OCENA wykonania zadań przez Europejski Trybunał Obrachunkowy

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
Advertisements

NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
PROCEDURA OPRACOWANIA I AKTUALIZACJI WIELOLETNIEGO PROGRAMU INWESTYCYJNEGO MIASTA PUŁAWY.
SKUTECZNOŚĆ i EFEKTYWNOŚĆ SYSTEMU
Podsumowanie rocznych spotkań Instytucji Zarządzających z Komisję Europejską nt. realizacji PO w 2007 roku Komitet Koordynacyjny NSRO Warszawa, 17 grudnia.
Pierwsze lata audytu wewnętrznego w Polsce. Wnioski na przyszłość.
Jak mierzyć efektywność realizacji procesu
Hotel Courtyard – Warszawa
Informacja nt. krajowego i regionalnych Forów Terytorialnych jako narzędzi kształtowania polityki regionalnej w myśl Krajowej Strategii Rozwoju Regionalnego.
Dyskusja strategiczna Podsumowanie oraz ocena skuteczności i efektywności polityki spójności w okresie programowania dr Piotr Żuber Dyrektor.
Rola kontroli skarbowej w wykrywaniu nieprawidłowości Departament Certyfikacji i Poświadczeń Środków z UE w Ministerstwie Finansów.
Plan komunikacji PO KL - założenia
1 Departament Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym Ministerstwo Gospodarki i Pracy Założenia Planu Oceny Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój.
1 ZINTEGROWANA STRATEGIA DZIAŁAŃ PROMOCYJNYCH I SZKOLENIOWYCH INSTYTUCJI ZARZĄDZAJĄCEJ PODSTAWAMI WSPARCIA WSPÓLNOTY W POLSCE NA LATA
Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego MGPiPS Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej RAPORTOWANIE ZPORR.
Ewaluacja w ramach ZPORR Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego MGiP MARZEC 2005 Ministerstwo Gospodarki i Pracy.
2009 O co możemy pytać i jakie odpowiedzi uzyskać? Warsztat ewaluacji. Doświadczenia PARP Jacek Pokorski Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości II Regionalna.
ŚLĄSKI ZWIĄZEK GMIN I POWIATÓW ul. Stalmacha 17 Katowice
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
DOKUMENTOWANIE PROCESU ZINTEGROWANEGO
Realizacja Programu Współpracy Transgranicznej Rzeczpospolita Polska – Republika Słowacka w województwie małopolskim Stan na 29 marca 2013.
Realizacja Programu Współpracy Transgranicznej Rzeczpospolita Polska – Republika Słowacka w województwie małopolskim Stan na 31 grudnia 2012.
Tomasz Schimanek Konsultacje październik-grudzień 2005 r.
Ul. Juliana Tuwima 9 Turek Zespół konsultantów: Robert Lewicki
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa P. P. H. U
Ul. Gdyńska 31/33 Poznań Zespół konsultantów: Przemysław Kurczewski
Wartość czynności doradczych audytu Agata Kumpiałowska
Rola audytu wewnętrznego w systemie zapewnienia
Plan Komunikacji Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata oraz sprawozdawczość z Planu Komunikacji Jolanta.
Realizacja planu kontroli agencji zatrudnienia z terenu województwa pomorskiego przez Wojewódzki Urząd Pracy w Gdańsku za okres od r. do
Audyt wewnętrzny w systemie kontroli zarządczej
EURPEJSKI KONGRES GOSPODARCZY
Efektywność Energetyczna
1 Warszawa, 17 stycznia 2008 r. Projekt Stanowiska Rządu ws. kierunków reformy polityki spójności UE Hanna Jahns Hanna Jahns Sekretarz Stanu w Ministerstwie.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata Oś 4 Leader EWALUACJA LGD Rzeszów, 21 maja 2013 r.
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
Kujawsko-Pomorski Program na Rzecz Ekonomii Społecznej na lata Zadanie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
2010 Benchmarking klastrów w Polsce Dr Aleksandra Nowakowska Zespół Konsultantów PARP Benchmarking jako instrument poprawy jakości zarządzania Warszawa,
KONTROLA I AUDYT W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO
Zmiany instytucjonalne w monitorowaniu polityki rozwoju (KFT i RFT) Zielona Góra, 26 czerwca 2013 r. 1.
Strategia Rozwoju Powiatu Puławskiego
V Konferencja Ewaluacyjna, Warszawa Ewaluacje dla oszczędnego i reagującego rządu Experiences from The Netherlands dr Peter van der Knaap Dyrektor.
V Konferencja Ewaluacyjna Warszawa, Ewaluacja jako instrument budowy sprawnego państwa Cele ewaluacji: Ewaluacja polityk publicznych powinna.
Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy Zasady dokonywania wyboru projektów w ramach PO KL - najważniejsze zmiany w dokumencie Wrocław, styczeń 2011.
Najlepsze wykorzystanie Europejskich Ram Odniesienia na rzecz Zapewniania Jakości w Kształceniu i Szkoleniu Zawodowym Drogowskazy Jolanta Podłowska MIĘTNE,
KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra r.
STRATEGIA ROZWOJU SYSTEMU TRANSPORTU WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Kazimierz Dolny, 29 października 2014 r. III K ONWENT M ARSZAŁKÓW W OJEWÓDZTW RP INFORMACJA O DZIAŁALNOŚCI KONWENTU MARSZAŁKÓW WOJEWÓDZTW RP W LATACH
KONTROLA ZARZĄDCZA - 1 Kontrolę zarządczą stanowi ogół
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
Efektywne i skuteczne komunikowanie się z audytorami jako element wsparcia procesu osiągania celów kierownika jednostki Monika Kos Departament Polityki.
Programowanie rozwoju lokalnego w latach Dr Mariusz Sienkiewicz Zakład Samorządów i Polityki Lokalnej Wydział Politologii UMCS.
Komunikacja w pracy audytora wewnętrznego
Zarządzanie projektami EFS Projekty, które przeszły wszystkie trzy etapy wyboru przedstawiane są komisji regionalnej do akceptacji Po otrzymaniu akceptacji.
Audyt wewnętrzny jako źródło oceny kontroli zarządczej w jednostce
Zainwestujmy razem w środowisko Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Z a i n w e s t u j m y r a z e m w ś r o d o w i s k o Kontrole.
Zarządzanie Zasobami Ludzkimi
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Ołtarzew:
PODZIAŁ KONTROLI W SK I ISWK, ICH CECHY CHARAKTERYSTYCZNE I PLANOWANIE KONTROLI Marek Gall Wydział Inspekcji WIOŚ w Warszawie Październik 2013r. 1.
Zarządzanie partnerstwem z wykorzystaniem zasad dotyczących współpracy w zespołach wirtualnych/ rozproszonych. Włodawski Obszar Funkcjonalny Gmina Miejska.
Projekt Planu Ewaluacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO WM na lata.
KONTROLA I AUDYT WEWNĘTRZNY. AUDYT WEWNĘTRZNY - AUDIT WEWNĘTRZNY AUDYT WEWNĘTRZNY - KONTROLA WEWNĘTRZNA AUDYT WEWNĘTRZNY - AUDYT ZEWNĘTRZNY.
Efektywność zarządzania w sektorze publicznym Ministerstwo Finansów 16 czerwca 2015 r. Coroczne spotkanie przedstawicieli komitetów audytu.
Prezentacja wyników zawartych w Rocznym sprawozdaniu audytowym Departament Wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego 01 Mój region w Europie.
1 Zasady realizacji projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Spotkanie robocze Warszawa r. Projekt współfinansowany przez.
Departament Polityki Regionalnej, Wydział Zarządzania RPO, Biuro Ewaluacji RPO Informacja odnośnie stanu wdrażania rekomendacji z przeprowadzonych badań.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Projekt sfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
Zapis prezentacji:

OCENA wykonania zadań przez Europejski Trybunał Obrachunkowy Dr inż. Jacek Uczkiewicz Europejski Kongres Gospodarczy „Efektywny audyt w administracji publicznej” Katowice, 14 maja 2012

Strategia Audytu na lata 2009-2012 Cele: Maksymalizować wpływ kontroli Trybunału w celu poprawy zarządzania finansowego KE i zwiększenia odpowiedzialności KE przed obywatelami Unii) Zwiększanie efektywności Trybunału przez lepsze wykorzystanie zasobów

Strategia Audytu na lata 2009-2012 Cel 1rozpisany na szereg celów w następujących obszarach: Optymalna i efektywna selekcja i planowanie kontroli, Mocne konkluzje i użyteczne rekomendacje; Szerszy wymiar kontroli; Terminowe i użyteczne sprawozdania; Efektywna komunikacja z partnerami (Parlament, Komisja, instytucje kontrolowane)

Strategia Audytu na lata 2009-2012 Cel 2 rozpisany na szereg celów w następujących obszarach: Poprawa zarządzania Trybunałem; Wdrożenie efektywnej i dynamicznej polityki zarządzania zasobami ludzkimi; Racjonalizowanie zadań kontrolnych; Zwiększanie zastosowań INA; Rozwój profesjonalizmu kontrolerów Rozwój relacji z instytucjami kontrolowanymi.

