Działania realizowane w ramach projektu „Matura z matematyki”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zmiany w egzaminie maturalnym od 2015 r.
Advertisements

X Liceum OGÓLNOKSZTAŁCĄCE
Wyrównywanie szans edukacyjnych
M. Rostkowska 1 Co wiemy o maturze z informatyki ?
EGZAMIN MATURALNY 2012 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt jest realizowany przez.
Egzamin maturalny w 2008 roku.1 Egzamin maturalny w 2008 roku.
Egzamin maturalny od 2005 roku.1 Egzamin maturalny od 2005 roku! Opracował Grzegorz Sitko IV LO im. Adama Mickiewicza w Warszawie.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Egzamin maturalny w 2008 roku.1 Egzamin maturalny w 2008 roku podstawowe informacje Opracowała: Halina Sitko Warszawa,20 sierpnia 2007 r.
Program podniesienia jakości realizowany w Gimnazjum - Zespoły przedmiotowe analizują Testy na wejściu i wyniki egzaminu zewnętrznego - Dokonują ewaluacji,
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
Egzamin gimnazjalny od roku 2012 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
Co warto wiedzieć o ewaluacji?
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
SKŁAD ZESPOŁU PLAN PRACY NA ROK SZKOLNY 2011/2012 PROJEKTY EWALUACYJNE.
MATURA 2010 podstawowe informacje o egzaminach wykonał Zbigniew Szubert.
- analiza wyników ankiet
Jak przygotować ucznia do matury z matematyki
EGZAMIN MATURALNY ’2005 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 .IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
MATURA 2007 raport ZESPÓŁ SZKÓŁ I PLACÓWEK KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO.
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
O próbnym egzaminie maturalnym z matematyki listopad/grudzień 2010 Piotr Ludwikowski.
1 Egzamin maturalny w 2015 roku podstawowe informacje.
Zmiany w egzaminie maturalnym Egzamin maturalny od 2010 r. 1 CZĘŚĆ USTNA przedmioty obowiązkowe: język polski – nie określa się poziomu egzaminu język.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
EGZAMIN MATURALNY ’2015 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Dostępność Internetu a wyniki egzaminów próbnych Dr Jacek Stańdo Politechnika Łódzka.
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
Warto ustalić, w jakich warunkach przebiegało uczenie się i nauczanie, czyli przeanalizować czynniki, które w znaczący sposób mogły wpłynąć na poziom.
Procedury doskonalenia uczenia się i nauczania
Egzaminy zawodowe, maturalne i gimnazjalne 2014 r.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Kowalewie
EGZAMIN MATURALNY ’2016 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
I Liceum Ogólnokształcące im. M. Kopernika – najlepsza szkoła ponadgimnazjalna w powiecie żywieckim I Liceum Ogólnokształcące im. M. Kopernika w Żywcu.
Egzamin maturalny w roku szkolnym 2015/2016 Spotkanie informacyjne dla uczniów –
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
Zadanie dyrektora szkoły w ramach programu Szkoła z klasą 2.0 Opracowanie: Jerzy Marek.
 Matura 2011  Matura nasze oczekiwania? MATEMATYKA ZESPÓŁ SZKÓŁ SPOŻYWCZYCH.
1 Egzamin maturalny w roku 2008 czyli co każdy uczeń, absolwent, nauczyciel, rodzic powinien wiedzieć na temat matury w 2008 roku.
M – jak motywacja EWALUACJA WEWNĘTRZNA OBSZAR SKUTECZNOŚĆ PLANOWANIA I REALIZOWANIA PROCESÓW EDUKACYJNYCH W SZKOLE DZIAŁANIA NAUCZYCIELI PODEJMOWANE W.
Egzamin maturalny w 2009 roku.1 Egzamin maturalny w 2009 roku podstawowe informacje Opracowała: Halina Sitko Warszawa, 1 września 2008 r.
2 3 W części ustnej (bez określania poziomu) język polski język obcy nowożytny W części pisemnej język polski (poziom podstawowy) język obcy nowożytny.
EWALUACJA DOTYCZĄCA BADANIA LOSÓW ABSOLWENTÓW (rocznik ) w Publicznym Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie.
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
I Liceum Ogólnokształcące im. M
MATURA 2017.
Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
MIEJSKI OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
Przykłady dobrych praktyk
OFERTA EDUKACYJNA. OFERTA EDUKACYJNA Przedmiot rozszerzony od klasy I Klasa I A Przedmiot rozszerzony od klasy I MATEMATYKA OD KLASY II WYBIERZESZ.
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018/2019.
Egzamin ósmoklasisty obejmuje wiadomości i umiejętności określone ‎w podstawie w odniesieniu do wybranych przedmiotów ‎nauczanych w klasach I–VIII. Po.
I Liceum Ogólnokształcące im. M
Opracowanie wyników egzaminów maturalnych 2019
Zapis prezentacji:

Działania realizowane w ramach projektu „Matura z matematyki” Projekt realizowany jest przez zespół powołany przez Podlaskiego Kuratora Oświaty, Warmińsko-Mazurskiego Kuratora Oświaty oraz Dyrektora Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej.

METODOLOGIA BADAŃ W ramach projektu zrealizowano następujące działania: Diagnoza stanu przygotowania szkół ponadgimnazjalnych do obowiązkowego egzaminu maturalnego z matematyki – badania ankietowe uczniów/słuchaczy (OKE Łomża) Diagnoza stanu przygotowania szkół ponadgimnazjalnych do obowiązkowego egzaminu maturalnego z matematyki – badania na podstawie arkusza diagnostycznego (KO Białystok) Przeprowadzenie testu diagnostycznego w dniu 3 czerwca 2009r. Planowane działania w 2009r.: Przeprowadzenia szkoleń dla nauczycieli matematyki (jesień 2009r.) Opracowanie materiału pomocniczego dla nauczycieli matematyki (grudzień 2009r.) Badanie przeprowadzono w ramach projektu „Matura z matematyki”, którego celem było wsparcie: uczniów w osiągnięciu sukcesu na egzaminie; nauczycieli matematyki w zakresie przygotowania uczniów do egzaminu; dyrektorów w zakresie organizacji procesu kształcenia i prowadzenia nadzoru pedagogicznego Kuratorium Oświaty w Białymstoku

METODOLOGIA BADAŃ Metody i techniki badawcze: Analiza dokumentów, rozmowa z dyrektorem szkoły, rozmowa z nauczycielami matematyki Arkusz diagnostyczny (dyrektorzy szkół i nauczyciele) Sondaż diagnostyczny (uczniowie/słuchacze). Próba badawcza: Badaniem objęto 30% losowo wybranych szkół publicznych i niepublicznych, których absolwenci mają prawo przystąpić do egzaminu Próba badawcza:wśród wybranych szkół w równym stopniu znalazły się szkoły funkcjonujące w dużych miastach, małych miejscowościach, a także na terenach wiejskich. Arkusz diagnozy składał się z dwóch części skierowanych do dyrektora szkoły oraz nauczycieli matematyki. Kuratorium Oświaty w Białymstoku

Wnioski dotyczące przygotowania szkół do obowiązkowej matury z matematyki na podstawie przeprowadzonych badań ( ankiety, arkusza diagnozy, testu diagnostycznego) Matematyka jest dla uczniów ważna, ponieważ stała się przedmiotem obowiązkowym na egzaminie maturalnym. Nie oznacza to jednak, że uczniowie poświęcają jej dużo czasu. Do lekcji przygotowują się częściowo, tak jak do każdego przedmiotu. Odrabiają przeważnie tylko pracę pisemną i uczą się przed zapowiedzianymi klasówkami oraz wtedy gdy spodziewają się, że będą pytani. Często nie potrafią odrobić pracy domowej, bo nie wszystko rozumieją. Kuratorium Oświaty w Białymstoku

Wnioski dotyczące przygotowania szkół do obowiązkowej matury z matematyki na podstawie przeprowadzonych badań ( ankiety, arkusza diagnozy, testu diagnostycznego) Na lekcjach matematyki uczniowie przeważnie mają okazję do samodzielnego rozwiązywania zadań zamkniętych, ale nie zawsze z tego korzystają. Nie wszyscy ćwiczą rozwiązywanie zadań zamkniętych, których dotychczas nie stosowano w arkuszach maturalnych z matematyki. Kuratorium Oświaty w Białymstoku

