„ Przyjazna klasa ” Specjalny Ośrodek Szkolno - Wychowawczy w Środzie Śląskiej sierpień / wrzesień 2014.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Uczniowie niepełnosprawni w szkołach województwa dolnośląskiego
Advertisements

Organizacja nauczania indywidualnego
Realizacja programów rządowych Radosna Szkoła i Wyprawka szkolna.
Wolontariat (łac. Voluntarius - dobrowolny) jest to dobrowolna, świadoma i bezpłatna praca na rzecz innych lub całego społeczeństwa.
Akcja sprzedaży ozdób i kartek Bożonarodzeniowych.
Zgodnie z obowiązującymi regulacjami prawnymi, eksperymentem pedagogicznym są działania służące podnoszeniu skuteczności kształcenia w szkole, w ramach.
Prawa dziecka/ucznia niepełnosprawnego wynikające z przepisów prawa oświatowego opracowała: Iwona Kapczyńska.
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
Szkoła nie musi być zamknięta. Realizacja polityki oświatowej w Opolu. Centrum Nauk Przyrodniczych przy PG nr 6, jako przykład zagospodarowania budynku.
Drugi priorytet Ministra Edukacji Narodowej Wrzesień 2007 r.
Ul. Pi ę kna 30/32 Łód ź Szkoła Podstawowa Dyrektor: El ż bieta Grzelakowska Tel
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Pojęcie integracji Bariery architektoniczne Nauczyciele w integracji
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
POWSTANIE PUBLICZNEGO SPECJALNEGO KATOLICKIEGO OŚRODKA EDUKACYJNO – WYCHOWAWCZEGO
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH SZKOŁA PODSTAWOWA NR 45 W BYTOMIU.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY W KĄTACH WROCŁAWSKICH
Realizacja obowiązku szkolnego i obowiązku nauki poza szkołą.
Szkoła Podstawowa im. św. Franciszka z Asyżu w Poskwitowie
EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU
Co przed nami w projekcie Łatwiejszy start…? Faustyna Kaletka.
Podsumowanie realizacji projektu Czym skorupka za młodu nasiąknie… Indywidualizacja procesu nauczania w klasach I, II, III szkół podstawowych w Gminie.
Indywidualne nauczanie
Współpraca Rodziców ze szkołą i nauczycielami. O dobrej współpracy rodziców ze szkołą świadczy ich zaangażowanie oraz udział we wspólnie organizowanych.
Dobre praktyki w Publicznym Gimnazjum nr 44 w Łodzi
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
Jak zapewnić w szkole kontynuację działań z przedszkola?
„To Ja, to My” Program zajęć wychowawczo - profilaktycznych Autor: mgr Jolanta Kuryś – Skrzypczak.
Przewodnik po nowych funkcjach Szkoła Podstawowa nr 1 im Janusza Kusocińskiego w Złocieńcu.
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
W dniach od 21 do 31 marca bieżącego roku w naszej szkole odbyły się akcje promujące wolontariat. Na ten czas wcieliliście się w rolę wolontariuszy. Wspólnie.
ZAPRASZAMY 6-LATKI DO NASZEJ SZKOŁY.
Kuratorium Oświaty w Kielcach
Forma Aktywności Społecznej !
Najczęściej powtarzające się mocne strony i problemy do rozwiązania:
ŚNIADANIE DAJE MOC 8 listopada 2011r. Uczniowie Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Baryczy przyłączyli się do akcji „Śniadanie daje moc” Uczniowie.
Prawo o świetlicy: Kwalifikacje;
SZEŚCIOLATEK W PRZYJAZNEJ SZKOLE Szkoła Podstawowa im. Marii i Lecha Kaczyńskich w Podsarniu.
Zachowania trudne u osób z autyzmem i Zespołem Aspergera
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
KONKURS WIEDZY O UBEZPIECZENIACH SPOŁECZNYCH
Ogólnopolski Program Szkoła z Klasą 2.0. To trzecia edycji Ogólnopolskiego programu Szkoła z Klasą 2.0. Nasza szkoła od samego początku bierze udział.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Kierunki realizacji polityki oświatowej na rok szkolny 2015/2016 Rok Otwartej Szkoły Pracownia Wychowania i Profilaktyki ŁCDNiKP.
UCZNIOWIE NABYWAJĄ WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI OKREŚLONE W PODSTAWIE PROGRAMOWEJ.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Śląska Sieć Szkół Promujących Zdrowie. Postawa prawna edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia Podstawę prawną programów z zakresu edukacji prozdrowotnej.
SZKOŁA PRZYSPOSABIAJĄCA DO PRACY W EWANGELICKIM CENTRUM DIAKONII I EDUKACJI UL. WEJHEROWSKA WROCŁAW WROCŁAW 2011.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
INTEGRACYJNA SZKOŁA PODSTAWOWA NR 67 im. Janusza Korczaka w ŁODZI, UL. MARATOŃSKA 47b Tel./Fax:
REMONT BIBLIOTEKI MIEJSKIEJ W MRĄGOWIE FUNKCJONUJĄCEJ W CKIT.
1 Nadzór pedagogiczny Lubelskiego Kuratora Oświaty w roku szkolnym 2014/2015.
XLIV Liceum Ogólnokształcące w Łodzi ul. Wacława 22/24 93 – 118 Łódź tel. do sekretariatu
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH NR 6 W ŁODZI. Szkoła mieści się w pięknej, secesyjnej kamienicy w samym sercu miasta. Usytuowanie:
LOSY ABSOLWENTÓW SPECJALNEGO OŚRODKA SZKOLNO – WYCHOWAWCZEGO IM. WALDEMARA KIKOLSKIEGO W BIAŁYMSTOKU Białystok, 23 września 2015r.
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
ZESPÓŁ SZKOLNO- PRZEDSZKOLNY IM. JANA PAWŁA II W RUDNIKACH
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Losy absolwentów Publicznego Gimnazjum Nr 24 w Białymstoku
Losy absolwentów Publicznego Gimnazjum Nr 24 w Białymstoku
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
„ Kiedy śmieje się dziecko,. śmieje się cały świat”
Losy absolwentów publicznego gimnazjum nr 24 w Białymstoku
Kontrola i ewaluacja zajęć wychowania fizycznego
Zapis prezentacji:

