BEZPIECZNE KIBICOWANIE w Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 3 w Gliwicach
Cykl spotkań z uczniami nastąpił po spotkaniu w dniu 7. 10 Cykl spotkań z uczniami nastąpił po spotkaniu w dniu 7.10. 2009r z mgr Aleksandrą Kruszyńską z Regionalnego Ośrodka Metodyczno – Edukacyjnego „Metis”, które odbyło się w Komendzie Policji w Gliwicach w oparciu o przekazane scenariusze zajęć.
Innowacje Zajęcia odbywają się na sali zaaranżowanej na „stadion”(krzesełka i ławki ustawione są i oznaczone w rzędy i sektory)
Innowacje Wprowadzamy element rywalizacji. W zajęciach uczestniczą po dwie klasy (I i II, III a i III b, IV a i IV b, V a i Vb, VI a i VI b). Zachowujemy kameralność spotkań z uczniami.
Innowacje Wpuszczamy kibiców drużyny narodowej
Innowacje Stroje przygotowywane są wspólnie z wychowawcami na lekcjach wychowawczych. Uczniowie wiedzą, że nie mogą przynieść na zajęcia akcesoriów związanych z klubami sportowymi.
Innowacje Klasy przygotowują akcesoria kibica
Innowacje Klasy przygotowują okrzyki
Innowacje Element rywalizacji między klasami Klasy są oceniane za: Zachowanie na zajęciach Akcesoria Okrzyk ( może być okrzyk kibica drużyny szkolnej) Bilety Regulamin Falę
Przebieg zajęć Klasy szukają oznaczenia dojścia na stadion( na korytarzu rozwieszone są strzałki z napisem na stadion) Sprzedaż „biletów” Sprawdzanie biletów przed wejściem na „stadion”
Przebieg zajęć Zajęcie miejsca w swoim sektorze
Przebieg zajęć Omówienie elementów stadionu Omówienie informacji zawartej na bilecie wstępu oraz wyjaśnienie pojęć: sektor, rząd, miejsce, brama Zwrócenie uwagi na posiadanie biletu przez cały pobyt na stadionie Zabawa utrwalająca pojęcia
Sektor, rząd, miejsce Zabawa „wszyscy, którzy… siedzą na miejscu numer 3 wstają…”. „ Wszyscy, którzy siedzą w rzędzie 5 machają rękami” „Wszyscy którzy siedzą w sektorze pierwszym klaszczą…”.
Przebieg zajęć Omówienie zagadnienia bezpieczeństwa Burza mózgów: „ Kto jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo” Wyjaśnienie funkcji osób z obsługi stadionu W klasach starszych przedstawienie fragmentów ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o bezpieczeństwie imprez masowych
Przebieg zajęć Podział klas na grupy w celu ułożenia regulaminu imprezy na stadionie - odczytanie regulaminów i przyznanie punktacji
Tworzenie regulaminów
Tworzenie regulaminów
Tworzenie regulaminów Po odczytaniu regulaminu przez grupę jest on wywieszany na gazetce.
Przebieg zajęć Po przerwie sprawdzenie biletów przy powtórnym wejściu na salę-przydział punktów za posiadanie biletu Obowiązki prawdziwego kibica Prezentacja akcesoriów i okrzyków ocena przygotowania
Prezentacja akcesoriów i okrzyków
Przebieg zajęć Uczymy się fali meksykańskiej-każda klasa uczy się wykonywania fali meksykańskiej, a następnie ją wykonuje przed drugą klasą, która ją ocenia
Fala meksykańska
Przebieg zajęć Podsumowanie wiadomości Podsumowanie punktacji. Rozdanie ulotek w celu zapoznania rodziców z tematyką. Opuszczenie stadionu-przypomnienie zasad bezpiecznego opuszczania obiektów sportowych. Uczniowie wychodzą z sali poszczególnymi rzędami z danego sektora.
Przykłady regulaminów i okrzyków stworzonych przez klasy
Przykłady regulaminów i okrzyków stworzonych przez klasy
Przykłady regulaminów i okrzyków stworzonych przez klasy
UWAGA Na ostatnich trzech slajdach przedstawione są autentyczne prace uczniów – stąd widoczne błędy ortograficzne. Przed zawieszeniem prac na gazetkę nastąpiła ich korekta. Zapraszamy do dzielenia się z nami uwagami na temat przebiegu projektu w Państwa szkołach. Wszelkie pytania o jego realizacji prosimy o kierowanie na adres mailowy naszej szkoły sp3_gliwice@oswiata.org.pl z dopiskiem „Bezpieczne kibicowanie”.
mgr Iga Gębarowska mgr Aleksandra Michalska Dziękujemy mgr Iga Gębarowska mgr Aleksandra Michalska