Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Support.ebsco.com Przewodnik Mój folder EBSCOhost (My EBSCOhost) Przewodnik.
Advertisements

Stanisław Waberski, CKU Siedlce Kowno, 30 Marca 2011
SIECI KOMPUTEROWE (SieKom) PIOTR MAJCHER WYŻSZA SZKOŁA ZARZĄDZANIA I MARKETINGU W SOCHACZEWIE Zarządzanie.
Wykorzystanie Platformy Moodle w dydaktyce języków obcych
Obsługa bazy danych z poziomu phpMyAdmin
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
System WAP konsultacji dyplomowych Wstępne założenia projektu.
Praca Dyplomowa Inżynierska
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA W BIELSKU-BIAŁEJ
PRACA DYPLOMOWA INŻYNIERSKA
Praca dyplomowa inżynierska
Systemy zarządzania treścią CMS
1/18 LOGO Profil zespołu. 2/18 O nas Produkcja autorskich rozwiązań informatycznych dla małych i średnich firm w zakresie systemów: Baz danych Aplikacji.
Program Skype  Aleksandra Sikora, kl.III gim..
PRACA W DOMENIE Różnice użytkowe między pracą w domenie i grupie roboczej. 1. Ekran logowania. - wciśnięcie klawiszy [Ctrl+Alt+Delete], a następnie podanie.
SIEĆ P2P 1. Definicja sieci równouprawnionej. To taka sieć, która składa się z komputerów o takim samym priorytecie ważności, a każdy z nich może pełnić.
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa
Tworzenie nowych kont lokalnych i domenowych, oraz zarządzanie nimi
Instrukcja USOS Rejestracja na zajęcia obieralne wersja by Marek Opacki.
Instrukcja USOSweb Wersja: Opracował: Sebastian Sieńko Moduł sprawdzianów.
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa
Informatyczny system edukacyjny do przedmiotu „Multimedia”
ANNA BANIEWSKA SYLWIA FILUŚ
1 PREZENTACJA FUNKCJONALNOŚCI DZIENNIKA UCZNIA Moduł Dyrektora ZAPRASZAMY ZAPRASZAMY O&S Computer-Soft ul. Żwirki i Wigury 8-12, Wałbrzych, woj.
Baza danych komisu samochodowego „TIGRA”
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
Serwis poświęcony korepetycjom. Przemysław Mrówczyński Maciej Raszka Technologie internetowe.
Prezentacja i szkolenie
System raportowania, ewaluacji oraz badania satysfakcji Klienta.
Prace dyplomowe studentów
Prace dyplomowe studentów Wprowadzanie danych w języku angielskim
Tworzenie przedmiotów, zajęć i protokołów
Narzędzia administracyjne
Wybrane zagadnienia relacyjnych baz danych
Krajowe Ramy Kwalifikacji w Szkolnictwie Wyższym
Platforma Edukacyjna Szkoły Podstawowej nr 67 w Krakowie Z tej krótkiej prezentacji dowiemy się, do czego będzie służyć uczniom platforma edukacyjna, jak.
Podstawowe informacje o maturze dla gimnazjalistów.
Komendy SQL do pracy z tabelami i bazami
„Bezpieczeństwo w Internecie”
QMS - Quotations Management System (system do zarządzania zapytaniami od klientów) Sebastian Pietrzyk Bielska Wyższa Szkoła im. Józefa Tyszkiewicza Wydział
Narzędzie wspierające zarządzanie organizacj Parentis Sp. z o. o
SPECJALNOŚĆ: Oprogramowanie Systemowe
Propozycja projektu Andrzej Ziółkowski.
System do zarządzania i ewidencji dokumentów.
Podstawy programowania
Rozwiązania innowacyjne i współpracy ponadnarodowej - źródła informacji Krajowa Instytucja Wspomagająca Centrum Projektów Europejskich Warszawa, 2014r.
XML Publisher Przedmiot i zakres szkolenia Przedmiot i zakres szkolenia Przeznaczenie XML Publisher Przeznaczenie XML Publisher Definiowanie Definiowanie.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Smart Portal – podstawy użytkowania. W celu uruchomienia aplikacji Smart Portal, należy: -uruchomić nowe okno przeglądarki internetowej, -wpisać w pole.
Informatyka – szkoła podstawowa – Scholaris - © DC Edukacja OnetSkype, czyli komunikator Internetowy Informatyka.
Instrukcja obsługi portalu Informacyjno-Edukacyjnego Miasta Oleśnicy
1. Logowanie z usługą Active Directory. a) logowanie do domeny Windows 2003 Server odbywa się znacznie szybciej niż w poprzednich wersjach. b) nie ma odwołania.
Małgorzata Sałacińska
Instrukcja USOS Prace dyplomowe studentów wersja by Marek Opacki.
Temat: Porównanie technologii php,c# oraz javascript na przykładzie webaplikacji typu społecznościowy agregator treści Autor: Wojciech Ślawski.
Microsoft® Office Word
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" PIOTR TKACZ Studium e-Learningu Wyższej Szkoły Zarządzania Ochroną Pracy w Katowicach.
E-Learning. Co to jest e-learning? E-learning jest to metoda nauczania na odległość z wykorzystaniem technologii komputerowych i Internetu. Pozwala na.
Konferencja RKW Nieprawidłowości wyborcze - stan badań i propozycje zmian prawnych System RKW siepoliczymy.pl Uczciwy system na uczciwe wybory Natalia.
Temat: Tworzenie bazy danych
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI i ZARZĄDZANIA W BIELSKU - BIAŁEJ Dyplomant: Damian Bajerowski Promotor: Doc. dr inż. Aleksander M. Simon.
Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania W Bielsku-Białej Kierunek informatyka Specjalność : Systemy informatyczne Praca dyplomowa inżynierska : System.
Music Online: Classical Scores Library
T. 18. E Proces DGA - Działania (operatorka).
Poradnik: Polska Bibliografia Lekarska - Jak szukać literatury na wybrany temat w Bibliotece i Centrum Informacji Naukowej PMWSZ w Opolu.
Inżynieria Oprogramowania Laboratorium
PROGRAMY DO KONTROLI RODZICIELSKIEJ
PROGRAMY DO KONTROLI RODZICIELSKIEJ
Temat pracy dyplomowej
MOJE INFORMATYCZNE OSIĄGNIĘCIA
Zapis prezentacji:

Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Bielsku-Białej PRACA DYPLOMOWA INŻYNIERSKA DYPLOMANT: Michał Szymakowski PROMOTOR: dr inż. Robert Bucki Symulator lingwistyczny do nauki i testowania wybranych elementów języka

Wprowadzenie: Lingwistyka komputerowa jest dyscypliną naukową łączącą zagadnienia lingwistyczne (językowe) oraz informatyczne. Należy do nauk kognitywnych operujących w obszarze sztucznej inteligencji (modele informatyczne ludzkiego poznawania). Jest związana z aspektami informatycznymi języka ludzkiego, wykorzystuje komponenty teoretyczne oraz dokonuje automatyzacji języków naturalnych.

Wprowadzenie: Nauka ta bada język naturalny z punktu widzenia potrzeb i możliwości przetwarzania tekstów. Do tego celu wykorzystuje komputery. Istniejące obecnie programy i portale internetowe związane z zagadnieniem lingwistyki komputerowej służą do nauki języka obcego. W procesie nauczania natomiast ważnym elementem jest testowanie zdobytej wiedzy.

Geneza pracy: W procesie nauczania języka obcego bardzo ważny jest dobór odpowiedniego materiału tekstowego, na podstawie którego mogą być przeprowadzane testy. Często stosowanym elementem w nauce i testowaniu języka jest metoda uzupełniania luk w tekście. Polega ona na wyjęciu z tekstu danej grupy wyrazów, w celu uzupełnienia powstałych pustych miejsc przez uczącego się.

Geneza pracy: Powstaje tutaj jednak problem dla przygotowującego testy. Mianowicie, jeśli chce on testować na podanym tekście daną grupę wyrazów to wcześniej musi: sprawdzić istnienie wyrazów, które mogłyby być przedmiotem testowania, sprawdzić liczbę wyrazów dostępnych do testowania, wyjąć w teście takie wyrazy spośród danej grupy wyrazów, aby zachować przejrzystość tekstu. Widać stąd, że nie każdy materiał tekstowy nadaje się do testowania danego elementu językowego.

Cel pracy: Celem pracy było stworzenie programu, służącego do: nauki wybranych elementów języka obcego, tworzenia układu testowego z wykorzystaniem algorytmu poszukiwania najlepszego rozwiązania pod względem zadanego kryterium rozmieszczenia wyrazów testowych, testowania elementów językowych (np. przedimków, przyimków, czasowników nieregularnych itp.) oceniania wyniku testu komputerowego, realizacji podstawowych funkcji administracyjnych, gromadzenia wyników w internetowej bazie danych.