„ Przyjazna klasa ” Specjalny Ośrodek Szkolno - Wychowawczy w Środzie Śląskiej sierpień / wrzesień 2014

Specjalny Ośrodek Szkolno – Wychowawczy w Środzie Śląskiej Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Środzie Śląskiej jest placówką oświatową zajmującą się nauczaniem i wychowaniem dzieci i młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie. Celem pracy ośrodka jest kształcenie, wychowanie, nauczanie zaradności i umiejętności współżycia i funkcjonowania w społeczeństwie. Przekazywanie uczniom w dostępny dla nich sposób wiadomości o otaczającym środowisku społeczno- przyrodniczym, technicznym. Odbiorcami pomocy byli uczniowie Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego niepełnosprawni intelektualnie w stopniu umiarkowanym i znacznym, szkoły podstawowej i gimnazjum.

Kolejny raz w maju 2014r. zaproponowałam wychowawczyni klasy V - VIb łączonej udział w akcji firmy Coca- Cola „Wolontariat po radosnej stronie życia”. Po wstępnych rozmowach powstał projekt „Przyjazna klasa”.

Ustalono, iż priorytetem było wyremontowanie klasy, w której uczniowie odbywają większość godzin lekcyjnych. Uczniowie potrzebują stworzenia szczególnych warunków odpowiadających ich indywidualnym potrzebom i możliwościom. Obecny stan sali nie był zadowalający (stare niefunkcjonalne meble, w których nie mieściły się potrzebne pomoce dydaktyczne, szare i brudne ściany).

Po wstępnej analizie ustalono kosztorys remontu sali i zwerbowano wolontariuszy z firmy. Już na początku przedsięwzięcia kosztorys uległ nieznacznej zmianie. Warto podkreślić, iż realizowany projekt zainicjował do wspólnego działania wielu ludzi, którzy przyłączyli się do pomocy: Materiały Ogólnobudowlane Anna Leginowicz WPTRANS Usługi Transportowe Fundacja Rosa a także rodzice i uczniowie ośrodka.

Firmy które wspomogły naszą akcję:

Projekt był realizowany w następujących etapach: REMONT KLASY: zatynkowanie dziur zagruntowanie podłoża, przygotowanie do malowania malowanie

ZAKUP MEBLI: złożenie ustawienie

MONTAŻ TABLIC MAGNETYCZNYCH PRZEKAZANYCH PRZEZ FUNDACJĘ ROSA

WYDZIELENIE KĄCIKA DO ZABAW I RELAKSACJI.

Osoby biorące udział w projekcie: Agnieszka KorzyniewskaDaniel Kasprzak Anta ŁukawskaDamian Wiwczarenko Janusz Kulig Mariusz Śniatyński Sylwester NideckiSebastian Kołosowski Norbert WysockiKamil Gwoździowski Paweł Strożek Bogusława Kotulska – lider projektu

Remont klasy i wyposażenie w nowe pomoce umożliwi uczniom odbywanie zajęć dydaktycznych, terapii, relaksacji i zabawy w czystej, funkcjonalnej i przystosowanej do ich potrzeb sali. To już kolejna taka inicjatywa, która pokazuje, że wspólnie możemy aktywnie wspierać szkołę i wpływać na warunki w jakich uczą się dzieci. To co udało nam się osiągnąć nie byłoby możliwe bez zaangażowania i włożonej pracy wolontariuszy. Podsumowanie : Kiedy śmieje się dziecko śmieje się cały świat

Realizacja projektu trwała od sierpnia do września 2014r. Uczniowie Specjalnego Ośrodka Szkolno - Wychowawczego są bardzo wdzięczni za okazaną pomoc i życzliwość. „Jedynie prawdziwy człowiek zauważy potrzeby innego człowieka jednie człowiek wielkiego serca wyciągnie dłoń pomocną dłoń”