With the support of the Lifelong Learning Programme of the European Union Centrum UNEP/GRID-Warszawa Krajowy Koordynator Programu GLOBE Partner Projektu.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Advertisements

E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Projekt ITAAT TIK w systemie edukacji w Polsce 22 października 2010, Ronda.
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Edukacja z myślą o przyszłości Idee na nowy rok szkolny 2008/09 … i dalej Tarnobrzeg 26 sierpnia 2008r.
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
Technologie informacyjno-komunikacyjne w kształceniu ustawicznym
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
Technologia Informacyjno-Komunikacyjna
Debata Szkolna w Gimnazjum Myśliszewice,
Szkoła Podstawowa w Gostkowie w programie szkoła z klasą 2013/2014
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Rok szkolny 2012/2013 Nasza szkoła rozpoczęła udział w programie Szkoła z klasą 2.0. Jednym.
Uczniowie i nauczyciele wykorzystują TI w projektach realizowanych wspólnie z partnerami w Polsce i za granicą.
Co to jest TIK?.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Założenia PROJEKTU
Rola biblioteki szkolnej w organizacji czasu wolnego uczniów jako formy przeciwdziałania zagrożeniom Łańcut,
KLASY INNOWACYJNE alternatywa dla … ”Nauka to pokarm dla rozumu”
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Rok szkolny 2012/2013. Każda edycja programu trwa przez cały rok szkolny – od września do czerwca Pomoc w lepszym wykorzystaniu posiadanych zasobów (szkolnych.
Udział szkoły w programie Szkoła z klasą 2.0, prowadzonym przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą pod honorowym patronatem Ministra Edukacji.
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
TARGI
Jak wykorzystujemy technologię informacyjną w procesie dydaktyczno – wychowawczym w kształceniu zintegrowanym?
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkoły podstawowej w kontekście wdrażania nowej podstawy kształcenia ogólnego Projekt.
 Program prowadzony od 2002 roku  Przeznaczony dla wszystkich poziomów i typów szkół  Zachęcający do lepszego wykorzystania w uczeniu technologii informacyjno.
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
Szkoła z klasą 2.0 Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 17 Specjalnych w Kielcach 2012/2013.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
6 powodów, żeby wybrać „SZÓSTKĘ” adres: ul. Wawel 13, Sosnowiec tel/fax:
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
KODEKS 2.0 Gimnazjum Gminy Oleśnica im. Szarych Szeregów.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
WIZJA Stworzenie dzięki odpowiedniemu programowi, metodom nauczania i środkom dydaktycznym, takich warunków nauczania i uczenia się, które umożliwią.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
KODEKS 2.0 TECHNIKI INFORMACYJNO KOMUNIKACYJNE. KOMUNIKACJA Z RODZICAMI I UCZNIAMI ZA POMOCĄ TELEFONU KOMÓRKOWEGO I POCZTY ELEKTRONICZNEJ.
Ogólnopolski Program Szkoła z Klasą 2.0. To trzecia edycji Ogólnopolskiego programu Szkoła z Klasą 2.0. Nasza szkoła od samego początku bierze udział.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Zespół środków, czyli urządzeń (np. komputer, sieci komputerowe czy media), narzędzi (oprogramowanie) oraz innych technologii, które służą wszechstronnemu.
Biblioteka szkolna we współczesnym świecie
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
Możliwości rozwoju szkolnictwa zawodowego i edukacji przedszkolnej RPO WŚ
DEBATA SZKOLNA 20 grudnia 2010 Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu.
Zadanie dyrektora szkoły w ramach programu Szkoła z klasą 2.0 Opracowanie: Jerzy Marek.
Dorobek zawodowy nauczyciela kontraktowego mgr Nataliya Hrynchyshyn Gościno, lipiec 2005.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
na rzecz cyfryzacji szkół
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Projekt: Poprawa jakości kształcenia ogólnego w mieście Jaśle oraz gminach: Jasło, Dębowiec, Krempna, Nowy Żmigród i Osiek Jasielski Regionalny Program.
Sopocka Akademia Tenisowa
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018/2019.
DOŚWIADCZENIE – PROFESJONALIZM – ENERGIA
Wewnątrzszkolny system doradztwa zawodowego wizytówką szkoły
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

With the support of the Lifelong Learning Programme of the European Union Centrum UNEP/GRID-Warszawa Krajowy Koordynator Programu GLOBE Partner Projektu MASS: XIII Ogólnopolska Konferencja Nauczycieli Zwiększenie atrakcyjności nauki przedmiotów matematyczno-przyrodniczych Warszawa, M otivate and A ttract S tudents to S cience G lobal L earning and O bservations to B enefit the E nvironment Wykorzystanie innowacyjnych technologii TIK i narzędzi cyfrowych w nauczaniu „ Cyfrowych uczniów”. Wykonała: mgr Magdalena Krefta Zespół Szkół nr 2 w Pruszczu Gdańskim

