2009 Zamówienia publiczne w projektach dotacyjnych realizowanych przez Beneficjentów Magdalena Łempicka Warszawa, 8 czerwca 2009r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Dla rozwoju Mazowsza Dyscyplina finansów publicznych w gospodarowaniu środkami z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR) Wojciech Motelski.
Advertisements

POSTĘPOWANIE KONTROLNE
Wdrożenie Dyrektywy 98/83/EC
Autor prezentacji: Szymon Dziubek
Od ogłoszenia do zamówienia
2 System zabezpieczeń prawidłowej realizacji umowy o dofinansowanie projektu w ramach PO IG IZ PO IG wypracowało rozwiązanie odnoszące się do kwestii.
Krajowy System Informatyczny (KSI) – rola KSI w kontekście działań kontrolnych i procesu informowania o nieprawidłowościach,
Rola Instytucji Audytowej
elektronicznego fakturowania
Ewaluacja w ramach ZPORR Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego MGiP MARZEC 2005 Ministerstwo Gospodarki i Pracy.
EUROPEJSKI FUNDUSZ ROZWOJU REGIONALNEGO
PROGRAM ROZWOJU OBSZARÓW WIEJSKICH działanie Odnowa i rozwój wsi Czerwiec 2010.
NAJCZĘŚCIEJ POPEŁNIANE BŁĘDY W ZAMÓWIENIACH PUBLICZNYCH
1 SOLID Udzielanie zamówień Szkolenie Udzielanie zamówień Umowa finansowa (dotychczasowa forma): W przypadku konieczności zawierania umów z.
Kontrola realizacji projektów w ramach RPOWŚ
1 Bariery w wykorzystywaniu funduszy unijnych przez samorządy Jerzy Kwieciński Europejskie Centrum Przedsiębiorczości Warszawa, 7 października 2009r.
Przepływy finansowe w regionalnych programach operacyjnych - Kontrakt Wojewódzki i dotacja rozwojowa Stała Konferencja Współpracy Olsztyn, 29 listopada.
1. Obowiązki beneficjenta wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu Wrocław, lipiec 2009.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
STOSOWANIE PRZEPISÓW USTAWY Z DNIA 29 STYCZNIA 2004 R.
Kwalifikowalność w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego
Roboty dodatkowe, uzupełniające i zamienne
Sektorowy Program Operacyjny Wzrost Konkurencyjności Przedsiębiorstw, Działanie 1.5 lata Przepływy finansowe.
Sektorowy Program Operacyjny Wzrost Konkurencyjności Przedsiębiorstw KONTROLE.
Szkolenie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Ostrołęka
Kontrola beneficjentów działanie 6.1
Szkolenie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Ostrołęka
Szkolenie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Ostrołęka
Zmiany w „Taryfikatorze”,
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI ROBOTY DODATKOWE I UZUPEŁNIAJĄCE, ZMIANY UMÓW Z WYKONAWCĄ – KWALIFIKOWALNOŚĆ
UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI 1 Wymogi UE w zakresie przeprowadzania przetargów Hubert Nowak, radca prawny Warszawa, dnia
Stan prac nad projektami dokumentów programowych na lata Konferencja w sprawie ustalenia podziału priorytetów środowiskowych między PO Infrastruktura.
AGENCJA RESTRUKTUTYZACJI i MODERNIZACJI ROLNICTWA
Kwalifikowalność podatku od towarów i usług w kontekście działań komercjalizacyjnych w ramach I i II osi priorytetowej Programu Operacyjnego Innowacyjna.
Nowelizacja ustawy i jej cele
IV posiedzenie Grupy roboczej ds. energetyki
…dla rozwoju Województwa Świętokrzyskiego…
Działanie 111 Szkolenia zawodowe dla osób zatrudnionych w rolnictwie i leśnictwie PROW 2007 – 2013.