Analiza podejść: W obecnej chwili spotkać można wiele systemów wspomagających naukę języka obcego jak strony internetowe, zawierające krótkie testy umożliwiające interaktywne sprawdzenie wiedzy lub różnego rodzaju słowniki komputerowe posiadające ogromną bazę wiedzy, dzięki której szybko i sprawnie można znaleźć interesujące zagadnienie. Bardzo intensywnie rozwijają się systemy zdobywania wiedzy poprzez sieć Internet. Obecnie na rynku znaleźć można nowe jak i modernizowane multimedialnych systemy umożliwiające wspieranie nauki języka obcego.

Opis programu: Program został zaprojektowany do pracy w trzech modułach. Do pierwszego modułu dostęp ma tylko osoba zarządzająca testami i pozostałymi użytkownikami. Jest to moduł administracyjny służący do tworzenia testu, ustalania skali ocen oraz przydzielania testów dla danych grup użytkowników.

Opis programu: Drugi to moduł nauki, w którym prezentowane są materiały tekstowe z wybranymi elementami językowymi. Osoba ucząca się ma możliwość sprawdzania poprawności rozwiązywanych zadań.

Opis programu: Ostatni, trzeci moduł – testowania – przedstawia osobie testowanej zadania, które należy rozwiązać wpisując w wolne miejsca tekstu brakujące wyrazy.

Budowa programu: Logowanie Moduł nauki (osoby uczące się) Moduł testowania (grupa osób testowanych) Moduł administracyjny (lektor, nauczyciel)

Moduł administracyjny: Główne zadanie Administratora to tworzenie testów, opartych na uzupełnianiu luk w tekstach. Ponadto moduł administracyjny umożliwia zarządzanie testami oraz użytkownikami. Administrator ustala także skalę ocen, dodaje materiały tekstowe, definiuje elementy językowe oraz przypisuje testy do grup użytkowników. Wszyscy użytkownicy tego narzędzia lingwistycznego muszą zostać przypisani do danej grupy.

Moduł nauki: Użytkownik przechodzi do modułu nauki po zalogowaniu się do grupy i wybraniu swojego imienia i nazwiska z listy użytkowników danej grupy. Jeśli na wspomnianej liście nie ma danych, osoba ucząca się korzysta wcześniej z opcji dodawania nowego użytkownika. Po wpisaniu swoich danych osoba przechodzi do modułu nauki. Wybierając opcje Learn osobie uczącej się przedstawiony zostaje materiał tekstowy z brakującymi elementami językowymi. Poniżej występują usunięte wyrazy z tekstu. Osoba ucząca się ma możliwość prześledzenia materiału tekstowego.

Moduł testowania: Jest to moduł służący do przeprowadzania testów na grupie użytkowników. Osoba testowana loguje się do przypisanej grupy, a następnie podaje swoje dane tj.: imię, nazwisko i numerem identyfikacyjnym (np.: index). Dane zostają zapisane do bazy danych, dzięki czemu osoba testowana nie musi ich powtarzać przy kolejnym logowaniu. W programie dostępne jest tylko menu Student. Należy z niego wybrać opcje Test.

Użyte narzędzia informatyczne: Język C++ Borland C++ Builder SQL FireBird

Środowisko działania aplikacji: Do poprawnego działania symulator do nauki i testowania wybranych elementów językowych wymaga systemu operacyjnego MS Windows w następujących wersjach: Windows NT, Windows 98 SE, Windows 2000, Windows XP.

Wnioski: Podstawowym zamierzeniem niniejszej pracy było stworzenie programu lingwistycznego, który pozwalałby na szybkie tworzenie testów opartych o metodę uzupełniania wyjętych elementów językowych z tekstu. Postawiony cel został osiągnięty, a powstały program ma uniwersalne zastosowanie. Pozwala na tworzenie testów na języku angielskim i wielu innych językach.

Wnioski: W ramach niniejszej pracy dokonano: przeglądu istniejących programów nauki i testowania wiedzy z zakresu języka angielskiego, opracowano projekt programu zrealizowano projekt mogący mieć praktyczne zastosowanie. Znaczna część mechanizmów dotyczących pracy systemu została oparta na sprawdzonych i używanych powszechnie algorytmach oraz sposobach kontroli i  weryfikacji wiedzy.