Zintegrowany System Informacyjny Resortu Finansów – Strategia 2020

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
Advertisements

Wsparcie dla organizacji pozarządowych w ramach Priorytetu V Dobre rządzenie PO KL (Działanie 5.4 Rozwój potencjału trzeciego sektora) Ministerstwo Pracy.
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
1. Geneza projektu 2. Założenia i cele projektu 3. Harmonogram projektu 4. Produkty projektu 5. Założenia techniczne i wydajnościowe 6. Wizja systemu 7.
Strategia rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce do roku 2013
Rozwój społeczeństwa informacyjnego – współpraca rządu i samorządu
Informacja nt. krajowego i regionalnych Forów Terytorialnych jako narzędzi kształtowania polityki regionalnej w myśl Krajowej Strategii Rozwoju Regionalnego.
Warszawa, 19 lutego 2007 r. Agnieszka Suska-Buława
System ewaluacji NPR i NSRO
Wsparcie dla partnerów społecznych w Priorytecie V PO KL Ministerstwo Rozwoju Regionalnego 6 listopada 2007.
INFORMACJA I PROMOCJA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
Budowa społeczeństwa informacyjnego w Województwie Podkarpackim
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Plan Informatyzacji Państwa na lata elektroniczna Platforma.
Audyt wewnętrzny w systemie kontroli zarządczej
Urząd Miasta Ostrowiec Świętokrzyski Kielce 12 marca 2009 r.
Działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej Departament Administracji Publicznej Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.
Przebieg warsztatu Prezentacja 1: „Usprawnianie procesów w MSZ” Pan Kamil Adamczewski Ministerstwo Spraw Zagranicznych Prezentacja 2: „Wpływ kultury.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Zmiany instytucjonalne w monitorowaniu polityki rozwoju (KFT i RFT) Zielona Góra, 26 czerwca 2013 r. 1.
GRC.
COBIT 5 Streszczenie dla Kierownictwa
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Wrocław, 10 grudnia 2007r. INSTYTUCJA POŚREDNICZĄCA komponentu.
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
STRATEGIA DIGITALIZACJI MINISTERSTWA KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO
Ocena struktury organizacyjnej Zalecenia niezbędnych zmian
Planowanie Rozwoju Instytucjonalnego
Społeczne partnerstwo na rzecz zdrowia środowiskowego
Termin zakończenia – III kwartał 2014 r. Projekty współfinansowane z Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata
Tworzenie infrastruktury informacyjnej dla polskiego
Zamojskie Centrum Dialogu Społecznego
Województwo Zachodniopomorskie Urząd Miejski w Koszalinie
Projekt realizowany w ramach Programu Regionalnego MRR „Rozwój miast poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorządu terytorialnego, dialog społeczny.
Kick-off meeting PROJEKT „Poprawa zdolności administracyjnych
WSPARCIE POTENCJAŁU ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH
KONTROLA ZARZĄDCZA - 1 Kontrolę zarządczą stanowi ogół
w projekcie PROCESY CELE KOMPETENCJE