Środki pochodzące ze źródeł zagranicznych w wydatkach publicznych w spojrzeniu regionalnych izb obrachunkowych Małgorzata Kern Naczelnik Wydziału Informacji,
Korekta finansowa zastosowana przez UKS Kielce dla realizacji projektu Gminy Kunów nr Z/2.26/III/3.5.1/99/04 „Budowa Hali gimnastycznej przy Gimnazjum.
KONTROLA PROJEKTÓW 1.4 NCBR.
1 NGO a samorząd terytorialny. Źródła przychodów NGO województwo Kujawsko Pomorskie – badania UM 2008.
Dofinansowanie działalności Ośrodków Pomocy Społecznej – sposób podziału środków oraz rozliczanie dotacji Wydział Polityki Społecznej Małopolskiego Urzędu.
Podstawowe akty prawne dotyczące zadań realizowanych dla cudzoziemców
1 Wspólna Inicjatywa Technologiczna dla Czystego Węgla Instrumenty finansowania UE wspierające rozwój inicjatyw technologicznych Konferencja Warszawa,
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA ROLNICTWA I ROZWOJU WSI z dnia 9 marca 2012 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania.
FAKTURY VAT 2014 Podlaski Urząd Skarbowy w Białymstoku
PAWEŁ SOBOTKO Ponadzakładowy układ zbiorowy pracy w szkolnictwie wyższym. Ewolucja regulacji prawnej.
Zamówienia Publiczne w kontekście realizowania projektów EFS Departament Wdrażania EFS Ministerstwo Gospodarki i Pracy.
Pozycja finansowa wnioskodawcy Wieloletni Program Inwestycyjny, budżet oraz wskaźniki zadłużenia gminy.
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSIBIURO POMOCY TECHNICZNEJ Dziękuję za uwagę Pomoc Techniczna PROW 2014 – 2020 cz. I Grupa Robocza KSOW Radziejowice,
MIGRACJA MIESZKAŃCÓW WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO W KONTEKŚCIE REALIZACJI ZADANIA ŚWIADCZENIA RODZINNE W RAMACH KOORDYNACJI SYSTEMÓW ZABEZPIECZENIA.
Najczęściej popełniane błędy przy udzielaniu zamówień publicznych
Zasady obowiązujące podczas dokonywania zamówień przy realizacji dostaw, usług i robót budowlanych w ramach Projektu Konkursy ogłaszane przez Dolnośląską.
USTAWA z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz ze zmianami)
1 Zamówienia udzielane w oparciu o zasadę konkurencyjności, ustawę Prawo zamówień publicznych, zasadę efektywnego zarządzania finansami – najczęstsze błędy.
Działaniu 321 "Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej" w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskch na lata , w zakresie budowy.
01 Departament Wdrażania RPO Kwalifikowalność wydatków Departament Wdrażania RPO.
Dziękuję za uwagę Pomoc techniczna PROW 2014 – 2020 Koszty kwalifikowalne – informacje ogólne - proj. rozp. MRiRW w spr. szczegółowych warunków i trybu.
ZAMÓWIENIA W RAMACH PROJEKTÓW
Lekarska ambulatoryjna opieka rehabilitacyjna
ZINTEGROWANE INWESTYCJE TERYTORIALNE AGLOMERACJI WAŁBRZYSKIEJ NAJCZĘŚCIEJ POPEŁNIANE BŁĘDY W PROCEDURZE UDZIELANIA ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH Wałbrzych, 07.
TRANSPORTOWY DOZÓR TECHNICZNY
Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO WK-P r.
Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Polskie uwarunkowania instytucjonalno-prawne dla realizacji projektów PPP 22 czerwca 2015.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Zapis prezentacji:

2009 Zamówienia publiczne w projektach dotacyjnych realizowanych przez Beneficjentów Magdalena Łempicka Warszawa, 8 czerwca 2009r.

