Analiza dokonanych badań w pierwszym półroczu roku szkolnego 2010/2011 W pierwszym półroczu zostało przeprowadzonych pięć badań diagnozujących różne aspekty.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r.
Advertisements

Reforma wychowania fizycznego – mity a rzeczywistość
MOJA SZKOŁA W LICZBACH.
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Efektywność kształcenia Jak ją poprawiać?. Kształcenie – to całość doświadczeń składających się na proces zdobywania przez jednostkę umiejętności, wiedzy.
Szkoła mojego dziecka ( analiza badania) Opracowała : mgr Anna Kędziorek – Pedagog.
PRZEDMIOT EWALUACJI SZCZEGÓŁOWE WARUNKI I SPOSOBY OCENIANIA WEWNĄTRZSZKOLNEGO Opracowanie: mgr M. Kwartnik (koordynator), mgr B. Buzdygan, mgr.
FREKWENCJI UCZNIÓW W ZSZ NR 30
Zajęcia pozalekcyjne Szkołą Podstawowa w Stróżach.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
Analiza wyników Ankiety dla absolwentów Szkoły Podstawowej nr 3 w Płocku Płock, 16 czerwca 2011 r.
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Najczęściej występujące odpowiedzi: bardzo dobrze dobrze jest w porządku nie mam uwag jest sprawiedliwy jasny zrozumiały.
Nie wszyscy mamy te same zdolności, ale wszyscy powinniśmy mieć te same możliwości, aby swe zdolności rozwijać John. F. Kennedy.
„Jakość jest tym czego brak oznacza straty dla wszystkich”
KLASA OBYWATELSKA Z POSZERZONYM JĘZYKIEM ANGIELSKIM SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI ROK SZKOLNY 2011/2012.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH SZKOŁA PODSTAWOWA NR 45 W BYTOMIU.
SERDECZNIE WITAMY W GIMNAZJUM NR 1 W LUBONIU
SZKOŁA PODSTAWOWA W ZEGRZU POMORSKIM
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie
Dlaczego warto zostać uczniem ZSI w Sokółce
Jak pomagać dziecku w nauce?
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Przygotowania szkół na przyjęcie dzieci 6 letnich do klas I.
Teresa Lewandowska nauczyciel jęz. angielskiego. Ogólne informacje 1. Termin wprowadzenia i czas trwania programu – Program wprowadzony.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie
Bezpieczna szkoła- Bezpieczny uczeń
Ewaluacja: „Bezpieczeństwo w szkole”
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Ewaluacja Szkolnego Programu Profilaktyki
Odpowiedzi ustne. Kartkówki obejmujące niewielką partię materiału. Zadania klasowe, sprawdziany, testy, arkusze egzaminacyjne, badanie wyników nauczania.
Ewaluacja 2011/2012 semestr II Profil szkoły.
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Szkoła Współpracy.
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
“Szkoła w procentach”.
Zespół Szkół w Nowym Folwarku
Jak zapewnić w szkole kontynuację działań z przedszkola?
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
RODZICE W SZKOLE.
Najważniejsze efekty pracy rok szkolny 2013/2014
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie ZGODNOŚĆ REALIZACJI WYBRANYCH OBOWIĄZKOWYCH ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH Z RAMOWYMI PLANAMI NAUCZANIA.
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. MIECZYSŁAWA ROMANOWSKIEGO W JÓZEFOWIE
WYCHOWANIE DZIECI WSPÓLNYM CELEM RODZINY I SZKOŁY
System edukacji w Polsce
ANKIETA DLA RODZICÓW Rodzice uczniów są ważnym ogniwem w życiu szkoły, dlatego przeprowadzono wśród nich anonimową ankietę, na temat współpracy rodziców.
Małe grupy w szkole na przykładzie modelu pracy w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym nr 2 w Skarżysku-Kamiennej Opracowanie: mgr Bartosz Rybienik.
WIZJA Stworzenie dzięki odpowiedniemu programowi, metodom nauczania i środkom dydaktycznym, takich warunków nauczania i uczenia się, które umożliwią.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Podsumowanie ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2014/2015, w Szkole Podstawowej nr 1 w Jaworzu Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
UCZNIOWIE NABYWAJĄ WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI OKREŚLONE W PODSTAWIE PROGRAMOWEJ.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Czy uczniowie czują się w szkole bezpieczni?
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Marii Kownackiej w Łodzi w Łodzi Rok szkolny 2009/ Łódź, ul. Hufcowa 20A, tel
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
M – jak motywacja EWALUACJA WEWNĘTRZNA OBSZAR SKUTECZNOŚĆ PLANOWANIA I REALIZOWANIA PROCESÓW EDUKACYJNYCH W SZKOLE DZIAŁANIA NAUCZYCIELI PODEJMOWANE W.
OBSZAR I – EFEKTY DZIAŁALNOŚCI DYDAKTYCZNEJ, WYCHOWAWCZEJ I OPIEKUŃCZEJ WYMAGANIE 1.3- UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI.
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
Prezentacja Zespołu Wychowawczego
Technologia informacyjna
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

