2010 Badanie Ewaluacyjne Beneficjentów Instytucjonalnych Działań 2.1, 2.2 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Warszawa, 15.01.2010. Pierwsza edycja badania.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Opinie Polaków na temat usług szpitalnych
Advertisements

CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA
Urząd Marszałkowski w Łodzi Departament ds. PO Kapitał Ludzki
RAPORT.
FORUM BIZNESU KONFERENCJA i SEMINARIUM BiznesKlaster – innowacyjna forma współpracy sektora biznesu, nauki i administracji Białystok r. KONFERENCJA.
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
Dyscypliny, którymi zainteresowanie rośnie, w które warto inwestować?
Jakość wody oraz działalność spółki Saur Neptun Gdańsk w opinii mieszkańców 2007 Uniwersytet Gdański Pracownia Realizacji Badań Socjologicznych Gdańsk.
WOJEWÓDZTWO WIELKOPOLSKIE WRK. ZAREJESTROWANIE ORGANIZACJI 41% ORGANIZACJI ZOSTAŁO ZAREJESTROWANYCH PO 2000 ROKU 1949 ROK – NAJWCZEŚNIEJ ZAREJESTROWANA.
Kompleksowy program podnoszenia kwalifikacji zawodowych uczniów Technikum Urządzeń Sanitarnych w ZSP Nr 3 w Łodzi we współpracy z MSG sp. z o.o. Łódź,
Struktura zatrudnienia w przedsiębiorstwach
ROLA POWIATOWYCH URZĘDÓW PRACY WE WSPIERANIU ZATRUDNIENIA OSÓB ZAGROŻONYCH WYKLUCZENIEM SPOŁECZNYM - realizacja projektów współfinansowanych przez Europejski.
Badanie Beneficjentów Ostatecznych Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich Toruń, 20 czerwca 2007 Projekt współfinansowany.
Warszawa, 5 lutego 2008 r. Priorytet II i VIII Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w kontekście aktywizacji zawodowej osób z grupy wiekowej 50+ Departament.
Kwestie formalne Nazwa programu operacyjnego: Sektorowy Program Operacyjny Rozwój Zasobów Ludzkich Numer i nazwa Priorytetu: Rozwój Społeczeństwa Opartego.
1 Stan rozwoju Systemu Analiz Samorządowych czerwiec 2009 Dr Tomasz Potkański Z-ca Dyrektora Biura Związku Miast Polskich Warszawa,
SZANSE I ZAGROŻENIA DLA ROZWOJU WIELKOPOLSKICH MŚP dr Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Piła, 30 października 2012 Prezentacja.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IV Szkolnictwo wyższe i nauka Działanie 4.2 Patrycja Dukaczewska.
E-learning czy kontakt bezpośredni w szkoleniu nowych użytkowników bibliotek uczelni niepaństwowych? EFEKTYWNOŚĆ OBU FORM SZKOLENIA BIBLIOTECZNEGO W ŚWIETLE.
26/03/2017 Sposób na konkurencyjność – Jak innowacyjne są polskie przedsiębiorstwa Marta Mackiewicz.
Wybrane wyniki badania ewaluacyjnego
Przedstawienie Raportu z badań satysfakcji klientów i Jakości wody w opinii mieszkańców Gdańska i Sopotu.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- V Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Korzystanie z usług edukacyjnych w świetle wyników Diagnozy Społecznej 2011 Irena E. Kotowska, Izabela Grabowska Instytut Statystyki i Demografii Szkoła.
2010 Badanie Ewaluacyjne Beneficjentów Indywidualnych Działań 2.1, 2.2 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Warszawa, Pierwsza edycja badania.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat b.
Monitoring Plus Badanie ukrytego potencjału lokalnego rynku pracy Badanie ukrytego potencjału lokalnego rynku pracy Priorytet 2 - Wzmocnienie rozwoju zasobów.
W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych – konferencja podsumowująca kampanię Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Uniwersytety Trzeciego Wieku
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