Program prezentacji zasady dotyczące wydatkowania środków funduszy strukturalnych zakres obowiązków Beneficjentów zalecenia dla Beneficjentów funduszy strukturalnych wymierzanie korekt finansowych za naruszenia prawa zamówień publicznych

Warszawa, 8 czerwca 2009 r. Zasady dotyczące wydatkowania środków funduszy strukturalnych Regulacje prawne Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską Unijne – rozporządzenia - Rady nr 1083/2006 z dnia 11 lipca 2006r. ustanawiające przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności i uchylające rozporządzenie (WE) nr 1260/ Rady nr 1260/199 (WE) z dnia 21 czerwca 1999r. ustanawiające przepisy ogólne w sprawie funduszy strukturalnych - Rady nr 1164/94 z dnia 16 maja 1994r. ustanawiającego Fundusz Spójności - Parlamentu Europejskiej i Rady z dnia 5 listopada 2002 r. w sprawie Wspólnego Słownika Zamówień (CPV) nr 2195/ Komisji WE nr 213/2008 z dnia 28 listopada 2007 r. zmieniające rozporządzenie (WE) nr 2195/2002 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie Wspólnego Słownika Zamówień (CPV).

Warszawa, 8 czerwca 2009 r. Regulacje prawne Unijne - dyrektywy /18/WE z dnia 31 marca 2004 r. w sprawie koordynacji procedur udzielania zamówień publicznych na roboty budowlane, dostawy i usługi; /17/WE z dnia 31 marca 2004 r. koordynująca procedury udzielania zamówień przez podmioty działające w sektorach gospodarki wodnej, energetyki, transportu i usług pocztowych; - odwoławcza – 2007/66/WE z dnia 11 grudnia 2007 r. zmieniająca dyrektywy Rady 89/665/EWG oraz 92/13/EWG w zakresie poprawy skuteczności procedur odwoławczych w dziedzinie zamówień publicznych;

Warszawa, 8 czerwca 2009 r. Regulacje prawne Krajowe - ustawa z dnia 29 stycznia 2004r. – Prawo zamówień publicznych (Dz.U z 2007r. Nr 223, poz ze zm.) - przepisy wykonawcze do ww. ustawy - wytyczne Ministra Rozwoju Regionalnego

Warszawa, 8 czerwca 2009 r. Źródła obowiązku stosowania przepisów o zamówieniach publicznych umowa o dofinansowanie wraz z dokumentacją programową art. 3 ust. 1 pkt 5 Prawa zamówień publicznych

Warszawa, 8 czerwca 2009 r. Art. 3 ust. 1 pkt 5 Pzp Ustawę stosuje się do udzielania zamówień publicznych przez podmioty inne niż określone w art. 3 ust. 1 pkt 1 i 2 Pzp, 5) jeśli łącznie zachodzą następujące okoliczności: - ponad 50 % wartości udzielanego przez nie zamówienia jest finansowane ze środków publicznych lub przez podmioty, o których mowa w pkt 1-3a, -wartość zamówienia jest równa lub przekracza kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8, tj mln euro (wg. kursu euro 3,8771 zł.) - przedmiotem zamówienia są roboty budowlane obejmujące wykonanie czynności w zakresie inżynierii lądowej lub wodnej, budowy szpitali, obiektów sportowych, rekreacyjnych lub wypoczynkowych, budynków szkolnych, budynków szkół wyższych lub budynków wykorzystywanych przez administrację publiczną lub usługi związane z takimi robotami budowlanymi 6) jeśli zamówienie jest finansowane z udziałem środków, których przyznanie jest uzależnione od zastosowania procedury udzielania zamówienia określonej w ustawie

Warszawa, 8 czerwca 2009 r. Zakres obowiązków Beneficjentów Przy spełnieniu przesłanek z art. 3 ust. 1 pkt 5 Pzp obowiązek stosowania Pzp w pełnym zakresie