Analiza dokonanych badań w pierwszym półroczu roku szkolnego 2010/2011 W pierwszym półroczu zostało przeprowadzonych pięć badań diagnozujących różne aspekty szkoły: - Badanie Pedagogizacja - Badanie Zajęcia pozalekcyjne - Badanie Motywacja do nauki - Badanie Znajomość przez uczniów programu wychowawczego, programu profilaktycznego, statutu szkoły i WSO - Badanie Przedmioty

Badanie Pedagogizacja Badanie zostało przeprowadzone w dniu 14 września 2010 roku w Publicznej Szkole Podstawowej im. Batalionu Zośka w Celestynowie. Celem badania było poznanie oczekiwań i potrzeb rodziców związanych z wychowaniem i kształceniem dzieci w ramach prowadzonej w szkole pedagogizacji. Badanie przeprowadzone zostało wśród rodziców naszej szkoły, w którym to 247 rodziców odpowiedziało na naszą prośbę. Badanie przeprowadzone zostało metodą ankietową. Odpowiedzialnym za przeprowadzenie badania była Pani Anna Kędziorek, pedagog.

Nr pyt. Treść pedagogizacji Tak interesuje mnie taki temat Nie Nie interesuje Prowadzenie osoba z zewnątrz Prowadzenie osoba ze szkoły 1Jak pomóc dziecku w nauce? Uzależnienie dzieci od komputera? Jak rozmawiać z nastolatkiem? Wychowywać to kochać i wymagać? Jak motywować dziecko do nauki? Książka przyjacielem? – zachęcenie do czytania Postawy rodzicielskie Organizacja pracy domowej ucznia

Propozycje Państwa tematów; Jak pomóc dziecku funkcjonować w grupie? Zły dotyk? Rodzeństwo bez rywalizacji? Jak wspierać dziecko pod względem asertywności? Uzależnienie dzieci od komputera? - dla dzieci Porażka wśród dzieci? - dla dzieci klasy 0-I Wzajemne relacje między dzieckiem a rodzicem? Uzależnienie dzieci od telewizji? Jak mogą motywować dziecko do nauki rodzice i nauczyciele na podstawie tzw. oceniania kształtującego? Uzależnienia od narkotyków, nikotyny, alkoholu ( klasa 3) Wniosek: - przeprowadzenie pedagogizacji zgodnie z potrzebami rodziców,

Badanie Zajęcia pozalekcyjne Badanie zostało przeprowadzone w dniu 29 września 2010 roku w Publicznej Szkole Podstawowej im. Batalionu Zośka w Celestynowie. Celem badania było przedstawianie szerokiego wachlarza zajęć pozalekcyjnych, które w roku szkolnym 2010/2011 oferuje naszym uczniom szkoła oraz poznanie opinii uczniów na temat. Badanie przeprowadzone zostało na 350 uczniach z klas I-VI. Metodą ankietową. Odpowiedzialnym za przeprowadzenie badania była Pani Anna Kędziorek, pedagog.

Wyniki: - największym zainteresowaniem wg. dzieci cieszą się zajęcia pozalekcyjne typu: koło informatyczne SKS Koło orgiami Koło teatralne klasy I-III Koło plastyczne Koło przyjaciół wiedzy Obieżyświat Koło taneczno- muzyczne Zuchy Koło artystyczne Koło matematyczne Koło miłośników wiedzy Mądra Sowa Koło komunikacyjne Koło miłośników przyrody ZHP Harcerze Koło literackie Koło teatralne klasy IV-VI - zajęcia w których dzieci chciałyby uczestniczyć, a które nie są prowadzone w naszej szkole: Nauka języka niemieckiego, modelarstwo, karate Wnioski: - rozszerzenie wachlarza zajęć następnym w roku, - zaangażowanie, zachęcenie większej ilości dzieci do udziału w takich zajęciach, - edukacja rodziców dot. Spędzania wolnego czasu przez uczniów,

Badanie Motywacja do nauki Badanie zostało przeprowadzone w dniu 20 października 2010 roku w Publicznej Szkole Podstawowej im. Batalionu Zośka w Celestynowie. Celem badania było zbadanie poziomu motywacji do nauki uczniów z klas IV-VI. Badanie przeprowadzone zostało w klasach IV-VI, łącznie przebadanych zostało 160 uczniów. Badanie przeprowadzone zostało metodą ankietową. Odpowiedzialnym za przeprowadzenie badania była Pani Anna Kędziorek, pedagog.

