Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Konkurencyjność czasowa i kosztowa transportu wodnego – śródlądowego w stosunku do alternatywnych form obsługi zaplecza portów morskich w Szczecinie.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Konkurencyjność czasowa i kosztowa transportu wodnego – śródlądowego w stosunku do alternatywnych form obsługi zaplecza portów morskich w Szczecinie."— Zapis prezentacji:

1 Konkurencyjność czasowa i kosztowa transportu wodnego – śródlądowego w stosunku do alternatywnych form obsługi zaplecza portów morskich w Szczecinie i Świnoujściu (studia przypadków) Dariusz Karkos

2 Wariant I - przewóz nawozu granulowanego na trasie Kędzierzyn-Koźle - Szczecin
transport samochodowy transport kolejowy żegluga śródlądowa stan obecny - zanurzenie do120 cm stan obecny - zanurzenie do 130 cm modernizacja do III klasy drogi wodnej - zanurzenie do 160 cm modernizacja do IV klasy drogi wodnej - zanurzenie do 260 cm ładowność (tony) 24 t 1400 t 600 t 670 t 950 t 1 250 t koszt transportu do/z portu śródlądowego (stacji kolejowej) - koszt przeładunku odległość przewozowa 520 km 485 km 650 km 650 km koszt transportu 65 PLN/t 198,40 PLN/t 96 PLN/t 86 PLN/t 33 PLN/t 25 PLN/t upust 60% koszt po upuście 80 PLN/t RAZEM 1 560 PLN PLN PLN PLN szacunkowy czas transportu [doba] 0,4 doby 2 doby 15 dób 7 dób

3 WARIANT I - Porównanie kosztu transportu w przeliczeniu na 1 t

4 Wariant II - przewóz węgla na trasie Gliwice-Szczecin
transport samochodowy transport kolejowy żegluga śródlądowa stan obecny zanurzenie do120 cm stan obecny zanurzenie do 130 cm modernizacja do III klasy drogi wodnej - zanurzenie do 160 cm modernizacja do IV klasy drogi wodnej - zanurzenie do 260 cm ładowność (tony) 24 t 2200 t 600 t 670 t 950 t 1 250 t koszt transportu do/z portu śródlądowego (stacji kolejowej) - 11,0 PLN/t koszt przeładunku 5,0 PLN/t odległość przewozowa 550 km 512 km 680 km koszt transportu 68,75 PLN/t 198,40 PLN/t 111 PLN/t 98 PLN/t 42 PLN/t 33 PLN/t upust 75% koszt po upuście 52 PLN/t RAZEM 1 650 PLN PLN PLN 76 380PLN PLN PLN Szacunkowy czas transportu [doby] 0,3 doby 2 doby 17 dób 9 dób

5 WARIANT II - Porównanie kosztu transportu w przeliczeniu na 1 t

6 Wariant III - przewóz węgla na trasie Szczecin - Wrocław
transport samochodowy transport kolejowy żegluga śródlądowa stan obecny zanurzenie do120 cm stan obecny zanurzenie do 130 cm modernizacja do III klasy drogi wodnej zanurzenie do 160 cm modernizacja do IV klasy drogi wodnej zanurzenie do 260 cm ładowność (tony) 24 t 2200 t 600 t 670 t 950 t 1 250 t koszt transportu do/z portu śródlądowego (stacji kolejowej) - koszt przeładunku 7 PLN/t odległość przewozowa 400 km 512 km 490 km koszt transportu 48,75 PLN/t 198,40 PLN/t 72 PLN/t 63 PLN/t 34 PLN/t 25 PLN/t upust 75% koszt po upuście 52 PLN/t RAZEM 1 170 PLN PLN PLN 47 400PLN PLN Szacunkowy czas transportu [doby] 0,3 doby 2 doby 9 dób 8 dób

7 WARIANT III - Porównanie kosztu transportu w przeliczeniu na 1 t

8 Wariant IV- przewóz papieru na trasie Kostrzyn - Szczecin
transport samochodowy transport kolejowy żegluga śródlądowa stan obecny zanurzenie do 120 cm stan obecny zanurzenie do 130 cm modernizacja do III klasy drogi wodnej zanurzenie do 160 cm modernizacja do IV klasy drogi wodnej zanurzenie do 260 cm ładowność (tony) 24 t 1000 t 680 t 800 t 1 100 t 1 600 t koszt transportu do/z portu śródlądowego (stacji kolejowej) - koszt przeładunku 7 PLN/t odległość przewozowa 120 km 100 km 125 km koszt transportu 27,70 PLN/t 64,04 PLN/t 27,5 PLN/t 23 PLN/t 10PLN/t 6,8 PLN/t upust 45% koszt po upuście 30 PLN/t RAZEM 500 PLN PLN PLN PLN PLN PLN Szacunkowy czas transportu [doby] 0,2 doby 1 doba 0,8 doby

9 WARIANT IV - Porównanie kosztu transportu w przeliczeniu na 1 t

10 Wariant V- kontenerów na trasie Świnoujście - Wrocław
transport samochodowy transport kolejowy żegluga śródlądowa stan obecny zanurzenie do120 cm stan obecny zanurzenie do 130 cm modernizacja do III klasy drogi wodnej zanurzenie do 160 cm modernizacja do IV klasy drogi wodnej zanurzenie do 260 cm ładowność (kontenery) 2 x 20' 60 x 20' 26 x 20' 38 x 20' 72 x 20' koszt transportu do/z portu śródlądowego /stacji kolejowej - 400 PLN x szt koszt przeładunku 290 PLN 290 PLN x szt odległość przewozowa 500 km 455 km 555 km koszt transportu 750 PLN/20' 3040 PLN/20' 2 080 PLN/20' 900 PLN/20' 470 PLN/20' upust 75% koszt po upuście 950 PLN/20' RAZEM 1 790 PLN PLN PLN PLN PLN Szacunkowy czas transportu [doby] 0,4 doby 2 doby 12 dób 7,5 dób

11 Dziękuję za uwagę


Pobierz ppt "Konkurencyjność czasowa i kosztowa transportu wodnego – śródlądowego w stosunku do alternatywnych form obsługi zaplecza portów morskich w Szczecinie."

Podobne prezentacje


Reklamy Google