Maciej Bieńkiewicz, 15 marca 2012

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Koncepcja klastra a konkurencyjność przedsiębiorstw
Advertisements

FORUM BIZNESU KONFERENCJA i SEMINARIUM BiznesKlaster – innowacyjna forma współpracy sektora biznesu, nauki i administracji Białystok, r. KONFERENCJA.
Definicja Benchmarking definiowany jest jako „nieprzerwany proces porównywania wyników przedsiębiorstwa, systemów zarządzania, procesów, produktów i usług.
Wydział Nauk Ekonomicznych Studia stacjonarne II stopnia, rok akademicki 2012/2013 Wybór specjalności na kierunku Zarządzanie.
Współpraca międzysektorowa na rzecz CSR: formy, korzyści
Hotel Courtyard – Warszawa
Agenda Innowacyjność Wpływ innowacyjności na konkurencyjność
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
CARS 2020: Plan działania na rzecz konkurencyjnego i zrównoważonego przemysłu motoryzacyjnego w Europie Konferencja prasowa 8 listopada 2012.
Mali i średni przedsiębiorcy – jak chcą się rozwijać. Nowoczesny, ale odtwórczy model biznesowy. Warszawa, 20 czerwca 2011 r. Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek.
Przedsiębiorcy i rozwój
Założenia Programu Operacyjnego dotyczącego Polski Wschodniej na lata Warszawa 09 stycznia 2013 r.
Zdobądź przewagę nad konkurencją ! Bądź społecznie odpowiedzialny!
Priorytety polskiej polityki innowacyjności
KONCEPCJE ZARZĄDZANIA ORT
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Turystyka jako zjawisko społeczno-gospodarcze
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
Instytucjonalne aspekty współpracy Budowanie kompetencji do współpracy między-samorządowej i międzysektorowej jako narzędzi rozwoju lokalnego i regionalnego.
Oddziaływanie współczesnych przemian kulturowo-cywilizacyjnych na rozwój zasobów ludzkich w kontekście tworzenia społeczeństwa informacyjnego i gospodarki.
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa ROD-LOCK Sp. z o
Zespół konsultantów: Michał Kłos Przemysław Kurczewski Robert Lewicki
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa P. P. H. U
Wdrażanie Regionalnej Strategii Innowacji w województwie lubelskim.
INFORMAYZACJA PRZEDSIĘBIORSTW
Prof. dr hab.. Małgorzata – Piasecka Szkoła Główna Handlowa Warszawa
OUTSOURCING JAKO KONCEPCJA „ODCHUDZENIA” ORGANIZACJI
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
Nazwa, logo i (opcjonalnie) motto firmy. Fakty o firmie Branża - w jakiej branży działacie? Produkt – co chcecie sprzedawać? (pamiętajcie o konkretach!)
WYDZIAŁ INŻYNIERII PRODUKCJI I LOGISTYKI
Wsparcie na wdrożenie CSR
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
Rozwiązania informatyczne dla przedsiębiorstw
Szkolenia, Coaching, PR.
Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Konferencja BUDOWA GOSPODARKI OPARTEJ NA WIEDZY Konsultacje społeczne w ramach prac nad NPR.
Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących w Świebodzinie ID grupy:97/76_p_G1 Opiekun: Dariusz Wojtala Kompetencja: Przedsiębiorczość Temat projektowy:
Różnorodność, polityka równych szans, zarządzanie różnorodnością
Konferencja Projektu Razem-inicjatywy w zakresie ekonomii społecznej współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Plan biznesowy. Cele planu biznesowego: zmusza biznesmena do przemyślenia kwestii związanych z przedsiębiorstwem, rozważyć wszystkie kwestie związane.
Kluczowe czynniki sukcesu
Instytut na rzecz Ekorozwoju
Customer Experience ubezpieczonych Czy jest sens się troszczyć
Decyzje cenowe Przedsiębiorstwa Turystycznego
Społeczna Odpowiedzialność Biznesu CSR- Corporate Social Responsibility
Analiza kluczowych czynników sukcesu
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
26 kwietnia - 01 sierpnia 2013 r. na losowej próbie 1500 MSP.
Działaj odpowiedzialnie! Promocja społecznej odpowiedzialności biznesu w województwie lubuskim Jarosław Nieradka Organizacja Pracodawców Ziemi Lubuskiej.
Spróbujmy się zrozumieć Inaczej mówimy, tak samo pracujemy Głusi w pracy Korzyści dla pracodawcy – pozafinansowe.
Analiza, testowanie oraz wdrożenie innowacyjnych rozwiązań wspomagających godzenie życia zawodowego i prywatnego w Wielkopolsce, opartych na idei flexicurity.
Definicja konkurencji, jej formy i narzędzia.
Na czym polega istota i praktyczna użyteczność w CRM modelu „sześciu rynków” Filip Tadaj
Innowacyjność przedsiębiorstw regionu lubuskiego – wstępne wyniki dr inż. Janusz Adamczyk.
System rodziny w biznesie może stanowić źródło jego trwałej przewagi konkurencyjnej.
Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy.
Jak skutecznie budować pozycję firmy na rynku lokalnym?
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
Sylwia Badowska Sopot 23/03/2011 Klaster jako narzędzie rozwoju branży w regionie.
Skłonność do angażowania się w działania pro-konsumenckie i pro-społeczne wśród polskich przedsiębiorców Warszawa 6 czerwca 2006 Prezentacja wyników badań.
ANALIZA SWOT POLSKIEGO SEKTORA GARBARSKIEGO I OBUWNICZEGO Łódź, 7 kwietnia 2004 Polska Izba Przemysłu Skórzanego.
Innowacje – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT PAWEŁ ZAWADZKI Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju Regionalnego.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Firmy globalne. Cechy firmy globalnej Globalne myślenie (konkurowanie) (koncepcja marketingu globalnego) Globalne wykorzystanie zasobów Globalna organizacja.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
Firmy globalne.
ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości
Istota i etapy procesu przedsiębiorczego.
Znaczenie marketingu w ekonomii społecznej oraz nadawanie znaku jakości produktom i usługom w obszarze ekonomii społecznej WARSZAWA / czerwiec 2015.
Istota i etapy procesu przedsiębiorczego.
Opracowanie: Dagmara Lustyk
Zapis prezentacji:

Maciej Bieńkiewicz, 15 marca 2012 Społeczna odpowiedzialność MŚP w budowaniu trwałych relacji z konsumentami Maciej Bieńkiewicz, 15 marca 2012

Społeczna Odpowiedzialność Biznesu - istota koncepcji - Nowa definicja CSR: CSR - Odpowiedzialność przedsiębiorstw za ich wpływ na społeczeństwo. Źródło: Komisja Europejska; A renewed EU strategy 2011-14 for Corporate Social Responsibility; COM (2011) 681 Odpowiedzialność za całokształt oddziaływania firmy na społeczeństwo Odpowiedzialność względem społeczeństwa odnosi się do wszystkich obszarów prowadzonej działalności Do niedawna jednak powszechniej korzystano z wcześniejszej definicji mówiącej, że …… Miała ona tę wadę, że jej bardzo pobieżna interpretacja mogła prowadzić do niepororumień , wynikających z tego, ze mniej bezpośrednio łączyła aspekty społeczne, czy środowiskowe z podstawowym obszarem działalności firmy oraz mało precyzyjnie określała też w jakim stopniu te cele społ. I środowiskowe mają być uwzględnine. W konsekwencji, co niestety pokutuje do dziś, dość powszechnym błędem było sprowadzanie tych zagadnień-do filantropii, czy działań charytatywnych i prospołecznych– czyli działałnosci pobocznej, dodatkowej w stosunku do core biznesu. Patrząc na strony internetowe wielu firm, odnieść można wrażenie, ze niemal wszyscy sa społecznie odpowiedzialni. Są one pełne stwierdzeń w stylu….jesteśmy firmą społęcznie odpowiedzialną – i tu uwaga wspieramy dom dziecka, prowadzimy fundację, nasi pracownicy posadzili w tym roku 500 drzewek itp. Ale mowy o tym to jak produkujemy, z kim współpracujemy, jak zatrudniamy już w tym kontekście na ogół nie ma CSR powinien stanowić integralny element strategii zarządzania firmą

Społeczna Odpowiedzialność Biznesu - istota koncepcji - Poszanowanie przez firmę prawa i wzajemnych umów pomiędzy partnerami społecznymi jest wstępnym warunkiem dla społecznej odpowiedzialności. CSR odnosi się przede wszystkim do głównego obszaru prowadzonej działalności lub tego, poprzez który przedsiębiorstwo w największym stopniu oddziałuje na otoczenie. Zaangażowanie w przedsięwzięcia niezwiązane lub znacznie wykraczające swoim zakresem poza podstawową aktywność gospodarczą przedsiębiorstwa (np. działalność charytatywna, filantropia, itp.) nie powinno stanowić trzonu strategii CSR firmy. Złożoność przyjmowanych rozwiązań w zakresie zarządzania społeczną odpowiedzialnością zależy od takich czynników jak wielkość firmy czy charakter prowadzonej działalności. Kilka ważnych aspektów, które trzeba brac pod uwagę mówiąc o CSR i gdybyśmy o nich pamiętali pewnie nie byłoby tylu porozumień a zwłaszcza krytyki CSR isceptycyzmu wobec samej koncepcji. Po pierwsze samo przestrzeganie prawa i powstrzymanie się od jego łamania traktujemy jako punkt wyjścia. Szukamy czegoś ponad to: wychodzenie naprzeciw reguulacjom, czyli samoregulacja to już coś, prawda Po drugie mówiąc o odpowiedzialnosci firm za ich wpływ na otoczenie na my sli mamy przede wszystkim to czym się zajmują na co dzień. W przypadku np. firmy spedycyjnej bardziej będzie interesowało jak po polskich dorgach porusza się jej flota, czy mają sprawne pojazdy niż to czy czy np. wspierają fiundację Podonbnie w przypadku dużego zakłądu produkcyjnego o sporej uciążliwośći dla środowowiska bardziej interesuje nas jakie działąnia podejmują aby ograniczyć ilosc zanieczyszczeń jakie pakują codziennie w powietrze niż np. to ze wspiarają jakies przedszkole. . Podobnie z bankkami – chyba dla każdego z nas ważniejsze jest to jak formułowane są umowy z klientami – czy statystyczny bieńkiewicz jest w stanie je zrozumieć …. Nie ma uniwersalnego podejscia do CSR, tak jak każda firma jest inna, tak i inna może być specyfika ich społ. Odpowiedzialnoisci. Od niedawna bardzo silnie zwraca na to uwagę KE – ze w przypadku msp zwłąszca tyc najmniejszych mogą mieć czysto intuicyjny charakter