„Rynek pracy w powiecie trzebnickim: struktura bezrobocia i miejsca pracy.”
Oferta ośrodków KSU dla MŚP: usługi informacyjne Agencja Rozwoju Lokalnego AGROTUR S.A.
EWALUACJA WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI PROWADZONEJ PRZEZ SZKOŁĘ
Rozwój mieszkańców województwa opolskiego poprzez wsparcie z Europejskiego Funduszu Społecznego Wojewódzki Urząd Pracy w Opolu r.
DIAGNOZA DOSTOSOWANIA UMIEJĘTNOŚCI I KWALIFIKACJI ZAWODOWYCH DO WYMOGÓW LUBUSKIEGO RYNKU PRACY ZAŁOŻENIA PROJEKTU Projekt jest współfinansowany przez Unię
Badanie ewaluacyjne projektu Ścieżka aktywności zawodowej współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego realizowanego.
1 Podsumowanie realizacji projektu Czas nowych możliwości na koniec 2008 roku Projekt Czas nowych możliwości współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Aktywni zawodowo Aktywni zawodowo projekt realizowany na podstawie.
Mikroprzedsiębiorstwa Mikroprzedsiębiorstwa
Instytut Statystyki i Demografii
Ankieta C Metryczka Rekrutacja.
BADANIE UKRYTEGO POTENCJAŁU LOKALNEGO RYNKU PRACY MONITOROWANIE PLUS WARSZTAT
W drodze do Unii Promnice, Zameczek Myśliwski.
Bezpieczeństwo IT w polskich firmach raport z badań
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Aktywni zawodowo Aktywni zawodowo projekt realizowany na podstawie.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji 1, 2 i 3 Badania monitoringowego Beneficjentów Indywidualnych Działania 2.3 SPO RZL.
MODUŁ A.
Jakość życia na obszarach wiejskich Wybrane zagadnienia Wzorcowy System Regionalny Monitoringu Jakości Usług Publicznych i Jakości Życia.
Rada Statystyki Warszawa 19 maj Agenda Cel badania: Poznanie opinii właścicieli przedsiębiorstw i kluczowych menedżerów na temat statystyki publicznej,
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
Działania samorządu województwa (Wojewódzkiego Urzędu Pracy) na rzecz promocji zatrudnienia i rozwoju przedsiębiorczości Zielona Góra, 08 kwietnia 2009.
Prognoza nastrojów i działań przedsiębiorców w perspektywie najbliższego półrocza (IVQ2013/IIQ2014)
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
© GfK 2014 | GfK Health | Leki homeopatzcyne widziane okiem lekarzy 1 LEKI HOMEOPATYCZNE WIDZIANE OKIEM LEKARZY Czerwiec 2014.
Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KFS)
Gwarancje dla Młodzieży to POWER Perspektywa finansowania działań na rzecz młodzieży w okresie Bartosz Kosiński Miechów
Konferencja Prasowa Warszawa, 2 września 2015 r..
Raport badawczy. Badani najczęściej odpowiadali, że podjęli pracę za granicą, chociaż mieli pracę w Polsce, jednak zarobki były zbyt niskie. Pracownicy.
Jak konkurować na rynkach zagranicznych Konkurs Emerging Market Champions Cytowanie bez ograniczeń pod warunkiem podania źródła: „Jak konkurować na rynkach.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Badanie losów zawodowych absolwentów PWSIiP w Łomży, którzy ukończyli studia w 2010 roku mgr Marlena Włodkowska mgr inż. Sebastian Chrzanowski Biuro Karier.
- wsparcie pracodawców i ich pracowników Kielce, 28 czerwca 2016 r.
Analiza wyników ewaluacji form doskonalenia realizowanych przez CEN w Gdańsku w okresie I-VII 2016
Raport z badania ilościowego przygotowany na zlecenie:
Badanie ewaluacyjne współfinansowane przez Unię Europejską w ramach
Krajowy fundusz szkoleniowy
Postępy w realizacji Strategii komunikacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego.
Zapis prezentacji:

2010 Badanie Ewaluacyjne Beneficjentów Instytucjonalnych Działań 2.1, 2.2 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Warszawa, Pierwsza edycja badania

Prezentacja wyników Warszawa, grudzień 2009 Badanie Ewaluacyjne Beneficjentów Instytucjonalnych Działań 2.1, 2.2 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki

3 3 Informacje o badaniu

4 4 Informacje o badaniu 1/2 Cele badania: Do głównych celów badania należały: Ocena użyteczności dofinansowywanych usług szkoleniowych; Diagnoza planów szkoleniowych Beneficjentów; Diagnoza wpływu dofinansowywanych szkoleń i studiów podyplomowych na działalność Beneficjentów. Metodologia: Badaniem objęci zostali Beneficjenci Instytucjonalni Działań 2.1, 2.2 PO KL, których pracownicy na około 6 miesięcy przed rozpoczęciem badania wzięli udział w szkoleniach dofinansowywanych z funduszy europejskich. Respondentami w badaniu były osoby dysponujące w poszczególnych organizacjach najszerszą wiedzą i najbardziej ugruntowanymi opiniami odnośnie wpływu uczestnictwa pracowników w ewaluowanych szkoleniach na funkcjonowanie danej firmy lub instytucji.

5 5 Informacje o badaniu 2/2 Metodologia: Badanie zostało zrealizowane metodą ankiet internetowych (CAWI). Zaproszenie do udziału w badaniu zostało wysłane drogą mailową do 5305 Beneficjentów Instytucjonalnych Działań 2.1, 2.2 PO KL. Ostatecznie w badaniu wzięło udział 1302 respondentów. Zwrotność wyniosła 24,5%. Informacje na temat opracowania danych i stosowanych analizach: W celu zapewnienia reprezentatywnego charakteru uzyskanych wyników zastosowano wagę analityczną, która skonstruowana została w oparciu o liczbę Beneficjentów Instytucjonalnych poszczególnych projektów szkoleniowych. Po zastosowaniu wagi udział Beneficjentów Instytucjonalnych projektów w zrealizowanej próbie jest odwzorowaniem ich udziału w populacji ogólnej (dla projektów których przynajmniej jeden Beneficjent wziął udział w badaniu). Przy porównywaniu częstości i średnich wartości poszczególnych zmiennych w podgrupach zastosowano testy chi-kwadrat oraz ANOVA. W niniejszym raporcie zaprezentowane i omówione zostały jedynie zależności istotne statystycznie (na poziomie 0,05).

6 6 Wyniki szczegółowe

7 7 W tym miejscu znajduje się przykładowy tytuł Motywy udziału w szkoleniach i źródła informacji o szkoleniach

8 8 Powody udziału w szkoleniach Pyt. A01: Dlaczego Państwa firma zdecydowała się na udział w tych szkoleniach? Mogą Państwo wskazać więcej niż jedną odpowiedź. N=1055, firmy, których pracownicy biorący udział w dofinansowywanych szkoleniach nadal w nich pracują. Możliwość wielu odpowiedzi. Najczęściej wskazywanym motywem udziału w szkoleniach była chęć zaktualizowania wiedzy i umiejętności pracowników. Powód ten częściej wskazywany był przez osoby reprezentujące firmy o większej liczbie pracowników (powyżej 50 osób zatrudnionych), z większych miast ( tys. mieszkańców) oraz o wyższych przychodach (50 – 100 milionów rocznie).

9 9 Źródła wiedzy o szkoleniach Pyt. A02: Skąd dowiedzieli się Państwo o szkoleniach w ramach projektu [nazwa projektu]? Mogą Państwo wskazać więcej niż jedną odpowiedź. N=1055, firmy, których pracownicy biorący udział w dofinansowywanych szkoleniach nadal w nich pracują. Możliwość wielu odpowiedzi. 36% - ze strony internetowej projektu; 17% - ze strony internetowej PARP; 16% - z bazy ofert szkoleniowych Inwestycja w kadry; 40% - z innych stron internetowych. Jakiej? N=447

10 Kontynuowanie pracy w firmie przez pracowników, którzy wzięli udział w szkoleniach Pyt. F2: Czy obecnie w Państwa firmie pracuje ktokolwiek spośród osób biorących udział w szkoleniu w ramach projektu [nazwa projektu]? N=1303, wszyscy respondenci.

11 W tym miejscu znajduje się przykładowy tytuł Ocena udziału w szkoleniach

12 Częstość wykorzystywania wiedzy zdobytej w trakcie udziału w szkoleniu Pyt. A05: Jak często wykorzystują Państwo wiedzę i umiejętności zdobyte lub pogłębione przez Państwa pracowników w trakcie udziału w szkoleniu w ramach projektu [nazwa projektu]? N=1055, firmy, których pracownicy biorący udział w dofinansowywanych szkoleniach nadal w nich pracują. Częstość wykorzystywania nabytej wiedzy jest związana z wielkością zatrudnienia w firmach. Im więcej pracowników zatrudnia firma tym częściej wykorzystuje zdobytą dzięki uczestnictwu w szkoleniach wiedzę i umiejętności.