Projekt „Elektroniczna Platforma Pracy Śląskiej Administracji Zespolonej”
Ministerstwo Finansów
Audyt wewnętrzny jako źródło oceny kontroli zarządczej w jednostce
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Business Consulting Services © 2005 IBM Corporation Confidential.
ZINTEGROWANE SYSTEMY ZARZĄDZANIA
Ergonomia procesów informacyjnych
Strategia Rozwoju Kraju aktualizacja Strategii Rozwoju Kraju
ZMIANY TECHNICZNE do kryteriów szczegółowych wyboru finansowanych operacji dla Działania 2.1 Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego.
Moduł e-Kontroli Grzegorz Dziurla.
Sektorowe Rady ds. Kompetencji Ocena Strategiczna Warszawa, 1 grudnia 2015 roku.
Pomorski System Wsparcia i Współpracy Organizacji Pozarządowych cele, narzędzie.
Zintegrowany monitoring infrastruktury IT w Budimex
Program Wiedza Edukacja Rozwój Wysokiej jakości usługi administracyjne
II Kongres Polski Cyfrowej, Warszawa, 3 listopada 2015 r. Możliwości finansowania projektów w zakresie rozwoju kompetencji cyfrowych w Programie Operacyjnym.
Kontrola zarządcza w jednostce budżetowej
OCENA INSTYTUCJONALNA W ŚWIETLE AKTUALNYCH KRYTERIÓW OCENY JAKOŚCI Stanisław Kondracki Ekspert Polskiej Komisji akredytacyjnej Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny.
1 1 Strategia informatyzacji PW do roku 2020 mgr inż. Janusz Stańczak mgr inż. Andrzej Zajkowski mgr inż. Janusz Stańczak mgr inż. Andrzej Zajkowski.
Rozwój społeczeństwa informacyjnego – współpraca rządu, samorządu i biznesu Witold Drożdż Podsekretarz Stanu MSWiA Przewodniczący Międzyresortowego Zespołu.
PORTAL EDUKACYJNY WOJEWÓDZTWA ZACHODNIOPOMORSKIEGO - KOSZALIN Koszalin, marzec 2010 UM Koszalin: Biuro Informatyki Wydział Edukacji Województwo Zachodniopomorskie.
Spotkanie informacyjne dotyczące realizacji projektów w ramach Poddziałania Podmioty Ekonomii Społecznej OP 6 Integracja RPO WP Koordynacja.
Człowiek - najlepsza inwestycja Projekt "Rola bezpośrednich inwestycji zagranicznych w kształtowaniu aktualnego i przyszłego profilu gospodarczego województwa.
2016 Warszawa, I konkurs na realizację projektów mających na celu powołanie i funkcjonowanie Sektorowych Rad ds. Kompetencji, Działanie 2.12.
Efektywność zarządzania w sektorze publicznym Ministerstwo Finansów 16 czerwca 2015 r. Coroczne spotkanie przedstawicieli komitetów audytu.
Menedżer finansowy Katedra finansów przedsiębiorstw i ubezpieczeń gospodarczych Katowice,
Gdańsk, 27 czerwca 2016 r. Centralna koordynacja interwencji EFSI w sektorze zdrowia na lata Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego.
P OWIAT N OWOTARSKI – S TAROSTWO P OWIATOWE W N OWYM T ARGU Nowotarski- nowatorski. Samorząd zorientowany projektowo. Program Operacyjny Kapitał Ludzki-
COBIT 5 Streszczenie dla Kierownictwa
Katedra finansów przedsiębiorstw i ubezpieczeń gospodarczych
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
- Krajowe Repozytorium Obiektów Nauki i Kultury
Specjalność Menedżer finansowy
Zapis prezentacji:

Zintegrowany System Informacyjny Resortu Finansów – Strategia 2020 Podsumowanie 02.04.2015 ul. Świętokrzyska 12 00-916 Warszawa tel.: +48 22 123 45 67 fax :+48 22 123 45 67 www.mf.gov.pl

Agenda Plan prezentacji Oczekiwania Biznesu Kontekst biznesowy Strategii Wyznaczniki sukcesu Możliwości biznesu Wkład IT w osiągnięcie wyznaczników sukcesu str. 3 Zarządzanie Pryncypia architektoniczne Zarządzanie ZSIRF Zarządzanie finansami IT Metryki IT str. 11 Stan docelowy ZSIRF Architektura korporacyjna Procesy i usługi w IT Ludzie i struktura organizacyjna Zasoby str. 16 Wdrożenie Strategii Zasady komunikacji Strategii Zasady monitorowania i aktualizacji Strategii str. 20

Interesariuszy Resortu Finansów można podzielić na siedem grup w zależności od wartości, jakie im Resort dostarcza poprzez świadczenie usług elektronicznych. Resort Finansów dostarcza Interesariuszom określone wartości Klient Przedsiębiorstwa, obywatele, podatnicy, płatnicy, inkasenci, ich pełnomocnicy, następcy prawni i osoby trzecie odpowiedzialne za zobowiązania podatkowe płatników Resort Finansów Efektywny i skuteczny pobór dochodów Efektywne zarządzanie środkami publicznymi Efektywna kontrola i raportowanie Główni dysponenci środków budżetowych Budżet Państwa (Rząd) i Komisja Europejska Sprawna obsługa spraw Łatwy i powszechny dostęp do usług i informacji Odpowiednie bezpieczeństwo przechowywanych i przetwarzanych danych Jednostki publiczne i samorządowe Jednostki samorządu terytorialnego i publiczne jednostki budżetowe 1 ZŁOTY Partnerzy zagraniczni Instytucje UE, inne państwa, Międzynarodowy Fundusz Walutowy, OECD, Bank Światowy Sprawna wymiana informacji i danych Efektywne zarządzanie środkami publicznymi Sprawna wymiana informacji i danych Ciągły rozwój zawodowy, w tym w obszarze kompetencji cyfrowych Dostęp do informacji na potrzeby pracy operacyjnej i zarządzania Monitorowanie efektywności pracy Interesariusze wewnętrzni Kierownictwo RF, Pracownicy RF Partnerzy krajowi Organy władzy ustawodawczej, organy władzy wykonawczej, urzędy je obsługujące i inne jednostki administracji publicznej, w szczególności prowadzące rejestry publiczne i wierzyciele, organy rentowe, banki i instytucje finansowe, NBP, BGK, sądy, komornicy sądowi, notariusze, organizacje pożytku publicznego i inne organizacje non profit, GUS Sprawna wymiana informacji i danych Współpraca na rzecz sprawnej obsługi wspólnych spraw Możliwość realizacji synergii Dostawcy Dostawcy, kontrahenci Efektywna współpraca i rozliczenia

Struktury wspierające działalność ZSIRF Wśród Interesariuszy Strategii ZSIRF można wyróżnić pięć grup, dla których istotne są różne aspekty Strategii w kontekście jej kształtu i samego jej wdrożenia. Aspekty, w jakich dla grup Interesariuszy ważny jest kształt i samo wdrożenie Strategii Wyznaczenie kierunków zmian Koordynacja planowanych zmian Strategia ZSIRF Struktury wspierające działalność ZSIRF Komórki organizacyjne wspierające działalność ZSIRF, np. w zakresie zapewnienia niezbędnej infrastruktury, wsparcia technicznego, czy realizacji zamówień publicznych Struktury odpowiedzialne za zarządzanie RF Wyznaczenie kierunków zmian Koordynacja planowanych zmian Wewnętrzni użytkownicy ZSIRF Merytoryczne (biznesowe) komórki organizacyjne Ministerstwa oraz Resortu Finansów bezpośrednio korzystające ze ZSIRF Wyznaczenie kierunków zmian Realizacja potrzeb biznesowych zgodnie z planem i priorytetami biznesowymi Zrozumienie potrzeb Resortu Finansów w celu zaplanowania współpracy Identyfikacja punktów styku Identyfikacja obszarów synergii Partnerzy zewnętrzni Zewnętrzni użytkownicy ZSIRF Przedsiębiorcy, obywatele Stopień realizacji oczekiwań i potrzeb Pozostałe ministerstwa i instytucje publiczne zainteresowane sprawnym funkcjonowaniem ZSIRF

Na potrzeby tworzenia Strategii oraz w oparciu o analizy i dyskusje z Interesariuszami Strategii, zostały zdefiniowane wspólne cele, nazwane celami nadrzędnymi oraz zagregowane, wspólne potrzeby biznesowe. Nadrzędne cele Skuteczne i efektywne zarządzanie finansami Państwa oraz zapewnienie stabilności finansów publicznych Wspieranie wzrostu gospodarczego oraz aktywności gospodarczej Efektywna realizacja kluczowych potrzeb interesariuszy Resortu Finansów Zwiększenie bezpieczeństwa i ochrona rynku Potrzeby biznesowe Efektywne świadczenie usług publicznych, w tym ograniczenie czasu i kosztów interakcji z administracją Utrzymanie ciągłości działania, zwłaszcza zapewnienie dostępności świadczonych usług Elastyczność organizacyjna, w szczególności skuteczne planowanie i wdrażanie zmian Spójna i wiarygodna komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna Efektywna edukacja wewnętrzna i zewnętrzna

