Marketing w transporcie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Leszek Smolarek Akademia Morska w Gdyni 2005/2006
Advertisements

Czynniki wzrostu komunikacji miejskiej na przykładzie Białej Podlaskiej Kielce 9 października 2012 r.
Związku Miast Polskich
KSZTAŁTOWANIE SYSTEMU OBSŁUGI PASAŻERSKIEJ ADLOMERACJI (REGIONU)
Plany transportowe w świetle doświadczeń wybranych krajów UE
Miejski obszar funkcjonalny – Puławy
SKUTECZNOŚĆ i EFEKTYWNOŚĆ SYSTEMU
POŁĄCZENIE SZYNOBUSOWE W RAMACH AGLOMERACJI KALISKO- OSTROWSKIEJ Prezentacja przygotowana w oparciu o dokument Studium zasadności utworzenia połączeń oraz.
Inauguracyjne spotkanie Grupy Wymiany Doświadczeń Transport Miejski
Strategia działania KZK GOP na lata
ORGANIZACJA KOLEJOWYCH PRZEWOZÓW OSÓB
W MINISTERSTWIE TRANSPORTU, BUDOWNICTWA I GOSPODARKI MORSKIEJ
Katarzyna Topolska-Ciuruś Szczyrk, 6-7 czerwca 2011 r.
Konferencja Nowa koncepcja polityki regionalnej Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
JAKOŚĆ PRODUKTU - USŁUGI
ŚLĄSKI ZWIĄZEK GMIN I POWIATÓW ul. Stalmacha 17 Katowice
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
DOKUMENTOWANIE PROCESU ZINTEGROWANEGO
ZASADY AUDITOWANIA ZARZĄDZANIE PROGRAMEM AUDITÓW
Innowacyjność zagadnienia wprowadzające
Podnoszenie jakości usług transportu i mieszkalnictwa komunalnego jako czynniki wspomagające realizację strategii rozwoju miasta. Biała Podlaska,
Grupa Wymiany Doświadczeń z zarządzania gminną gospodarka mieszkaniową moderator: Ewa Bartosik Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem.
Grupa Wymiany Doświadczeń z zarządzania transportem miejskim moderator: dr Michał Wolański Katedra Transportu Szkoły Głównej Handlowej Doskonalenie zarządzania.
Piotr Knaś, Małopolski Instytut Kultury
Czym jest zarządzanie operacyjne
Andrzej Brzeziński Marek Roszkowski
Prywatyzacja usług publicznych.
Jakość systemów informacyjnych (aspekt eksploatacyjny)
OCENA wykonania zadań przez Europejski Trybunał Obrachunkowy
Analiza sensoryczna jakości organoleptycznej żywności
Rys.1. Klasyfikacja transportu ze względu na cechy
Priorytet : Harmonijny transport powierzchniowy
Zarządzanie 1. Zarządzanie
W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych – konferencja podsumowująca kampanię Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
EKSPERCI ZAANGAŻOWANI DO PRAC W RAMACH PANELU
Społeczne partnerstwo na rzecz zdrowia środowiskowego
Zieleń w mieście – dlaczego jej potrzebujemy?
JAK SKUTECZNIE WDROŻYĆ SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
Moduł G Marketing w procesie tworzenia wartości Opiekun: Prof. nadzw. dr hab.. Stanisława Wilmańska-Sosnowska.
Rola badań i agencji badawczej w planowaniu i realizacji działań marketing services Warszawa, październik 2003.
KOMITET TRANSPORTU POLSKIEJ AKADEMII NAUK
Rozwój transportu szynowego między Polską a Niemcami (BERLIN-GORZÓW)
Perspektywy rozwoju wysokiej jakości połączeń intercity w Polsce
Zmiany w wymaganiach normy ISO (w kontekście EMAS)
Transport i logistyka Studia I stopnia Katedra Transportu.
TRANSPORT I ZAGROŻENIE BEZPIECZEŃSTWA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH
Wprowadzenie teoretyczne
Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej Wybór strategii marketingowej Projekt jest współfinansowany ze.
USŁUGI PUBLICZNE - DEFINICJA
Strategie e-marketingu i e-komunikacji JST
Specyfika preferencji i zachowań komunikacyjnych uczniów szkół licealnych na przykładzie Gdyni i Sopotu Prof. dr hab. Olgierd Wyszomirski mgr Michał Konarski.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Dobrostan psychofizyczny pracowników sądów powszechnych A.D. 2015: Analiza ilościowo – jakościowa w perspektywie zadań wymiaru sprawiedliwości dr Katarzyna.
Koleje samorządowe w ujęciu Planu Transportowego dla województwa dolnośląskiego Kliczków, 4 listopada 2015 Agnieszka Zakęś Zastępca Dyrektora Departamentu.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
Transport trolejbusowy w Gdyni w świetle wyników badań marketingowych projektu TROLLEY dr Marcin Wołek Katedra Rynku Transportowego Uniwersytet Gdański.
Ewa Dziedzic Katedra Turystyki SGH Potrzeby i luki informacyjne u podmiotów zarządzających turystyką.
Kształtowanie jakości usług transportu kolejowego: w poszukiwaniu źródeł finansowania Dr Michał Wolański, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie Dr Marcin.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
Panel: Transport komunalny
dr Marcin Wołek Katedra Rynku Transportowego Uniwersytet Gdański
ROLA RODZICÓW W WYBORZE SZKOŁY ŚREDNIEJ i wyższej dziecka
Dr n. o zdrowiu Anna Rybarczyk-Szwajkowska
Dominika Muś TiR, grupa 2b
The development of sustainable urban mobility in Upper Silesia agglomeration Robert Tomanek Katowice,
Wzmocnienie potencjału instytucjonalnego NSZZ „Solidarność”
Plan transportowy Źródła prawa: - Utz - ustawa z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym - Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z.
MARKETING INTERNETOWY
Zapis prezentacji:

Marketing w transporcie PREFERENCJE PASAŻERÓW W ZAKRESIE JAKOŚCI PRZEWOZÓW ŚRODKAMI TRANSPORTU ZBIOROWEGO W POLSKICH MIASTACH

Cele wykładu Przedstawienie problemów badań preferencji pasażerów jako elementu badań jakościowych służących poprawie konkurencyjności transportu zbiorowego wobec transportu samochodowego oraz zrównoważenia systemu transportowego. Przedstawienie wyników badań preferencji pasażerów w wybranych miastach Polski. Przedstawienie próby porównania preferencji pasażerów wybranych miast w zakresie podstawowych postulatów przewozowych. Wykazanie przydatności badania preferencji pasażerów i ich zadowolenia z usług przewozowych do szacowania luki jakościowej jako narzędzia kształtowania jakości usług przewozowych.

Ważne stwierdzenia mające charakter tez wykładu Doświadczenia i tendencje europejskie w zakresie badań jakościowych w transporcie zbiorowym wskazują na zwrócenie uwagi w polskich warunkach na badania preferencji pasażerów. Badania preferencji pasażerów można traktować jako podstawowe narzędzie wykorzystywane w badaniach jakościowych usług przewozowych. Badania preferencji pasażerów i ich zadowolenia z usług przewozowych mogą być podstawą do szacowania luki jakościowej.

Ważne stwierdzenia mające charakter tez wykładu Badania preferencji pasażerów i luki jakościowej mogą służyć do właściwego ( skutecznego ) kształtowania jakości usług przewozowych oraz poprawy wizerunku firm przewozowych w oczach pasażerów Właściwe wykorzystanie preferencji pasażerów może zwiększyć zainteresowanie usługami transportu zbiorowego a tym samym uczynić transport zbiorowy bardziej konkurencyjnym wobec transportu samochodowego. Badania preferencji pasażerów w praktyce zarządzania transportem zbiorowym w polskich miastach stosowane są incydentalnie.

Zakres wykładu: Definicje i określenia porządkujące aparat pojęciowy. Preferencje pasażerów w badaniach jakościowych - pętla jakości. Preferencje a postulaty przewozowe Europejski kontekst badań preferencji pasażerów ( " Pasażer Królem " ). Badania preferencji pasażerów w wybranych miastach polskich. Próba porównania preferencji pasażerów wybranych miast polskich. Badania zadowolenia ( satysfakcji ) pasażerów z usług przewozowych w wybranych miastach polskich. Luka jakościowa dla wybranych miast i postulatów przewozowych. Podsumowanie najważniejszych kwestii wykładu.