With the support of the Lifelong Learning Programme of the European Union Centrum UNEP/GRID-Warszawa Krajowy Koordynator Programu GLOBE Partner Projektu MASS: Uczeń w szkole.. Nie od dziś wiadomo, że głównym celem sprawnie działającego systemu oświaty jest zapewnienie każdemu dziecku prawa do kształcenia, w szczególności prawa do nauki i indywidualnego rozwoju. Zapewnienie wszystkim uczniom możliwie wysokiej jakości świadczeń edukacyjnych jest o tyle trudne, że uczniowie są zróżnicowani pod względem indywidualnych potrzeb, jak i możliwości.

With the support of the Lifelong Learning Programme of the European Union Centrum UNEP/GRID-Warszawa Krajowy Koordynator Programu GLOBE Partner Projektu MASS: Zróżnicowanie uczniów… Szkoły posiadają uczniów o standardowych umiejętnościach, poza normą intelektualną, wybitnie uzdolnionych, niepełnosprawnych, pochodzących ze środowisk zagrożonych wykluczeniem społecznym. Jednym ze sposobów zapewnienia wysokiej jakości edukacji wszystkim uczniom jest praca nauczyciela i ucznia przy wykorzystaniu możliwości, jakie dają obecnie technologie informacyjno- komunikacyjne.

With the support of the Lifelong Learning Programme of the European Union Centrum UNEP/GRID-Warszawa Krajowy Koordynator Programu GLOBE Partner Projektu MASS: Technologie informacyjno- komunikacyjne… Obecnie technologie informacyjno-komunikacyjne są niezbędne do życia i pracy w społeczeństwie informacyjnym, co stawia przed szkołami wyzwanie odnośnie zmian w zakresie dydaktyki pracy z uczniami, przy wykorzystaniu tych funkcjonalności, które pozwolą dzieciom wyszukiwać, przetwarzać i korzystać z dostępnych informacji. Konkretne zastosowania technologii informacyjno- komunikacyjnych są niezwykle zróżnicowane i urozmaicone.

With the support of the Lifelong Learning Programme of the European Union Centrum UNEP/GRID-Warszawa Krajowy Koordynator Programu GLOBE Partner Projektu MASS: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej mówi… Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (Dziennik Ustaw z dnia 15 stycznia 2009 r. Nr 4, poz. 17), w którym czytamy m.in. : „Do najważniejszych umiejętności zdobywanych przez ucznia w trakcie kształcenia ogólnego w szkole podstawowej należą: 4) umiejętność posługiwania się nowoczesnymi technologiami informacyjno komunikacyjnymi, w tym także dla wyszukiwania i korzystania z informacji”.[…] „Ważnym zadaniem szkoły podstawowej jest przygotowanie uczniów do życia w społeczeństwie informacyjnym. Nauczyciele powinni stwarzać uczniom warunki do nabywania umiejętności wyszukiwania, porządkowania i wykorzystywania informacji z różnych źródeł, z zastosowaniem technologii informacyjno- komunikacyjnych, na zajęciach z różnych przedmiotów.”

With the support of the Lifelong Learning Programme of the European Union Centrum UNEP/GRID-Warszawa Krajowy Koordynator Programu GLOBE Partner Projektu MASS: TIK w naszej szkole… Pierwszym krokiem w kierunku stosowania technologii TIK i narzędzi cyfrowych było wyposażenie wszystkich nauczycieli w osobiste laptopy. To one ułatwiły nauczycielom powiększanie warsztatu pracy o nowoczesne materiały, filmy, które uatrakcyjniały lekcję i jeszcze bardziej wzbudzały zainteresowanie przedmiotem.

With the support of the Lifelong Learning Programme of the European Union Centrum UNEP/GRID-Warszawa Krajowy Koordynator Programu GLOBE Partner Projektu MASS: Krok drugi.. Nie można opierać nowoczesności na częściowych rozwiązaniach, dlatego kolejnym krokiem było zainstalowanie tablic interaktywnych we wszystkich pracowniach w szkole. To one obudziły zainteresowanie w wielu uczniach i zachęciły w jeszcze większego zaangażowania w lekcję. Istniejące na rynku eduROMy, które wykorzystujemy na lekcjach to najbogatsza i najobszerniejsza seria edukacyjnych programów komputerowych z różnych przedmiotów, która ułatwiła realizację treści na lekcjach w nowocześniejszy i ciekawszy sposób.