Warszawa, 8 czerwca 2009 r. Zakres obowiązków Beneficjentów W przypadku wydatkowania środków publicznych - art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz.U. Nr 249, poz ze zm.) obowiązek przestrzegania zasad: - konkurencyjności (zasada trzech ofert), - efektywności (oferta najbardziej korzystna ekonomicznie), - jawności i przejrzystości, - równego traktowania wszystkich oferentów, - pisemności,

Warszawa, 8 czerwca 2009 r. Zakres obowiązków Beneficjentów - brak konfliktu interesów – który rozumie się jako: brak bezstronności i obiektywności w wypełnianiu funkcji jakiegokolwiek podmiotu objętego umową dotacyjną w związku z jej realizacją

Warszawa, 8 czerwca 2009 r. Zakres obowiązków Beneficjentów Ustalenie wartości zakupu – sztywny kurs euro ustalany w oparciu w art. 35 ust. 3 Pzp. Dokumentowanie zakupów – zakres określony w umowie (np. oferty, oświadczenia)

Warszawa, 8 czerwca 2009 r. Zalecenia dla Beneficjentów funduszy strukturalnych Zalecenia miały charakter niewiążący i dotyczyły: prowspólnotowej wykładni prawa obowiązku żądania dokumentów podmiotowych zasad modyfikacji treści SIWZ informacji o zamówieniach uzupełniających zmiany sposobu spełnienia świadczenia przed zawarciem umowy zmian postanowień zawartej umowy

Warszawa, 8 czerwca 2009 r. Zalecenia dla Beneficjentów funduszy strukturalnych - stanowią wskazówki, w jaki sposób, stosując Pzp, działać w możliwie najszerszym zakresie w zgodzie z prawem Unii Europejskiej, w celu uniknięcia nieprawidłowości - miały zastosowanie do czasu wejścia w życie zmian w Pzp, dostosowujących przepisy ustawy do wymogów prawa UE, tj. do dnia 24 października 2008r. kiedy wejdzie w życie ustawa z dnia 4 września o zmianie ustawy – Prawo zamówień publicznych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 23 września 2008 r. Nr 171, poz. 1058).

Warszawa, 8 czerwca 2009 r. Zalecenia dla Beneficjentów funduszy strukturalnych Obecnie zalecenia nadal mają zastosowanie w zakresie: -możliwości zmiany umowy zawartej przed 24 października 2008r. na podstawie art. 144 ust. 1 Pzp w brzmieniu obowiązującym przed nowelizacją ustawy Pzp oraz -umów opartych na FIDIC.

Warszawa, 8 czerwca 2009 r. Korekty finansowe dotyczą kwestii naruszeń w stosowaniu prawa wspólnotowego w dziedzinie zamówień publicznych lub przepisów Pzp wdrażających prawo wspólnotowe mają na celu ujednolicenie zasad stosowania sankcji za naruszenia przy wydatkowaniu środków unijnych

Warszawa, 8 czerwca 2009 r. Korekty finansowe Zasadą jest wymierzanie korekty w odniesieniu do wysokości szkody, jaka powstała w związku z konkretnym naruszeniem metodą dyferencyjną metodą wskaźnikową

Warszawa, 8 czerwca 2009 r. Korekty finansowe Metoda dyferencyjna - prowadzi do ustalenia różnicy pomiędzy wysokością rzeczywistych wydatków ze środków funduszy UE po wystąpieniu naruszenia, a hipotetyczną wysokością takich wydatków w sytuacji, gdyby naruszenie nie miało miejsca

Warszawa, 8 czerwca 2009 r. Korekty finansowe Metoda wskaźnikowa Wk = W% x Wkw. x Wś gdzie: Wk – wysokość korekty finansowej; Wkw. – wysokość faktycznych wydatków kwalifikowanych dla danego zamówienia; Wś – procentowa wysokość współfinansowania ze środków funduszy UE; W% - wskaźnik procentowy nałożonej korekty

Warszawa, 8 czerwca 2009 r. Dziękuję za uwagę