13 Powody niewykorzystywania wiedzy i umiejętności zdobytych w trakcie szkoleń Pyt. A06: Co utrudnia wykorzystywanie wiedzy i umiejętności zdobytych lub pogłębionych w trakcie tych szkoleń? Mogą Państwo wskazać więcej niż jedną odpowiedź. N=218, firmy, które rzadko lub w ogóle nie wykorzystują wiedzy i umiejętności zdobytych przez pracowników w trakcie szkolenia. Możliwość wielu odpowiedzi. Inne najczęściej wskazywane odpowiedzi: Brak oprogramowania, dostępu do specjalistycznego sprzętu; Praca w innym programie; Zmiana zakresu obowiązków pracownika; Inna branża.

14 Ocena przydatności szkoleń Pyt. A07: Jak ogólnie oceniają Państwo przydatność szkoleń w ramach projektu [nazwa projektu] z punktu widzenia potrzeb Państwa firmy? Oceny proszę dokonać na skali od 1 do 5, gdzie 1 oznacza zupełnie nieprzydatne a 5 oznacza bardzo przydatne. N=985, firmy, które potrafiły określić częstość wykorzystywania zdobytej przez pracowników wiedzy. Ocena przydatności szkoleń była skorelowana z: częstością wykorzystywania wiedzy i umiejętności zdobytych przez pracowników w trakcie udziału w szkoleniu; deklarowanymi motywami udziału w szkoleniach - Beneficjenci, którzy potrzebowali zdobyć nowe umiejętności w związku z rozwojem firmy oraz ci, którzy chcieli, aby ich pracownicy zaktualizowali potrzebną w ich branży wiedzę lepiej ocenili przydatność szkoleń niż badani nie deklarujący wymienionych powodów - współczynniki Spearmana odpowiednio: 0,122 i 0,038. Natomiast Beneficjenci, których motywem było zdobycie wiedzy z zakresu pozyskiwania funduszy unijnych byli mniej usatysfakcjonowani przydatnością szkoleń niż ci, którzy takiej motywacji nie wskazali. Nie występuje natomiast statystycznie istotna zależność pomiędzy oceną przydatności szkoleń a parametrami firmy – jej wielkością zatrudnienia, wielkością obrotów, zakresem działalności czy etapem rozwoju (analiza korelacji wykazała, że największy wpływ na ocenę ma wielkość zatrudnienia firmy).

15 Występowanie problemów związanych z udziałem w szkoleniach Pyt. A03: Czy udział Państwa firmy w tych szkoleniach wiązał się z jakimiś problemami lub niedogodnościami? N=1055, firmy, których pracownicy biorący udział w dofinansowywanych szkoleniach nadal w nich pracują.

16 Problemy związane z udziałem w szkoleniach Pyt. A04: Z czym związane były problemy lub niedogodności, na jakie Państwo napotkali? N=65, firmy, których udział w szkoleniu wiązał się z problemami. Możliwość wielu odpowiedzi. Inne najczęściej wskazywane odpowiedzi: Trudności z rozliczeniem kosztów; Problemy organizacyjne ze strony firmy szkoleniowej; Zmiany w cenie i dokumentacji w trakcie trwania szkolenia.

17 W tym miejscu znajduje się przykładowy tytuł Efekty udziału w szkoleniach

18 Sukces w pozyskaniu funduszy unijnych dzięki udziałowi w szkoleniu Pyt. B01: Czy dzięki udziałowi w szkoleniach w ramach projektu [nazwa projektu] udało się Państwa firmie pozyskać fundusze unijne? N=56, firmy, które zdecydowały się na udział w szkoleniu w celu zdobycia wiedzy z zakresu pozyskiwania funduszy unijnych. 25% Beneficjentów biorących udział w szkoleniach ze względu na chęć zdobycia wiedzy z zakresu pozyskiwania funduszy unijnych potwierdziło, że ich uczestnictwo przełożyło się na zdobycie tego rodzaju wsparcia. Około 60% respondentów z tej grupy zadeklarowało, że szkolenia nie miały wpływu na zdobycie przez ich firmy środków europejskich.

19 Sukces w nawiązaniu kontaktów biznesowych z innymi podmiotami gospodarczymi dzięki udziałowi w szkoleniu Pyt. B02: Czy dzięki udziałowi w szkoleniach w ramach projektu [nazwa projektu] udało się Państwa firmie nawiązać współpracę z innymi podmiotami gospodarczymi? N=62, firmy, które zdecydowały się na udział w szkoleniu w celu nawiązania kontaktów biznesowych z innymi podmiotami gospodarczymi. Kontakty biznesowe z innymi podmiotami gospodarczymi dzięki udziałowi w szkoleniach udało się nawiązać 46% Beneficjentów, którzy taki cel sobie stawiali.

