ZAPOBIEGANIE POWSTAWANIU ODPADÓW I WŁAŚCIWE POSTĘPOWANIE Z ODPADAMI Ogólnopolska kampania edukacyjno-informacyjna ZAPOBIEGANIE POWSTAWANIU ODPADÓW I WŁAŚCIWE POSTĘPOWANIE Z ODPADAMI
ŹRÓDŁA FINANSOWANIA Ministerstwo Środowiska - 15% Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko - 85% Priorytet: V Ochrona przyrody i kształtowanie postaw ekologicznych Działanie: 5.4 Kształtowanie postaw społecznych sprzyjających ochronie środowiska, w tym różnorodności biologicznej Poddziałanie: 5.4.1 Ogólnopolskie lub ponadregionalne działania edukacyjne, kampanie informacyjno – promocyjne, imprezy masowe oraz konkursy i festiwale ekologiczne -3- Zapobieganie powstawaniu odpadów i właściwe postępowanie z odpadami 2
STRATEGICZNY CHARAKTER PROJEKTU Krajowy plan gospodarki odpadami 2010 Polityka Ekologiczna Państwa w latach 2009-2012 z perspektywą do roku 2016 Raport statystyczny (CBOS) - świadomość ekologiczna społeczeństwa polskiego -2- Zapobieganie powstawaniu odpadów i właściwe postępowanie z odpadami
GRUPA DOCELOWA Dzieci w wieku 7 – 16 lat Mieszkańcy wsi i małych miasteczek (do 50 tyś. mieszkańców), głównie kobiety w wieku 20 – 54 lat z wykształceniem podstawowym i średnim Dzieci w wieku 7 – 16 lat -2- Zapobieganie powstawaniu odpadów i właściwe postępowanie z odpadami 4
TEMATY KAMPANII Zmiana zachowań z uwzględnieniem następujących bloków tematycznych: nie pal śmieci w domu stop dzikim wysypiskom segreguj odpady zapobiegaj powstawaniu odpadów -3- Zapobieganie powstawaniu odpadów i właściwe postępowanie z odpadami 5
CELE STRATEGICZNE WZROST ŚWIADOMOŚCI EKOLOGICZNEJ ODBIORCÓW KAMPANII ZMIANA ZACHOWANIA ODBIORCÓW KAMPANII -3- Zapobieganie powstawaniu odpadów i właściwe postępowanie z odpadami 6
CEL SPOŁECZNY I WIZERUNKOWY ROZBUDZENIE WSPÓŁODPOWIEDZIALNOŚCI CEL WIZERUNKOWY GOSPODARKA ODPADAMI JAKO ELMENT NOWOCZESNEGO STYLU ŻYCIA Zapobieganie powstawaniu odpadów i właściwe postępowanie z odpadami -3- 7
METODY REALIZACJI PROJEKTU ATL MEDIA Radio, telewizja Prasa Internet Zapobieganie powstawaniu odpadów i właściwe postępowanie z odpadami -2- 8
METODY REALIZACJI PROJEKTU BTL MEDIA Happeningi Konkursy Akcje promocyjne i edukacyjne Zapobieganie powstawaniu odpadów i właściwe postępowanie z odpadami -2- 9
KONKURSY DLA DZIECI Zapobieganie powstawaniu odpadów i właściwe postępowanie z odpadami -3- 10
PROMOCJA KONKURSÓW DLA DZIECI Zapobieganie powstawaniu odpadów i właściwe postępowanie z odpadami -3- 11
PROMOCJA KONKURSÓW DLA DZIECI Zapobieganie powstawaniu odpadów i właściwe postępowanie z odpadami -3- 12
KONKURS DLA DZIENNIKARZY Materiał telewizyjny Audycja radiowa Publikacja prasowa (w tym Internet) Zapobieganie powstawaniu odpadów i właściwe postępowanie z odpadami -3- 13
HARMONOGRAM REALIZACJI PROJEKTU (2009-2011) Działanie Termin wpisanie na listę projektów kluczowych luty 2009 podpisanie umowy o dofinansowanie wrzesień 2009 kampania medialna I kw. 2010 kampanię prasowa kampania internetowa kampania BTL-owa II – III kw. 2010 zakończenie realizacji projektu 28 luty 2011 Zapobieganie powstawaniu odpadów i właściwe postępowanie z odpadami -3- 14
KORZYŚCI Zapobieganie powstawaniu odpadów i właściwe postępowanie z odpadami -3- 15
Departament Edukacji Ekologicznej DZIEKUJĘ ZA UWAGĘ Departament Edukacji Ekologicznej patrycja.zasepa@mos.gov.pl anna.kieronska@mos.gov.pl