ZAPOBIEGANIE POWSTAWANIU ODPADÓW I WŁAŚCIWE POSTĘPOWANIE Z ODPADAMI

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Norweski Mechanizm Finansowy
Advertisements

Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
Projekt „5 razy dziennie warzywa i owoce”
Dofinansowanie projektów z zakresu edukacji ekologicznej ze środków krajowych NFOŚiGW Polkowice r.
Dotacje dla przedsiębiorstw z Funduszy Europejskich na lata
Strategia promocji Fundacji Hospicyjnej jako organizacji pomagającej hospicjom w całej Polsce Magdalena Milejska.
Strategia kampanii w Internecie dla Fundacji Dzieci Niczyje
Plan komunikacji PO KL - założenia
Promocja Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań 2011 Zespół ds. promocji, popularyzacji oraz obsługi poligraficznej spisów Władysław Wiesław.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Konferencja informacyjna na temat na temat konkursu dotacji dla partnerstw samorządowych w ramach Programu Regionalnego MF EOG Warszawa 28 stycznia.
Program Operacyjny Rozwój Polski Wschodniej Działanie V
1 Fundacja Fundusz Inicjatyw niezależna, apolityczna organizacja pozarządowa o charakterze not for profit, propaguje kształcenie ustawiczne, postawy społeczeństwa.
Podkarpacki program stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Spotkanie informacyjne dla potencjalnych Beneficjentów Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki KONKURSY PILOTAŻOWE ogłoszone przez Wojewódzki Urząd Pracy.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IV Szkolnictwo wyższe i nauka Działanie 4.2 Patrycja Dukaczewska.
Inicjatywy lokalne w ramach Priorytetów VI, VII i IX Mrągowo, Szkolenie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
NARODOWY FUNDUSZ OCHRONY ŚRODOWISKA I GOSPODARKI WODNEJ Udział Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w dofinansowywaniu działań edukacyjnych.
Działania Ministerstwa Środowiska w zakresie współpracy z pozarządowymi organizacjami ekologicznymi (POE) Ogólnopolskie Spotkanie Pozarządowych Organizacji.
NFOŚiGW jako źródło wspierania działań z zakresu edukacji ekologicznej
Blok tematyczny 1c Wyzwania na nową perspektywę - projekty środowiskowe a aspekty gospodarcze (model projektu) IV Międzynarodowa Konferencja „Dbając o.
ZAPOBIEGANIE POWSTAWANIU ODPADÓW I WŁAŚCIWE POSTĘPOWANIE Z ODPADAMI
PODSUMOWANIE REALIZACJI PROJEKTU Warszawa, 25 października 2011
Wydatki KPRM i ministerstw na ogłoszenia i komunikaty
4 maja- 3 września 2009 Gmina Szczawin Kościelny.
W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych – konferencja podsumowująca kampanię Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Pokochaj olej rzepakowy
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Projekt Planu Działania KSOW na lata Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Warmińsko-Mazurskiego Olsztyn, 8 września.
1Warszawa, 27 lutego 2014 Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Działanie 2.3 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Departament Systemów Informatycznych.
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTW. PROGRAM OPRERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet VIII Regionalne kadry gospodarki Działanie 8.1 Rozwój pracowników.
Budowa struktur dla właściwego przekazu i odbioru informacji
Korzystanie z zasobów organizacji w pracy jednostki samorządowej. Prezes Zarządu Związku ZGPD7 Piotr Furtak.
Projekt systemowy – działania na rzecz rozwoju szerokopasmowego dostępu do Internetu M INISTERSTWO I NFRASTRUKTURY.
Polska w Programach Ramowych UE
Kampania promocyjna Ekonomia Społeczna - Ekonomia Sukcesu GŁÓWNYM CELEM PROJEKTU JEST PROMOCJA EKONOMII SPOŁECZNEJ I ZATRUDNIENIA W SEKTORZE EKONOMII.
OBRONY WOLNOŚCI SŁOWA Wydatki KPRM i ministerstw
MATERIAŁY DO STRATEGII ROZWOJU MIASTA I GMINY WRONKI na lata
1 Działania podjęte przez szkoły/placówki w zakresie ochrony środowiska z uwzględnieniem ustawy o utrzymaniu czystości w gminach (…) w roku szkolnym 2013/2014.
Dla ułatwienia przygotowania przez Państwa standardowej prezentacji urzędowej zostały wstawione na stałe podstawowe, obowiązujące elementy graficzne po.
Temat: Mass media i opinia publiczna.
KAMPANIA SPOŁECZNA „Przygotuj się na wstrząs!”
Dla ułatwienia przygotowania przez Państwa standardowej prezentacji urzędowej zostały wstawione na stałe podstawowe, obowiązujące elementy graficzne po.
Tytuł prezentacji power point tytuł prezentacji Power point
„Szerokopasmowe Lubelskie” sesja wyjazdowa dla mediów
OGÓLNOPOLSKA KONFERENCJA „10 LAT USTAWY O PRZECIWDZIAŁANIU PRZEMOCY W RODZINIE – HISTORIA, DOŚWIADCZENIA, WYZWANIA” Jachranka, 14 – 15 grudnia.
II Kongres Polski Cyfrowej, Warszawa, 3 listopada 2015 r. Możliwości finansowania projektów w zakresie rozwoju kompetencji cyfrowych w Programie Operacyjnym.
Planowane działania informacyjne i promocyjne na 2016 rok Mariusz Frankowski Dyrektor Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych.
KAMPANIA EDUKACYJNA Projektu „Budowa Zakładu Termicznego Przekształcania odpadów Komunalnych (ZTPOK) dla Bydgosko-Toruńskiego Obszaru Metropolitalnego”
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Toruń, 18 lutego 2016 r.
Projekt „Platforma współpracy na rzecz zrównoważonego rozwoju rejonu Puszczy Białowieskiej”
Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Ul. Kościuszki 83, Olsztyn Tel. (0-89) , Fax (0-89) Urząd Marszałkowski.
Projekt: „Wolontariat wart poznania” współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Lider projektuPartner projektu.
Zasady dofinansowania projektów w ramach osi priorytetowej 2 Zachowanie i racjonalne użytkowanie środowiska ze szczególnym uwzględnieniem działania 2.6.
1 Wprowadzenie Dostępne środki z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności w latach
NACZELNA RADA ADWOKACKA -kampania informacyjna „Zapytaj adwokata” Warszawa, kwiecień 2016.
PODSUMOWANIE DZIAŁAŃ listopad – luty 2016
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Tytuł prezentacji power point tytuł prezentacji Power point
Warunki wstępne (ex ante) stan
HEADLINE OF PRESENTATION / TYTUŁ PREZENTACJI / 28 pkt.
Potrzeby informacyjne ROT WŁ w kontekście monitorowania SRWŁ 2020 i RSI LORIS 2030 Maciej Bąk (BPPWŁ ROT)
Tytuł prezentacji Podtytuł / Autorzy
Tytuł prezentacji: Verdana Bold 30/38 pt
Podtytuł lorem ipsum dolor sed amet
Sprawozdanie roczne z realizacji Planu działania Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich na lata Stan na Warszawa, 24 maja 2018 r. Materiał.
LICZBA LAT DOŚWIADCZENIA
Zapis prezentacji:

ZAPOBIEGANIE POWSTAWANIU ODPADÓW I WŁAŚCIWE POSTĘPOWANIE Z ODPADAMI Ogólnopolska kampania edukacyjno-informacyjna

ŹRÓDŁA FINANSOWANIA Ministerstwo Środowiska - 15% Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko - 85% Priorytet: V Ochrona przyrody i kształtowanie postaw ekologicznych Działanie: 5.4 Kształtowanie postaw społecznych sprzyjających ochronie środowiska, w tym różnorodności biologicznej Poddziałanie: 5.4.1 Ogólnopolskie lub ponadregionalne działania edukacyjne, kampanie informacyjno – promocyjne, imprezy masowe oraz konkursy i festiwale ekologiczne -3- Zapobieganie powstawaniu odpadów i właściwe postępowanie z odpadami 2

STRATEGICZNY CHARAKTER PROJEKTU Krajowy plan gospodarki odpadami 2010 Polityka Ekologiczna Państwa w latach 2009-2012 z perspektywą do roku 2016 Opracowanie założeń ogólnopolskiej kampanii edukacyjno-informacyjnej dotyczącej prawidłowej gospodarki odpadami, ze szczególnym uwzględnieniem gospodarki odpadami komunalnymi – świadomość ekologiczna społeczeństwa polskiego (CBOS) Autor: Karolina Kulicka Departament Edukacji Ekologicznej -2- Zapobieganie powstawaniu odpadów i właściwe postępowanie z odpadami