Obszar Administracji Podatkowej Obszar Kontroli Skarbowej Analiza potrzeb i inicjatyw biznesowych pozwoliła na zdefiniowanie inicjatyw międzyobszarowych, mających skorelowane cele i potencjalnie powiązane zakresy zmian. Inicjatywy dotyczące wszystkich lub większości obszarów biznesowych Obszar BP i JST Obszar Administracji Podatkowej Obszar Służby Celnej Obszar Kontroli Skarbowej Obszar Wspierający Obszar Edukacyjny Zintegrowany System Zarządzania Ryzykiem Rozwój katalogu usług cyfrowych Wdrażanie elektronicznego obiegu dokumentów i spraw Usprawnienie komunikacji z otoczeniem Udostępnienie wspólnego portalu Resortu Finansów Budowa Platformy Edukacyjnej Resortu Finansów

Agregacja inicjatyw w Planie Wykonawczym (biznes) Wszystkie zgłoszone inicjatywy biznesowe zostały ocenione pod względem wartości/atrakcyjności inicjatywy, osiągalności realizacji oraz krytyczności realizacji. Za kluczowe uznano inicjatywy o atrakcyjności przekraczającej 3,5, osiągalności – 2,5 i krytyczności – 0,7 Agregacja inicjatyw w Planie Wykonawczym (biznes) Inicjatywy międzyobszarowe, istotne dla budowy ZSIRF Rozwój umiejętności oraz możliwości struktur Resortu Finansów Pozostałe priorytetowe inicjatywy biznesowe

Osiągnięcie nadrzędnych celów RF oraz zrealizowanie kluczowych potrzeb biznesowych, wymagało będzie osiągnięcia określonego potencjału i poziomu dojrzałości wybranych fundamentalnych możliwości i umiejętności struktur RF. Dla każdej możliwości/ umiejętności struktur RF należy określić poziom oczekiwany i obecny Poziom oczekiwany Poziom obecny Elastyczność organizacyjna Wysoka elastyczność organizacyjna Umiarkowana. Stosunkowo długi proces wdrażania zmian. Znikomy udział systemów centralnych. Efektywna komunikacja nakierowana na współpracę Wysoka efektywność komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej Wewnątrz obszarów – dobra. Między obszarami – niedostateczna, na zewnątrz – niespójna. Zdolność do efektywnego wykorzystania posiadanych informacji Wysoka sprawność w zarządzaniu informacją Zarządzanie modelem danych i budowanie zasobów informacyjnych w początkowej fazie. Zarządzanie procesami i usługami Wdrożone i zarządzane podejście procesowe i usługowe Różny – w zależności od obszaru. Opis procesów w toku. Zarządzanie usługami w początkowej fazie. Brak jednolitych standardów. Kompetencje cyfrowe Wysoki poziom kompetencji cyfrowych, stale monitorowany Umiarkowane. Efektywna obsługa wykorzystywanych dziś rozwiązań.

Korelacja perspektywy biznesowej i perspektywy IT Nadrzędne cele Skuteczne i efektywne zarządzanie finansami Państwa oraz zapewnienie stabilności finansów publicznych Wspieranie wzrostu gospodarczego oraz aktywności gospodarczej Efektywna realizacja kluczowych potrzeb interesariuszy Resortu Finansów Zwiększenie bezpieczeństwa i ochrona rynku Potrzeby biznesowe Efektywne świadczenie usług publicznych, w tym ograniczenie czasu i kosztów interakcji z administracją Utrzymanie ciągłości działania, zwłaszcza zapewnienie dostępności świadczonych usług Elastyczność organizacyjna, w szczególności skuteczne planowanie i wdrażanie zmian Spójna i wiarygodna komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna Efektywna edukacja wewnętrzna i zewnętrzna Cele i potrzeby biznesu Wymagają Zintegrowanego Systemu Informacyjnego Resortu Finansów Zoptymalizowanych procesów biznesowych Efektywnych i dopasowanych struktur organizacyjnych Efektywnej współpracy między poszczególnymi obszarami MF oraz między Resortem a otoczeniem Cele strategiczne IT Współdziałanie ze strony IT Optymalizacja działania i wykorzystania zasobów Wysoka jakość świadczonych usług dla Biznesu Zwiększenie elastyczności i skuteczności planowania i wdrażania zmian w środowisku IT