Definicje i określenia porządkujące pojęcia Preferencje –najogólniej to zestaw celów, jakie człowiek chce zrealizować ( subiektywizm odczuć ) . Preferencje komunikacyjne – to oczekiwania mieszkańców i pasażerów w zakresie jakości usług transportu zbiorowego Badania preferencji komunikacyjnych mieszkańców (pasażerów) postulaty przewozowe proponowane rozwiązania w zakresie oferty przewozowej funkcjonowanie transportu zbiorowego

Preferencje pasażerów w badaniach jakościowych – pętla jakości Przez jakość przewozów w transporcie zbiorowym rozumie się stopień zaspokojenia stwierdzonych potrzeb przewozowych mieszkańców miasta mierzony zespołem postulatów przewozowych (cech) zgłaszanych przez pasażerów. Jakość przewozów winna być rozpatrywana z uwzględnieniem pętli jakości: 1. Jakość oczekiwana - pasażer 2. Jakość zaplanowana - przewoźnik 3. Jakość uzyskana - przewoźnik 4. Jakość postrzegana - pasażer Luka jakościowa - najważniejsza między 1 i 4

Preferencje pasażerów w badaniach jakościowych – pętla jakości

Relacje występujące w postrzeganiu usługi przewozowej przez pasażera (preferencje - zadowolenie - luka jakościowa)

Preferencje a postulaty przewozowe Preferencje dotyczące usług transportu zbiorowego znajdują odzwierciedlenie w postulatach przewozowych Rozpoznawanie preferencji pasażerów w zakresie jakości przewozowych to badanie rang postulatów przewozowych. Klasyczne ujęcie postulatów przewozowych

Marketingowe ujęcie postulatów przewozowych

Rozszerzone ujecie postulatów przewozowych

Zestaw postulatów przewozowych rekomendowanych do badań jakości przewozów w Polsce

Zestaw postulatów przewozowych rekomendowanych w krajach Unii Europejskiej

Europejski kontekst badań preferencji pasażerów rozpoznawanie preferencji pasażerów podstawowym elementem badań jakościowych ocena realizacji przewozów poprzez ocenę zadowolenia pasażerów dążenie do proponowania usług, które w możliwie dużym stopniu zaspokajają oczekiwania pasażerów dążenie do uświadomienia pasażerom działań zmierzających do spełnienia ich oczekiwań w maksymalnym stopniu karta praw pasażera ( gwarancja jakości usług ) strategia „pasażer królem”

Pomiar preferencji, zadowolenia i luki jakościowej dla danego postulatu przewozowego Sposoby “pomiaru” preferencji pasażerów Określenie w ustalonej skali ważności (rangi) postulatu (skale 1 –10, 1 –5) Porządkowanie postulatów w kolejności od najważniejszego do najmniej ważnego Porządkowanie postulatów parami (ważniejszy, mniej ważny) Sposoby “pomiaru” zadowolenia pasażerów ( jakość subiektywna ) Ocena w ustalonej skali zadowolenia ze spełnienia postulatu (skale 1 –10, 1 –5) Porządkowanie ocen zadowolenia w kolejności od najlepszej do najgorszej Porządkowanie ocen zadowolenia parami (lepsza, gorsza)

Pomiar preferencji, zadowolenia i luki jakościowej dla danego postulatu przewozowego Sposoby pomiaru luki jakościowej W pierwszej metodzie pomiaru luka jakościowa wynosi (ranga–ocena). W drugiej i trzeciej metodzie liczenia wyniki pomiarów preferencji i satysfakcji należy przekształcić, tak aby uzyskać ich rangi lub oceny i dalej lukę liczyć jako (ranga-ocena) .

Badanie preferencji pasażerów w wybranych miastach Polski Miasta w Polsce, w których prowadzono badania preferencji pasażerów : - 1994 - Gdynia, Warszawa ( KBR ) - 1995 - Łódź ( KBR ), Sopot, Rumia - 1996 - Gdynia - 1997 - KZK GOP - 1998 - Gdynia, Katowice ( KBR ), Siemianowice Śl.(KBR) - 1999 - 10 miast Śląska - 2001 - Kraków Badano preferencje w zakresie spełnienia podstawowych postulatów : - związanych z czasem podróży ( d,c,p,p ), - związanych z warunkami podróży ( w,b,k,i )

Badanie preferencji pasażerów w wybranych miastach Polski

Badanie preferencji pasażerów w wybranych miastach Polski

Badanie zadowolenia pasażerów w wybranych miastach Polski

Badanie zadowolenia pasażerów w wybranych miastach Polski (Włocławek,Gorzów Wlkp.,Tomaszów Maz.,Zawiercie,Kraków )

Luka jakościowa dla wybranych miast i postulatów przewozowych

Luka jakościowa dla wybranych miast i postulatów przewozowych

Luka jakościowa dla wybranych miast i postulatów przewozowych

Luka jakościowa dla wybranych miast i postulatów przewozowych

Luka jakościowa dla wybranych miast i postulatów przewozowych

Luka jakościowa dla wybranych miast i postulatów przewozowych

Luka jakościowa dla wybranych miast i postulatów przewozowych

Luka jakościowa dla wybranych miast i postulatów przewozowych