Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Technologie informatyczne w doskonaleniu kwalifikacji zawodowych
Advertisements

E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Szkoła z klasą 2.0 styczeń 2012r. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu.
E-nauczanie, czyli platforma edukacyjna.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
dr Dariusz Kajewski Instytut Fizyki Uniwersytet Śląski w Katowicach
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Zakres Przedział wiekowy Cele Oprogramowanie Opis
ETwinning- w naszej szkole opr. A. Rolicz. Istota eTwinning eTwinning to łączenie i współpraca bliźniaczych szkół w Europie za pośrednictwem mediów elektronicznych.
Wyrównywanie szans edukacyjnych.
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
Wyrównywanie szans edukacyjnych Szkoła Podstawowa w Stróżach.
SYSTEM KONTROLI FREKWENCJI
Projekt Szkoła z klasą 2.0 Edycja 2011/2012. Cele projektu Celem Programu jest promowanie wykorzystywania w nauczaniu nowoczesnych technologii informacyjno.
Technologia Informacyjno-Komunikacyjna
Tylko w naszej szkole otrzymujecie Państwo 2 x więcej!
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH SZKOŁA PODSTAWOWA NR 45 W BYTOMIU.
Co to jest TIK?.
Wykorzystanie TI w wyrównywaniu szans edukacyjnych
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
SZKOLNA PLATFORMA EDUKACYJNA (SPE) to profesjonalne narzędzie służące do za­rządzania i wspomagania procesu kształcenia poprzez wykorzystanie nowoczesnych.
1 1.
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
Platforma MOODLE jako narzędzie zdalnej edukacji
Wyrównywanie szans edukacyjnych
O zainteresowaniach technicznych, głównie elektronicznych Życzliwe i umiejące pracować w grupie O szybkiej orientacji i spostrzegawczości Wytrwałe i.
Wyrównywanie szans edukacyjnych Gimnazjum nr 12 w Tychach.
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt Cityregio II jest współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w Ramach Inicjatyw Wspólnotowych INTERREG IIIB CADSES
Rok szkolny 2012/2013. Każda edycja programu trwa przez cały rok szkolny – od września do czerwca Pomoc w lepszym wykorzystaniu posiadanych zasobów (szkolnych.
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
Platforma Edukacyjna Szkoły Podstawowej nr 67 w Krakowie Z tej krótkiej prezentacji dowiemy się, do czego będzie służyć uczniom platforma edukacyjna, jak.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Debata szkolna
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Jak wykorzystujemy technologię informacyjną w procesie dydaktyczno – wychowawczym w kształceniu zintegrowanym?
Wyrównywanie szans edukacyjnych Zespół Szkół nr 2 w Tychach.
Aktualizacja: To nowoczesny i prosty w obsłudze system kontroli frekwencji i ocen uczniów. Dzięki niemu każdy rodzic ma bieżący dostęp z dowolnego.
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
mgr Justyna Dziubak - Sobiechowska
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO Podnoszenie kompetencji uczniowskich w dziedzinie nauk.
Korzystając z materiałów kopiowanych z Internetu, zawsze podajemy ich źródło oraz autora.
PRZYSPOSOBIENIE BIBLIOTECZNE ON-LINE Z doświadczeń e-learningu na Uniwersytecie Warszawskim Maria Wilkin, Marcin Skład Centrum Otwartej i Multimedialnej.
System edukacji w Polsce
 Program prowadzony od 2002 roku  Przeznaczony dla wszystkich poziomów i typów szkół  Zachęcający do lepszego wykorzystania w uczeniu technologii informacyjno.
Szkoła z klasą 2.0 Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 17 Specjalnych w Kielcach 2012/2013.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
-opis polskiej szkoły nowych czasów..  Podczas lekcji można korzystać z tablicy interaktywnej, komputerów i innych urządzeń elektronicznych tylko w celach.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Debata klasowa Klasa 4 KODEKS 2.0. Zestaw zasad wypracowanych przez ekspertów i rozwiniętych przez nauczycieli i uczniów. Główne punkty kodeksu: bezpieczeństwo.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
SZKOLNY FESTIWAL 2.0.
Program Szkoła z klasą 2.0. W roku szkolnym 2012/2013 nasza szkoła po raz drugi zgłosiła swój udział w programie Szkoła z klasą 2.0.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
Rok szkolny 2015/ Razem raźniej! 2. Kradzież nie popłaca! 3. Stop plagiatom! 4. Dorośli z nami! 5. Korzystamy z TIK! 6. Uwaga – obcy w sieci!
E-Learning. Co to jest e-learning? E-learning jest to metoda nauczania na odległość z wykorzystaniem technologii komputerowych i Internetu. Pozwala na.
DEBATA SZKOLNA 20 grudnia 2010 Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Propozycja cyfrowej edukacji w Chrześcijańskiej Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi „Uczeń”
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
NARZĘDZIA INFORMATYCZNE WSPOMAGAJĄCE WSZYSTKIE ETAPY PROJEKTU
Sopocka Akademia Tenisowa
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Zapis prezentacji:

Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach Wyrównywanie szans edukacyjnych

E-learning (nauczanie na odległość)

Wyrównywanie szans edukacyjnych W sytuacji, kiedy z powodu choroby uczniowie przebywają długo w domu, mają możliwość śledzić na bieżąco to, co dzieje się w szkole. Obowiązek wprowadzania przez nauczycieli nacobezu przed sprawdzianami, pozwala uczniom w równym stopniu- jak innym w szkole- przygotowywać się do sprawdzianów. Poza tym zamieszczanie na platformie testów interaktywnych pozwala uczniom nieobecnym w szkole na takie samo uczestniczenie w życiu klasy, jakby byli w niej obecni. W jednej z klas jest uczennica przebywająca od kilku miesięcy w szpitalu. Edukacja ze wszystkich przedmiotów – za wyjątkiem języka włoskiego- odbywa się w szpitalu. Dzięki nauczaniu e- learningowemu nauczycielka języka mogła przesyłać uczennicy ćwiczenia, zadania, testy do wykonania, dzięki czemu uczennica była na bieżąco w nauczaniu tego przedmiotu i została promowana do następnej klasy.

SZKOLNA PLATFORMA EDUKACYJNA (SPE) To profesjonalne narzędzie służące do zarządzania i wspomagania procesu kształcenia poprzez wykorzystanie nowoczesnych technik informacyjno - komunikacyjnych oraz psychologii i pedagogiki medialnej. Połączenie technologii umożliwiającej gromadzenie, przetwarzanie, selekcjonowanie, prezentowanie oraz udostępnianie danych za pośrednictwem sieci Internet z wiedzą na temat koncentracji, zapamiętywania, zróżnicowania aktywności różnych sfer mózgu oraz integracji zmysłów człowieka w trakcie odbierania różnorodnych informacji (wzrokowej, dźwiękowej i obrazowej), pozwoliło stworzyć profesjonalne narzędzie wspomagające proces kształcenia w szkole.

Strona główna SPE

Opis głównych funkcji pomaga nauczycielom analizować potrzeby ucznia, prezentowanie materiałów podczas lekcji z wykorzystaniem komputera, wymiana informacji i komunikacja z pozostałymi użytkownikami, ułatwia zdalne lub rzeczywiste przeprowadzanie testów, sprawdzianów (e-learning), automatyczne ocenianie oraz raportowanie wyników w nauce, umożliwia korzystanie z funkcji w czasie dogodnym dla ucznia

Testy interaktywne - zwiększają zainteresowanie nauką poprzez atrakcyjną dla dzieci i młodzieży formę przekazywania informacji, - uczą wykorzystywać komputer i Internet w pracy i nauce, - stosują jednocześnie różnorodne kanały przekazu informacji (werbalnej, tekstowej, dźwiękowej, obrazowej) - dają możliwość sprawdzenia wiedzy i umiejętności w środowisku domowym - pozwalają na rozwijanie wyobraźni uczniów, kształtują zmysł obserwacji, analitycznego i syntetycznego myślenia.

Przykładowe pytanie z testu

Testy interaktywne Niewątpliwą zaletą testów interaktywnych jest natychmiastowa dostępność ocen na platformie.

Możliwość systematycznej kontroli postępów Platforma pozwala na systematyczny monitoring postępów ucznia w szkole, kontrolę absencji, usprawiedliwianie na bieżąco ( jeśli ucznia nie ma długo w szkole).

Multimedialne lekcje interaktywne Umożliwiają przedstawienie doświadczeń niemożliwych do wykonania w szkole. Uczeń ma możliwość wielokrotnej analizy zamieszczonej lekcji. Materiał może być podzielony na mniejsze fragmenty. Można zamieszczać materiały pochodzące z zasobów internetu

Przykład okna z lekcją multimedialną

Koniec Dziękujemy za uwagę!