20 Zmiany, które zaszły w firmach w ciągu ostatnich 6 miesięcy Pyt. B05: Poniżej widzą Państwo pytania dotyczące zmian, jakie mogły zajść w Państwa firmie w ciągu ostatnich 6 miesięcy. Przy każdym pytaniu proszę zaznaczyć, czy dana zmiana zaszła w Państwa firmie, czy też nie. N=1055, firmy, których pracownicy biorący udział w dofinansowywanych szkoleniach nadal w nich pracują. Inne najczęściej wskazywane zmiany: Zwiększenie zatrudnienia; Reorganizacja działów, obowiązków; Poszerzenie profilu działalności; Zmiana właściciela; Zakup nowych maszyn, urządzeń; Zmniejszenie zatrudnienia.

21 Wpływ udziału w szkoleniach na poszczególne zaobserwowane zmiany Pyt. B06: Jaki wpływ miał udział Państwa firmy w szkoleniach w ramach projektu [nazwa projektu] na …….? Firmy, w których w ciągu ostatnich miesięcy zaszły poszczególne zmiany.

22 Ocena korzyści z udziału w szkoleniach jako wartych poniesionych kosztów Pyt. B07: Czy korzyści związane z udziałem w szkoleniach w ramach projektu [nazwa projektu] okazały się warte poniesionych przez Państwa firmę kosztów związanych z nakładami finansowymi, poświęconym czasem, ewentualnymi obciążeniami biurokratycznymi itp.? N=1055, firmy, których pracownicy biorący udział w dofinansowywanych szkoleniach nadal w nich pracują. Zależność pomiędzy oceną przydatności szkoleń a oceną korzyści z udziału szkoleniach jako wartych poniesionych kosztów CZY KORZYŚCI Z UDZIAŁU W SZKOLENIACH BYŁY WARTE PONIESIONYCH KOSZTÓW? OCENA PRZYDATNOŚCI SZKOLENIA

23 W tym miejscu znajduje się przykładowy tytuł Doświadczenia i plany związane z dokształcaniem pracowników

24 Dokształcanie kadr w ciągu ostatnich 12 miesięcy Pyt. C01: Czy poza udziałem w szkoleniach w ramach projektu [nazwa projektu], w ciągu ostatnich 12 miesięcy Państwa firma dokształcała swoich pracowników, to znaczy finansowała lub współfinansowała ich udział w innych szkoleniach, kursach, seminariach, studiach podyplomowych itp.? N=1055, firmy, których pracownicy biorący udział w dofinansowywanych szkoleniach nadal w nich pracują. Wysokość odsetka firm dokształcających swoich pracowników była proporcjonalna wobec wielkość przedsiębiorstw – im więcej pracowników zatrudnia firma, tym większe było prawdopodobieństwo, iż dokształcała swoje kadry w okresie ostatnich 12 miesięcy.

25 Korzystanie ze środków unijnych na dokształcanie kadr w ciągu ostatnich 12 miesięcy Pyt. C02: Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy finansując lub współfinansując dokształcanie pracowników Państwa firmy korzystali Państwo ze środków unijnych? N=701, firmy, które w ciągu ostatnich 12 miesięcy dokształcały pracowników finansując lub współfinansując ich udział w innych szkoleniach, seminariach, studiach podyplomowych.

26 Plany dokształcania pracowników w ciągu najbliższych 12 miesięcy Pyt. C03: Czy w przeciągu najbliższych 12 miesięcy Pana/i firma planuje dokształcać swoich pracowników? N=1055, firmy, których pracownicy biorący udział w dofinansowywanych szkoleniach nadal w nich pracują. Zależność pomiędzy oceną przydatności szkoleń a planami dokształcania pracowników w ciągu najbliższych 12 miesięcy CZY W CIĄGU NAJBLIŻSZYCH 12 MIESIĘCY FIRMA ZAMIERZA DOKSZTAŁCAĆ PRACOWNIKÓW? OCENA PRZYDATNOŚCI SZKOLENIA Posiadanie dalszych planów dokształcania pracowników związane jest z oceną przydatności odbytych szkoleń (współczynnik Spearmana: 0,176). Im lepsze postrzeganie wyniesionych korzyści tym silniejsze deklaracje chęci dalszego dokształcania pracowników.