Wyniki: - uczniowie oceniają siebie i swoje wyniki w nauce w skali od 2-6 na 4 ( dobre), -jedna trzecia uczniów odniosła sukces w nauce, - ok. 80 % uczniów chciałaby osiągnąć sukces, - zajęcia w naszej szkole wg. uczniów często prowadzone są w sposób jasny i zrozumiały, - uczniowie wśród kolegów chcieliby być lubiani, a w sytuacji otrzymania przez kolegę/koleżankę lepszej oceny czują obojętność, a następnie złość, zazdrość, - uczniowie na codzienne odrabianie pracy domowej poświęcają 1-2 godziny, wtedy na pomoc mogą liczyć rodziców, - rodzice reagują bardzo pozytywnie, gdy, dziecko ich otrzymuje dobre oceny, natomiast gdy złe, to najczęściej wspólnie rozmawiają lub złoszczą się, -z badania wynika, że dzieci mają dobre warunki do nauki, a wolny czas spędzają przed komputerem lub uprawiają sport, Wnioski: - Przeprowadzić rozmowy na lekcjach wychowawczych motywujące dzieci do nauki, -Edukacja rodziców na temat: Sposobów motywowania dzieci do nauki. -Zainteresowanie dzieci zajęciami pozalekcyjnymi przez rodziców,

Badanie Znajomość przez uczniów programu wychowawczego, programu profilaktycznego, statutu szkoły i WSO Badanie zostało przeprowadzone w dniu 20 października 2010 roku w Publicznej Szkole Podstawowej im. Batalionu Zośka w Celestynowie. Celem badania było: - dokonanie oceny przekazywania przez wychowawców wiedzy uczniom na temat programu wychowawczego, profilaktycznego, statutu szkoły oraz wewnątrzszkolnego systemu oceniania. - sprawdzenie, czy uczniowie rozmawiają z rodzicami o dokumentach, które realizowane są w szkole.( Program wychowawczy, Program profilaktyczny, WSO, Statut szkoły) Badanie przeprowadzone zostało wśród uczniów z klas IV-VI.W badaniu wzięło udział 171 uczniów. Badanie przeprowadzone zostało metodą ankietową. Odpowiedzialnym za przeprowadzenie badania była Pani Anna Kędziorek, pedagog.

Wyniki: - uczniowie wypowiedzieli się, że wychowawcy na godzinach wychowawczych omawiali, przedstawiali dokumenty szkoły, niektórzy uczniowie zapoznawali się ze strony internetowej szkoły, - uczniowie znają prawa i obowiązki wynikające ze statutu szkoły, lecz nie zawsze je stosują zwłaszcza obowiązki, - uczniowie maja wiedzę o kryteriach oceniania wiedzy, o wymaganiach edukacyjnych oraz o systemie kar i nagród, - ok. 55 % uczniów nie rozmawia na temat dokumentów szkoły z rodzicami, dlatego: -bo, o tym z rodzicami się nie rozmawia, -bo, mnie to nie interesuje, -bo, rodzice nie mają czasu na takie rozmowy, -bo, im o tym nie powiem, Wnioski: - dalsza edukacja dzieci, poprzez ścisły kontakt z wychowawcą, - większe zaangażowanie rodziców w rozmowy z dziećmi,

Badanie Przedmioty Badanie zostało przeprowadzone w dniu 19 listopada 2010 roku w Publicznej Szkole Podstawowej im. Batalionu Zośka w Celestynowie, polegające na poznaniu opinii uczniów z klas IV-VI na temat zajęć (przedmiotów) prowadzonych przez nauczycieli w naszej szkole, oraz informacji jakie przedmioty lubią, a jakie nie i dlaczego. Badanie przeprowadzone zostało w klasach IV-VI łącznie 250 uczniów, metodą ankietową. Odpowiedzialnym za przeprowadzenie badania była Pani Anna Kędziorek, pedagog.

Wyniki: -Za najbardziej lubiane przedmioty uczniowie uważają: wychowanie fizyczne, matematykę, informatykę, przyrodę i wiele innych dlatego, bo: nauczyciel ciekawie prowadzi lekcje -111 jest dla mnie łatwy – 88 jest zgodny z moimi zainteresowaniami-92 z lekcji dowiaduję się dużo, różnych ciekawych rzeczy-88 nie ma zadawanych prac domowych-29 nauczyciel łagodnie ocenia-32 nauczyciel stosuje pochwały i nagrody-22 nauczyciel zachęca nas do nauki-46 na zajęciach jest miła, przyjazna atmosfera-68 za coś innego (wpisz za co)-jest zabawa, nauka, za luzik, nauczyciel super, fajny

Wyniki: - Uczniowie nie lubią się uczyć: religii, języka polskiego, języka niemieckiego, języka angielskiego, historii, muzyki i wielu innych dlatego, bo: - jest dla mnie za trudny,-62 - nie interesuje mnie ten przedmiot, lekcje prowadzone są nie ciekawie,-40 - nauczyciel nie zachęca do pracy na lekcji,-24 - ocenia bardzo surowo,-50 - zadaje bardzo dużo, trudnych prac domowych, bardzo głośno prowadzi lekcje,-74 - boję się tego nauczyciela,-48 - na lekcji panuje niemiła atmosfera, za coś innego (wpisz za co)- nauczyciel krzyczy, prowadzi lekcje nie pedagogicznie, krytykuje nas Wnioski: - Nauczyciele muszą traktować uczniów podmiotowo, indywidualizować proces nauczania i wychowania, - Przeprowadzić lekcje wychowawcze na temat komunikacji uczeń- nauczyciel, na których rozmawiać, wyjaśniać zaistniałe trudności i problemy,