dar czy przekleństwo prezentację przygotowała Marzena Bogoń

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Dysleksja i dysortografia
Advertisements

WARSZTATY PRACA Z UCZNIEM
ZABURZENIA UWAGI A dyskalkulia
PORADNIA PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA W SANOKU
OPÓŹNIONY ROZWÓJ MOWY.
Sławni dyslektycy.
Whoopi Goldberg (1955) Sławni dyslektycy.
Jak pisać pracę dyplomową?
Wszyscy pewnie znają bajkę Andersena o brzydkim kaczątku, ale nie każdy wie, że jej autor był dyslektykiem. Jako uczeń miał kłopoty z ortografią, mylił.
Specyficzne trudności w uczeniu się
Opracowała mgr Maria Różańska
Skąd się biorą problemy dzieci w nauce?
Aby ortografia nie była trudna…
DYSLEKTYK W DOMU I SZKOLE
Dziecko dyslektyczne w szkole.
Jak pracować z uczniem z dysleksją rozwojową
Wprowadzenie teoretyczne Podstawowe informacje
CO TO JEST DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA?
DYSLEKSJA Termin „dysleksja” wywodzi się z greckiego DYS – utrata
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
METODY I FORMY PRACY w Zespole Szkół dla Dzieci Niesłyszących w Bielsku - Białej opracowała: mgr Joanna Skowron.
Co to jest dysleksja?.
Posiedzenie Rady Pedagogicznej Szkoła Podstawowa nr 130 w Łodzi
Nauczanie języka obcego uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (ze szczególnym uwzględnieniem niepełnosprawności intelektualnej) dr Małgorzata.
Nie sztuka nie mieć trudności, sztuka je pokonać
PRACA Z UCZNIEM ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI
ul. Kolejowa 17/25 Ostrów Wielkopolski tel Łączymy naukę z zabawą. Zapamiętujemy 10% z tego, co usłyszeliśmy, 20% z tego, co zobaczyliśmy.
Planowanie programu działań rozwijających umiejętność pisania
logopedyczny-prezentacja
Metoda Dobrego Startu Prof. Marty Bogdanowicz
Dzieciństwo jest snem rozumu
Dydaktyka ogólna.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
SŁAWNI NIEMCY.
Opracowała: Bożena Bełkot
UCZEŃ Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W SZKOLE
Dysleksja i trudności szkolne
Dlaczego warto uczyć małe dzieci języków obcych? Opracowała
CO MOGĄ ZROBIĆ RODZICE/NAUCZYCIEL, ABY POMÓC DZIECKU?
ZAJĘCIA KOREKCYJNO - KOMPENSACYJNE
METODY PRACY O metodzie 1. Charakterystyka podejścia 2 Metoda bezpośrednia Wielozmysłowość Strukturalność Sekwencyjność Powtarzalność Kumulacyjność.
Dysleksja a nauczanie języków obcych
23 stycznia 2015 klasy Ic i IIIa na wycieczce w Experymentarium część 3.
Gimnazjum im. Jana Pawła II w Choceniu Klasa Terapeutyczna.
METODA DOBREGO STARTU.
TERAPIA PEDAGOGICZNA.
Europejski Tydzień Świadomości Dysleksji 2015r. W ramach Europejskiego Tygodnia Świadomości Dysleksji, który odbywał się w dniach 05 – r, uczniowie.
Logopedia w szkole.
1 Jeszcze o maturze w maju Porównywanie wyników z różnych przedmiotów.
DOBRA ORGANIZACJA CZASU NAUKI SYSTEMATYCZNOŚĆ POZYTYWNA OCENA REZULTATÓW WŁASNEJ PRACY.
Archimedes prawo aerostatyki wymyślał Leonard Euler geometrię dobrze znał.
Sprawdzian szóstoklasisty w pigułce. Witaj szóstoklasisto! 1 kwietnia 2015 roku napiszecie sprawdzian szóstoklasisty złożony z dwóch części : 1.Część.
Informacje dla Rodziców. * stan zdrowia (dziecko leczone - choroba przewlekła) * niski lub obniżony poziom rozwoju intelektualnego, * nieharmonijny rozwój.
SPRAWDZIAN OD ROKU SZKOLNEGO 2014/15 Odbędzie się 1 kwietnia 2015 roku.
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
DIAGNOZA I TERAPIA DZIECI Z DYSLEKSJĄ
 Specyficzne trudności w uczeniu się czytania i pisania; jej symptomy występują na każdym etapie rozwojowym, a trudności nie pojawiają się nagle tylko.
EUROPEJSKI TYDZIEŃ ŚWIADOMOŚCI DYSLEKSJI
Wpływ czytelnictwa na rozwój dziecka głuchego
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego w 2018 roku
to trudności w nauce czytania i pisania
Pomoc psychologiczno- pedagogiczna
Terapia Pedagogiczna Terapia pedagogiczna jest realizowana w formie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, to specjalistyczne działania mające na celu pomoc.
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Ryzyko dysleksji i dysleksja
Sposoby dostosowania warunków i form przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty i egzaminu gimnazjalnego Opracowane na podstawie Komunikatu dyrektora Centralnej.
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Co to jest dysleksja?.
Zapis prezentacji:

dar czy przekleństwo prezentację przygotowała Marzena Bogoń „Ich geniusz nie istniał pomimo dysleksji a tylko dlatego, że byli dyslektykami" DYSLEKSJA dar czy przekleństwo prezentację przygotowała Marzena Bogoń