CSR w strategii budowy trwałej przewagi konkurencyjnej na rynku CSR może pozytywnie oddziaływać na główne czynniki determinujące konkurencyjność firmy m.in.: strukturę kosztów (np. efektywniejsze gospodarowanie zasobami firmy); zasoby ludzkie (np. większa motywacja, zaangażowanie, ograniczona rotacja); relacje z klientami i partnerami (np. zaakcentowanie wartości o kluczowym znaczeniu dla tych grup; ich większa lojalność); zarządzanie ryzykiem i reputacją firmy (np. lepsze identyfikowanie zagrożeń i szans rynkowych, wzmocnienie wizerunku); innowacyjność (np. nowe produkty, poprawa jakości, dostęp do nowych rynków zbytu); wynik finansowy (np. łatwiejszy dostęp do zewnętrznych źródeł kapitału). Trudno wyobrazic sobie argument lepiej przemawiający do przedsiębiorców za włączeniem cSR do strategii niż ten ze takie podejscie może im się zwyczajenie opłacać.

Budowa trwałych relacji z klientami Konsumenci kupują od tych producentów, których lubią i do których mają zaufanie. Jeśli nasza marka nie jest znana, lub nie stoją za nią konkretne wartości, to… …jak można jej zaufać?

Budowa trwałych relacji z klientami To, jak konsumenci oceniają reputację firm, zależy przede wszystkim od: jakości oferowanych produktów i świadczonych przez nie usług – 69% wskazań; przejrzystości i uczciwości stosowanych praktyk biznesowych oraz zaskarbionego wcześniej zaufania - 65% wskazań; przyjaznej pracownikom polityki personalnej przedsiębiorstwa – 63% wskazań. [więcej: 2011 Edelman Trust Barometer Findings; http://www.edelman.com/trust/2011/uploads/Edelman%20Trust%20Barometer%20Global%20Deck. pdf]

Budowa trwałych relacji z klientami Społeczna odpowiedzialność tworzy doskonały pretekst do zaakcentowania i zakomunikowana konsumentom wartości, które biorą (chcemy, aby się brali) pod uwagę przy wyborze produktów, np.: wysokiej jakości i bezpieczeństwa produktów; warunków w jakich powstaje produkt (m.in. relacje z pracownikami); procesów produkcji (np. tradycyjny; ekologiczny, itp.); walorów smakowych; pochodzenia (produkt z regionu vs. import) itp. To co jednak wspólne dla firm, niezaleznie od ich profiulu i wielkosci to m.in. to że firma powinna dążyc do wypracowania takich rozwiązań które pozwolą im łączyć …..tak by te działąnia mają wspierac cele biznesowe a nie odwrotnie. Mamy koncentrowac się na tychh obszarach w których korzysci pojawiają się po obu stronach ,dlaczego do tego za moment Co wiecej poszukiwanie możliwości integracji celów tych z tymi ma pozwolic nam lepiej zarządzać ryzykiem będącym pochodną negatywnego oddziaływania na poszczególne grupy interesariuszy. Podkreśla się ze rozwiązania te powinny być wypracowywane we wspólpracy z interesariuszami. Dlaczego bo sami nie jestesmy obiektywni – poodac jakis przykład….

Budowa trwałych relacji z klientami Społecznie odpowiedzialne podejście do zarządzania firmą Zwiększa lojalność wobec marki … a kilka razy taniej jest utrzymać klienta niż pozyskać nowego! To co jednak wspólne dla firm, niezaleznie od ich profiulu i wielkosci to m.in. to że firma powinna dążyc do wypracowania takich rozwiązań które pozwolą im łączyć …..tak by te działąnia mają wspierac cele biznesowe a nie odwrotnie. Mamy koncentrowac się na tychh obszarach w których korzysci pojawiają się po obu stronach ,dlaczego do tego za moment Co wiecej poszukiwanie możliwości integracji celów tych z tymi ma pozwolic nam lepiej zarządzać ryzykiem będącym pochodną negatywnego oddziaływania na poszczególne grupy interesariuszy. Podkreśla się ze rozwiązania te powinny być wypracowywane we wspólpracy z interesariuszami. Dlaczego bo sami nie jestesmy obiektywni – poodac jakis przykład….

Budowa trwałych relacji z klientami Gdy firma nie cieszy się zaufaniem Gdy firma cieszy się zaufaniem w negatywną informację na jej temat uwierzy od razu (po jedno- lub dwukrotnym zasłyszeniu) 25 % 57 % 51 % 15 % zaś w pozytywną