Dwa aspekty pod lupą: Realizacja wniosków pokontrolnych; Pomiar wykonania zadań

Realizacja wniosków pokontrolnych Podejście tradycyjne: Kontrole następcze (sprawdzające) w przypadku kontroli specjalnych; okazjonalne Przypominanie w Raporcie Rocznym uchybień stwierdzonych w latach ubiegłych wraz z odpowiedziami Komisji, w przypadku kontroli budżetowej

Realizacja wniosków pokontrolnych 2. Nowe podejście (od 2011r.): Traktowanie badania realizacji rekomendacji Trybunału jako procesu ciągłego; wykorzystywanie wielu źródeł; Przyjęcie zasady, że każdy Raport Specjalny będzie temu procesowi poddawany; Sporządzanie raz w roku specjalnego raportu o realizacji rekomendacji Trybunału.

Realizacja wniosków pokontrolnych EXTRA Przy Komisji Europejskiej powołano specjalny zespół d.s. analizy wdrażania zaleceń audytorów zewnętrznych (u nas?)

Pomiar wykonania zadań 1.Ustalono 7 Kluczowych Wskaźników Wykonania (KWW) pozwalających zmierzyć: jakość i oddziaływanie prac Trybunału przy szczególnym uwzględnieniu opinii najważniejszych podmiotów zainteresowanych; Wydajność i skuteczność korzystania przez Trybunał ze swoich zasobów. 2. W obszarze każdego KWK wyznaczono wymierne cele.

Pomiar wykonania zadań wyniki Zwrócono się z ankietami do dwóch grup: głównych odbiorców raportów i najważniejszych jednostek kontrolowanych, aby w skali 1-5 ocenili jakość i oddziaływanie sprawozdań rocznych i raportów specjalnych

Pomiar wykonania zadań wyniki KWW 1 – Ocena jakości i oddziaływania sprawozdań Trybunału wystawiona przez głównych odbiorców. Rok 2010 Cel: ≥ 4 Wynik: 4,2 Rok 2011 Cel: ≥ 4 Wynik: 4,0

Pomiar wykonania zadań wyniki KWW 2 – Ocena jakości i oddziaływania kontroli prowadzonych przez Trybunał wystawiona przez jednostki kontrolowane. Rok 2010 Cel: ≥ 4 Wynik: 4,2 Rok 2011 Cel: ≥ 3,7 Wynik: 3,7

Pomiar wykonania zadań wyniki KWW 3 – Ocena jakości treści i formy sprawozdań Trybunału przez zewnętrznych ekspertów (w skali 1-4). Rok 2010 Cel: ≥ 3 Wynik: 3 Rok 2011 Cel: ≥ 3 Wynik: 2,8

Pomiar wykonania zadań wyniki KWW 4 – Odsetek zaleceń Trybunału zaakceptowanych przez jednostki kontrolowane Rok 2010 Cel: ≥ 90% Wynik: 90% Rok 2011 Cel: ≥ 90% Wynik: 93%

Pomiar wykonania zadań wyniki KWW 5 – Liczba przyjętych przez Trybunał sprawozdań w porównaniu do planowanych Rok 2010 Cel: ≥ 100% Wynik: 90% Rok 2011 Cel: ≥ 90% Wynik: 83%

Pomiar wykonania zadań wyniki KWW 6 – Odsetek sprawozdań przyjętych przez Trybunał w planowanym terminie Rok 2010 Cel: ≥ 100% Wynik: 80% Rok 2011 Cel: ≥ 90% Wynik: 75%

Pomiar wykonania zadań wyniki KWW 7 – Odsetek wystąpień pokontrolnych sporządzonych w terminie Rok 2010 Cel: ≥ 80% Wynik: 54% Rok 2011 Cel: ≥ 90% Wynik: 58%

Efektywność NIK wg sprawozdania za 2010r NIK podaje tylko „wybrane efekty kontroli” Wnioski de lege ferenda; Wnioski usprawniające działalność jednostki kontrolowanej; Wnioski o charakterze profilaktycznym; Efekty finansowe kontroli.

Efektywność NIK wg sprawozdania za 2010r Wnioski de lege ferenda; W 2010 NIK przedłożyła 71 wniosków de lege ferenda, z czego zrealizowano 5. Ale: W sprawozdaniu zawarty jest merytoryczny opis wniosków niezrealizowanych; Realizacja wniosków może nastąpić później; Brak jest informacji w układzie narastającym Brak jest informacji o przyjęciu bądź nie do realizacji

Efektywność NIK wg sprawozdania za 2010r Wyniki finansowe kontroli NIK Finansowe lub sprawozdawcze skutki stwierdzonych nieprawidłowości; Korzyści finansowe; Finansowe skutki nieprawidłowości na szkodę budżetu Wspólnot Europejskich (?!)

To wcale nie jest koniec tematu, ale na dzisiaj TAK Dziękuję za uwagę