Wnioski dotyczące przygotowania szkół do obowiązkowej matury z matematyki na podstawie przeprowadzonych badań ( ankiety, arkusza diagnozy, testu diagnostycznego) Do egzaminu uczniowie przygotowują się uczestnicząc głównie w lekcjach matematyki w szkole. Nieliczni mogą skorzystać z dodatkowych zajęć organizowanych przez szkołę. Część uczniów korzysta z korepetycji. Kuratorium Oświaty w Białymstoku

Wnioski dotyczące przygotowania szkół do obowiązkowej matury z matematyki na podstawie przeprowadzonych badań ( ankiety, arkusza diagnozy, testu diagnostycznego) Przyszli maturzyści będą przystępowali głównie do obowiązkowego egzaminu na poziomie podstawowym. Tylko nieliczni planują zdawać matematykę jako przedmiot dodatkowy. Kuratorium Oświaty w Białymstoku

Wnioski dotyczące przygotowania szkół do obowiązkowej matury z matematyki na podstawie przeprowadzonych badań ( ankiety, arkusza diagnozy, testu diagnostycznego) Zdaniem nauczycieli, znaczna część młodzieży, mimo podejmowanych przez szkołę różnorodnych działań, wykazuje słabe zainteresowanie tym przedmiotem, posiada bardzo niski stopień motywacji, brakuje jej również poczucia odpowiedzialności za własne wyniki w nauce matematyki. Znamienny jest fakt spadku zainteresowania rodziców procesem uczenia i nauczania. Kuratorium Oświaty w Białymstoku

Nauczyciele uważają, że właściwie przygotowują się Wnioski dotyczące przygotowania szkół do obowiązkowej matury z matematyki na podstawie przeprowadzonych badań ( ankiety, arkusza diagnozy, testu diagnostycznego) Nauczyciele uważają, że właściwie przygotowują się i młodzież do egzaminu z matematyki, ale są pełni obaw o jego końcowy wynik. Wskazują szereg okoliczności, które mogą mieć znaczący wpływ na wynik egzaminu w 2010 roku. Nauczyciele oczekują wsparcia oraz pomocy w zakresie szkoleń i materiałów ćwiczeniowych (przykładowe zadania i arkusze, zbiory zadań, próbna matura). Kuratorium Oświaty w Białymstoku

Wnioski dotyczące przygotowania szkół do obowiązkowej matury z matematyki na podstawie przeprowadzonych badań ( ankiety, arkusza diagnozy, testu diagnostycznego) Zdaniem uczniów i dyrektorów nauczyciel jest najważniejszym ogniwem w procesie przygotowania do matury. Dyrektorzy w ponad 60% szkół inicjatywę w zakresie wspomagania uczniów pozostawili nauczycielom matematyki. Kuratorium Oświaty w Białymstoku

Wnioski dotyczące przygotowania szkół do obowiązkowej matury z matematyki na podstawie przeprowadzonych badań ( ankiety, arkusza diagnozy, testu diagnostycznego) Mimo dużego zaangażowania dyrektorów szkół i nauczycieli matematyki w proces przygotowania uczniów do odniesienia sukcesu na maturze, wyniki testu diagnostycznego wskazują, że działania szkoły nie przynoszą spodziewanych efektów. Szkoły podejmują wiele działań, ale nie zbierają informacji zwrotnych i nie analizują informacji zwrotnych. Kuratorium Oświaty w Białymstoku

Wnioski dotyczące przygotowania szkół do obowiązkowej matury z matematyki na podstawie przeprowadzonych badań ( ankiety, arkusza diagnozy, testu diagnostycznego) Dyrektorzy, nauczyciele i uczniowie wskazują na potrzebę zwiększenia tygodniowego wymiaru liczby godzin matematyki. Aktualny stan prawny pozwala na racjonalną organizację dodatkowych zajęć. Kuratorium Oświaty w Białymstoku

Kuratorium Oświaty w Białymstoku Program szkolenia dla nauczycieli matematyki w ramach projektu „Matura z matematyki” Rejestracja uczestników za pośrednictwem strony internetowej Kuratorium Oświaty. Kuratorium Oświaty w Białymstoku 13

Moduły szkolenia: Kuratorium Oświaty w Białymstoku 14 Wymagania egzaminacyjne Rozwiązywanie zadań tekstowych Zadania zamknięte wielokrotnego wyboru Zadania otwarte Rozwiązywanie arkusza Kuratorium Oświaty w Białymstoku 14