Kultura organizacyjna

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wojewódzki Specjalistyczny Szpital Dziecięcy w Kielcach
Advertisements

ROLA WYCHOWANIA JAKO CZYNNIKA ROZWOJU
REFLEKSJE NA TEMAT ZARZĄDZANIA STRATEGICZNEGO
Psychologia Zarządzania
Wydział Nauk Ekonomicznych Studia stacjonarne II stopnia, rok akademicki 2012/2013 Wybór specjalności na kierunku Zarządzanie.
Wsparcie zarządzania zmianą w przedsiębiorstwie
Administracja publiczna
Otoczenie polityki społecznej
Plan prezentacji 1. Wprowadzenie 2. Zarządzanie zmianami w organizacji świadczącej usługi edukacyjne 3. Szkoła wyższa i jej otoczenie w procesie zmian.
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
SPRAWNOŚĆ SEKTORA PUBLICZNEGO WYKŁAD IV
Nowa Ekonomia Instytucjonalna
Antoni Omondi Postsocjalistyczna transformacja z perspektywy nowej ekonomii instytucjonalnej.
Perspektywa i taktyka ubiegania się o środki europejskie w latach Założenia i cele Projektu doradczego Teraz Limanowa Wystąpienie Ekspertów CERTUS.
KULTURA ORGANIZACYJNA
Centra Organizacji Pozarządowych
Pierwsze posiedzenie Grupy Strategicznej Programu Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL Piotr Stronkowski Zastępca Dyrektora Departamentu Zarządzania EFS Ministerstwo.
Zarządzanie 1. Zarządzanie
Rola Informacji w procesie decyzyjnym ;]
Lider- Przywódca.
1.Prezentacja zadań UZZJK zgodnie z zaleceniami PKA. 2.Przedstawienie bieżącej sytuacji dotyczącej przeprowadzonych hospitacji i ankietyzacji na poszczególnych.
COBIT 5 Streszczenie dla Kierownictwa
RYNEK PRACY I HR WOBEC REWOLUCJI CYFROWEJ
Indywidualny plan resocjalizacji
WYKŁAD VI GRUPY I ZESPOŁY
Czesław Noworol Narodowe Forum Doradztwa Kariery
Definicja kultury organizacyjnej
Przekazywanie parametrów do funkcji oraz zmienne globalne i lokalne
Lider kompetencje i asertywność Rozważania
INFORMACJA MARKETINGOWA
Mechanizm komunikacji wewnętrznej jako integralny element doskonalenia systemu zarządzania jednostką. Doświadczenia Urzędu Miejskiego w Gliwicach Warszawa,
Kompetencje nauczycieli 6 października 2014 r. Caroline Kearney Starszy Kierownik Projektu & Analityk ds. Edukacji.
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
RACHUNKOWOŚĆ DLA MENEDŻERÓW
Ministerstwo Finansów
Agata Dulska Paulina Zielińska
Kulturowe uwarunkowania zarządzania jakością
Humanistyczne aspekty zarządzania jakością
Audyt wewnętrzny jako źródło oceny kontroli zarządczej w jednostce
Wdrażanie SYSTEMU Jacek WĘGLARCZYK.
Personal Management w bibliotece
Biblioteka ucząca się Roman Tomaszewski Mariusz Polarczyk
WDRAŻANIE SYSTEMÓW Grażyna Szydłowska.
BPR – zarządzanie personelem Podczas reengineeringu / i w trakcie wdrażania systemu zarządzania sukces w zasadniczej mierze zależy od akceptacji zmian.
Jerzy Cieslik, Przedsiębiorczość technologiczna
PROF. WITOLD T. BIELECKI REKTOR ALK Maciej Madziński – Dyrektor Operacyjny Akademia Leona Koźmińskiego.
Rola wychowania jako czynnika rozwoju A. Brzezińska, Społeczna psychologia rozwoju. Warszawa 2000.
Wstęp do zarządzania i marketingu
Specjalność INNOWACYJNY BINZES Katedra Informatyki Ekonomicznej Katedra Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego Katowice,
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
Specjalność Przedsiębiorczość i Zarządzanie MŚP Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwem.
PAŹDZIERNIK  INDYWIDUALNY – samodzielna lub zaprojektowana dla pracownika ścieżka rozwoju kompetencji  ZESPOŁOWY – inicjowana przez menedżera.
Psychologiczne Kompetencje Menedżera seminarium Dr Jolanta Babiak Semestr zimowy 2016/2017.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
Profiler™ Podstawowe informacje Dr Paweł Wójcik Sylwia Pawłowska Sierpień 2016.
Identyfikacja potrzeb rozwojowych w organizacji
COBIT 5 Streszczenie dla Kierownictwa
Audyt planów strategicznych i rozwojowych Jak najlepiej odpowiadać na potrzeby mieszkańców, jak badać czy przyjęte plany i założenia są realizowane oraz.
Dr hab. Ewa Hellich, prof. SGH Instytut Rachunkowości
Planowanie procesu szkoleniowego
Wyzwania rozwojowe Gdańsk 2030+
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Nowe zarządzanie publiczne budżet zadaniowy- dobre praktyki
„InnoGastro - Innovative Approach to Gastronomy in Vocational Schools"
Proces przewodzenia i kontrolowania
I ZARZĄDZANIE W BIZNESIE
ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości
KOMPETENCJE KLUCZOWE.
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
NAUKA ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIA
Zapis prezentacji:

Kultura organizacyjna Studia podyplomowe Zarządzanie innowacyjnymi rozwiązaniami w sektorach polskiej gospodarki

Kultura organizacyjna Kultura organizacji to wyjątkowa konfiguracja norm, wartości, przekonań i zachowań, charakteryzująca sposób w jaki grupy lub jednostki łączą się w celu wykonywania pracy (Eldrige, Crombie)

Kultura organizacyjna Kultura jest systemem nieformalnych zasad, informującym jak ludzie mają się zwykle zachowywać ( Deal, Kennedy)

Kultura organizacyjna Kultura to powszechnie przyjęte przekonania, postawy i wartości istniejące w organizacji. Kultura to „sposób w jaki tutaj działamy” (Furnham, Gunter)

Składniki kultury organizacyjnej Wartości Normy Konwencje

Składniki kultury organizacyjnej Wartości Wartości wiążą się z wiarą w to, co jest najlepsze dla organizacji i co powinno się wydarzyć dla jej dobra. Im silniejsze wartości tym większy wpływ wywierają na zachowania

Składniki kultury organizacyjnej Normy Normy to niepisane zasady postępowania, reguły stanowiące nieformalne wskazówki jak należy postępować. Normy są przekazywane w sposób nieformalny, nie są spisane. Gdyby zostały zapisane stałyby się procedurami.

Składniki kultury organizacyjnej Konwencje Konwencje to widoczne, materialne aspekty kultury organizacji. Do konwencji możemy zaliczyć takie elementy otoczenia jak: ton lub język używany w listach czy notatkach służbowych, sposób w jaki ludzie zwracają się do siebie (wewnątrz organizacji) oraz na zewnątrz

Klasyfikacja kultury organizacyjnej Klasyfikacja Harrisona Klasyfikacja Handy’ego Klasyfikacja Scheina Klasyfikacja Williamsa i Waltersa

Klasyfikacja Harrisona Organizacja zorientowana na władzę (reagująca bardziej na osobowość niż fachowość) Organizacja zorientowana na ludzi (jednomyślna, odrzucająca kontrolę kierownictwa) Organizacja zorientowana na zadania (skupiająca uwagę na kompetencję, dynamiczna) Organizacja zorientowana na rolę (skupia uwagę na postępowaniu zgodnie z prawem, legalność i biurokrację)

Analiza kultury organizacyjnej Dokonuje się poprzez kwestionariusze, przeglądy i dyskusje w grupach tematycznych Kultury silnie zakorzenione wywołują mocny wpływ na zachowanie organizacji a poprzez to na efekty. Należy podtrzymywać to co jest w obecnej kulturze dobre i funkcjonalne (Schein)

Wspieranie i umacnianie kultury organizacyjnej Czynniki zakorzeniania i umacniania kultury to: Rzeczy na które zwracają uwagę liderzy Reakcje liderów na wydarzenia krytyczne Zamierzone kształtowanie roli, nauka i coaching Kryteria przyznawania nagród Kryteria rekrutacji, selekcji awansu

Wspieranie i umacnianie kultury organizacyjnej Potwierdzanie istniejących wartości Wprowadzanie wartości w życie Wykorzystywanie wartości jako wskazówek przy ocenie efektów indywidualnej i zespołowej pracy Zwiększenie roli szkoleń i kursów, zaplanowanych jako program ustawicznego rozwoju

Zróżnicowanie kulturowe Istnieje wiele czynników kulturowych, które mają wpływ na działania organizacji na arenie międzynarodowej. Można wyróżnić następujące pary przeciwstawnych czynników: Równość i nierówność Pewność i niepewność Możliwość kontroli brak takiej możliwości Indywidualizm i kolektywizm (Bento i Feriera)

Zróżnicowanie kulturowe Definicja skutecznego menedżera Przekazywanie informacji zwrotnych Systemy wynagrodzeń i różne koncepcje sprawiedliwości społecznej Podejście do struktury organizacyjnej i dynamiki strategicznej Gotowość do podejmowania działań międzynarodowych (Sparrow)