Dla wykazania zgodności pomiędzy celami IT a zdefiniowanymi potrzebami biznesowymi wskazano powiązanie obu tych perspektyw. Potrzeby biznesowe Efektywne świadczenie usług publicznych, w tym ograniczenie czasu i kosztów interakcji z administracją Utrzymanie ciągłości działania, zwłaszcza zapewnienie dostępności świadczonych usług Elastyczność organizacyjna, w szczególności skuteczne planowanie i wdrażanie zmian Spójna i wiarygodna komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna Efektywna edukacja wewnętrzna i zewnętrzna Optymalizacja działania i wykorzystania zasobów Wysoka jakość świadczonych usług dla Biznesu Cele IT Zwiększenie elastyczności i skuteczności planowania i wdrażania zmian w środowisku IT

Działanie służb IT będzie oceniane w odniesieniu do zdefiniowanych celów IT z wykorzystaniem wskazanych mierników.

Istotnym narzędziem określającym zasady rozwoju rozwiązań są pryncypia architektoniczne, mające charakter normatywnych ograniczeń dla systemów projektowanych w organizacji. ZSIRF będzie tworzony z uwzględnieniem „Pryncypiów architektury korporacyjnej dla podmiotów publicznych”, pryncypiów biznesowych RF oraz dodatkowych pryncypiów istotnych dal realizacji Strategii Pryncypia KRMC Pryncypia biznesowe Resortu Finansów Dążenie do wzrostu dobrowolności realizacji danin publicznych Dążenie do możliwie wysokiej efektywności systemu poboru danin publicznych Zapewnienie ciągłości świadczonych usług publicznych biznesu Pryncypia wspierające wdrożenie ZSIRF Spójne kanały komunikacji W obszarze aplikacji określamy i stosujemy standardy Wydajność, pojemność funkcji aplikacji są istotnymi czynnikami kształtującymi architekturę aplikacji Współdzielenie danych Zapewnienie wysokiej jakości danych Pryncypia biznesowe W obszarze danych określamy i stosujemy standardy Pryncypia aplikacyjne Podejmowanie decyzji architektonicznych z uwzględnieniem TCO całego obszaru IT Pryncypia danych Pryncypia infrastruktury technicznej W obszarze technologicznym określamy i stosujemy standardy

ZSIRF wymaga odpowiedniego ładu zarządczego, który zapewni sprawną komunikację między Biznesem a IT, nakierowanie działań IT na efektywne wsparcie Biznesu w świadczeniu usług, efektywny proces podejmowania decyzji Decyzje Eskalacje Minister Finansów Wsparcie Nadzór Strategiczny nad ZSIRF Biuro ds. Operacyjnego Zarządzania Architekturą Korporacyjną Rada Informatyzacji Resortu Nadzór nad procesami planowania i rozwoju Nadzór nad świadczeniem usług Centrum Kompetencji Portfela Programów i Projektów Planowanie długo- średnio- i krótkoterminowe Wdrażanie zmian Realizacja usług Komitet Zmiany Biznesowej Komitet Operacyjny Wydział ds. Monitorowania Strategii Nadzoruje działania realizowane przez: Wydział ds. Monitorowania Usług Rady Programu Rady Projektu Kierownictwo komórek biznesowych Biznesowe komórki organizacyjne w ramach realizacji procesów operacyjnych Programy Projekty Centra kompetencji ds. poszczególnych grup usług Kierownictwo komórek IT Informatyczne komórki organizacyjne w ramach realizacji procesów wsparcia

