Metodologia badań wydatków reklamowych
Technik Organizacji Reklamy
PROMOCJA OFERTY PRZEDSIĘBIORSTWA TURYSTYCZNEGO
Strategia Promocji.
Decyzje cenowe Przedsiębiorstwa Turystycznego
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Stowarzyszenie Gmin RP Euroregion Bałtyk Produkty i usługi kulturalne
INFORMACJA MARKETINGOWA
Wprowadzanie do podstaw marketingu-mix
Wprowadzenie do roku czwartego Konkurencja, reklama krajowa, segmentacja.
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie.” Projekt opracowany przez Ministerstwo Rolnictwa.
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej Produkt i usługa Działania marketingowe Projekt jest współfinansowany.
Opracowanie: Piotr Dereszewski. „…uniwersalna funkcja kreowania i oferowania wartości (użyteczności) dla innych w celu osiągnięcia pożądanych przez organizację.
Strategie promocji.
Definicja konkurencji, jej formy i narzędzia.
Technik Organizacji Reklamy
TECHNIK HANDLOWIEC.
PRODUKT.
Opracowanie merytoryczne Joanna Lisowska
Komunikacja marketingowa (promocja)
CENA JAKO ELEMENT MARKETINGU MIX. FUNKCJE CEN DOTYCZĄ REALIZACJI 5 CELÓW Cel w postaci pożądanej wielkości zysku Cel związany ze sprzedażą Cel związany.
MARKETING MIX mgr Agata Wiznerowicz.
KOMUNIKACJA MARKETINGOWA to dialog firmy z otoczeniem rynkowym
Mgr Wiznerowicz PROMOCJA.
TECHNIK ORGANIZACJI REKLAMY
OBSŁUGA KLIENTA WYKŁAD POMIAR JAKOŚCI OBSŁUGI KLIENTA.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Segmentacja rynku.
TECHNIK ORGANIZACJI REKLAMY Rysujemy, wymyślamy. Burzę mózgów w głowie mamy ;)
Istota i znaczenie marketingu. Plan wykładu 1.Fazy ewolucji orientacji przedsiębiorstwa 2.Pojęcie marketingu ▫ rozumienie tradycyjne /historyczne/ ▫ rozumienie.
Wizerunek jako forma komunikacji publicznej
Marketing. Pojęcie i struktura usług.
SEGMENTACJA RYNKU.
Dominika Muś TiR, grupa 2b
Reklama audiowizualna. Definicja reklamy Reklama jest najbardziej popularnym środkiem komunikowania się firm z odbiorcą. Jest istotnym elementem marketingu.
Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach.
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
MARKETING INTERNETOWY
Zapis prezentacji:

Katedra Marketingu Usług Miejsce i istota promocji w aktywizacji sprzedaży Plan wykładu 1. Istota aktywizacji sprzedaży 2. Promocja - i jej elementy składowe 3. Adresaci promocji 4. Rynek promocji i jego główni uczestnicy

Instrumenty marketingu Elementy związane z produktem Elementy związane z dystrybucją Elementy związane z aktywizacją sprzedaży Reklama Sprzedaż osobista Promocja sprzedaży Public relations Rys. 1 Zespół instrumentów aktywizacji sprzedaży Sponsoring

Instrumenty aktywizacji sprzedaży pełnią dwie główne funkcje: informacyjną - w systemie komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem wspierania procesów sprzedaży (zwiększającą intensywność oddziaływania firmy na rynek i jego uczestników)

Aktywizację sprzedaży możemy osiągnąć poprzez: perswazję, przypominanie, informowanie tak aby zwrócić uwagę potencjalnych nabywców na produkt lub usługę, stworzenie podstaw do wzrostu zainteresowania produktem (usługą) i ewentualnym wykształceniem stanu preferencji.

Promotio - łac. promotio, promovere) - tj Promotio - łac. promotio, promovere) - tj. poparcie, tworzenie, posuwanie naprzód - jest marketingowym oddziaływaniem na klientów i potencjalnych nabywców. Promocja polega na dostarczeniu informacji, argumentacji i obietnic oraz zachęty, skłaniających do kupowania oferowanych produktów jak również wytwarzających przychylną opinię o firmach.

Proces komunikowania się firmy z klientami składa się z następujących elementów: nadawca - osoba, przedsiębiorstwo, instytucja kierująca przekaz do odbiorcy, kodowanie - przekształcanie symbolicznych oznaczeń, obrazów i słów w przekazy, przekaz - treść przekazu przeznaczona dla odbiorcy, odbiorca - osoba, przedsiębiorstwo, instytucja przyjmująca informację, dekodowanie - proces, dzięki któremu odbiorca uzyskuje zrozumienie symboli i zakodowanych oznaczeń, odpowiedź - reakcje odbiorcy, sprzężenie - część odpowiedzi i działań odbiorcy, szum - nieprzewidziane i niepożądane zakłócenia

Na promotion-mix składają się: reklama promocja (aktywizacja) sprzedaży merchandising, sprzedaż bezpośrednia (osobista), sponsoring, public relations.

Pytania związane z promocją: 1. Wprowadzenie nowego produktu - jakie ma cechy i jakie zapewnia satysfakcje nabywcom? - dla kogo jest przeznaczony? - kto decyduje o zakupie? - od czego głównie zależy zakup? - jakie są przeważające argumenty? - kim są adresaci i zamierzeni odbiorcy promocji? - kiedy, gdzie, za pomocą jakich środków przeprowadzić promocję? 2. Pozyskiwanie nowych nabywców - na jakie produkty? - na jakich segmentach rynku? - jakich wymagają cech produktów? - od czego zależy głównie pozyskanie nowych nabywców? - jakie są argumenty i motywy mają istotne znaczenie? - jaki jest najlepszy sposób prezentacji produktów i doprowadzenia przekazów promocji?

3. Podtrzymywanie dotychczasowego poziomu sprzedaży - jaką stosować promocję przypominającą o walorach produktu? - jaki jest skuteczny rodzaj promocji dla oferowania dogodnych warunków zakupu? - jaka promocja zapewni popularyzację marki produktu? 4. Szybkie zwiększenie wysokości sprzedaży - jakie środki aktywizacji sprzedaży skierować do finalnych nabywców? - jakie środki aktywizacji pobudzą zakupy dokonywane przez hurtowników i detalistów? - jakie środki aktywizacji zastosować dla własnych sprzedawców? 5. Uzyskiwanie przewagi konkurencyjnej - jak promować obraz i markę produktu? - jaką stosować promocję porównawczą wykazującą przewagę cech i walorów produktów naszego przedsiębiorstwa? - jak „przebić” promocję konkurentów za pomocą podobnych i odmiennych rodzajów promocji oraz mediów ich doprowadzenia do nabywców?

Rynek promocji i jego główni uczestnicy Trzema najważniejszymi uczestnikami rynku promocji są: 1. Przedsiębiorstwa przemysłowe, handlowe i usługowe - inicjatorzy, organizatorzy i zleceniodawcy promocji, 2. Agencje promocji lub reklamy - twórcy pomysłów i wykonawcy przekazów promocji. 3. Media: prasa, radio i telewizja - masowe środki przekazu promocji. Krąg zainteresowanych - nabywcy - przedsiębiorstwa - agencje - media - państwo - organizacje ochrony praw i interesów konsumentów