GRUPA DOCELOWA Mieszkańcy wsi i małych miasteczek (do 50 tyś. mieszkańców), głównie kobiety w wieku 20 – 54 lat z wykształceniem podstawowym i średnim Dzieci w wieku 7 – 16 lat Autor: Karolina Kulicka Departament Edukacji Ekologicznej -2- Tytuł prezentacji 4

CELE STRATEGICZNE WZROST ŚWIADOMOŚCI EKOLOGICZNEJ ODBIORCÓW KAMPANII ZMIANA ZACHOWANIA ODBIORCÓW KAMPANII DOTYCZĄCYCH POSTĘPOWANIA ODPADAMI Autor: Krolina Kulicka Departament Edukacji Ekologicznej -3- Tytuł prezentacji 5

CELE SZCZEGÓŁOWE Zmiana zachowań z uwzględnieniem następujących bloków tematycznych: nie pal śmieci w domu stop dzikim wysypiskom segreguj odpady zapobiegaj powstawaniu odpadów Autor: Krolina Kulicka Departament Edukacji Ekologicznej -3- Tytuł prezentacji 6

KORZYŚCI 7 Tytuł prezentacji Autor: Krolina Kulicka Departament Edukacji Ekologicznej -3- Tytuł prezentacji 7

CEL SPOŁECZNY I WIZERUNKOWY ROZBUDZENIE WSPÓŁODPOWIEDZIALNOŚCI CEL WIZERUNKOWY UKAZANIE GOSPODARKI ODPADAMI JAKO ELMENTU NOWOCZESNEGO STYLU ŻYCIA Autor: Krolina Kulicka Departament Edukacji Ekologicznej -3- Tytuł prezentacji 8

METODY REALIZACJI PROJEKTU ATL MEDIA Radio, telewizja Prasa Internet Autor: Karolina Kulicka Departament Edukacji Ekologicznej -2- Tytuł prezentacji 9

METODY REALIZACJI PROJEKTU BTL MEDIA Happeningi Konkursy Akcje promocyjne i edukacyjne Autor: Karolina Kulicka Departament Edukacji Ekologicznej -2- Tytuł prezentacji 10

KONKURSY DLA DZIECI 11 Tytuł prezentacji Autor: Krolina Kulicka Departament Edukacji Ekologicznej -3- Tytuł prezentacji 11

PROMOCJA KONKURSÓW 12 Tytuł prezentacji Autor: Krolina Kulicka Departament Edukacji Ekologicznej -3- Tytuł prezentacji 12

PROMOCJA KONKURSÓW 13 Tytuł prezentacji Autor: Krolina Kulicka Departament Edukacji Ekologicznej -3- Tytuł prezentacji 13

KONKURS DLA DZIENNIKARZY Materiał telewizyjny Audycja radiowa Publikacja prasowa (w tym Internet) Autor: Krolina Kulicka Departament Edukacji Ekologicznej -3- Tytuł prezentacji 14

HARMONOGRAM REALIZACJI PROJEKTU (2009-2011) Działanie Termin wpisanie na listę projektów kluczowych luty 2009 podpisanie umowy o dofinansowanie wrzesień 2009 kampania medialna I kw. 2010 kampanię prasowa kampania internetowa kampania BTL-owa II – III kw. 2010 zakończenie realizacji projektu 28 luty 2011 Autor: Krolina Kulicka Departament Edukacji Ekologicznej -3- Tytuł prezentacji 15

Tytuł prezentacji Dolendrer si etueraestie venim incincilla feu faccummy nim quamcon sectem zzrit praesto diam dit vendreet wis nulputpat lor summy nonsequi bla feu faccum iusci blam nulluptatum exeraesent ipsm nonsed dolute tinit lobore faciliquam in exercil dolorer aesecte tisi. luptatisit lor adio ent praestrud magna facipit vel utat. Cipsuscidunt adiamcorer aliquis modolorem dionsendio dolor susto od ex ex eros erostin ciduisim enit alisl doloborem verilisse tat augiam dunt autpatum vercidunt ulla faci esenit utet, corem acidunt ametue duipsum dolor se tat laorperil diam vendigniscin utem quisit ver alis ad min utpat lan ullum quis elenim nissit lum ver si. Ommod tat lore consectem diat amet, ver sed eum dolum dolenim niam ing eliscilit Autor: Krolina Kulicka Departament Edukacji Ekologicznej -3- Tytuł prezentacji

DZIEKUJĘ ZA UWAGĘ