Odpowiednie role muszą zostać obsadzone, aby umożliwić efektywną komunikację i sprawną realizację Strategii ZSIRF Komitet Zmiany Biznesowej Odpowiada za bezpośredni nadzór nad procesem planowania i wdrażania zmian związanych z rozwojem ZSIRF Komitet Operacyjny Odpowiada za bezpośredni nadzór nad eksploatacją ZSIRF Główny Architekt Odpowiada za koordynację i kontrolę realizacji architektury korporacyjnej Biuro ds. operacyjnego zarz. Architekturą Korporacyjną Odpowiada za koordynowanie prac architektonicznych w poszczególnych obszarach Centrum Kompetencji Portfela Programów i Projektów Wspiera w procesie zarządzania Portfelem Projektów, w szczególności w monitorowaniu i raportowaniu realizacji Strategii Centra Kompetencyjne Wspierają w zakresie rozwoju lub eksploatacji systemów IT

Kluczowe kierunki rozwoju Architektury dotyczą aspektów aplikacyjnego, technologicznego oraz danych. Ograniczenie roli kanałów bezpośrednich i rozwój kanałów elektronicznych 1. Zorientowane usługowo integrowanie rozwiązań IT 2. Konsolidacja rozwiązań IT 3. Rozwój narzędzi umożliwiających elektroniczną obsługę spraw wewnątrz Resortu Finansów i ograniczenie dokumentacji papierowej 4. Konsolidacja i rozwój narzędzi analitycznych i zarządczych 5. Integracja danych – m.in. poprzez stworzenie i udostępnienie rejestrów referencyjnych 6. Zapewnienie bezpieczeństwa przetwarzania danych 7.

Model architektury rozwiązań na rok 2020

Uzyskanie docelowego kształtu architektury przyniesie korzyści zarówno dla Resortu, jak i obywatela Korzyści z uzyskania docelowego kształtu architektury Korzyści dla Resortu Finansów Korzyści dla obywatela Dostęp do usług resortu poprzez elektroniczne kanały komunikacji Efektywne współdziałanie rozwiązań informatycznych Elastyczność rozwiązań dzięki zastosowaniu architektury usługowej Oszczędność czasu i kosztu interakcji z administracją Prosty dostęp do spójnych i przekrojowych danych Przyśpieszenie realizacji spraw Możliwość prowadzenia przekrojowych analiz informacji Usprawnienie współpracy pomiędzy Resortem Finansów a innymi jednostkami administracji publicznej Automatyzacja i usprawnienie realizacji procesów biznesowych (rezygnacja z dokumentacji papierowej) Elastyczne i efektywne wykorzystanie zasobów

Kierunki zmian w zakresie procesów i usług Procesy Usługi Rozwój i standaryzacja procesów IT Jeden katalog usług Rozwój procesów zarządzania portfelem projektów Objęcie usługami IT wszystkich usług biznesowych Rozwój procesów zarządzania architekturą korporacyjną Monitorowanie jakości dostarczanych usług Rozwój procesów zarządzania dostawcami IT

Kierunki zmian w obszarze ludzie i zasoby Zasoby ludzkie Zasoby technologiczne Utrzymanie kompetencji Mechanizmy motywowania pracowników Mechanizmy umożliwiające centralne zarządzanie kompetencjami Efektywne wykorzystanie zasobów technologicznych Standaryzacja Konsolidacja Centralizacja Zasoby Resortu Finansów Zapewnienie nowych kompetencji Architektonicznych Analitycznych Zarządzania portfelem projektów i projektami Zarządzania usługowego i procesowego IT Projekty i programy Zarządzanie architekturą Skuteczne pozyskiwanie zasobów zewnętrznych (kryteria pozacenowe)

Strategia ZSIRF będzie wdrażana poprzez programy i projekty e-Cło Optymalizacja organizacji IT Rozwój kompetencji IT e-Finanse Publiczne Strategia Zintegrowanego Systemu Informacyjnego Resortu Finansów Rozwój architektury korporacyjnej RF PUESC Optymalizacja wykorzystania zasobów technologicznych e-Podatki Zapewnienie bezpieczeństwa zasobów Inne

Dziękuję za uwagę ul. Świętokrzyska 12 00-916 Warszawa tel.: +48 22 123 45 67 fax :+48 22 123 45 67 www.mf.gov.pl