Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze:

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 47
Advertisements

Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
Środki dydaktyczne w edukacji wczesnoszkolnej
w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Sokółce
Renata Gogulska Doświadczenia tutorskie z moimi uczniami
Zajęcia matematyczne Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Smolniku.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Koncepcja rozwoju intelektualnego Jeana Piageta
CZYLI PO CO JA SIĘ TEGO UCZĘ?
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH W RAMACH PRACY Z DZIEĆMI
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
Zajęcia pozalekcyjne Szkołą Podstawowa w Stróżach.
Szkoła Podstawowa w Restarzewie
Rok szkolny 2003/2004: - liczba szkół liczba szkół liczba uczniów liczba uczniów liczba wolontariuszy liczba wolontariuszy.
Co to jest TIK?.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Licz i baw się – gry z tabliczką mnożenia
Teresa Lewandowska nauczyciel jęz. angielskiego. Ogólne informacje 1. Termin wprowadzenia i czas trwania programu – Program wprowadzony.
mgr Karolina Góryjowska
mgr Karolina Góryjowska
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Projekt systemowy Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu.
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w Gimnazjum - INTERBLOK Gimnazjum im. Królowej Jadwigi.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
TIK w szkole podstawowej
Katarzyna Sarota-Cibińska Przedszkole Miejskie nr 12 w Sosnowcu
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Planowanie i dokumentowanie pracy świetlicy szkolnej
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu. Plan wystąpienia Cele programu zajęć doradczych i psychologiczno-pedagogicznych Sposoby realizacji celów Zadania programów.
KOŁO PLASTYCZNE.
Wykorzystanie Technologii Informacyjnej
Przedszkole Samorządowe w Dobrzyniewie Dużym
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Szkoła zapewnia uczniom dostęp do komputera, drukarki, skanera, aparatu cyfrowego, kamery i Internetu.
Metody przygotowujące do nauki matematyki
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
Oferta edukacyjna dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie SP i G na rok szkolny /201 5.
WYCHOWANIE DZIECI WSPÓLNYM CELEM RODZINY I SZKOŁY
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 166 W ŁODZI
Szkoła Podstawowa nr 18 im. Świętej Anny
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
„Otwarta droga ku przyszłości
„Pomóż swojemu dziecku zrozumieć matematykę”
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
w świetlicy szkolnej PSP Połaniec
Gimnazjum im. Jana Pawła II w Choceniu Klasa Terapeutyczna.
W naszej szkole każdy uczeń mający trudności w nauce bądź pragnący bardziej pobudzić i rozwinąć swoje zainteresowania znajdzie coś dla siebie. Nauka przy.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
NIEPUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOAWA Dulcza Mała Radomyśl Wielki Tel:
W Szkole Podstawowej nr 2 w Kórniku im. Teofili z Działyńskich Szołdrskiej - Potulickiej.
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
Realizacja projektu „Bydgoski Bąbel Matematyczny w SP nr 12 ” W naszej szkole zaczynamy,,bąblować”. Klasy edukacji wczesnoszkolnej systematyczne wdrażają.
Koło miłośników gier komputerowych sem. I. 2015/2016 R. Stefańczyk.
Klasa matematyczno- informatyczna w Świętej Katarzynie.
Innowacja z programowania realizowana w klasach 1-3
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
Nie tylko wynik matematyka gimnazjum kl. 1
ZESPÓŁ SZKOLNO- PRZEDSZKOLNY IM. JANA PAWŁA II W RUDNIKACH
Terapia Pedagogiczna Terapia pedagogiczna jest realizowana w formie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, to specjalistyczne działania mające na celu pomoc.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
„Równe szanse dla wszystkich”
Warsztaty PODN Wodzisław Śląski
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze: Projekt: „Poza schematem ławki” Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze: „Pobawmy się matematyką - gry i zabawy matematyczne z użyciem niekonwencjonalnych form pracy i środków dydaktycznych, z wykorzystaniem technologii komputerowej.”

O programie Program został opracowany z myślą o uczniach klas II i III, którzy mają trudności w uczeniu się matematyki, jak również dla uczniów, którzy wykazują zainteresowania matematyką. Stosowanie gier i zabaw matematycznych jest pomocne w procesie dydaktyczno – wychowawczym, gdyż umożliwia dziecku wszechstronny rozwój intelektualny i emocjonalny. Zmniejsza niechęć do podejmowanego wysiłku umysłowego, uaktywnia dzieci nieśmiałe lub przekonane o braku zdolności matematycznych. Pozwala również uniknąć nudy w doskonaleniu technik matematycznych.

Zajęcia odbywają się w dwóch grupach wiekowych, w formie zabaw i gier. Taka forma zajęć: pomaga odreagować stresy i niepowodzenia; pozwala zwiększyć poczucie własnej wartości; uwierzyć w siebie; przeżyć sukces; wyzwala ciekawość i zainteresowanie; wzbudza motywację do pokonywania trudności; wyzwala w dzieciach entuzjazm.

Cele edukacyjne: Rozwijanie podstawowych umiejętności rachunkowych w zakresie czterech działań. Rozwijanie umiejętności myślenia abstrakcyjnego i logicznego rozumowania. Rozwijanie umiejętności korzystania z tekstów matematycznych, instrukcji. Kształcenie umiejętności projektowania, wykonania i prezentowania własnych gier matematycznych. Rozwijanie zainteresowań matematyką, ukazanie matematyki jako dziedziny interesującej, którą można polubić. Wskazanie możliwości wykorzystania technologii komputerowej do zabaw i gier matematycznych.

Formy realizacji Zabawy i gry edukacyjne (planszowe; logiczne, np. łamigłówki, rebusy, szarady matematyczne; z wykorzystaniem niekonwencjonalnych środków i form, jak np. kostki do gry, metr krawiecki; gry tworzone przez nauczyciela; karciane; komputerowe; z wykorzystaniem lizaków matematycznych, liczmanów; zabawy z piłkami edukacyjnymi „Edubal”). Konstruowanie gier przez uczniów. Praca z tekstem matematycznym, instrukcją.

Oczekiwane efekty Zna figury geometryczne; Sprawnie liczy w zakresie liczbowym do 100; Rozumie własności liczb, działań matematycznych; Rozumie czytany tekst matematyczny, instrukcję; Potrafi samodzielnie wykonać i zaprezentować grę matematyczną; Potrafi poprowadzić grę matematyczną; Wykorzystuje technologię komputerową w doskonaleniu umiejętności matematycznych oraz w rozwijaniu zainteresowań matematyką.

Poznane gry karciane, klasa III Gry karciane z wykorzystaniem kart matematycznych „Tabliczka mnożenia” A. Grabowskiego: Jasnowidz, Kamień, nożyce, papier, Trzy życia, Samuraj, Kółko i krzyżyk, Dwa Michały, Zaczarowany Bank, Taktyk, Sokole oko, Przyjaciele, Pasjans „Marzenie, Szeryf Zawody, Rybacy,

Prezentację przygotowała Beata Chmielewska