Transport śródlądowy Wykonali: Piotr Czyż Bartłomiej Szewczyk

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Budowa Przystani Miejskiej wzorowanej na historycznym Dworcu Wodnym „Płock”   Autorzy Projektu: Paweł Śliwiński, Krzysztof Wiśniewski, Wojciech Rytter,
Advertisements

TECHNICZNE, EKONOMICZNO-SPOŁECZNE I ŚRODOWISKOWE
Baza GIS dla projektu INCOWATRANS
Koncepcje projektowe statków pasażerskich nowej generacji przeznaczonych do eksploatacji na ograniczonych akwenach śródlądowych PROJECT EUREKA E!3065 Wykonał.
Rozbudowa infrastruktury rzecznej warunkiem rozwoju turystyki
Bogusław Kowalski Żegluga śródlądowa w Polsce na przykładzie Górnej Odry – stan obecny, znaczenie dla regionu i możliwości rozwoju Konferencja „Odra –
Szczecin, 12 października 2006 KRAJOWA KONFERENCJA KONSULTACYJNA DOTYCZĄCA ZIELONEJ KSIĘGI W SPRAWIE PRZYSZŁEJ POLITYKI MORSKIEJ UE EUROPEJSKA WIZJA MÓRZ.
Problematyka ekosystemu
TRANSPORT Roman Idczak.
Informacja nt rezultatu prac Zespołu do spraw przygotowania propozycji modyfikacji wspólnotowych wytycznych dotyczących rozwoju Transeuropejskiej Sieci.
DZIAŁANIA PRZECIWPOWODZIOWE ORAZ RATOWNICTWA NA WODACH
DZIAŁANIA PRZECIWPOWODZIOWE ORAZ RATOWNICTWA NA WODACH
Dolnośląski Zarząd Melioracji
TRANSPORT W TURYSTYCE.
Transport śródlądowy a ekologia
Wisła i jej możliwości dla turystyki wodnej
ZESPÓŁ SZKÓŁ ŻEGLUGI ŚRÓDLĄDOWEJ
3. Systemy transportowe – transport globalny
Rys.1. Klasyfikacja transportu ze względu na cechy
„Dość eksploatacji kruszywa z koryt rzek”
„Zachodniopomorski Szlak Żeglarski”
TURYSTYKA.
Wodne Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe WOPR-OS OSTROŁEKA
BUDOWLE HYDROTECHNICZNE
Wprowadzenie do tematyki spotkania konsultacyjnego
Darłówko Wykonał: Michał Roch.
Kampinoski Park Narodowy
Ola Mania Julia Lisonek Kacper Mroczkowski Mateusz Kadłubowski
Zapraszamy na prezentację pod tytułem Polskie statki
JEZIORA POJEZIERZA MAZURSKIEGO
Na podstawie referatu K.Kulesza i in.
SŁONOWODNE ŚRODOWISKO ŻYCIA
w korytarzu transportowym Europy
II KRAJOWE FORUM WODNE moderacja: Krzysztof Szoszkiewicz GRUPA TEMATYCZNA 2 B MORFOLOGIA WÓD NATURALNYCH I UŻYTKOWANIE ZLEWNI Obszar dorzecza Odry wraz.
Dane INFORMACYJNE ID grupy: B1 Lokalizacja: Białystok
Wody Powierzchniowe Polski.
DIALOG EKSPERTÓW UE MOŻLIWOŚCI ROZWOJU ODRY ORAZ JEJ POŁĄCZEŃ Z
STATKI DAWNIEJ I OBECNIE.
Wigierski Park Narodowy
Rok Kanału Bydgoskiego
Województwo Zachodniopomorskie
WSZECHOBECNA WODA Woda jest czynnikiem wpływającym
Energia wiatrowa i wodna
Wybrane Miasta Polski Julia Sieczkowska.
Bezpieczeństwo w komunikacji powszechnej i transporcie (ćwiczenia)
Emilia Kozłowska. Spis treści Gdańsk Kraków Poznań Warszawa Wrocław.
LOCJA.
Środki transportu wodnego
LOCJA.
Wyżyna Śląska Kraina miast, kopalń i fabryk
Konferencja podsumowująca projekt „Eko – turystyczne wybrzeże – rozwój sieci miast i gmin morskich przez edukację ekologiczną” Koszalin, 3 grudnia 2012.
Nazwa projektu: Budowa i zakup specjalistycznych jednostek pływających wyposażonych w niezbędny sprzęt do prac przy utrzymaniu śródlądowych dróg wodnych.
Wspieranie innowacji w Sieci KIGNET w ramach projektu „KIGNET Innowacje – izbowy system wsparcia innowacyjności przedsiębiorstw” Warszawa, 21 czerwca 2012r.
TECHNIK RYBACTWA Ś RÓDL Ą DOWEGO. Nauka w tym zawodzie umożliwi zdobycie kwalifikacji:  R.2 Wykonywanie prac rybackich w akwakulturze.  R.15 Organizacja.
WOJEWODA ŚLĄSKI ZYGMUNT ŁUKASZCZYK Bireuń, 8 kwietnia 2011 r. PROGRAM DLA WISŁY W WOJEWÓDZTWIE ŚLĄSKIM.
Prezentacja 1 km. Prezentacja 1 slajd 2 km.
Kpt. ż.ś dr Krzysztof Woś Potrzeby rozwojowe transportu wodnego śródlądowego w kontekście wymogów sieci TEN-T Szczecin 13 – 15 czerwca 2013r.
Perspektywy rozwoju śródlądowych dróg wodnych w Polsce
„Transport morski w systemie transportu intermodalnego”
IV FORUM KORYTARZA TRANSPORTOWEGO BAŁTYK ADRIATYK
Staw.
Konkurencyjność czasowa i kosztowa transportu wodnego – śródlądowego w stosunku do alternatywnych form obsługi zaplecza portów morskich w Szczecinie.
IV FORUM KORYTARZA BAŁTYK - ADRIATYK „Rok rzeki Wisły 2017 –
PRACA I EDUKACJA W ŻEGLUDZE ŚRÓDLĄDOWEJ
Porty w Szczecinie i Świnoujściu – w aspekcie przewozów towarowych
Przegląd infrastruktury transportowej województwa podlaskiego
ROK RZEKI WISŁY 2017 BUDUJEMY DOBRĄ MARKĘ WISŁY pomysł
DZIAŁANIA PRZECIWPOWODZIOWE ORAZ RATOWNICTWA NA WODACH
Międzynarodowe Prawo Morza
Zapis prezentacji:

Transport śródlądowy Wykonali: Piotr Czyż Bartłomiej Szewczyk Klasa 2A gim.

Wody śródlądowe Są to wszystkie wody powierzchniowe położone na lądach. Zaliczamy do nich: jeziora, wody bagienne, stawy, rzeki i kanały.

Żegluga śródlądowa Polega ona na transporcie osób lub rzeczy, połowie ryb, utrzymaniu szlaku żeglownego, sporcie, rekreacji i turystyce na wodzie, ratownictwie, gastronomii oraz hotelarstwie.

Transport śródlądowy Polega głównie na przewozie statkami pasażerów i towarów przez wody śródlądowe. Zaliczamy do niego utrzymanie szlaku żaglowego, po przez działalność człowieka na wydzielonej części akwenu wodnego.

Kanały wodne Jest to sztuczny ciek wodny, którego celem jest połączenie naturalnych, już istniejącym, dróg wodnych Ułatwiają one żeglugę oraz skracają drogę statków. Kanał wodny łączący rzeki bądź jeziora nazywamy kanałem żeglugi śródlądowej.

Śródlądowe drogi wodne Są to akweny, na których możliwy jest przewóz osób i towarów statkami żeglugi śródlądowej.

Kilka informacji dotyczących szlaków wodnych Najważniejszą drogą wodną w Polsce jest Odra (połączenie Grn. Śląska z morzem – transport węgla ) Transport na Wiśle jest możliwy tylko na odcinku Warszawa-Gdańsk

Połączenie szlaków wodnych Polski ze szlakami Europy Szlaki wodne Polski mają połączenie z systemem żeglugi śródlądowej w Europie po przez międzynarodowe drogi wodne: - E30 : M. Bałtyckie - Dunaj - E40 : M. Bałtyckie - M. Czarne - E70 : Antwerpia (Belgia) - Kłajpedą (Litwa) ( W Polsce przebiega od śluzy w Hohensaaten, przez Odrę do Kostrzyna)

Elementy drogi wodnej Należą do nich: port lub przystań; szlak żeglowny- czyli pas wodny przeznaczony do żeglugi; głębokość tranzytowa- czyli najmniejsza głębokość szlaku żeglownego pewnego odcinka drogi wodnej.

Wady i zalety transportu śródlądowego Tani transport Ekologiczny Stanowi czasem atrakcję turystyczną ( jeśli przeznaczony jest dla ludzi) Wady: Transport długoterminowy Transportuje tylko niektóre towary, np. Towary masowe typu węgiel, rudy czy piasek Ryzyko zniszczenia ładunków podatnych na wilgoć

Środki transportu śródlądowego Zaliczamy do nich: Statki rzeczne; Statki zalewowe; Statki jeziorowe; Żaglówki;

Statystyki żeglownych dróg wodnych Ogółem: 3638 km (2005 r.) Po rzekach: 2403 km Po jeziorach: 260 km Sztuczne drogi wodne: 975 km Kanały: 331 km

Galeria zdjęć W następnych slajdach znajdują się zdjęcia związane z transportem śródlądowym.

Tramwaj wodny

Statek rzeczny dawniej

Dziękujemy za obejrzenie naszej prezentacji.