With the support of the Lifelong Learning Programme of the European Union Centrum UNEP/GRID-Warszawa Krajowy Koordynator Programu GLOBE Partner Projektu MASS: TIK i narzędzia cyfrowe w nauczaniu języków obcych.. Języki obce w dzisiejszych czasach są podstawą komunikacji ludności i nawiązywania współpracy. Dlatego też dzięki środkom z Budżetu Obywatelskiego udało się stworzyć trzy nowoczesne pracowanie językowe. Praca z interaktywnymi tablicami, słuchawkami, które umożliwiają prowadzenie lekcji na różnych poziomach, w sposób grupowy, a zarazem indywidualny spowodowały większe zainteresowanie nauką języków w naszej szkole, a także podniesienie poziomu kształcenia.

With the support of the Lifelong Learning Programme of the European Union Centrum UNEP/GRID-Warszawa Krajowy Koordynator Programu GLOBE Partner Projektu MASS:

With the support of the Lifelong Learning Programme of the European Union Centrum UNEP/GRID-Warszawa Krajowy Koordynator Programu GLOBE Partner Projektu MASS: Rozstrzygnięcie konkursu z wykorzystaniem TIK..  W naszej szkole został ogłoszony konkurs, który w dość interesujący sposób wdrażał technologię TIK. Konkurs nosił tytuł „Mój wymarzony Spitsbergen” i został ogłoszony przez nauczycielkę geografii mgr Magdalenę Krefta. Konkurs posiadał trzy etapy. W pierwszym etapie uczniowie mięli do wykonania makietę lub mapę Spitsbergenu. W drugim etapie uczestnicy mięli za zadanie zebranie informacji na temat położenia Spitsbergenu i opisanie Polskiej Stacji Badawczej w Hornsundzie na Spitsbergenie. Trzeci etap polegał na wymyśleniu pytania do polarników.  Miesiąc później odbyło się rozstrzygnięcie konkursu, podczas, którego laureaci konkursu połączyli się za pomocą Skype z Panią Katarzyną Jankowską mikrobiologiem polarniczką przebywającą na stacji. Podczas połączenia uczniowie mogli poznać stację od środka i zadać pytania na żywo, które sami ułożyli. Całe spotkanie zakończyło się zaproszeniem Pani Katarzyny Jankowskiej do szkoły w przyszłym roku szkolnym.

With the support of the Lifelong Learning Programme of the European Union Centrum UNEP/GRID-Warszawa Krajowy Koordynator Programu GLOBE Partner Projektu MASS:

With the support of the Lifelong Learning Programme of the European Union Centrum UNEP/GRID-Warszawa Krajowy Koordynator Programu GLOBE Partner Projektu MASS: TIK nie tylko w klasach… Żeby nie zamykać nowoczesnych narzędzi w salach postanowiliśmy stworzyć na korytarzu bazę multimedialną. Dzięki automatycznemu ekranowi, rzutnikowi i głośnikom mamy zaplecze do organizowania dla uczniów spotkań z naukowcami, artystami, prawnikami czy lekarzami, którzy poprzez nowoczesny przekaz docierają do umysłów młodych ludzi uświadamiając ich w codziennym życiu.

With the support of the Lifelong Learning Programme of the European Union Centrum UNEP/GRID-Warszawa Krajowy Koordynator Programu GLOBE Partner Projektu MASS: TIK dla rodziców… Aby nie ograniczać się tylko w kręgu uczniów, również rodzicom umożliwiliśmy nowoczesny sposób kontaktowania się ze szkołą. Rozpowszechniony wśród coraz większej rzeszy szkół dziennik internetowy, ułatwił kontakt rodziców z nauczycielami i wychowawcami. Automatyczny przekaz informacji o nieobecnościach i ocenach podniósł świadomość rodziców o postępach dziecka. Dodatkowo organizowane po każdym egzaminie próbnym prezentacji opracowywane i wyjaśniane przez nauczycieli wpłynęły na zaangażowanie rodziców w proces kształcenia.

With the support of the Lifelong Learning Programme of the European Union Centrum UNEP/GRID-Warszawa Krajowy Koordynator Programu GLOBE Partner Projektu MASS: Jesteśmy świadomi, wychodzimy naprzeciw.. Nowoczesność w naszej szkole jest wykorzystywana w szerokim zakresie. Jako pedagodzy jesteśmy świadomi, iż coraz to młodsze pokolenia uczniów będą wymagały od nas nauczycieli i dyrektorów placówek nowoczesnego i ciekawszego przekazywania wiedzy. Będąc tego świadomym wkładamy wiele pracy, aby każdy nauczyciel w coraz nowocześniejszy sposób docierał do młodych umysłów.

With the support of the Lifelong Learning Programme of the European Union Centrum UNEP/GRID-Warszawa Krajowy Koordynator Programu GLOBE Partner Projektu MASS: FILM O NASZEJ SZKOLE