27 Powody braku zamiaru dokształcania pracowników w ciągu najbliższych 12 miesięcy Pyt. C04: Proszę w kilku słowach powiedzieć dlaczego Pana/i firma w przeciągu najbliższych 12 miesięcy nie planuje dokształcać swoich pracowników? N=71, firmy, które w ciągu najbliższych 12 miesięcy nie planują dokształcać pracowników. Pytanie otwarte. Inne najczęściej wskazywane odpowiedzi: Sytuacja pracownika (urlop macierzyński, studia magisterskie); Zbyt małe efekty szkolenia; Likwidacja zakładu pracy; Korzystanie z innych form kształcenia; Brak informacji o interesujących szkoleniach.

28 Zamiar ubiegania się o dofinansowanie dokształcania pracowników ze środków unijnych Pyt. C05: Czy Pana(i) firma zamierza ubiegać się o dofinansowanie dokształcania pracowników ze środków unijnych? N=905, firmy, które zamierzają dokształcać swoich pracowników w ciągu najbliższych 12 miesięcy.

29 Wielkość środków na podnoszenie kwalifikacji Pyt. C06: Czy w przeciągu najbliższych 12 miesięcy w porównaniu z okresem ostatniego roku Pana/i firma zamierza zmniejszyć, zwiększyć, czy też nie zmieniać wielkości środków przeznaczanych na podnoszenie kwalifikacji pracowników? N=905, firmy, które zamierzają dokształcać swoich pracowników w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Zależność pomiędzy oceną przydatności szkoleń a wielkością środków przeznaczanych na podnoszenie kwalifikacji w ciągu najbliższych 12 miesięcy WIELKOŚĆ ŚRODKÓW NA PODNOSZENIE KWALIFIKACJI W CIĄGU NAJBLIŻSZYCH 12 MIESIĘCY OCENA PRZYDATNOŚCI SZKOLENIA Ocena przydatności odbytych szkoleń jest pozytywnie skorelowana z deklaracjami chęci zwiększenia środków na podnoszenie kwalifikacji pracowników (współczynnik Spearmana: 0,074).

30 Stopień zwiększenia wielkości środków przeznaczanych na podnoszenie kwalifikacji pracowników Pyt. C08: W jakim stopniu w przeciągu najbliższych 12 miesięcy Pana/i firma zamierza zwiększyć wielkości środków przeznaczanych na podnoszenie kwalifikacji pracowników w porównaniu z okresem ostatniego roku? N=263, firmy, które w ciągu najbliższych 12 miesięcy zamierzają zwiększyć wielkość środków przeznaczanych na podnoszenie kwalifikacji pracowników.

31 Stopień zmniejszenia wielkości środków przeznaczanych na podnoszenie kwalifikacji pracowników Pyt. C07: W jakim stopniu w przeciągu najbliższych 12 miesięcy Pana/i firma zamierza zmniejszyć wielkości środków przeznaczanych na podnoszenie kwalifikacji pracowników w porównaniu z okresem ostatniego roku? N=24, firmy, które w ciągu najbliższych 12 miesięcy zamierzają zmniejszyć wielkość środków przeznaczanych na podnoszenie kwalifikacji pracowników.

32 W tym miejscu znajduje się przykładowy tytuł Informacje o respondentach

33 Liczba pracowników Pyt. M01: Ilu pracowników zatrudnia Państwa firma? N=1303, wszyscy respondenci.

34 Wielkość przychodów firmy w ubiegłym roku Pyt. M03: Jakie były przychody Państwa firmy w roku ubiegłym? N=1303, wszyscy respondenci.

35 Długość działalności firmy Pyt. M04: W którym roku powstała Państwa firma? N=1303, wszyscy respondenci.

36 Zakres działalności firmy Pyt. M05: Na jakim rynku działa Pana(i) firma? Mogą Państwo wskazać więcej niż jedną odpowiedź N=1303, wszyscy respondenci.

37 Etap rozwoju firmy Pyt. M06: Na jakim etapie rozwoju znajduje się obecnie Państwa firma? N=1303, wszyscy respondenci.

38 Specjalizacja działalności firmy Pyt. M07: Jaka jest specjalizacja działalności Państwa firmy? N=1303, wszyscy respondenci.

39 Wielkość miejscowości Pyt. M02: Gdzie znajduje się główna siedziba Państwa firmy? N=1303, wszyscy respondenci.

40 ARC Rynek i Opinia Sp. z o. o. ul. Juliusza Słowackiego 12 - budynek KIRKOR Warszawa tel.: fax.: Badania inspirują…