Pojęcia Dysleksja to zaburzenie objawiające się trudnościami w nauce czytania i pisania u dzieci, które nie powinny mieć z taką nauką problemów - są normalnie rozwinięte intelektualnie, nie mają żadnych poważnych wad wzroku i słuchu ani schorzeń neurologicznych, są otoczone w szkole prawidłową opieką dydaktyczną i nie są zaniedbane środowiskowo. Pojęcie to dotyczy osób dorosłych, w stosunku do dzieci używa się pojęcia dysleksji rozwojowej.

Dysleksja rozwojowa Dysleksja rozwojowa to specyficzne trudności w uczeniu się m. in. czytania, pisania, liczenia. Trudności te wynikają z pewnych zakłóceń w rozwoju u dziecka czynności mowy, spostrzegania, pamięci (słuchowej i wzrokowej), ruchu czy koncentracji.

Dyslektyk potrzebuje więcej czasu na zrozumienie i zapamiętanie informacji, charakteryzuje go też refleksyjność lub impulsywność, stany lękowe, niska samoocena i obniżona motywacja.

Dysleksja rozwojowa Dysleksja specyficzne trudności w czytaniu Dysgrafia niski poziom graficzny pisma Dyskalkulia Dysortografia specyficzne trudności w opanowaniu poprawnej pisowni (w tym błędy ortograficzne)

nieharmonijny rozwój psychofizyczny dziecka Przyczyny dysleksji nieharmonijny rozwój psychofizyczny dziecka nieprawidłowe działanie analizatorów uczestniczących w takich czynnościach jak: czytanie i pisanie

Metody nauczania stosowane w pracy z dyslektykami. metoda multisensoryczna, która opiera się na stymulacji wielozmysłowej, należy włączyć do procesu nauczania wszystkie zmysły, metoda słuchowa: nauczyciel tłumaczy, kieruje zwięzłe komunikaty, powtarza, używa materiałów dźwiękowych, czyta głośno polecenia, upewnia się czy uczeń zrozumiał, stosuje parafrazę, metoda kinestetyczna: angażujemy ruch w procesie uczenia, stosujemy materiały dotykowe,

4. metoda wizualizacji: używamy obrazków, diagramów tabelek, wykresów, używamy kolorów, dorysowujemy obrazki, porządkujemy obrazki, używamy obrazków w ćwiczeniu gramatyki, 5. metoda metakognitywna: polega na odkrywaniu reguł np. gramatycznych wykorzystując swoją wiedzę i porównanie do języka ojczystego poprzez stosowanie zagadek językowych

Oto jak możemy zaprezentować najważniejsze informacje dotyczące dysleksji w formie mapy myśli, jest to sposób zapisu bardzo wskazany dla dyslektyków i nie tylko.                                                                                                                                             

  Pamiętajcie!  Osoba z dysleksją rozwojową nie jest mniej inteligentna czy leniwa. Potrzebuje jedynie więcej czasu, aby opanować umiejętności takie jak pisanie i czytanie. Im wcześniej ryzyko dysleksji lub dysleksja rozwojowa zostaną zdiagnozowane, tym większa szansa, że przy odpowiedniej pracy ich niekorzystne następstwa będą zminimalizowane.  

Sławni dyslektycy Leonardo da Vinci (1452) Leonardo często był opisywany jako archetyp “człowieka Renesansu”, którego wydawałoby się niespożytej ciekawości dorównywała tylko siła jego kreatywności. Szeroko uważa się go za jednego z największych malarzy wszech czasów i prawdopodobnie najbardziej wszechstronnie utalentowaną osobę w historii. Był malarzem, rzeźbiarzem, architektem, wynalazcą, pisarzem, filozofem…

Albert Einstein (1879) Jeden z największych fizyków-teoretyków naszych czasów, twórca szczególnej i ogólnej teorii względności, współtwórca korpuskularno-falowej teorii światła. Laureat nagrody Nobla za wyjaśnienie efektu fotoelektrycznego. Einstein wniósł też swój wkład do rozwoju filozofii nauki.

Whoopi Goldberg (1955) Amerykańska aktorka, komediantka i piosenkarka. Grała role w takich filmach jak Włamywaczka, Zakonnica w przebraniu, Śmiercionośnej ślicznotce Jumpin' Jack Flash czy Sercu Klary Miejsce liczącej się aktorki potwierdziła rolą w filmie Uwierz w ducha. Za tę rolę otrzymała Oscara w 1990r. Whoopi Goldberg zagrała do 2006 r. w 164 filmach i serialach.

Dziękuję za uwagę Marzena Bogoń